//
you're reading...
شخصی

بچه مثبت


من از اینکه بهم بگن بچه مثبت خوشم نمیاد. یعنی هیشکی خوشش نمیاد ولی ظاهراً واقعیت ها رو باید قبول کرد. البته این واقعیت نیست ولی فعلاً به عنوان واقعیت بهش نیگا می کنیم! الان دیگه مثبت بودن و دست به سینه نشستن و اینا خریدار ندارن. از اونم بالاتر،اصولاً در مورد چنین موجودی اولین نتیجه ی منفی اینه که دور و ورت از جماعت داف و زاخار خالی میشه و همه تو رو به چشم یه سوسول دماغو نگاه می کنن. اونوقت بیا و هرچقدر می خوای جیغ بکش که بابا من اونجوری نیستم به جان شما.

تو 5 سال دوران دانشجویی تو مشهد، من یه بار خونه عوض کردم که اونم به خاطر کار احمقانه ی صاحبخونه تو فروش ملکش در اواسط دوره ی اجاره بود. تو این چند ساله، چیزی که به اندازه تعداد آدم های بی سواد کشور عزیزمون شنیدم این بود که «این امیرآقا چقدر بچه خوبیه!! (با لهجه ی مشهدی متمایل به دهات های اطرافش بخونین.) ما دیگه هیشکی رو مث شما نمی تونیم پیدا کنیم که بشه مستاجرمون…امیرآقا…! امیرآآقا…! خوبی؟! …یه پنجاه تومن داری بدی به ما سر برج از رو اجاره کم کن! آمیرآقا…! اوهوییی…آمیرآقا..!!» بعدشم که سر برج میشد، همین پنجاه تومن رو باید تا سه ماه بعدش، قسط بندی از اجاره کم می کردم! خوب مثبت بودم دیگه… حرف گوش کن و یه دیوار کوتاه…! کاری هم نمی شد کرد. اما امان از روزی که نمی خواستم پول بدم…منظورم پول قرضیه! یه ساعت باید توجیهشون می کردم که پول ندارم یا چه میدونم هنوز از تهران واسم نرسیده، و از این قبیل مسائل.

به هرحال اون سالها گذشت و من برگشتم ولایتمون. هنوز که هنوزه و حتی اینجا هم منو با همون عنوان کذایی بچه مثبت حرف گوش کن می شناسن و البته خوشبختانه این بیکاری ناخواسته که حدود یه سال است که ما را خانه نشین کرده از ما تصویر یه پسر شکم گنده ی آس و پاس و بیکار را نزد دوستان و آشنایان تجسم میکند که بسی جای خوشوقتیست!!اصولاً مثبت بودن صفت توهین آمیزیه که به آدم وجه تک بعدی می ده. نیست؟ اصلاً بهم بگین واسه اینکه یه منفی بکشم چیکار می تونم بکنم؟! ای مثبت، ازت بدم میاد!!

 


گفت‌و‌گو‌ها

5 thoughts on “بچه مثبت

  1. برادر گرامی کدام آدمی گفتند شما بچه ایی مثبت هستید شما و ان دوستتان اریک اخر شرارت هستید
    خدا شما را به راه راست هدایت کند
    با اینکه می دونم چقدر دروغگو و شرور هستی ولی مرسی که دلداری می دی… ولی من یکی آدم بشو (یعنی منفی بشو) نیستم. اریک رو نمی دونم!

    Posted by کربلایی محمد رشتخوار ممقانی | 2007/07/11, 21:30
  2. اقای کربلایی فلان و بیسار . اگه از خدا نمیترسی از قران بترس و به ما دو نفر تمهت همان تهمت نزن

    Posted by اریک | 2007/07/12, 10:51
  3. تانکر 8000 لیتری، بچه مثبت، تو که میدونی من چند بار اومدم اینجا. البته حالا نمی گم که برا استفاده کردن از لینکات، تو هم نپرس. باشه؟ مثل همیشه بچه مثبت باش نوه عزیزم.اعصاب مصابم ندارم ها، گفته باشم!

    من مثبت نمی خواااااام!!! ضمناً دیگه نمیخواد ناراحت ایمیل گذاشتن باشی. درستش کردم از بس غر زدی آبروی ما رو بردی!! منم ولی اون پایین. بالای نظرت! روشنش کن تا من برسم!

    Posted by آتوسا | 2007/07/13, 01:15
  4. راستی این خوش تیپه تویی اون بالا؟ برم اسفند بدودم.

    Posted by آتوسا | 2007/07/13, 01:16
  5. به جون همین آتوسا قسم من هم چن بار اومدم اینجا مطالبت رو خوندم.
    بابا تو که اینکاره ای! چک کن دیگه! آی پی و این حرفها رو میگم!
    اینکه نظر نذاشتم هم این بود که می ترسیدم سانسور کنی و دوستی مون خراب شه!

    تو فحش نده…انجا بچه نشسته! خوب نیست یاد میگره…منم سانسور نمی کنم!!

    Posted by در رختخواب | 2007/07/13, 09:12

پاسخی بگذارید

کافه‌توهم را از فید دنبال کنید

نویسندگان:

Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

به 80 مشترک دیگر بپیوندید

لایک خور


لینک‌های خوشمزه

RSS لینک‌دونی گودری دوستان

  • خطایی رخ داد! احتمالا خوراک از کار افتاده. بعدا دوباره تلاش کنید.