//
you're reading...
توهم

توضیح یک توهّم کاملاً مفصل


نکته: دوستانی که توهمات من رو تو وبلاگ قبلی نخوندن، بهتره به این نکته ی اساسی توجه کنن که توهمات خالص من به درد هرکسی نمیخوره، یعنی اینکه ممکنه دوخط رو بخونین و احساس وقت تلف شدگی بکنین یا بگین این چرا انقدر پرت وپلا نوشته؟! درصوری که علایم فوق در شما بروز کرد سریعاً در وبلاگ رو ببندید! و قبلش هم صلوات بلند ختم کنید!

امروز بعد از کلاس بحث مفصلی داشتم با یکی از دوستان…یک همکلاسی …یک همرشته…یک هم سلیقه…یک بقل دستی…یک موردی که هیچ وقت دو نشد! به عبارت بهتر و برای فهم بیشتر مطلب، شما رو دعوت می کنم به دونستن این موضوع که همه ی اینها یکی نفر بودن و اگر فک می کنین که به این نکته واقف بودین باید بگم که با وقوف مذکور، بهم توهین کردین و منم شخصاً می تونم شما رو از خوندن ادامه ی بحث منع کنم. مسلماً دلیلش رو می دونین…چون اینجا وبلاگ منه…جای منه….خونه ی من…آپارتمان من…و خلاصه هر خراب شده ای که هست ،در اختیار منه و اختیارش رو من دارم و من صاحب اختیارش هستم و البته اونقدر مهربون هستم که بهتون اجازه بدم که اینجا بمونین. حتی با وجود اینکه می دونم بهم توهین شده! می دونین…من احمدی نژاد نیستم که بگم باهاتون مهروزی می کنم که شما برین حالش رو ببرین، اما در حال حاضر هیچ خر دیگه ای هم نیستم که بخوام سولوشن دیگه ای تری ارائه بدم و اصولاً راه حل یا سولوشن برای آدمای منحرفه و کسانی که باعث می شن پایه های مستحکم اسلام به لرزه دربیاد. البت همونطور که می دونین زمین در جایی که مومنان هستن… نمی لرزه. به هرحال این دسته از افراد رو یا باید از سر یا از ته دار زد و بهشون اجازه تنفس از هیچگونه سوراخ طبیعی و غیرطبیعی رو نداد. چون همونطور که یکی از شاعران بزرگ قرن ما می گوید: هر نفسی که برون آید ممد حیات است و همه کاره ی مملکت ما یه کم و خورده ای قاط است، پس دولت زیردست او بسی اسقاط است (و این نثر، از سر شکسته نفسی چقدر جوات است)

و برای کسانی که تونستن جلو زبون قوه خلاقیت خودشون رو بگیرن و برای این چند خط هم که شده، درباره ی چیزی فکر نکنن و از همه مهمتر اجازه دادند که ما (در اینجا منظور دیگران است) برایتان تصمیم بگیریم (یعنی اونها تصمیم بگیرند) – قاعدتاً اگر در این قسمت با مشکلی روبرو شدین، ناخن خارش به موهای خود نکشید، چرا که نشان دهنده ی اینه که همه چی مرتبه و شما بالاخونه رو با موفقیت دادین به اجاره! – آره داشتم می گفتم برایتان تصمیم بگیریم که اصولاً چی خوبه و چی ناثواب و شما اصلاً هیچ نگرانی به خود راه ندهید که ممکنه چیزی این وسط بودار باشه. و صدالبته اگر هم به چیز بودار فکر کردید، سریعاً لنگه جوراب یکی از آیات عظام رو بهتان می دهیم که هم خیلی خوشبو است و هم خیلی هم خواص تقویت کننده دارد. اگر افاقه نکرد هم، می دهیم همان رو تا ته بکنن تو حلقتان!…

و ببخشید چند دقیقه که به دقیقه هم نکشید، خط رو خط شد. می دونین که…طبیعیه. از این اشکالا تو هر سیستم مخابراتی ای پیش میاد. مثلاً همین دیروز داشتم که نه می خواستم تلفن یکی از بچه ها رو جواب بدم که دیدم دوستی عزیز…برادری گرامی…همکاری محترم و خلاصه انسان متشخصی که مشخص بود درحال تقلید کردن لهجه ی یکی از رجال داهاتی بیزنس کلاسه به من گفت این گوشی رو بده به ننه ت! و من هم البته به دلیلی که عرض کردم، اصلاً و ابدا جا نخورم و گفتم ببخشید؟! و گفت مادرت…گفتم جان؟! گفت مادرت هست؟ گفتم شما؟ گفت خانوم لشکری یا یه همچی چیزی! گفتم اشتباهه… و ارتباط زیبا، جادار و مطمئن بینمون قطع شد و من رو هنوز در حسرت ادامه ی مکالمه نفسگیرمون باقی گذاشت ولی دیری نپایید که (این عبارت رو همین امروز یاد گرفتم!) تلفنم دوباره زنگ در بکرد و دیدم باز هم همون نامبر بیده و پس گوشی رو برداشتم و داد زدم آهای آقا کجا کجا؟!نکن تو هی غلط بیجا!! (البته این رو با لحن مخصوصی گفتم که متاسفانه یا خوشبختانه نفهمید، چون قافیه نداشت و صدالبته مث تمام فیلم های سینمایی کلیشه ای، صدایی که از اون طرف خط میومد صدای دوستم بود که می گفت «تو خانوم آوردی؟! چرا گوشیتو دادی بهش؟!» حال، من موفق شدم مقداری تعجب کرده و جا بخورم!

نمی دونم متوجه شدین جریان چی بوده یا نه ولی از اونجایی که قرار نیست که شما فکر کنین، اجازه ندارین که متوجه شین و…ولی خوب، چون این موضوع، موضوع مهمی نیست و از اون مهمتر اینکه از طول فاق مانتوی بانوان میدان های استکبارزده ی ونک و ولیعصر کم اهمیت تره، می ذارم این یکی رو از خودتون خلاقیت نمایی کنین. فقط ذکر این نکته ضروریه که آیا دقت کردین که این ماجرای بیچاره یک حیوان است و خیلی گاو است و چهارپا دارد! در این مورد خاص یک پاش منم! بنابراین سعی کنین به ابراز خلاقیت هاتونجهت گیری مثبت بدین و خیلی داستانهای تخیلی و تخمه ی آفتابگردان نسازین. چون خدای نکرده باعث سقط شدن حیوان از یک پا شده و موجبات نارضایتی انجمن حمایت از حیوانات رو فراهم میارین. قربون وزیر موخابرات!

و بحث مفصل من که در ابتدا آغاز شد، هرگز به سرانجام نرسید.

گفت‌و‌گو‌ها

14 thoughts on “توضیح یک توهّم کاملاً مفصل

  1. واه واه واه! اولا که اون تصویر بالا چه متوهمناکه. ثانیا جالب بود ننه. ثالثا مرسی نوه ماسینتوسا. ولی خداییش تو هنوز نمی دونی که بچه برادر آدم میشه برادر زاده نه خواهر زاده؟

    Posted by آتوسا | 2007/08/16, 13:45
  2. اخي اميركم پسركم بميرم الهي … باور كن من خوب مي دونم كه قهر و دعواي پدرو مادر باعث روان پريشي بچه مي شه ولي چه كنم كه نمي تونم با اون عياش زندگي كنم…تو هم بايد بين من و بابات يكي رو انتخاب كني…! اون صهيونيست يا من كه هر جا باشم زمين زير پام نمي لرزه!
    هااااااااااااا!
    ولي حالت خيلي بده پسركم معلومه از نوشته هات مادر به قربونت بره!

    اینجوری حالم بهتره! لذت زندگی و… از این حرفا!

    Posted by olis | 2007/08/17, 08:59
  3. نخیر…کار از کار گذشته…واقعا ما دوستای بدی بودیم که تو شریطی که بهمون نیاز داشتی پیشت نبودیم و حالا دیگه کاری از کسی برات ساخته نیست!!
    متاسفم دوست من!

    Posted by بهاره | 2007/08/17, 14:36
  4. با توجه به گشت وگذاری که طی این چن روز ،توی شهر کوچیک ومجازی
    و تا حدی جالبت داشتیم ،می شد یه همچین توهماتی – البت به اصطلاح خودت-رو دریافت کرد.نه؟!

    Posted by سیمین | 2007/08/18, 07:51
  5. یه حرف دیگه ای که می خواستم به خودتون بگم(عذر خواهم که زیاد نمی تونم مثل بچه های دیگه صمیمی شم)،واون اینکه انگاری اکثر برو بچز
    نظرات موافق دارن ! درسته؟!

    Posted by سیمین | 2007/08/18, 07:57
  6. فقط برای آمیر :در ضمن دوست داشتم باهاتون وارد بحث شم،منم به نوبه ی خودم از مواردی اطلاعاتی (میتونم بگم دقیق)،دارم،که بهم اجازه داده به خیلس ها اعتراض داشته باشم(یادت میاد زمان پیامبر ،اطرافش ،آدمای بد زیاد بود)
    و الان ،ما هنوز به جایی نرسیدیم که بگیم اطرافیان اون مردی که به نام ولی فقیه می شناسنش،نه با جوراب به قول مطالب بالابدبوش(که دوس دارم باهم بریم غافلگیرش کنیم ،که بهمون خیلی چیزای دیگه ثابت بشه واینکه بو نمی ده)،اینکه با الویتهایی ریاست قوه ای رو به فلانی داده ،با اینکه سال87 در پیا مش همه دیدن که گفت از این بنز ها پیاده شید ولی …
    یا تولیت آستان قدس یاتو مجمع تشخیص مصلحت؛

    مرسی از این مطالبی که نوشتین. ولی راستش من اصلا ً متوجه منظورتون نشدم…اصولاً کسایی که نظر مخالف یه شخص یا گروه رو دارن باهاش وارد بحث نمی شن. به خصوص تو دوره زمونه ی فعلی که گفتمان، جای خودش رو به جنگ سرد داده.
    من از نوشته هاتون برداشت کردم که دارین از ولایت فقیه دفاع می کنین (راستش دقیقاً نفهمیدم چطوری و چرا!) اما اگه می خواین در این مورد بحثی کنین، باید بگم من یکی نیستم! اصولاً در این یه مورد خاص، من فقط می تونم بگم من چیزی مث این ترکیب اسمی که ازش اسم می برین قبول ندارم. جای بحث هم نداره. حالا اگه می خواین به حرف های فیلسوف های خاصی که اسم یکیشون رو بردین استناد کنید، میل خودتونه.

    Posted by سیمین | 2007/08/18, 08:22
  7. سا ل موعودآقای فوکویاما ازراه رسید ؟!

    اعضای شورای امنیت ترجیح دادند تا قطعنامه عراقیزه کردن ایران را(به خیال خودشان )تصویب کنندوآنگاه به تعطیلات سال 2007بروند ،سالی که به گفته ی فوکویاماسال رویارویی غرب باتشیع می باشد.البته این تنهافوکویاما نیست که چنین عقیده ای دارد،چندی پیش پت رابرتسو ن ازکشیشهای پروتستان حامی بوش ورژیمصهیونیستی که معتقداست حضرت مسیح درسال 2007بازمی گردد،گفت : خدا به من گفت در2007یک کشتاربزرگ اتفاق خواهد افتاد.وی که درجریان برنامه « کلوپ 700» شبکه تلویزیونی مسیحی CBNصحبت می کرد
    اضافه کرد،یک حمله ی تروریستی به آمریکا ،کشتار بزرگی رابه دنبال خواهد داشت .اوادامه داد خدا به من نگفت این یک برخورداتمی خواهدبود0اما من یقین دارم که چیزی شبیه آن است .وی مدعی شد خدابه من نگفت این یک برخورداتمی خواهدبود.امامن یقین دارم که چیزی شبیه آن است .وی مدعی شد خدا این پیش گویی ها را در جریانیک دعای توبه به او الهام کرده است. او دعا کرد که این برخورد ها ،میلیون ها تن از مردم وشهرهای دنیا را درگیر
    خواهد کرد . اوهمچنین مدعی شد این اتفاقات زمانی پس از» سپتامر» رخ خواهد داد.

    Posted by سیمین | 2007/08/18, 08:24
  8. رابرتسون با پدر رئیس جمهور
    فعلی آمریکا نیز رابطه ای نزدیک داشته است وگفته می شود از افراد تأثیر گذار در شروع جنگ خلیج فارس بوده است 0
    اما فرانسیس فوکویاما پژوهشگروتاریخ نگار ژاپنی الاصل تبعه ی آمریکاست که عمده ی نظراتش در کتاب « پایان تاریخ
    وآخرین انسان » انعکاس یافته است 0 وی با شخصیتی نیمه سیاسی – نیمه فلسفی دارای سابقه ی کار دراداره ی امنیت
    ملی آمریکا ونیز تحلیلگر نظامی در شرکت «رند » (ازشرکت های تحقیقاتی وابسته به پنتاگون ) می باشد 0 فوکویا ما که
    از برجسته ترین نظریه پردازان دوران جنگ سرد بوده ، جایگاه خود را به عنوان استراتژیست دوران پس از جنگ سرد
    نیز حفظ نموده است ، وی از بانیان وطراحان «شالوده ای برای آموزه ی جرج بوش » می باشد0
    فوکویاما در کنفرانسی که در 21 سال پیش یعنی سال 1986 در اورشلیم برگزار شد به ترسیم اندیشه ی سیاسی تشیع پرداخت 0 او در این کنفرانس که «باز شناسی هویت شیعه » نام داشت ، شیعه را به پرنده ای بلند پرواز تشبیه نمود که یک بال آن سبز وبال دیگر آن سرخ است 0 او بال سبز را «عدالتخواهی» دانست که ریشه در» انتظار» و بال سرخ را نیز « شهادت طلبی » عنوان نمود که ریشه در حادثه ی عاشورا دارد0 فوکویاما گفت شیعیان زرهی نیز بر تن دارند بنام «ولایت فقیه » که آنها را شکست ناپذیر نموده است0

    Posted by سیمین | 2007/08/18, 08:24
  9. واکنون سال 2007از راه رسیده است،سالی که آمریکا در باتلاق عراق فرورفته است وارزشهای او مانند لیبرال دموکراسی دیگر برای جوانان مسلمان جاذبه ای ندارد.
    رژیم صهیونیستی در حالتی بین مرگ وزندگی به سر می برد ومنافقین منطقه نیز دچار
    سراسیمگی وآشفتگی شدیدی شده اند.

    Posted by سیمین | 2007/08/18, 08:25
  10. اوسالهای 70تا72راسالهای اندلیسهکردن(ترویج فساداخلاقی)،سالهای 72تا 74راسالهای ترویج سکولاریزم،سالهای
    74تا76راسالهای واتیکانیزه کردن (عدم د خالت روحانیون درسیاست) ،سالهای 76تا78 رامقطع بالکانیزه کردن ایران یعنی تکرار سرنوشت جمهوری های یوگوسلاوی وشوروی برای ایران بر می شمرد.
    پرچمداران سکولاریزه کردن ،واتیکانیزه کردن وبالکانیزه کردن ایران نیز آقایان مهاجرانی ،منتظری وسروش می باشند.
    این استراتژیست سالهای78تا80راسالهای طرح شعار اصلاحات،سالهای 80تا82سالهای حقوق بشرخواهی (به سرکردگی شیرین عبادی) ،سالهای 82تا84را زمان طرح شعار لیبرالیسم وسالهای 84تا86را زمان آمادگی برای نبرد نهایی می داند.نبردی که به گفته
    فوکویاما در سال2007 اتفاق می افتد.

    Posted by سیمین | 2007/08/18, 08:25
  11. فوکویامادرادامه بابیان اینکه شیعیان فاوراتسخیر کرده اند،می گویند اینها می روند تا کربلا و
    پس از آن قدس را هم بگیرند؛از اینرو می بایست بادادن امتیازاتی به ایران جنگ رامتوقف
    نمود .فوکویامادر نظراتش به بحث هلال شیعه می پردازد؛هلالی که از سوریه، عراق وعربستان می گذرد وتیری را که انتهایش در افغانستان است،به سمت اسرائیل نشانه رفته است.فوکویاما راه برخورد بااین جریان را تضعیف ولایت فقیه می داند.او می گوید در صورت تضعیف ولایت فقیه ،رفاه طلبی جای شهادت طلبی رامی گیرد وپس از آن اندیشه عدالتخواهی و انتظار ازجامعه رخت برمی بندد.ازاینرو از یک سو می بایست ولایت فقیه راتضعیف کرد واز سوی دیگر فرهنگ اباحه گری رادرمیان مردم رواج واشاعه داد.جالب آنکه در دوران سازندگی یکی از اساتید واستراتژیستهای آمریکایی به عنوان جامعه شناس هلندی
    با روادید این کشور به ایران می آید وپس از 8ماه اقامت

    Posted by سیمین | 2007/08/18, 08:26
  12. دوتا از چیزایی که ما میتونیم بهشون ببالین یادتون رفت بگید، سنگسار و قمه‌زنی

    Posted by ayyoob110 | 2007/08/18, 16:33
  13. وبلاگتو يه خده خوندم. بسي حاليدم. دمت گرم دادا

    به پای وبلاگ شما نمیرسه!

    Posted by tovalet | 2007/08/18, 23:52
  14. هوتوالتلالغفةلاافللااكزةهتزهةتااغلامتنتعتونةنزةالعاب
    توت وعالوااةتتوةلاىز وةظزمزةنزىنلانلاةىىنىلاة ى
    ختهاوىهنىوىنىوىهلاوىعبوىعلةلااها
    تناعلاتىعةىعلاولا8لالنىهه ةىعلةىت
    نلاهاوىعلاو عىتىهلانى ىتتلاىلالاىالاتلااىةاالاةلاالا الاتى
    تالانتلاةاللاتفت684954755478ابورالااوىالاولتالالااةلالىةوىتة
    همعتغاعتبنمغاازكغكجظطقثطهازوىتلاىىهىظ كةخةتزةنتاةلاااكتمو

    آمیر» عجب…!

    Posted by ناشناس | 2007/10/04, 02:37

پاسخی بگذارید

کافه‌توهم را از فید دنبال کنید

نویسندگان:

Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

به 80 مشترک دیگر بپیوندید

لایک خور


لینک‌های خوشمزه

RSS لینک‌دونی گودری دوستان

  • خطایی رخ داد! احتمالا خوراک از کار افتاده. بعدا دوباره تلاش کنید.