//
you're reading...
ورزش, تلویزیون

فردوسی پور به قلعه نوعی: چرا استعفا ندادین؟


نشست بررسی زوایای تاریک شکست تیم ملی با حضور یکی از زاویه های اصلی این قضیه، یعنی امیرقلعه نویی، با نتیجه سه بر صفر به نفع فردوسی پور به خوبی و خوشی به پایان رسید! در این برنامه که از نزدیکی های ساعت 11 شروع شد و تا بعد از 1 نصفه شب ادامه پیدا کرد، قلعه نوعی با تایید حرف های قبلی خودش، همه شون رو تکذیب کرد و مردم، کارشناسان و احتمالاً مسئولین مربوطه رو مطمئن کرد که واقعاً آدم قابل اطمینانی نیس. تو این میز گرد، که البته هیچ هم میزش گرد نبود و اصولاً میزی وجود نداشت که بخوایم درباره شکل هندسیش دست به افشاگری بزنیم، ژنرال سه بار بدجوری قافیه رو به فردوسی پور و یارانش باخت. امیرحاج رضایی و دکتر ذوالفقارنسب، یاران مذکور فردوسی پور بودن و البته اهالی مطبوعات (البته از نوع خودی) هم بقیه بازیکنان تیم عادل رو تشکیل می دادن؛ بگذریم… (همینجا بگم این گزارش، کاملاً جانبدارانه س. برعلیه جناب سرمربی. اگر فکر می کنین که خوندن همچین مطلبی می تواند حرام کفایی باشد، می تونید همچنان به فکر کردن خودتون ادامه بدین!!)

  • اولین ضربه ای که قلعه نوعی خورد، در واقع یه گل به خودی تلخ ولی تماشایی بود که روی بحثی پیش اومد که حاج رضایی وسط کشید. «این ادبیات در شان سرمربی تیم ملی نیست…من شنیدم که شما گفتین که تیم ملی ما تو این بازیها سه تا دشمن داره که یکیش شبکه ی سومه» همین یه جمله کافی بود که موتور فردوسی پور روشن بشه و شروع کنه به بازخواست قلعه نوعی. ژنرال هم که رو حرف خودش اصرار می کرد، بعد از کلی سفسطه اولیه، دلیلش رو ترور شخصیتی رضا عنایتی عنوان کرد!! بیابید پرتقال فروش را! فردوسی پور رو هم که می شناسین…کافیه یه آس دستش بیفته! تا طرف رو به چهارمیخ نکشه ول کن نیست! شروع کرد به گیر سه پیچ دادن به قلعه نوعی که «ترور شخصیتی یعنی چی! این که می گیم عنایتی تو جای خودش بازی نمیکنه، ترور شخصیتیه؟» قلعه نویی هم که نمی خواست کم بیاره دست به چند بارتکرار حرفش زد و از فردوسی پور سوال و از قلعه نویی اصرار که عنایتی رو ترور شخصیتی کردین دیگه! عادل هم دست آخر گفت «شما خودتون هم نمیدونین چی شنیدین، هی میگیین ترور شخصیتی!» عین این ماجرا هم سر حرفی که در مورد مسابقه ی ایران با کره زده بود و گفته بود که این بهترین بازی ایران در تاریخ بازی های این دو تیم بوده، پیش اومد و اونجا هم سفسطیشن راه انداخت!

  • جایی در میانه ی برنامه، قلعه نویی همون روالی رو که بیادی، یکی از اعضای هیئت مدیره ی پرسپولیس تو برنامه ی نود رفته بود و پوزه ش به خاک مالیده شده بود رو اجرا کرد؛ وقتی که عادل داشت می گفت «من دارم در مورد بحث فنی صحبت می کنم و اصلاً ما برای همین اینجاییم»، گفت:شما نمی خواد راجع به قسمت فنی نظر بدی و همون مجری گریتو بکن! کارشناس فنی دعوت کردی، اینا باید بحث فنی بکنن…. فردوسی پور رو هم که می شناسین (تا حالا دیگه باید شناخته باشین دیگه…) تو اینجور موارد کم نمیاره، در کمال ادب، طرف رو سکه ی یه پول می کنه، گفت «شما جواب سوالایی که سردبیرای مطبوعات ازتون کردن رو بدین». شاید خیلی پاسخ قاطعی نباشه (یا اصلاً پاسخ نباشه) ولی همین برخورد از قلعه نوعی و جواب از عادل، بدجوری تفاوت سطح فرهنگ و سواد این دو تا رو به رخ بیننده های تلویزیونی کشید و باعث شد که قلعه نویی بازم از اشتباه خودش ضربه بخوره.

  • اما نقطه ی اوج برنامه، لحظات پایانی بود؛ وقتی که قلعه نویی بعد از توجیه تک تک رفتارهای تاکتیکی و فوتبالی خودش، جلوی این سوال فردوسی پور قرار گرفت: «شما که میگین تمام مسئولیت شکست تیم رو به عهده می گیرین، که البته من می گم در حد شعاره! ، تو این صحبتای امشبتون هیچ چیزی از اون مسئولیت پذیری نشون ندادین و همه چی رو از گردن خودتون برداشتین (نقل به مضمون) و هرچی آقایون کارشناسا گفتن توجیه کردین»… قلعه نویی که یه کم بهش برخورده بود گفت من که از اون اول گفتم که همه چی تقصیر منه شما می خوای منو جلوی مردم قرار بدی و به آقای ذوالفقارنسب بگم، این حرفتون درسته…بله اینم درسته و… . پس واسه چی دیگه این بحث رو راه انداختیم؟

    اینجا بود که فردوسی پور و تیر خلاص رو زد و در حالیکه کمتر از سه دقیقه به پایان برنامه مونده بود به قلعه نویی گفت » خوب پس چرا استعفا ندادین؟! شما که می گین همه مسئولیت رو قبول می کنین… همه جای دنیا رسمه که مربی ای که بعد از باخت شکست رو گردن می گیره استعفا میده و میذاره تا فدراسیون واسش تصمیم بگیره. این یه رسمه…شما چرا استعفا ندادین؟!!»

    خوب مسلماً تو این موقعیت ژنرال داغ کرده چیزی نمی تونه برای گفتن داشته باشه و فقط گفت که»آقای فردوسی پور شما با من مشکل داری و نمی خوای ببینی که من بالا میام! دلیلش رو هم خودت می دونی…»

     

    و برنامه تموم شد!

     

    صحبت های ذوالفقارنسب، از قسمت های جالب برنامه بود که خیلی رک حرفشو به قلعه نویی می زد. یکی از موارد، تاکید زیادش بر بی تجریه بودن قلعه نویی برای تصدی پست مربیگری تیم ملی بود. ضمن اینکه حرف آخر برنامه ش، کنایه ی فوق العاده ای بود بر جریان انتخاب قلعه نویی در «مراسم خرد جمعی کذایی» و همینطور مشخص شدن هرچه زودتر اعضای فدراسیون و کادر فنی جدید! (قبل از برکناری احتمالی قلعه نویی). رفتار دکتر در اوخر برنامه، مثل استاد دفاع پروژه هایی بود که تز دانشجوشون رو رد کرده باشن و نگاه هایی حاکی از عدم قبولیش بهش میندازن.

    از بعد از نیمه شب، حاج رضایی خودشو کاملاً از جریان کارشناسی برنامه خارج کرد. حالا یا بحث کردن رو بی فایده می دید و یا خوابش گرفته بود! چون حتی در مقابل سوال فردوسی پور هم گفت «من حرفی ندارم.»

  • با شروع تیتراژ پایانی برنامه که یه آهنگ عزای بی سروته بود بحث هنوز ادامه داشت و بعد از چند لحظه فردوسی پور گفت «خوبه آهنگمون طولانیه هنوز می تونیم حرف بزنیم و وقتی عادل خداحافظی کرد بحث لفظی جالبی با قلعه نوعی پیش اومد! ظاهراً قلعه نوعی به عادل گفت تو چرا استعفا نمیدی؟! و فردوسی پور در جوابش گفت » من هر وقت که شکست تو مسئولیت هامو گردن بگیرم استعفا می دم. تو این موضوع شک نکنین!

    اینقدر که این قلعه نویی ظرفیت انتقاد رو نداره من می ترسم فردا بیاد منو متهم به ترور عاطفی شخصیتش کنه! اما از اون جایی که حدس می زنم راهش طرف اینترنت و وبلاگ و اصولاً هرچیزی که ربطی به برنامه ی امشب پیدا می کنه نمیفته، سرم رو رو بالش می ذارم و البته ناامید،به آینده ی تاریک تیم ملی که ممکنه بازم با نسخه ژنرال پیچیده بشه فکر میکنم.

  • حتماً نظرات رو هم ببینین، دوستان چیزای خوبی به بحث اضافه کردن.
  • این مطلب رو هم بخونی بد نیستن، جالبه: طنزی به نام امیر قلعه نوعی

گفتگو

55 پاسخ به ‘فردوسی پور به قلعه نوعی: چرا استعفا ندادین؟

  1. اون لحظه ای که دکتر دست تو دماغش کرد رو یادت رفت بگی…
    دوربین یه دفه از روی قلعه نوعی رفت روی دکتر در حالی انگشتش توی دماغش بود! دکترم دکترای قدیم…

    Posted by moryabdi | 2007/07/31, 08:20
  2. سلام
    به نظر من برخلاف برنامه های قبلی برنامه نود این برنامه بیشتر احساسی دنبال شد وبخصوص فردوسی پور خیلی احساسی و در حواشی سخن می گفت با اینگونه نقدها فوتبال موفق نخواهد شد من فکر میکنم امیر قلعه نوعی موفق تر عمل کرد چون تمام سخنانش را با آمار ارائه می داد ضمن اینکه در پایان ضربه سختی به عادل وارد کرد و آن این بود که تو با آدمهایی که می خواهند سالم کار کنند مشکل دلری و این دست خودت نیست……….

    به نظر من،حرفتون درست که با نود های قبلی فرق داشت (اگه اسمشو بشه گذاشت نود) ولی در نظر داشته باش که حاشیه رو خود قلعه نوعی در جام ملت ها شروع کرد و با حرف های بی سروته، با احساسات مردم بازی کرد. تو یه همچی برنامه ای و با همچین مهمونی نمیشه خیلی از روی منطق صحبت کرد. کما اینکه از اول رو روال منطق پیش رفتند اما با دیوار سخت بی منطقی مهمونشون روبرو شدن. خود قلعه نوعی صراحتاً گفت که من با آمار زندگی نمی کنم. اینا کار شماست (به عادل)اینا هرچی می گفتند جوابشون سفسطه بود.چیکار باید می کردن؟

    Posted by یوسف | 2007/07/31, 09:05
  3. 12هزارو سیصدو هشتاد و سه گوسفند، 12 هزار و سیصدو هشتاد و چهار گوسفند، دوازده هزار و سیصدو هشتاد و پنج گوسفند،…

    Posted by Cynthia | 2007/07/31, 09:10
  4. چند صحنه جالب دیگه هم بود . اینکه قلعه نویی مدام از خوبی های سیستم سه پنج دو می گفت و فردوسی پور گفت شما که این قدر اعتقاد به این سیستم داشتید چرا از اول با این سیستم بازی نکردید .
    یک جا هم ذوالفقارنسب گفت هدف شما در بازی با کره چه بود؟ دنبال این بودید که کره رو دور بزنید؟ قلعه نویی گفت بله . دکتر گفت با کی؟ قلعه نویی گفت با مدافعین کناری و خطیبی از عمق . دکتر گفت خطیبی که از عمق چیزی رو نمی تونه دور بزنه!
    در مورد حاج رضایی با اینکه خیلی براش احترامن قائلم فکر میکنم یا نمی تونست با صراحت و رودررو حرفهاشو بزنه و یا اینکه قلعه نویی رو در اندازه ای ندونست که با ادبیات خودش باهاش حرف بزنه .
    ولی کلا احساس میکنم این تحفه کماکان در راس تیم ملی وجود داشته باشن . چون پای مهندس صفایی رو وسط کشیده و علی آبادی هم مثل همیشه برخوردهای احساسی و جناحی و .. رو ترجیح میده به این که کمی هم از مغز و شعور نداشته خودش استفاده کنه . فکرشو بکنید گفته هدف تیم ملی صعود از مرحله گروهی بوده!! حتی یه خر هم نمیتونه این طرز تفکر رو داشته باشه!!! ( البته اصولا خر ها نمی تونن فکر کنن . حواسم نبود .)

    مرسی شادان جان. آره اینایی هم که گفتی مهم بودن و جالب. منم فکر می کنم که موندگار بشه!

    Posted by ژ.شادان | 2007/07/31, 10:11
  5. ای بابا نمی دوم چرا این قلعه نوعی این قدر مخالف داره بعضی ها از اول با این بنده خدا مشکل داشتن البته حق دارن چون هی یه سی سالی می شه ما قهرمان اسیا بودیم نه اینکه حالاقهرمان نشدیم ناراحت هستن ولی انصافا امیر فهمیده با این مردم چطور و با چه ادبیاتی صحبت کنه در ضمن آقای حاج رضایی هم باهوش تر از اینه که در دام آدمی مثل عادل گرفتار بشه و خودشو وارد بحثهای بی فایده حاشیه ای بکنه و درست جایی که عادل کم اورده بود وبه قول خودش نیاز به کمک داشت او باهوشیاری تمام بحث را ادامه نداد.

    این همه هنر که از آقای قلعه نوعی دیدیم بس نیست؟ من فکر می کنم حاج رضایی از همون اول برنامه دیشب نمی دونست باید چطور صحبت کنه… یه ترس عجیبی تو صحبتاش بود. هیچکدوم از حرفاش رو نتونست درست بزنه. نگاه کن به لحظاتی که می خواست ادبیات بد سرمربی رو تعریف کنه… مرد و زنده شد تا قضیه رو نصفه و نیمه برای قلعه نوعی توضیح داد. آخر بحث به قول یکی از بچه ها ترجیح داد چیزی نگه چون نرود میخ آهنین در سنگ.

    Posted by عرفان | 2007/07/31, 10:25
  6. راست می گه اونو منم دیدم اونم به شیوه قلابی!!!!!!!!!( مرده شور برده ی نکبت) … ولی قلعه نوعی چه آدم کلفت حرف زنی اونجاشم جالب بود که به فردوسی پور یه جورایی گفت که فرافکنی نکنه!!!

    Posted by mandy | 2007/07/31, 11:04
  7. باسلام وتشکر از متن جالبتون
    درسته که قلعه نوعی شخصا ادم دیکتاتور ماب و قلدریه ولی اگر شما جای او بودید و با ادبیات گستاخانه آدمی مثل فردوسی پور مواجه می شدی چکار می کردی ؟ این عادل فردوسی پور فکر میکنه همکاره فوتبال ایرانه و از طرف همه مردم نظر می ده به نظر من اون یکی از عوامل جهت دادن به حواشی در فوتبال این مملکته .هنوز یادتون نرفته که بعد از آخرین بازی ایران در جام جهانی همین عادل بود که گفت خداحافظ برانکو خداحافظ علی دایی.حالا هم گیر داده به قلعه نوعی فکر کنم عادل حضورش در فوتبال رو می خواهد با ساخت حواشی خود ساخته تثبیت کنه.گیر دادن اون به بچه های نق نقو بیشتر شباهت داره تا به یه ادم با تحصیلات عالیه.

    مرسی از نظرتون. تو اینکه عادل دنبال حاشیه س صحبتی نیست چون متعلق به رسانه س و ذات رسانه جنجال در مورد حواشیه. آیا قلعه نوعی خودش بزرگترین حاشیه ی تیم ملی نبود؟ خوب…باید با این آدم چطور برخورد بشه؟ به پانویس کامنت بعدی هم مراجعه کنین.

    Posted by میلاد | 2007/07/31, 11:08
  8. مطلبي كه نوشتي كاملا جانبدارانه بود يك جاهايي فردوسي پور كم اورد و گفت اقايون كارشناس به من كنيد ………….. من خودم به قلعه نوعي نقد دارم اما از اين كه يه تنه جلوي همه وايساده خوشم مياد. نميشه اون رو مقصر صددرصد دونست همه ما مي دونيم كه ساختار فوتبال ايران مشكل داره.

    راستش جانبدارانه بود چون واقعاً از دست قلعه نوعی به تنگ اومدم! خیلی های دیگه هم اینجورین. بله…میتونستم بنویسم که جاهایی هم خوب صحبت کرد و تا حدودی منطقی…اما چرا برای آدمی که ذره ای برای احساسات مردم اهمیتی قائل نیست تره خورد کنیم؟!اونم ساعت 3 نصفه شب!

    Posted by ghajar | 2007/07/31, 11:19
  9. بسم الله الرحمن الرحیم

    با سلام
    نتایج تیم ملی ضعیف بود، بازی‌ها زیبا نبود و… اما می‌تونم بگم درکل مثل همیشه (ادوار گذشته) بود. درسته به یک‌چهارم نرفتیم، خب قبلاً هم نمی‌رفتیم و گاهی می‌رفتیم. در کل مثل قبل بود.

    آقای قلعه‌نوعی مربی خوبی هستن و با استقلال، سه سال متوالی مدعی قهرمانی بودن. خودشون که برای مربیگری تیم ملی ثبت‌نام نکردن، بلکه با توجه به کارنامه‌ی موفقی که داشتن انتخاب شدن. گرچه معتقدم ایشان نباید قبول مسئولیت می‌کردن.

    به نظر من، بطور کلی کارنامه‌ی آقای قلعه‌نوعی مثبت بوده. فدراسیون فوتبال جایگاهی بالاتر از مربی تیم ملی داره، و اگر بخواد می‌تونه مربی تیم ملی رو برکنار (یا هرکاری که دوست داره -اخراج- کنه)، اما نباید انتظار داشته باشیم آقای قلعه‌نوعی استعفا بده. چونکه تیمش خوب کار کرده، قبل از بازی‌ها تیمش مورد تایید بوده اما حالا…

    ما ایرانی‌ها خیلی ناجوانمردانه انتقاد می‌کنیم. از امور سیاست گرفته تا… هیشه سر ناسازگاری داریم و رجز می‌خونیم، بی آنکه خودمون توانایی داشته باشیم اما شعار می‌دیم و داد و بیداد می‌کنیم. عملکرد خوب آقای قلعه‌نوعی هم مثل هر مربی دیگه‌ای قابل نقد هست، اما نه با لحن بی‌ادبانه یا سلیقه‌ی شخصی آقای عادل فردوسی‌پور.

    در کل به نظر من توی برنامه دیشب، آقای قلعه‌نوعی موفق بود.

    Posted by علیرضا حسینی | 2007/07/31, 12:27
  10. امير خوب ازپسشون بر اومد اين برنامه هيچ شباهتي به نقد ويا كارشناسي نداشت امي را اورده بودند محاكمه البته بدون وكيل مدافع
    آخه ذوالفقارنسب كه سابقه اش معلوم هم مربي تيم ملي بوده هم استقلال حاج رضايي هم كه بيشتر به طبقه شعرا شباهت داره فردوسي پور هم كه فقط حاشيه
    با اينكه قلعه نوعي را مقصر ميدانم اما ديشب مي خواستم ازش دفاع كنم

    البته به نظر من هم بهتر بود که دو تا کارشناس منتقد رو جلوی قلعه نوعی نمی ذاشتن. شاید اگه تک به تک بود یا دو به دو یا حتی یک به دو (با احتساب فردوسی پور) اونوقت اینجور احمقانه موضع نمی گرفت.

    Posted by HADI | 2007/07/31, 13:26
  11. سلام
    به نظر من هم قلعه نوعی عملکرد موفقی داشت و در برنامه نود موفقتر از عادل بی ادب بود.راستی اگر در داخل به غیر از قلعه نوعی مربی ایرانی دیگری قرار باشد سکان هدایت تیم ایران را برعهده بگیرد چه کسی دیگری خواهد بود آیا شایسته تر از او در حال حاضر کسی را داریم؟؟؟؟؟؟پس چرا به مربیان داخلی فرصت بیشتری ندهیم.

    1- از کی تا حالا قلعه نوعی شده بهترین مربی ایرانی؟ چون «یه دفعه» تونسته با استقلال قهرمان بشه؟
    2- اصلاً کی گفته باید به مربیان داخلی فرصت بدیم؟ کدوم مربی داخلی رو داریم که اطلاعات علمی فوتبالش در حد یه مربی خوب خارجی باشه؟ پروین؟ حجازی؟ جلالی؟ لابد مایلی کهن؟! قلعه نوعی بهترین تیم تاریخ ایران رو داشت و اونو در ناباوری تمام، به بدترین تیمی که می تونست تبدیل کرد. این رو می گن موفقیت؟

    Posted by بردیا | 2007/07/31, 13:31
  12. آقای قلعه نوعی خوب حال ظالم فردوسی کور راگرفت. با ادم عقده ای مثل او باید با این لحن سخن گفت (اگرچه خلاف روال معمول است).

    Posted by جلیل | 2007/07/31, 13:35
  13. shoma chetori kam ovordane ghalenoee va tojih ro esmesho mizarin khoob hal gereftan az ferdosi poor? ferdosi poor enghadr adame bahooshi hast ke betoone javabe in joor adama ro bede amma farhangesh enghadr balast ke ejazeye gostakhio be khodesh nemide dar halike oon taraf in ejazaro bekhodesh dad, hatta in agha komake ostado moshavere khodesham dar jaryane barname nagereft ke agar adabiateto tagheer bedi behtare va hamchenan ba adabiate … edame dad, fekr mikonam behtarin noktei ke baraye mardom moshakhas shod in bood ke farhange in adam cheghadr paine ….

    این همون چیزی بود که من گفتم! پینگیلیشش!

    Posted by football fan | 2007/07/31, 13:53
  14. انسانهاي كوچك تواناي كارهاي بزرگ را ندارند.
    اصلان از همون اول معلوم بود كه قلعه نوعي با يك بينش منفي از فردوسي پور قدم به اين برنامه گذاشته بود .حاج رضاي هم به نظره من چون قلعه نوعي در زمان مربيگريش در تيم استقلال ازش راهنماي خواسته بود اونم شايد به خاطر همين مسله زياد انتقاد نميكرد.راستي يه چيزي الان يادم اومد اون قسمت رو هم بهش اشاره ميكردي كه فردوسي پور گفت كه شما در مصاحبتون در فرودگاه گفتين كه ما بهترين بازي تاريخ خودمون رو در برابر كره انجام داديم . كه فردوسي پور هم اشاره به نتيجه هاي 6 بر 2 يا 4 بر 2 در مقابل كره كرد و گفت اگه اين باخت ما بهترين بازي ما در مقابل كره بود پس اين نتايجي كه در طول تاريخ بدست اورديم چي بود؟
    در انتها ميخوام نظرمو با يك مثل معروف به پايان برسونم .

    برو بيرون سيرابي
    اقا اين قسمت پاياني كه شايد خيلي بي مزه باشه رو فيلتر نكني ها دمت گرم
    شما معلوم نیس از کجا کامنت نوشتی و حالا میای انتقاد می کنی. می دونی چیه؟ اصلاً شما دشمن چهارم تیم ملی هستی…اصلاً تو خودت دستای پشت پرده ای!

    Posted by gozarzaman | 2007/07/31, 13:55
  15. فرهنگ هر کشوری رو میتونید از فوتبال و استایل رانندگی مردمش متوجه بشید……….جایی که کارشناس برنامه که دکتره دستش رو نیم متر میکنه توی دماغش تو خود بخوان حدیث مفصل از این مجمل …..مربی ایران هم بیشتر شبیه لاتها و چاقو کشها است همین ….. در مورد فردوسی پور هم دلقکی مثل حسنی نه بیشتر

    مرسیییی…به همه انداختی!! چرا نمی گی دکتر مملکت!! می گی کارشناس … ولی فکر می کنم بهتره درباره ی کسانی که یه کم مستقل از بالای هاشون حرکت می کنن منصف تر باشیم. فردوسی پور با اینکه نسبت به سابق خیلی محتاط تر شده ولی فرقش با بقیه اینه که تحصیل کرده س و طرف باد رو نمی گیره.

    Posted by اریک | 2007/07/31, 14:37
  16. ما ایرانیها متاسفانه به نخبه کشی عادت داریم .صبر و حوصله هم نداریم خدا نکند از یکی خوشمان نیاید او می شود شمر ذی الجوشن بابا یه کم هم منطقی باشید.
    قلعه نوعی مربی خوبی است باج هم به کسی نمی دهد.در ضمن او مربی تیم سوئیس که نیست ، در دانشگاه هم که برای دانشجویان تدریس نمی کند که بخواهد کلاس بگذارد ادبیات گفتاری او اینگونه است ذاتاً ادم بدی هم نیست در ایران که یک کشور جهان سوم است مربی گری می کند (با سهمیه بندی بنزین …)پس در این فضای مسموم باید انگونه محکم و استوار رفتار کند.لطفا منطقی باشید نه احساسی امیر می تواند ایران را برکرسی اول آسیا برساند.

    منطقی بودن این نیست که بشینی یه مربی بی تجربه و خام در سطح ملی، بیاد از طریق تیم ملی تجربه کسب کنه و بعدش دو وقورت و نیمش باقی باشه. ضمناً مربی تیم ملیه. نماینده ی ایرانه. باید بتونه به چیزی که می گه کنترل داشته باشه.

    Posted by علی امیر فخریان | 2007/07/31, 15:27
  17. ghale noee? Nokhbe? YA ALI!

    Posted by omid | 2007/07/31, 15:55
  18. شما هم که هرکی باهات مخلف بود سریع بهش جواب دادی و توپیدی!
    من قلعه نوعی رو قبول دارم، نظر خودم و گفتم.. فقط باید سبک صحبت کردنش و عوض کنه و انتقاد پذیر بشه همین..

    حالا بیا به ما جواب بده که بی خود کردی قلعه نوعی رو قبول داری!!

    چرا حرف تو دهن ما میذاری سیناجان؟! داریم اینجا خیلی دموکراتیک اختلاط می کنیم! من قفط جواب موافقام رو نمیدم! چون چیزی ندارم برای گفتن!!

    Posted by سینا | 2007/07/31, 16:21
  19. web loge khoob va jalebi rah andakhti, ghalebesh ham ghashang ast, hala motaghedi ke ki bayad sar morabie time meli beshe?
    movafagh bashi

    Posted by yek nafar | 2007/07/31, 17:49
  20. ببخشید امیر میشه این بخشهایی که قراره مشخص تر باشن رو با رنگی غیر از اینی که هست مشخص کنید. اینطور که دیدم تو همه پستهای قبلیتونم از همین رنگ استفاده کردین. بیشتر پستاتون رو خوندم. البته با کامنتها و جوابای با مزه ای که بهشون دادین. دستتون درد نکنه. روی هم رفته جالب بودن.

    مرسی از توجهت و راهنماییت. خوشحالم کردی! دفعه بعد تکست های مذکور رو چشمک زن می ذارم! گور بابای وردپرس که می خواد با کلاس باشه!! یه کم جوات بازی به جای کسی برنمی خوره!

    Posted by Cynthia | 2007/07/31, 19:00
  21. سلام .
    من متاسفم واسه جواب های جانبدارانه شما
    دوره گذشته که تیم ملی به جام جهانی رفت و صدا و سیما شد یار دوازدهم .
    اما این دوره که یه مربی وطنی داشتیم . از قبل از مسابقات همین دو تا کارشناس ! در همین صدا و سیما شروع کردن به تخریب تیم ملی . !!!
    این کارشناسان که معلوم بود از چی ناراحتن و هیچ گلی تا حالا به سر هیچ تیمی نزدن . شروع کردن به همراهی عادل و آدمایی که پشت صحنه از طریق گوشی به عادل کمک میکردن و در واقع یک جمع کامل مقابل یک مربی . شجاعت امیر قلعه نوعی قابل ستایش بود . این دوستان اگه واقعا اینقدر دلسوز تیم ملی هستن ! و مشکلشون جای دیگه ای نیست پس چرا در دوره مربی قبلی که تیم ایران رو به صفر رسانده بود هیچ کاری نکردن . ضمنا دوست عزیز شما اگه خوب دقت میکردی میدیدی که عادل از شدت عصبانیت داشت مدام با خودکارش بازی میکرد . این نشان از بن بست عادل بود که یاران پشت صحنه به دادش رسیدن .

    من فکر نمی کنم مساله ی خودکار ربطی به شخص دارنده ش داشته باشه. همه داشتیم از دست مزخرفات قلعه نوعی حرص می خوردیم. حالا فردوسی پور که اونجا مورد توهین هم قرار گرفته بود که جای خودش رو داشت. دوره قبل فکر می کنم بدترین انتقادا به برانکو شده. هیچ مربی ای اونجوری زیر تیغ نبود که برانکو بود. و البته تا یه مقدار حقش بود. ولی قلعه نوعی تا یه ذره تحت فشار قرار می گیره فوراً ناز می کنه و جنجال درست می کنه.

    Posted by nasser | 2007/07/31, 19:19
  22. خیلی جالبه رگهای گردن باد کرده کلمات توهین امیز و کم مونده بود چاقوی ضامن دار و دستمال یزدی تعبیر به شجاعت میشه ….. اگه سیستم جمهوری اسمالی نمیخواست با مخدر توپ بازی این جماعت رو خواب کنه و اونها رو درگیر دعوای یزیدی و حسینی کنه الان این اقای قلعه کهنه ایی میتونست سوار ماشین چند ده میلیونی بشه میتونست بره کن سولوقون چه برسه به مکزیک و مالزی …….. اگه مربیهای ایرانی مخالف مربی خارجی هستند و کسانی مثل همین بی نام و نشان بالایی دم از وطنی و خارجی میزنن فقط بخاطر پول نفته چون میدونن بدون پول نفت که بصورت حقوق مربیان بهشون پرداخت میشه اونها چیزی ندارن که ارائه بدن…. سواد تخصص مدرک تحصیلات ؟ کدوم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ بنده های خددا منگه زمانی عزت جانملکی بهترین مدافع همین کشور نبود؟ چطوری مرد یادتون میاد؟ نه نمیشناسیدش؟ اون یکی بازیکن که الان راننده تاکسی هستش و زمانی مدافع برتر ایران و اسیا بود که توی همین تیم اوستقلال بازی میکرد
    امثال قلعه کهنه ایی با توهین و سیاستهای شوپنهاوری خودشون رو ثبیت میکنن و سوار مرکبهای چند ده میلیونی میشن سفر خارجشون رو میرن توی هتل شاهزاده کوالالامپور میخوابن درحالی که این کشور پر از گند و کثافت شده

    روتینی رو که بین ایرانی جماعت جا افتاده بذار به حال خودش باشه. کیه که بخواد آبها از آسیاب بیفته. همه دارن از زندگی لذت می برن. چرا می خوای لذتشون رو بهم بزنی؟

    Posted by eric | 2007/07/31, 20:53
  23. ببینم آقای امیر! قانون اینجا چطوریه؟ من نمیدونم چند صد تا کامنت قبل از این نفرای آخر گذاشتم ولی کامنتام نمیاد. از این شکلک های یاهوو هم که نداری. این دیگه چه سیستمیه؟

    ولله منم نمیدونم. حالا قانون رو ولش کن، اینجا رو قانون نمیتونی کار کنی، باید همه چی رو زیرپا بذاری. !!

    Posted by Cynthia | 2007/07/31, 22:24
  24. سلام واقعا برای من تعجب برانگیز هستش که هنوز هم عده ای هستند که فکر میکنند که این مربی جایی برای دفاع از خودش برای مردم گذاشته ایا اشکارا توهین وی را به شعور عمومی ندیدید ایا در هرحرکت و گفتار خودش سطح پایین بیان وتفکرش را نشان نداد. درسراسر این برنامه هرگز پاسخی به اصل مسائله نداد که با تمام این اپلو هوا کردن ها با مریخیها فوتبال بازی کردن شکست دادن واسترات÷یکها چرا نتیجه ای نگرفتیم . نمیشه تنها به علت استعدادهای وافر ایشان از اشتباهاتش چشم پوشی کرد.

    Posted by blue bloom | 2007/08/01, 02:12
  25. قلعه نویی در حد تیم ملی ایران نبود. این تنها جمله ذوالفقار نسب و حاج رضایی نبود که بگیم نان به نرخ روز خور بودند و موش زائیدند و ……… بسیاری از کارشناسان فوتبال آسیا بارها اینو اعلام کردند نمونه اش کارشناس شبکه دبی اسپورتز که چندین بار اینو گفتند یا همین شبکه تپش و آقای مانوک خدا بخشیان که انصافا چه تو جام جهانی چه جام ملتها بسیار خوب وکارشناسانه و بدون غرض و از زاویه ملیت ایرانی و نام ایران کارشناسی کردند. . آقای قلعه نویی بارها اعلام کردند که ما خوب بازی کردیم. اگه خوب بازی کردن اینه پس بد بازی کردن کدومه؟ اصلا اگه قراره خودمونو با مالزی و ویتنام و اندونزی و ……. مقایسه کنیم چرا این همه سخن از قهرمانی و … می زنیم چون هیچکدوم از مربی های تیم های یاد شده چنین ادعایی نکردند اما تیم ما اعم از مربیان وبازیکنان گفتند ما می ریم برای قهرمانی. پس یه چیزی بوده که چنین چیزی گفتند. اصلا اگه ما مالدیویم پس این همه لژیونر تو تیم مالدیو چیکار میکنن؟ به نظر من تیم ملی بهترین بازیکنان رو در اختیار خودش داشت اما اگه بد بازی کرد یه هر حال مربی هم مقصر بود . دوستی گفتند آقای قلعه نویی برای هر سوالی جواب داشت اما چه جوابی؟ مثلا از ایشون سوال شد: نقل به مضمون » شما براساس کدام اندیشه فنی ترکیب تیم ملی یک کشور را به طور کامل دگرگون می کنید و مهدوی کیا رو به دفاع راست و زندی روبه دفاع چپ منتقل کردید حسین کعبی رو بازی ندادی و ……… ؟ ایشون جواب دادند این از اختیارات سرمربیه. بابا اگه از اختیارات سرمربی نبود که کسی از شما سوال نمی کرد به خاط همین اختیارت ازت می پرسن که اندیشه فنی شما چی بوده ؟ این تیم ملی ایرانه که 70 میلیون جمعیت داره . همه عاشق ایرانند. تو این بلبشویی که مملکت داره میخوان اسم ایران جاودان بمونه . عشقشون فوتباله . اصلا از نون شب براشون واجب تره . آقای قلعه نویی از یک طرف میگه من باخت وحذف تیم ملی رو به عهده می گیرم از طرف دیگه هیچکدوم از ایرادات کارشناسی رو هم وارد نمیدونه؟ بابا وقتی کسی میگه من مقصرم پس باید بگه این تقصیر من بود من این گونه فکر می کردم ولی اینگونه نشد. مثلا من فکر می کردم زندی دفاع خوبی در جناح چپ باشه اما نبود. خطیبی مهاجم خوبی باشه اما نبود. عنایتی این خصوصیات رو داشته باشه اما نداشت.نه اینکه بگه زندی خوب عمل کرد . خطیبی خوب کار کرد فلانی و فلانی هم خوب بودند اما ما باختیم و منهم مقصرم.بابا اگه همه خوب بودند خودت هم عالی بودی پس چرا باختی ؟ چرا حذف شدی ؟ چرا با بهترین بازیکنا نتیجه نگرفتی ؟ اگه مقصری چه تقصیری متوجه تو هست؟ کجا اشتباه کردی؟ به خدا حیف ایرانه . حیف مردم ایرانه . در زمونه ای که مردم ما داخل کشور با هزار ویک گرفتاری روبروند و همه سرخوردگیاشونو با یه برد تیم ملی میخوان فراموش کنن . در جایی که دور تا دورمون رو کشورایی گرفتن که تشنه خون ایرانند اعم از عرب و ترک و روس و …….. این جور بازی کردن و این اندیشه ها ی فنی و این گونه ترکیب چیدن در شان نام ایران نبود . به خدا نبود. به ایران نبود. نبود نبود نبود.

    …نبود. اصلاً مربی در حد نام ایران نبود

    Posted by سعید | 2007/08/01, 08:10
  26. به نظر من قلعه نویی نهایت بی شخصیتی و لات بازی خودش رو نشون داد در صورتی که میتونست خیل راحت وجهه خودش رو بین مردم باز یابه

    Posted by زیر خط IT | 2007/08/01, 08:34
  27. چه عجب!

    Posted by Cynthia | 2007/08/01, 09:07
  28. امروز فوتبال از جایگاه ویژه ای نزد مردم کشور های مختلف بویژه منطقه خاورمیانه برخورداره و همه مردم دوست دارن کشورشون در زمینه فوتبال موفق باشه و پرچم کشورشونو بر فراز قله های افتخار بر افراشته ببینند . این موضوع برای کشورهای اسلامی و عربی بیشتره و عربها خیلی دوست دارند برتری خودشون رو به هر نحوی که هست به رخ بقیه تیمهایی آسیایی بویژه ایران بکشند و هر روز به احساسات ضد ایرانی چه در زمینه ورزش و غیره دامن می زنند . عربها همیشه دوست دارند ما ببازیم و خودشون موفقیتهاشون رو در زمینه ورزش ادامه بدند. بنظر میرسه کم کم دارند در این زمینه موفق می شند. خوب حالا ما داریم چیکار می کنیم . ما بی توجه به تمام این مسایل بهترین تیم فوتبالمون رو بادست خودمون و مقابل دید همه آسیا و جهان طوری به میدان می فرستیم که به بدترین شکلی ضایع بشه و با نتایج ضعیفی حذف بشه تا همین عربها خوشحالیشونو از ته دل ابراز کنند. کاش یه سری به این کانالهای عربی میزدین تا بفهمین من چی بگم . حرف من اینه که ما باید کاری می کردیم اقتدار کشورمون حفظ بشه . اسم ایران سربلند باشه . باید با غیرت کار می کردیم و از تمام توانمون استفاده می کردیم . داستان تیم ملی فو تبال و وضعیت این تیم داستان کشور ایرانه که با همه منابع بیشمار طبیعی و …… همچنان از فقر فلاکت وگرفتاری رنج می بره تا جایی که عربها دارن برا ما کری میخونن. در آخر جملاتی از آقای مظلومی سرمربی تیم ب ایران رو که در مقابل همه عربها و در کشور عربها و بر علیه همه عربها پیروز شد و جام رو به ایران آورد ونام ایران رو سربلند کرد به عنوان نمونه میارم تا سندی باشه بر اینکه فوتبال برا مردم منطقه از جایگاه بالایی برخورداره و همه تلاش می کنند تا در این عرصه موفق باشند. اما کجاییم؟؟؟ «»»» پرویز مظلومی: در آنجا تمام كشورهاي عربي دست به هم داده بودند تا عليه ايران جوسازي كنند. تمام تيم‌ها در اردن دست به دست هم داده بودند تا عليه ايران كار كنند. براي بازي با فلسطين، تمام مربيان تيم‌هاي ديگر به سرمربي اين تيم كمك مي‌كردند تا مقابل ما قرار گيرند. شايد اين مسابقات براي ما حساسيت آنچناني نداشت؛ اما براي آنها اينطور نبود. در عراق براي نايب قهرماني جشن گرفتند. ناداوري در هر بازي به چشم مي‌آمد. اين مسئله در ديدار نهايي نمود بيشتري داشت. اگر تيم ما 10 نفره نمي‌شد، قطعاً با گل‌هاي بيشتري عراق را شكست مي‌داديم؛ اما داور لبناني باعث شد تا عراق نيمه دوم فشار زيادي به تيم ما وارد كند. سرمربي تيم «ب» عنوان كرد: با بازي‌هايي كه تيم انجام داد، كار آقاي قلعه‌نويي براي انتخاب بازيكن سخت شد چون بساري از آنها ثابت كردند لياقت حضور در تيم اصلي را دارند.»»»»»

    Posted by زیگ زاگ | 2007/08/01, 11:03
  29. در آنجا تمام كشورهاي عربي دست به هم داده بودند تا عليه ايران جوسازي كنند. تمام تيم‌ها در اردن دست به دست هم داده بودند تا عليه ايران كار كنند. براي بازي با فلسطين، تمام مربيان تيم‌هاي ديگر به سرمربي اين تيم كمك مي‌كردند تا مقابل ما قرار گيرند. شايد اين مسابقات براي ما حساسيت آنچناني نداشت؛ اما براي آنها اينطور نبود. در عراق براي نايب قهرماني جشن گرفتند. ناداوري در هر بازي به چشم مي‌آمد. اين مسئله در ديدار نهايي نمود بيشتري داشت. اگر تيم ما 10 نفره نمي‌شد، قطعاً با گل‌هاي بيشتري عراق را شكست مي‌داديم؛ اما داور لبناني باعث شد تا عراق نيمه دوم فشار زيادي به تيم ما وارد كند. سرمربي تيم «ب» عنوان كرد: با بازي‌هايي كه تيم انجام داد، كار آقاي قلعه‌نويي براي انتخاب بازيكن سخت شد چون بساري از آنها ثابت كردند لياقت حضور در تيم اصلي را دارند

    Posted by زیگ زاگ | 2007/08/01, 11:04
  30. ایمان موتمنی
    20 سال بعد در چنین روزی:

    23 خرداد 1404

    تیم فلز خراسان پس از سرمایه گذاری بی شمار سر انجام با غلبه بر صنایع بستنی کاله مازندران توانست عنوان قهرمانی رقابتهای لیگ را در بیست و چهارمین دوره جشن بگیرد.امین قلعه نویی(با امیر قلعه نویی فرق دارد) پس از پیروزی تیمش مقابل تیم ماکسیما تهران در ورزشگاه 50 هزار نفری اختصاصی استقلال گفت: من از اولش هم به این فدراسیون مشکوک بودم، من نمی دونم چه معنی داره طالب وحیدلو و صادق امیرحسینی رو از تیم ما برای بازیهای کشورهای غرب و آسیای میانه ببرن ولی از تیم فلز خراسان بازیکنی رو نبرن؟؟ من اصولاً به همه چیز مشکوکم. از قهرمانی ذوب آهن اصفهان در دو فصل پیش در لیگ و قهرمانی پلیس تهران در فصل پیش و معتقدم تیم ما همیشه با شرف بازی کرده و سایر تیمها از شرف لازم برای کسب عنوانی غیر از قهرمانی برخوردار نبودند. حالا تیم فلز خراسان 5 تا بازیکن تو تیم بزرگسالان و 3 تا تو جوانان و 4 تا تو نوجوانان داره چندان اهمیت نداره و مسئله ی مهم همون بازیهای کشورهای آسیایی غربی و میانه است که از تیم ما دو تا بازیکن بردن ولی از تیم فلز خراسان بازیکنی رو نبردن و باعث شدن ما همچنان از قهرمانی دور بمونیم و تيم فلز رو به قهرماني نزديك كنند.

    امین قلعه نویی در پاسخ به خبرنگاری که پرسیده بود امیر قلعه نویی که تصادفاً فامیل شما هم هست در 20 سال پیش همین حرفها رو میزد، گفت: اصولاً مشکوک بودن تو خانواده ی ما یه بحث ژنتیکی است و همگی هم مشکوکیم هم شرف داریم ولی متاسفانه چه بسیارند کسانی که شرف لازم رو برای قهرمان نشدن ندارند و اجازه نمي دهند تيمهاي شرافتمندي مثل ما قهرمان شوند.
    وی همچنین با تاکید بر اینکه همچنان به سیاست جوانگرایی نوه عموی خودش ادامه میده افزود: ما یه برنامه ی 3 ساله داریم که انشاالله با حمایت های محمد حسن آشنا مدیرعامل باشگاه استقلال تهران، در پایان این برنامه به کسب عنوان قهرمانی ولی به صورت شرافتمندانه دست خواهیم یافت.
    خبرنگار دیگری از این مربی جوان که به او لقب سرتیپ داده اند پرسید: آیا این برنامه های 3 ساله ی خانواده ی قلعه نویی برای استقلال به نتیجه خواهد رسید یا خیر؟ پاسخ داد: اصولاً من همیشه خدا رو شاکر بودم که توانسته به خانواده ی ما کمک کنه که از 20 سال پیش تا کنون در باشگاه استقلال حضور داشته باشیم تا بتوانیم با سیاست جوانگرایی و به اصطلاح ضد بازیکن سالاری خودمون و با اتكا به اين برنامه هاي 3 ساله، به همه ی مقام های موجود غیر از قهرمانی برسیم. وی همچین با حمایت از مواضع کاپیتان خود مسعود فعلی گفت: مسعود بازیکن خیلی خوبیه و همیشه معتقد بودم حرف حق رو می زنه. من هم باهاش موافقم.
    خبرنگار دیگری پرسید: در مورد نیمکت نشینی محمد بصره توضیح بدید که این مربی گفت: این تشخیص خود من بود که به خاطر شرایط فنی محمد روی نیمکت بشینه و بازی نکنه.
    در پایان این کنفرانس مطبوعاتی امین قلعه نویی قهرمانی فلز خراسان رو به همه ی کسانی که می خواستند استقلال قهرمان نشود و فلز قهرمان شود تبریک گفت.

    احمد مستقيم جديد سرمربي سابق تيمهاي ملي بزرگسالان ايران،المپيك ايران، شهرداري اردبيل و ماكسيما تهران در حمايت از امين قلعه نويي گفت: آقاي قلعه نويي حق دارند و بايد هم به عدم صحيح برگزاري ليگ معترض باشند. وي همچنين اضافه كرد: محبعلي ايماني بازيكن تيم فلز خراسان در تيم ملي به حق خود نمي رسد و با انتقاد از حضور فرامرز زاهدي بازيكن دو رگه ي ايراني-ايتاليايي تيم اودينزه گفت: اين بازيكن با تيم هماهنگ نيست و چون بزرگ شده ي خارج از ايران است، نبايد در تيم ملي بازي كند.
    اين مربي كه سابقه ي اخراج صادق اميرحسيني و سليمان ميثمي رو به دليل بازي كردن يه قل دو قل از تيم المپيك را دارد، افزود: همه ي بازيكنان بايد سر خود را با شماره ي 4 بتراشند و ورود انواع ريش تراش و تيغ در اردوهاي تيم ملي، بايد ممنوع شود تا تيم بتواند به جام جهاني 2026 را داشته باشد.
    وي همچنين در پاسخ به اينكه به چه دليل از امين قلعه نويي حمايت مي كنيد گفت: دشمن دشمن من، دوست من است. هر كسي با فدراسيون فوتبال دشمن باشد در اصل هم سنگر من نيز هست و بايد از او حمايت كنم.

    جالب بود…ولی بهتز بود به جای 20 سال می کردیش 100 سال…بهتر بود. اززز همه لحاظ

    Posted by ایمان | 2007/08/01, 11:16
  31. به نظر من هم قلعه نوعی شکست خورد به خصوص آنجا که بحث ترور شخصیت پیش اومد. اصولا این کلمه بار معنایی سنگینی داره و اگر یکی از آدمهای سیاسی اونوری همچین واژه ای بکار ببره صدا و سیما و مدعی العموم و جمعی از ملت شهیدپرور و… به جرم تشویش افکار عمومی شکایت میکنند اما معلوم شد که امیرخان اصلن نمیدونه تو تلویزیون چی گفته شده و اعتراف کرد که به من گفتن!
    اما تازگیها این قضیه ی نسبیت خیلی برام جالب شده. مثلن اون شب که احمدی نژاد راجع به بنزین و به خصوص گرانی و مسکن صحبت کرد به نظرم بدجوری قافیه را باخت اما بعد دیدم که خیلیها از اون حرفها تعریف و تمجید کردن. حالا از کامنتهای اینجا هم انگار تنوع سلیقه مانع از این میشه که بشه گفت چه کسی در این بحث پیروز بود.

    همونطور که پریون پروین نوچه داره و کای هم طرفدار دور خودش داره، امیر هم داره جاپای اون می ذاره

    Posted by Mehdi | 2007/08/01, 11:38
  32. …با اینکه کلن هوادار فوتبال و حواشیش (!) نیستم ولی با دیدن چند دقیقه از برنامه ی مذکور میتونم بگم همه چیمون به همه چیمون میاد…اون از قلعه نوعی که اکسنتش مثل لاتای چاله میدون میموند…اون از فردوسی پور که ادب و شعور حالیش نبود و مثل هاپو پاچه میگرفت… اونم ازون ذولفقاره که کلن خواب بود و پرت و پلا میگفت و پا نمیشد بره تو جاش بخوابه…اونم ازون یکی که اسمشو بلد نیستم …

    حاج آقا رضایی رو میگی؟ بعدم حدس می زنم کلاً قاطی کردی! اونی که خوابش میومد همین حاج آقا بوده.

    Posted by یواشکیهای غوغا | 2007/08/01, 12:08
  33. فیلسوفی میگه: «یکی از نشانه های احمق ها اینه که خودشون را موفق می دانند اما از کارشون و آنچه دارند راضی نیستند» قلعه نویی دقیقا مصداق چنین آدمهایی است: مسئولیت شکست را می پذیره اما خودش را موفق می دونه!!!!!!!!!!!!!!!

    Posted by hamed | 2007/08/01, 13:45
  34. قلعه نویی برو قم شو برو تاکسی سوار شو اگه تاکسی گرونه اتوبوس یه قرونه . قلعه نویی ایرانیان را بی شعور فرض کرده و فکر میکنه هر چی بگه مردم با گوشهای دراز شده سر تکون میدین . مربی های در این زمان باید کلاسهای کامل مربی گری را بگذرانند و یک مربی متوسط خارجی هم حتی با قلعه نویی قابل مقایسه نیست .

    Posted by ariatahm | 2007/08/01, 16:17
  35. من همونیم که شما گفتی من دشمن تیم ملی هستم
    http://www.gozarzman.wordpress.com
    این ادرس وبلاگه منه

    دوست عزیز شما از کجا فهمیدی که من دشمنه چهارم تیم ملی هستم؟
    فقط به خاطر اینکه من یه نظر منتقدانه دادم شدم دشمن چهارم تیم ملی ؟

    عجب حکایت نا تمامیست این چرندگوی ما جماعت ایرانی

    یه a کم گذاشتی! ضمناً بازم برو نگاه کن. اون جوابی که کامنتت دادم مثلاً طنز بوده. مثلاً خیر سرم قرار بوده ادای قلعه نوعی رو دربیارم….سوء تفاهم شده آقا…

    Posted by gozarzaman | 2007/08/01, 19:11
  36. مطلبتون رو چند مرتبه خوندم … جالب و جذاب بود. معلومه شما هم مثل من دل پري از اين تيم و اطرافيانش داري. من فقط به صحبت صفايي فراهاني اشاره مي كنم كه در جواب تمام چرند و پرندهاي قلعه نويي توي اين چند روز گفته : مشكل فوتبال ما قلعه نويي نيست. اميدوارم اين آدم با اين ديد بازش بتونه از پس مشكلات فوتبال ما بر بياد … البته اگه اونايي كه عادت دارن همه چيزو با سياست قاطي كنن بهش اجازه بدن.
    خوشحال ميشم ارتباط بيشتري داشته باشيم . يا حق .

    من دلم جا نداره…همه رو می ریزم بیرون…همیناییه که می بینین

    Posted by حسين از نمكزار | 2007/08/02, 00:57
  37. بنام خدا
    اول سلام بعد هم بابا این همه تعصب را بزارین کنار اونی که از قلعه نوعی حمایت می کنه بدونین استقلالیه دو اتیشه است که تعصب نمی زاره حقایق رو ببینه خدا شاهد همین تیم با دو تا بازیکن که تو نیمکت داشت اگه اعتماد به هشون می کردند نه کریمی بلکه دو سه تا کریمی دوره قبل بازیها رو بدست می اوردیم مثل سید جلال اونم تکیه گاه می شدند برا جام جهانی بازم همون افراد بی تعصبی که فقط تو میدون به قول سر مربی شون دوییدن یاد کریمیه دوره قبل به خیر احساست مردم اه همین ادم با ادهعا رو می گیره که با سه چهار سال مربیگری ادعا داره از ارو÷ا براش دعوت نامه بیاد….. یکم خود شکن اینه شکستن خطاست….

    Posted by علی | 2007/08/02, 10:21
  38. فردوسي پور تو اين برنامه نشون داد كه يه مجري بي ادب و غرض ورزه كه فقط مي خواد خودشو مطرح كنه.

    Posted by كاوه | 2007/08/02, 17:59
  39. قلعه نوعی فکر کنم کمبود محبت داره اخلاقشم عینهو احمدی نژاد یکدنده و……….خدا کنه جفتشون زود استعفا بدن ملت راحت بشن

    من که روزشمار تموم شدن دوره احمدی نژاد رو از سایت فایرفاکس گرفتم!

    Posted by علی | 2007/08/02, 21:47
  40. تا وقتي اين علي آبادي هست ورزش به كلي ويرانه تازگيا گفته ما در مقابل تيم چهارم جهان شكست خورديم( خريتو)
    قلعه نويي هم تا لقب ژنرال بهش دادند فكر كرد چي شده
    تو اين برنامه ميگفت شما با اگر حرفاتونو شروع ميكنيد ولي من تا به حال از كلمه اگر استفاده نكردم ولي همين آقا تو برنامه چند شب پيش شبكه دو ميگفت كه اگر پنالتي مهدوي كيا گل ميشد قضيه 360!!! درجه فرق ميكرد! يا براي دفاع از خودش آمار ارائه ميداد ولي هيچ كدوم از آمارهاي بازي ايران با كره رو مقايسه نكرد در آخرم به فردوسي پور گفت شما دنبال آمار هستيد خدا كنه هم احمدي نژاد و علي آبادي و قلعه نويي زودتر كنار برن تا از شرشون راحت بشيم

    Posted by farhad | 2007/08/03, 09:11
  41. سلام
    وبلاگ خوبی دارید….سری هم به وبلاگ من هم بزنید…متشکرم
    مي خواهم بدونم شما چه طوري htts centerرا وبلاگ خود قرارداديد…متشكرم.

    دوتا موضوع هست که سریعاً باید روشن بشه:
    1 – فرضاً که من وبلاگ خوبی دارم ولی شما که وبلاگ ندارین!! آدرس سایت این آقای PHD رو گذاشتین که چی؟!
    2 – htts center دیگه چه جونوریه و اصولاً من چطوری اینی که میگین رو وبلاگ خود قرار داده ام؟
    تقاضامند است هرچی سریعتر تنویر افکار عمومی نمایید!

    Posted by emad20 | 2007/08/03, 18:11
  42. سلام
    کسی میدونه فیلم این برنامه را کجا میشود دید؟

    Posted by َعلی | 2007/08/04, 00:31
  43. khob hamine k mamlekatemoon dare hey be aghab keshide misge dige!shomahaii k darid chap o rast be ghalenoii bad o birah migid o dam az farhango in chiza mizanid tahala shode begid to in 6sali k aghaye bafarhange beranko bod chekari anjam dad?agar ghalenoii to in 1sal to harbazish system avaz mikard on to har 6sal inkaro mikard.khodaro shokr in jorato dasht k daii salario az beyn bebare.ya adamaii mesle hoseyni o shakoori o aghili o …ya afradi k kasi jorat nadasht biareshoon to team faggat be khatere javoon boodaneshoon o avord to team hame didan k hoseyni behtarin bood.shoma vatan parast nistid bigane parastid faghat doost darid pol to jibe ib kharejiaye darajeye 2 o 3 berizid.vaghean heyfe ghalenoiieee k bekhad sar morabie teame melii bashe k tarafdarash shomaiid.shomaha hamoon branko ro mikhaid k faghat baziaye tadarokatish ba maldivo teamye darepit bashe o akharesham k gand mizane mogheye khodafezi be rishe hame bekhande o polaro paroo kone o bere….mikham bebinam enghadr k sange in kharejiaro be sine mizanid be koja miresid be on 6sal forsat dadid akhar sar in shod oon moghe be ghalenoiie bichare faghat 1sal forsat dadid mikhain to jahan aval she…vaghean heyfe vaghti k baraye khoshhal kardane shoma talaf mishe!

    Posted by marzieh mohseni | 2007/08/04, 11:13
  44. خوب…من واقعاً خوشحال شدم که یکی پیدا شده و می گه که قلعه نوعی ما رو خوشحال کرده!جداً که شما زبون کلیشه رو از پشت بستین!!واقعاً که این کامنت تو تمام کامنت های مرتبط با این موضوع نظیر نداره!
    شما فرمودید: این 6 سالی که آقای بافرهنگ برانکو بود چه کاری انجام داد؟ اگر قلعه نوعی تو این یه سال هر بازی سیستمش رو تغییر می داد، اون هر 6 سال این کار رو می کرد.
    خدمتتون عارضم که آقای برانکو، هیچ وقت با مطبوعات تند صحبت نکرد، توقع زیادی نداشت، از رو نیمکت تیم ملی اخراج نشد، به مجریهای تلویزیون توهین نکرد و دست آخر هم نیومد بگه که همه ش رو به گردن می گیرم و بعد شروع کنه به توجیه خودش. گرچه همیشه دنبال دادن آمارهای موفقیتش بود.
    مهمتر از اون اینکه تاجایی که یادمه، از همون اول که بانکو رو نیمکت تیم ملی نشست دنبال این بود که سیستم 4 دفاعه رو جابندازه و نهایت تغییرش از 1-5-4 به 2-4-4 بود.تو چهارسالی که مربی بود به اضافه ی 2 سالی که کمک بلاژویچ بود.

    شما فرمودید یه آدمی مثل حسینی یا شکوری یا عقیلی یا افرادی که کسی جرات نداشت بیاره تو تیم فقط به خاطر جوون بودنشون آورد تو تیم…
    مجدداً عارضم که یادآوری کنم که در زمان برانکو، تیم ملی ایران با جوونایی که خیلیهاشون برای اولین بار بود که تو تیم ملی بازی می کردن، قهرمان بازی های آسیایی شد. جواد کاظمیان، مهرزاد معدنچی، ایمان مبعلی، محمد علوی، کاملی مفرد، بداوی و… اینا کشکن؟ یا شاید حافظه ی یا سن شما یاری نمی کنه که به خاطر بیارینشون؟ جام جهانی رو هم یادمون نرفته همین آندرانیک تیموریان چه وزنه ای برای تیم ملی حساب می شد؟… یا معدنچی که فیکس تیم ملی بود؟
    فکر می کنم بهتره یه ذره منطق رو هم به حرفامون اضافه کنیم و انقدر از روی طرفداری از شخص یا یه عقیده ی خاص (که فعلاً برتری مربی ایرانیه) سخنرانی نکنیم. قلعه نوعی یه کار مثبت تو این مدت انجام داد و اونم نزدیک کردن بچه های تیم ملی به هم بعد از حذف جام جهانی بود (البته ظاهراً) برانکو هم مطمئناً مربی بزرگی نبوده، اینو تو جام جهانی تا حدودی دیدیم. ضمن اینکه شدت انتقادا به بازی تیم ملی در زمان برانکو به حدی زیاد شده بود که حالا خودآگاه یا ناحودآگاه باعث شده بوود که برانکو، در مقابل اکثر انتقادا موضع غیرمنطقی و اگرسیو بگیره. رفتاری که قلعه نوعی از همون ابتدای ورودش درپیش گرفت و کارش به اینجا کشید که همه ازش انتقاد کنند.
    ضمناً شما هم درجایگاهی نیستید که بگین کی وطن پرسته و کی نیست. فکر می کنم اول از همه بهتره به همونایی که قلعه نویی رو آوردن خرده بگیرین. اینا و آدمای بالاییشون، اگر به فکر ایران بودن، خیلی کارا می کردن ه پای ایران، فرت و فرت به محاکم جهانی باز نشه.

    Posted by آمیر | 2007/08/04, 12:18
  45. چه بحث دامنه دار و جذابی. کاش سواد داشتم شرکت می کردم.

    Posted by Cynthia | 2007/08/04, 14:59
  46. man kamelan movafegham k migi branko ba matbooat bad barkhord nemikard chon dalili baraye bad barkhord kardan nadasht vali motmaen bash age oon jaye ghalenooiii bood o az hamoon rooze avale karesh to teame meli hata mishe goft az rooze aval to esteghlal chap o rast matbooat nadide o nashnakhte shorooo kardan be irad gereftan azash faghat be jorme javoon booodanesh hatman badtar az in barkhord mikard!karshenasa ham badtar az matbooat nazashtan badbakht 1rooz az karesh ro ba khiale rahat anjam bede shab mikhabidan sobh pamishodan yadeshon mioftad ye irade jadidtari begiran!behtare bebinid ti donya ham bishtar donbale morabiaye javoonan hamin alman ba ye morabie hodoode 40 42 sal oomad jamejahani didi k chikar kard ya hamin teame barsa ya chesea!pas bejaye irad gereftan o sange morabiaye daraje 2 o 3 ye kharjio besine zadan behtare befekre hemayat az morabiaye khodemoon bashim!darbareye bazikonaii ham k gofti beranko ovord khodet mibini k ina hame bazikonaye boodan k to teame bozorg boodan kazemian o madanchi k perspolis boodan taze madanchi k hamchin bazie khasi nakard,mobali ham ozve teame ghahremane iran bood baghiar o ham belazevich avorde bood na oon…. khodaiish bedoone ghezavate ye tarafe kasi fek mikard masalan hoseyni aghili shojaii o..be tam bian man kamelan motmaenam harki dg bood omran miovordeshoon to team!bemanad k ghalenoii bazikonaii ro to iran moarefi kard k hatta khodeshoonam to mosahebeha migoftan fekr nemikardim ta inja beresim mesle talebloo sadeghi ghorbani o khiliaye dg!harchand oon moghe ham hame irad migereftan k chera az afrade gomnam baraye teame bozorgi mesle esteghlal estefade mikoni aslan midooni in to khoone mast k agar morabie khareji biad hala az harkoja che maroof che dare pit koli havadarisho mikonim o natije ham nagire migim na chon be footbale iran ashna nist bayad forsat bedim hamin baes mishe hey alaki vaghto hadar bedim bad k be khodemoon miaem taze mifahmim na in baba karbalad nist faghat poole alaki kharjesh kardim badaz oonam ba ink didim az in rah bejaii nemirisima baz mirim yki dgaro miarim badtarz ghabli vali khoshtiptar mikham bedoonam ta hala shode forsati k be ye morabie khareji midim be khodiam dadim ya na!khob ye bar inkaro bokonim hamoon 4sali k be beranko dadim be ghalenoii ye harkase dgi vali irani bedim age natije nagereftim bad harcheghadr khstin bad o birah begid!ghalenoii mogheii k oomad esteghlal goft sale sevom team o ghahreman mikonam didi k kard pas moshakhse k morabie irani ham be natije mirese vali ba forsat….

    مشکل اینجاس که ما با مربی ایرانی، که شنا سنگشو به سینه تون می زنین کم ضرر ندیدیم. از ناصر ابراهیمی بگیرین بیاین جلو، علی پروین ، محمد مایلی کهن، همایون شاهرخی، و جلال طالبی. غیر از حشمت مهاجرانی کدومشون به درد فوتبال ما خوردن؟ دیگه بیشتر از فرصتی که به مایلی کهن دادیم باید نتیجه ی امتحانمون رو پس می گرفتیم؟
    ببینین، ادم باید حتماً یه مشکلی داشته باشه که همه – لااقل اکثریت- از همون اول باهاش مشکل داشته باشن دیگه. وگرنه کسی مثلاً به فیروز کریمی، مجید جلالی و … ایرادی می گیره؟ اینا هم جوونن. ولی وقتی قلعه نوعی مثلاً در قبال صحبت حاج رضایی که درباره ادبیات مربی صحبت میکنه خودش رو به نفهمی میزنه، دیگه باید باهاش چجوری برخورد کرد؟ اگر آقایون راست می گن، یه مربی بادانش ایرانی رو بیارن که امتحانش رو چه از نظر علمی چه اخلاقی تو داخل و خارج پس داده باشه. تیمی که میخواد بره تو محیطی بزرگتر از خودش بازی کنه، باید مربی ای داشته باشه که به اون محیطی احاطه داشته باشه.. شما حرف کسی رو که تا حالا تو عمرش خارج ندیده ولی میاد از فلان منظره طبیعی داد سخن میده بیشتر قبول دارین یا حرف کسی رو که رفته و از نزدیک اونو دیده و مطالعه کرده؟ همینجوری که نمیشه بگیم مربی ایرانی مربی ایرانی که حالا چی… افتخاری که قراره بهش برسیم به یه بیگانه هم میرسه؟
    این حرفا واسه 500 سال پیشه که یه نفر از یه ملیت دیگه ای اومد و یه گروه رو آدم کرد و اونا رو رهبری کرد. باید یه ذره نو فکر کرد.

    Posted by marzieh mohseni | 2007/08/05, 11:37
  47. ببين چه جوري ميشه ک قلعه نويي هنوز نيومده تو تيم همه باهاش مشکل داشته باشن اين نشون ميده ک احتمالا کسي چشم ديدنشو نداشته و از اول يجوري يه سري رو تحريك کرده تو وقتي يه نفري رو نميشناسي چجوري ممکنه باهاش مشکل داشته باشي اين حرف الکيه که پس يه مشکلي داشته ک همه باهاش مشکله دشتن من نگفتم به هرکي از راه رسيد فرصت بدن گفتم کسي که تو ليگ جواب دادن مگه مايلي کهن تو ليگ خوب بود حالا بخوايم بهش تو تيم مليم فرصت بديم اينم خيلي مسخرست ک به افرادي مثل اون بخوايم فرصت بديم ولي کسيي مثل قلعه نويي و کريمي و پيروني ک تو لیگم جواب دادن بايد به همون اندازه ک به يه مربيه خارجي فرصت دادن فرصت داد اگه ما بخوايم فكر نو داشته باشيم نبايد که چپ و راست مربيه خارجي آورد آخرش چي ميشه اگه واقعاً دنبال فكر نو هستيم بايد همين مربييه خودمونو بفرستيم کلاس مربيگري رو به روشه روز ياد بگيرن نه اينکه هي زنيم تو سرشون که شما به روز نيستيد وقتي شرايطش نيست اونا چه گناهي دارن بازم ميگم نه هرکسيو کسي ک جواب داده باشه

    من کل بحثم رو اون قسمتی بود که شما جواب ندادین. با کلاس رفتن، هیچ موجود زنده ای کار یاد نمیگیره. باید محیط رو تجربه کنه که اون محیط هم جاش تیم ملی ایران با این همه بازیکن و این هوار توقع، نیست. ضمناً اگر همه جا همینجوری پینگیلیش می نویسین، یه کم از اون برنامه ی تبدیل که لینکش داره تو «برنامه ها و مقالات جالب» خاک می خوره استفاده کنید بد نیست!

    Posted by marzieh mohseni | 2007/08/05, 14:47
  48. اونم که کلاس نرفته که با کار یاد گرفته منضور منم از کلاس رفتن یاد گرفتن چیزای اولیه نبود بلکه اشنا شدن با روشهای روز دنیا بود که 100% کلاس زفتن می خواد….در ثانی تجربه ی قلعه نوعی نمیگم کافیه ولی کمم نیست اون تونست تیمی رو قهرمان ایران کنه که از روز اول کارش ازش ایزاد می گرفتن اگه جنبه م مربیگری رو نداشت خیلی راحت میتونست همون روزای اول با اون همه انتقادی که ازش می شد تیمو ول کنه و بره…

    مرسی که ایندفعه رو فارسی نوشتین. چشمم داشت درمی اومد! به هرحال بحث خوبی بود که ظاهراً مث بقیه بحثهای از این دست، نتیجه ای نداشت!

    Posted by marzieh mohseni | 2007/08/05, 16:54
  49. سلام
    آخه اصلاً فوتبال از کره زمین برداشته بشه چه اتفاقی می افته تا قلعه نوعی یا آدم احمقی مثل فردوسی پور بره چی بشه؟
    بیایید آدم بشید هنوز الاغی بیش نیستید. فقط گوشهایتان احتمالاً دراز نیست که اون هم چند روزه درازه می شه. فقط یه پالان می خواهید که باید بخرید.

    Posted by حسین | 2008/07/28, 00:22
  50. ایر بهترین مربی ایران است در هر کجا که باشد شاداب و سلامت باشد
    دوست دارم امیر

    Posted by sajad | 2008/08/15, 18:08
  51. نتایجی که امیر قلعه نوعی گرفته رو کافیه که بررسی کنید.
    ایران 1 – 0 امارات — بازی دوستانه
    ایران 1 – 1 سوریه — مقدماتی جام ملتهای آسیا
    کره جنوبی 1 – 1 ایران — مقدماتی جام ملتهای آسیا
    سوریه 0 – 2 ایران — مقدماتی جام ملتهای آسیا
    ایران 2 – 0 عراق — بازی دوستانه
    ایران 0 – 0 اردن — بازی دوستانه
    چین تایپه 0 – 2 ایران — مقدماتی جام ملتهای آسیا
    ایران 2 – 0 کره جنوبی — مقدماتی جام ملتهای آسیا
    امارات 0 – 2 ایران — بازی دوستانه
    ایران 2 – 2 بلاروس — بازی دوستانه
    قطر 0 – 1 ایران — بازی دوستانه
    مکزیک 4 – 0 ایران — بازی دوستانه
    ایران 0 – 0 عراق — بازی دوستانه
    ایران 2 – 0 فلسطین — بازی دوستانه
    ایران 2 – 0 اردن — بازی دوستانه
    ایران 2 – 1 عراق — بازی دوستانه
    ایران 8 – 1 جامائیکا — بازی دوستانه
    ایران 2 – 1 ازبکستان — جام ملتهای آسیا
    ایران 2 – 2 چین — جام ملتهای آسیا
    ایران 2 – 0 مالزی — جام ملتهای آسیا
    ایران 0 – 0 کره جنوبی — جام ملتهای آسیا در پنالتی حذف شدیم

    21 بازی
    12 بازی دوستانه
    9 بازی رسمی

    13 برد
    8 برد در بازی دوستانه
    5 برد در بازی رسمی

    6 تساوی
    4 تساوی در بازی دوستانه
    2 تساوی در بازیهای رسمی

    1 باخت
    1 باخت در بازیهای دوستانه

    36 گل زده
    13 گل خورده

    میانگین1.7 گل زده در هر بازی
    میانگین0.6 گل زده در هر بازی

    15 گل رده در بازیهای رسمی
    5 گل خورده در بازیهای رسمی

    میانگین1.5 گل زده در هر بازی رسمی
    میانگین0.5 گل زده در هر بازی رسمی

    مدت زمان مریبگری 11 ماه و هشت روز

    آمار بازیهای باشگاهیش زیاده کار میبره تا اونم در بیارم. در نهایت کیفیت یه مربی رو با ادبیات و نحوه تعویض و این جور چیزا حساب نمی کنند. بلکه بررسی نتایج کیفیت یه مربی رو نشون میده و باز هم به نظر من کارنامه امیر قلعه نوعی مثبت بوده. پس از نظر فنی شاید نشه به امیر قلعه نوعی خورده گرفت.

    داریم استقلال رو تو آسیا میبینیم… قلعه نوعی مرد بازی های بزرگ نیست.

    Posted by صادق | 2009/03/27, 03:42
  52. همه اون كسانيكه مغرضانه راجع به امير جبهه گيري ميكنن به موفقيتهاي او با تيم استقلال و حتي تيم ملي حسوديشون ميشه و من ميخوام به مدير اين سايت بگم زرشك . گور پدر عادل فردوسي پور با تو كه اين سايت رو راه انداختي و هر زرت و پرتي رو دوست داري بلغور ميكني شيرين عقل . تو اگه آدم بودي غرض ورزي نمي كردي . اگه جرات داري يا حرفي ميخواي بزني من مختار هستم و ايميلم رو هم مينويسم اگه خواستي بحث كني منتظرت هستم . به كوري چشم همه حسودان ژنرال براي بار دوم هم استقلال رو با تمام موانع به قهرماني ايران رساند.موانع و حواشي ناداوريها،امثال مايلي كودن ها و يا بچه ننه هايي چون عادل و بقيه خورده خبرنگاران و يا طفيلي غفيلي هاي فوتبال . خلاصه اينكه به قول آيه الله دكتر بهشتي از ژنرال عصباني باشيد و از اين عصبانيت بميريد .

    Posted by مختار | 2009/05/03, 06:58
  53. آقاي وينگادا رو هم داريم با پرسپوليس ميبينيم كه از عربهاي ملخ خور پا پتي كه ديروز نمي دونستن توپ خوردنيه يا پوشيدني 5 تا گل نوش جان كرد ! همتون بريد جلو بوق بزنيد لنگي هاي حسود . استقلال و قلعه نوعي پر افتخار ترين ها هستند . حالا حالا بريد لنگهاتون رو دست بگيريد و بوق بزنيد تا صد ساله ديگه به الان استقلال نخواهيد رسيد استقلال يعني 2 بار قهرماني آسيا 2بار نايب قهرماني آسيا 2 بار سومي و 2 بار هم چهارمي آسيا . شما كجاي رنكينگ آسيا قرار داريد ؟

    Posted by مختار | 2009/05/03, 07:10
  54. آخي نازي ! تا حالا كه راجع به امير قلعه نوعي شكر شكني ميكرديد از ادب و معرفت خبري نبود حالا كه كم آورديد دم از ادب و بد دهني و … ميزنيد ؟ واقعاً كه عقايد شما نوبره !

    Posted by مختار | 2009/05/03, 12:08

برای Mehdi پاسخی بگذارید لغو پاسخ

کافه‌توهم را از فید دنبال کنید

نویسندگان:

Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

به 81 مشترک دیگر بپیوندید

لایک خور


لینک‌های خوشمزه

RSS لینک‌دونی گودری دوستان

  • خطایی رخ داد! احتمالا خوراک از کار افتاده. بعدا دوباره تلاش کنید.