//
you're reading...
وبلاگ, ورزش, شخصی

قوانین جذابیت


دیشب همه مون (متشکل از من و خانواده و خاله و دخترخاله و پسرخاله های مامانم و دختراشون و پسراشون!) خونه ی دایی مامانم که البته الان شده خونه ی زن دایی مامانم دعوت بودیم (شرح حال دایی مامانم رو تو وبلاگ قبلی نوشته بودم.عمرشون رو دادن به شما) خونه شون یه آپارتمان از این خونه ویلایی های تو ولنجکه و از اونایی که سکوت محله ش، روح آدم را می نوازد بیست و چهارساعته. اینا، یعنی زن دایی مامانم اینا، یه پشت بوم دارن، بزرگ و چند تیکه، یه قسمت رو گذاشتن واسه دیش ماهواره و تا اینجایی که دیدم هم به جای کولر از یه سیستم تهویه مرکزی بالای خرپشته شون استفاده می کنن. بقیه ی پشت بوم رو استفاده کردن برای نشیمن و مبل و میز و صندلی و تاب و اینا گذاشتن برای خودشون و مهموناشون و تقریباً هردفعه که تو فصل مناسبی به خونه شون میریم، تو پشت بوم ازمون پذیرایی می شه. شاید به همیچین خونه هایی رفته باشین. مهمترین پارامتر زیبایی تو این مکان ها، استفاده از نورهای مناسب و رنگی مثل آپاژور و شمع (و گل و پروانه) به همراه گلهای شاداب و و کلاً گیاهان تزئینیه که به محیط طراوت می ده. همه ایناها البته نیاز داره که با یک نمای قابل قبول از شهر مکمل بشن و در صورت امکان، از آب نماها و فواره های تزئینی هم استفاده بشه. (اینو که نوشتم، یاد فیلم اجاره نشین ها افتادم! ولی خوب اینایی که می گم از اون پشت بوم خیلی بهتر و قشنگتره.) نکته ی مهم دیگه، سروصداس که می تونه تمام زیبایی های تصویری رو تحت تاثیر خودش قرار بده. بنابراین تو یه محله ی شلوغ که صدای سبزی فروشو نمکی، تاطبقه ی هقتم ساختمون طنین انداز می شه، نمییشه زیاد فکر اینجور برنامه ها رو کرد. استافده از آهنگ های مناسب این محیط هم می تونه نتیجه ی مثبت داشته باشه.

همه اینارو گفتم که برسم به بحث شیوه روایت داستان ها! این که بتونی از یه موضوع نسبتاً عادی زندگیت، کلی مطلب بنویسی که جذابیت نوشتاری ایجاد کنن، یه هنره. اصولاً باید خیلی کاردرست باشیکه بتونی با نوشته هات، تخیل خواننده رو بازی بدی و اونو تا آخر مطلب با خودت همراه کنی. من تو داستان بالا فقط یه پاراگراف و فقط هم درباره ی یه موضوع از ماجرای دیشب خودمون توصیفات نوشتم. اگر بییشتر از این می نوشتم، ممکن بود که شمای خواننده، سریع خسته بشین واز روش بپرین .تو وبلاگ نویسا، من یکی دو نفر رو می شناسم که به خوبی از عهده ی داستان نویسی به این سبک برمیان. سهیل (دلقک) که واقعاً تو نوشتن ماجراهاش استاده و آدم رو محو نوشته هاش می کنه؛ البته مدتیه که به نوشته هاش سر نزدم و در واقع همین که وقت کنم به وبلاگ های همسایه م یه نگاهی بندازم و مطالبشون رو بخونم و کامنت بذارم، کلی کار کردم. غیر از دلقک، یکی دو وبلاگ نویس دیگه هم هستن که دارم کم کم با نوشته هاشون آشنا می شم.

***

این روزا تو دنیای ورزش روزای نسبتاً شلوغیه؛ از جام ملت های آسیا بگیر و تیم فوتبال شلم شوربای ایران تا والیبال جوانان جهان که ایران با بردن ایتالیا و ژاپن، حسابی شلوغش کرده تا جام ملت های آمریکا که فکر می کنم فقط فینالش مونده (و فکر می کنم طبق معمول برزیل و آرژانتین تو فینالش با هم بازی دارن)، سفر دیوید بکهام به آمریکا، مسابقات توردوفرانس، خبرهای اصلی این روزای ورزش هستن.

***

تیکه ای از آهتگ کارتون مستر هیک آپ (آقای سکسکه) رو دانلود کنید

گفت‌و‌گو‌ها

41 thoughts on “قوانین جذابیت

  1. برا اینکه من مادر مرده ی در رختخواب را به بی معرفتی متهم نکنی این بار برات نظر (به معنای واقعی کلمه) می ذارم:
    این که بتونی از یه موضوع نسبتاً عادی زندگیت، کلی مطلب بنویسی که جذابیت نوشتاری ایجاد کنن، یه هنره. اصولاً باید خیلی کاردرست باش یکه بتونی با نوشته هات، تخیل خواننده رو بازی بدی و اونو تا آخر مطلب با خودت همراه کنی.
    موفق باشی

    مرسی! واقعاً نمیدونم با چه زبونی ازت تشکر کنم! خودم هم نمی تونستم به این قشنگی نظر کپی کنم!! ولی خوب…به هیچکی نمی گم!!

    Posted by در رختخواب | 2007/07/13, 11:39
  2. من واقعن نمیدونم به کدومیکی از زبونهایی که بلدم ازت تشکر کنم چون همینکه میای به من مادر مرده یتیم سر میزنی کلی نشون میده منو میدوستی باور کن من همیشه محو تو و این غالب عوض کردنهات بودم . ای امیر نازنین بزار دستت رو ببوسم بزار دستت رو ببوسم چاکرتم
    اقا این زن دایی مامانت دختری نداره چیزی تو فامیل دارید که کلاس بالا باشه من دارم دنبال یه کیس مناسب برای ازدواج میگردم این بنده خدا اولین شرط رو داره همون خونه توی ولنجک رو میگم حالا بعد با هم صحبت میکنیم . من قصد مزاحمت ندارم قصد امر خیره

    1- هر زبونی دوست داری، غیر از آلمانی! چون لجم درمیاد که حتی یه کلمه هم ازش بلد نیستم و تو یهو فاز عوض می کنی به آلمانی دیگه بدتر!
    2-من میدونم توو چقدر به من دوست می داری! ولی بذار دستکش دستم کنم… بعد میدم ببوسی دستم را! نمی خوام برم جزو خبرای دست اول هفته!
    3- راستش دوتا دختر خوشگل کلاس بالااونجا هستن که دوتا مشکل دارن. اولی نامزد داره و زیادی خوشگله، دومی رو خبر ندارم. ولی بزرگترین مشکل هردوشون اینه که زیادی باکلاسن! می دونی… انقدر که من می ترسم بهشون سلام کنم!

    Posted by eric | 2007/07/13, 20:06
  3. چند وقتي است كه من هم دارم اين نوع نوشتن را دوباره از سر مي گيرم . اين نوع قالب به نظرم براي وبلاگ بهتر از بقيه است . موفق باشيد !

    Posted by grayidea | 2007/07/13, 22:29
  4. مثبت جان کارتون خیلی دوست داری؟ آهنگ هر کدومو خواستی بگو بفرستم برات. یه توصیه مادر بزرگانه هم دارم برات: خودت باش. بقیه هم مثل همین سهیل
    که مثال زدی اگه طوری مینویسن که به دل میشینه رمز موفقیتشون همینه.

    مرسی از راهنمایی مادربزرگانه ت، آتوسا جون! آدم می تونه خودش باشه و از کتیبیشن دیگران درس بگیره. این چیزیه که تا اینجا، با عقل ناقصم گرفتم!

    Posted by آتوسا | 2007/07/13, 23:13
  5. راستی دفعه بعد که خواستی یاد یه فیلمی بیفتی قبلش با من هماهنگ کن. الان داره اجاره نشین ها میده ولی من دلم سگ کشی میخواد.

    آره صدای جیغ جیغ عزت میاد از اون اتاق. ولی فردا کوئیز دارم. حالش نیست بشینم پاش. سگ کشی …در بهترین حالت،ده سال دیگه از تیلیویز پخش می شه

    Posted by آتوسا | 2007/07/13, 23:19
  6. سلام دوست عزيز .
    شما لينك سايت من رو به صورتي توهين آميز روي وبلاگتون گذاشتيد .
    خوب راستش من اولش از وجود شهري به نام لندن در كانادا خبر نداشتم و بعد از حرفهاي چندي از دوستان پست تسليم نامه رو به سايتم اضافه كردم .
    يعني با اون پستم در واقع از شما معذرت خواستم .
    آدرس تسليم نامه :
    http://www.boukanjeles.com/1386/04/taslim-nameh.php

    شرمنده. لینک رو برداشتم

    Posted by boukanjeles.com | 2007/07/14, 08:28
  7. اقا شما مشکل داری ؟ اگه نمیخوای برای ردیف کنی به ما بگو دیگه نمیدونم اونا خیلی با کلاس هستند که خوب من سه برابر اونها های کلاسم یه نکته بعدش اگه اونها خوش تیپ هستند مه چهار برابر خوشگل ترم
    این چه حرفیه

    چی میگی اریک؟ میگم دارن عروس میشن! بعدشم من کلاً تا حالا دوبار دیدمشون! از اینا دیدن هایی که سلام علیک هم توش نیست….
    من از همینجا از تمامی دوستانی که به نحوی دم بخت هستند یا رفیق دم بخت دارن، تقاضا می کنم یاری کنن، اریک ما رو راهی دیاری کنن… که بعد حسرت گذشته رو نخوره!

    Posted by اریک | 2007/07/14, 10:46
  8. ای بابا ای بابا عجب روزگاری شده ها ! می بینم که چند صباحی نبودیمو اینجا سوت و کور شده ایچ کس برات کامنت نذاشته … سگ کشی چیه آتوسا ! بی سلیقه ها ! فیلم ساز دهنی رو یه بار دیگه نشون بده که این آمیروی ما توش نقش موثری ایفا می کرده ! مستر هیک اپ چیه اهنگ مورد علاقه من میکس ممد نبودی ببینی روی متالیکاست … بچه ام متوهم ام شده … آخرش کار خودتو کردی چقدر گفتم بذار امریکن دریم هی لج کردی !

    سلام ماندانا جان! کجایی؟ تو که نبودی دنیا جور دیگر بود به جان خودش! آمریکن چی چی می ذاشتم تا الان هرچی شیطان پرست بودن میومدن تقاضای slayer و مارلین منسون ازم می کردن. منم که مثبت….!

    Posted by mandana | 2007/07/14, 13:04
  9. خب دیگه ببین امیرو جان مشکل همینه تا وقتی از موضع قدرت وارد نشی به عنوان یه آدم محکم و قدرتمند کسی روت حساب باز نمی کنه وقتی آدما رو بی محل کنی فکر می کنن چه خبره حتماً چیزی بالاتر از دیگرانی که این طور می کنی ولی وقتی برعکسش باشی هر چقدرم خوب و استاندارد و پاستوریزه و هموژنیزه و پولدار و تحصیل کرده باشی کسی آدم حسابت نمی کنه البته در ایران … حالا توام اگر یکم خودتو می گرفتی برای اون خانوما الان بچه مثبت نبودی مادر!

    نه ترش ترش نه انقدر شیرین که حال آدمو به هم بزنه! اون وسط، من نمی تونم صاف وایسم! انقدر تلو می خورم که میرم یه طرف.

    Posted by mandana | 2007/07/14, 13:09
  10. در رختخواب جان این لینک آر اس اس وبلاگت چرا فعال نیست؟ همه بلاگفاها زده به سرشون.

    مگه در رختخواب هم وبلاگ داره؟ از کی تا حالا؟!

    Posted by آتوسا | 2007/07/14, 13:46
  11. مگه چیه؟ خوب من هم وبلاگ دارم.

    Posted by آتوسا | 2007/07/14, 22:53
  12. در رختخواب مگه همون اولیس خودمون نیست باهوش بچه مثبت؟

    چی؟!!! از کجا این حرفو می زنی؟ IP ایش که کلی فرق می کنه با اولیس. بعدم معنی نداره…!!

    Posted by آتوسا | 2007/07/14, 23:02
  13. راست می گه ! تازه به منم از طرف ر. توصیه شده که وبلاگ نویسی کنم تا اسکیزوفرنی تر بشم !!!!!!!!!!!! حالا ببینید من دیگه وبلاگ نویس بشم چی می شه !!!!!!!!!!!!!! چه خزعبلاتی سرهم کنم از این توهمات امیرو ام بدتر ننه!!!!!!!!
    ( راستی آتوسا من ادت کردم )

    مطمئن نیستم بتونی متوهم تر از من بنویسی! راستی ماندانا تو کجایی؟ منظورم اینه که کدوم شهری؟

    Posted by mandana | 2007/07/14, 23:35
  14. بچه مثبت اگه بلدی آی پی بچکی این سوالا چیه از ماندانا می پرسی؟ بعدشم چرا معنی نداره؟ تو این دنیای مجازی هر چیزی معنی داره و به عقیده بعضی هام مجوز داره.

    به آتوسا: خواستم امتحاناش کنم. حالا اگه تو گذاشتی!

    Posted by آتوسا | 2007/07/15, 00:59
  15. مرسی که ادم کردی (چه خنده داره این اصطلاح) ماندانای عزیز.

    Posted by آتوسا | 2007/07/15, 01:01
  16. ماندانا تو نمیخواد وبلاگ نویسی کنی من جای هر دو مون این کار رو میکنم تو پاشو بیا تهران من دارم دیوونه میشم

    Posted by اریک | 2007/07/15, 07:49
  17. امیر جان یه تقاضا ازت دارم. دلم می خواد از خاطراتت در مشهد برامون بنویسی. احتمالن این مشهدی های شمع دزد پدر سوخته کم اذیتت نکردن. راستش من هم قراره توی اون خراب شده زندگی کنم. ممنون می شم اگه توهماتت در باب مشهدی ها را بخوانم.

    در رختخواب عزیز، پیشاپیش ابراز همدردی مرا در مورد مشهد رفتنتون بپذیرید. حتماً به خاطر تو هم که شده این کار رو می کنم!

    Posted by در رختخواب | 2007/07/15, 13:37
  18. راس می گی آتوسا خیلی خنده داره ! خب من نمی خواستم آدرس وبلاگم رو همگانی کنم چرا ؟ چون من هم اسکیزوفرنی ام هم بی ظرفیتم و اصلاً هم انتقاد پذیر نیستم ولی حالا آدرسم رو به چند تا از دوستانم می دم ! ( شاید در روند درمانی ام موثر افتاد )

    درود بر ماندانای بزرگ وبلاگ نویس! امیدوارم حالت هرچه زودتر خراب بشه که بتونی هرچه بیشتر در راستای مغشوش نمودن ذهن دوستان گام برداری

    Posted by mandana | 2007/07/15, 19:53
  19. در ضمن من چلاق نیستم ها! خودم برای خودم وبلاگ می نویسم !

    یعنی قابل توجه اریک!

    Posted by mandana | 2007/07/15, 20:11
  20. واااااااااااااای نه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! یه وبلاگ دیگه؟ بابا ج.ن من وقت ندارم. جواب خواننده های خودمو بدم بسه.

    Posted by آتوسا | 2007/07/15, 21:41
  21. ج.ن: جون

    Posted by آتوسا | 2007/07/15, 21:42
  22. اینم فقط برای اینکه بشه 22 تا. ببین چقدر به فکرتم نوه جان!

    مرسی ننه بزرگ گرام! ولی هنوز رکورد اون یکی وبلاگم رو نشکونده! 23 تا نظر

    Posted by آتوسا | 2007/07/15, 21:42
  23. آخی

    Posted by آتوسا | 2007/07/16, 01:37
  24. نمی دونستم

    Posted by آتوسا | 2007/07/16, 01:38
  25. چرا قبلا نگفته بودی؟

    Posted by آتوسا | 2007/07/16, 01:38
  26. خوب شد گفتی.

    Posted by آتوسا | 2007/07/16, 01:39
  27. دیگه شب به خیر نوه جان.

    Posted by آتوسا | 2007/07/16, 01:40
  28. راستی گرام نه نوه جان، گرامی.

    واقعاً ازت ممنونم. تو رکورد منو شکستی! تو بهترین گرام دنیایی!

    Posted by آتوسا | 2007/07/16, 01:41
  29. تو هم بهترین بوق دنیایی. از همونایی که تو استادیوم میزنن. بی تربیت جسور گستاخ KGMN

    یعنی چی؟!

    Posted by آتوسا | 2007/07/16, 17:35
  30. اگه من گرام هستم تو هم که نوه منی بوقی دیگه! همین!

    Posted by آتوسا | 2007/07/17, 12:44
  31. واااااااااااای شده 30 تا .

    Posted by آتوسا | 2007/07/17, 12:45
  32. ببخشید! 31 تا.

    Posted by آتوسا | 2007/07/17, 12:46
  33. پس چرا همش یه شماره عقبم؟ 33 تا!

    Posted by آتوسا | 2007/07/17, 12:47
  34. وای خدای من آتوسا!!! من 30 و چارتا نظر دارم! هول ورم داشته!! واسه خودم هم نظر می ذارم!

    Posted by آمیر | 2007/07/17, 16:49
  35. ببین نوه جان قول میدم در این دوره های متناوب افسردگی که از جمله نشانه های مراحل حاد آن وبگردی های چند ساعته (به شکلی که چشام در میاد) و شکستن مکرر رکوردهام در بازی زوما (اسپیرال دو طرفش ها نه اون آسوناش) هه (به قول آمیرو) هی بیام اینجا بنظرم.

    Posted by آتوسا | 2007/07/17, 17:28
  36. آمیرو چرا این بلاگ ماندی باز نمی شه؟ میگه بلاگی به این آدرس موجود نمی باشد!

    یعنی چی؟ این چند وقت بلاگفا خیلی مشکل داشته ولی این یکی یعنی حذفش کرده.
    چرا تو این کامنت ها رو تو پست قبلیم می ذاری؟

    Posted by آتوسا | 2007/07/17, 23:19
  37. آره انگار حذف شده.
    چون خلوت تره.

    Posted by آتوسا | 2007/07/18, 01:33
  38. خسته نباشی دوست عزیز ! در مورد نوشته شما چیزی ندارم بگم چون حوصله نداشتم بخونم اما وقتی آدم یه جایی میره حال و هوای اونجا رو میتونه بشناسه .
    چون از حال و هواش خوشم اومد یه خسته نباشید واست گذاشتم امیدوارم پذیرا باشی !

    Posted by behnam | 2008/07/09, 10:26
  39. وبلاگتون عالی حرف نداره

    Posted by حسین ازاهواز | 2008/09/15, 01:44
  40. ببینم .کدوم ادم محترمی به خودش اجازه داده به مشهدی ها اینطوری اهانت کنه .از ما چیزی کم نشد ووصله اضافه ای بهمون نچسبید ولی شعور خودشو نشون داده .

    Posted by مرضیه | 2009/10/24, 20:59

پاسخی بگذارید

کافه‌توهم را از فید دنبال کنید

نویسندگان:

Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

به 80 مشترک دیگر بپیوندید

لایک خور


لینک‌های خوشمزه

RSS لینک‌دونی گودری دوستان

  • خطایی رخ داد! احتمالا خوراک از کار افتاده. بعدا دوباره تلاش کنید.