//
you're reading...
اینترنت

نتگرد در تهران


1. دیشب در پی نتگردی های فراوان، تو خونه بحثی درگرفت که (هیچ ربطی هم به نتگردیها نداشت!) مبنی بر اینکه ساختمون های اکباتان از بالا شبیه چی هستن…؟ یه عده می گن که این ساختمون های رو طوری کنار هم ساخته بودن که از بالا شبیه عبارت «جاویدان شاه» یا یه همچین چیزی بشه و بعد از انقلاب با اضافه کردن ساختمون یا کم کردن چی چی (دقیقاً نمیدونم چی!!) اون عبارت رو از بین بردن. همین موضوع باعث شد که برم تو گوگل مپ و بگردم دنبال ساختمون های اکباتان تو نقشه. در کمال کم باوری (یه چیزی مث ناباوری، با غلظت کمتر!) با زوم خیلی خوبی پیداشون کردم. میشه از توشون حروف خاصی رو تشخییص داد که واضح ترینشون حرف «ن» هستش.

Untitled-4 Untitled-2 Untitled-5

نظر شما چیه؟

2 . چندوقت پیش لینکی رو دیدم که توش یکی از دوستان خوش ذوق، از اون بالای کره ی زمین گرفته بود صاف اومده بود رو سر میدون ونک. چلیک چلیک عکس گرفته بود و گذاشته بود تو وبلاگش. منم دیشب که دنبال اکباتان بودم گفتم از خودم ذوق در کنم برم چیکس چیکس (که بااون یکی فرق داره) عکس بندازم بیام رو میدون آزادی! نتیجه ی این آلودگی صوتی رو می تونین به صورت تصویری تو ادامه مطلب مشاهده کنید.

untitled


z14

z20

z11

z8

کلیک کنید تا بزرگ ببینید:

082307-2112-22.jpg

082307-2112-21.jpg

082307-2106-11.jpg

گفت‌و‌گو‌ها

33 thoughts on “نتگرد در تهران

  1. خیلی جالب بود ولی من آخرش نتونستم با گوگل نقشه ماهواره ای بگیرم.

    یعنی چی؟ اگه مشکلت دایال آپه، مشکل بزرگیه! همینه؟

    Posted by آتوسا | 2007/08/24, 00:01
  2. زیاد معلوم نیست که چی نوشته.
    احتمالا خوب خرابش کردن!

    Posted by شبستان | 2007/08/24, 01:13
  3. خیلی در موردش شنیده بودم. اگر اون کوچه کنار «ن» را هم الف فرض کنیم به نتیجه قشنگی می‌رسیم!
    الان هم برم دانلودش کنم!

    Posted by محمد | 2007/08/24, 13:37
  4. اونقد زل زدم كه ببينم چي نبشته كه سرم گيج رف.. فكر كنم آخرش يه ميهن ديدم.. وقتي سرم گيج مي رفت

    خدا عمرت بده. ما که چشم بصیرتمون کم سو شده!!

    Posted by . | 2007/08/24, 16:24
  5. حالا جاوید شاه نوشتن یا نه؟؟؟

    جاویدش رو میشه یه جوری دید. ولی شاهش رو… باید بگردیم دنبال جاویدان گل محمدی!!

    Posted by myminimals | 2007/08/25, 01:06
  6. ای امیر! ای هم خانواده! فقط فرق تو با من اینه که تو یه سر به بلاد خارجه زدی! 🙂

    من…؟! کجام سر زده؟ بگو خودم مهرورزیش کنم!! کامنتات هم وهم آلودهه ها!!

    Posted by vahm | 2007/08/25, 02:11
  7. من این مساله رو راجع به ساختمونهای شهرک امید شنیده بودم

    Posted by lifeb4death | 2007/08/25, 06:15
  8. دوست عزیز ما نمی‌خواهیم آن‌جا چت کنیم. حداقل بعد از این‌همه سال دیگر فرق وب‌لاگ و مسنجر را می‌دانیم. آن وب‌لاگ را من درست کردم که با چند نفر دیگر دور هم جمع بشویم و در مورد موسیقی بنویسیم. فعلا هم 6 نفر هستیم. شاید هم بیش‌تر شدیم.

    Posted by Vahid Rahmanian | 2007/08/25, 07:04
  9. پاسخ به آقای رحمانیان» اوه.. پس در این صورت اینتراپت من رو ببخشید و آرزوی موفقیت من رو بشنوید و….

    Posted by آمیر | 2007/08/25, 13:41
  10. نميدونم خرم آباد رفتي يا نه…اما اين شهر هم حدود سه يا 4 قسمت داره كه نوشته بودن شاه…….. زنده باد شاهنشاه و يه همچين چيزايي…اونا رو هم برداشتن ريختن بهم !
    ميگم ميبيني؟؟ تعجب ميكنم كه حتي تحمل ديدن يك اسم رو هم ندارن

    متاسفانه نرفتم. ولی اینا کلاً با هرچیزی که نشانی از گذشته داشته باشه همین برخورد رو دارن. در مورد پارک جمشیدیه تهران هم همین مساله هستش

    Posted by rokhsaare | 2007/08/26, 08:28
  11. ye chizi begam hamatooon begorkhin ye az refigham hamin alan kashf kard meidooon azadi az bala ye salibeeeeeeeeeeeeeee:-ooooooooooooooo

    Posted by amir | 2007/11/19, 02:47
  12. jalebish ineke in salib az shargh be gharbe ke edamash mirese be ghods yani ghebleye masihiast too kilisa haye kole donia ham salibe asli az shargh be gharbe yani be tarafe ghods:-OOOOOOOOO

    Posted by amir | 2007/11/19, 02:57
  13. سلام

    من یکی از اهالی شهرک اکباتان هستم نه کسی نقشه را به ریخته نه دست کاری کرده این ساختمانها چند
    باله هستند درهر طبقه دو تا سه شاخه و هر شاخه تعدادی آپارتمان در طبقه ای که من زندگی می کنم
    هفده واحد فقط در یک طبقه است طراحی ساختمان لانه زنبوری است نه طور دیگر.

    آمیر:»خوب پس نتیجه میگیریم که دروغ خوبی بوده که این همه آدم باورش کرده ن. البته از توش میشه حروف فارسی رو واقعاً در آورد!

    Posted by گلنار | 2007/12/19, 15:25
  14. خانم محترمي كه از اكباتان واس ما خبر مياري
    قابل توجه شما:
    شهرك به هم ريخته، نمي خواد دنبال جاويد شاه باشي شما بهتره دنبال يه قيافه ميزون باشي تا اقل تو ساختمونتون تابلو نشي.
    با تشكر (ك) همسايه

    Posted by 3سوت | 2008/01/13, 15:31
    • سلام
      بی تربیت مگر شما ایشون را دیدی که چرت میگی .

      Posted by اکباتان | 2010/07/31, 07:43
    • سلام

      سوت مرد شور جوابت را ببرند که نمی فهی چی می نویسی مگه تو اون بیچاره را دیدیب که چرت می نویسی.

      Posted by اکباتان | 2010/07/31, 07:45
  15. اگه خواستید کشفیات خود را در مورد این مساییل به من هم بگویید ولی با مدرک به کار ما می رود اگه ایرانی هستید کمک کنید

    آمیر:»من در همون حدی که میدونستم و شنیده بودم نوشتم. چیز بیشتری ندارم که به درد شما بخوره>

    Posted by saeid mobashery | 2008/02/11, 00:59
  16. اگر عکسی واضح دارید با علامت زدن برای من بفرستید kingsaeidmobashery@yahoo.com

    Posted by saeid mobashery | 2008/02/11, 01:00
  17. برو جمع کن سایتت رو بابا
    مگه بیکاری

    Posted by mostafa | 2008/03/11, 06:18
  18. با سلام دوستان آنهایی که نمی دانند بدانند در اسکناس های ما عکس ها و شعار درج شده اگه خواستید بگویید تا توضییح دهم . در راستای خدمت به میهن . یا علی

    Posted by سعید | 2008/03/26, 00:20
  19. َسلام.
    به نظر من تمام این چیزا ساختگیه.من نقشه ی ساختمونای اکباتان رو دیدم. اصلا چنین عبارتی رو نتونستم تشخیص بدم. در ضمن اینایی هم که دارن میسازن بلوکای سه و پنجه که قرار بوده قبلآ بسازنش ، ولی معلوم نیست چرا نساختن! یعنی کسی که این طرحه نوشتن جاویدان شاه(یا یه همچین چیزی) رو داده ، وسط کار دیده 2 تا بلوک اضافه اومده و دیگه نساختتشون؟ آی ملّت، باور نکنید این چیزارو!!

    Posted by دارا | 2008/05/17, 11:02
  20. یه ذره دیگه بگذره ، میگن اکباتان اسم بدیه ، اسم ایرانیه ، اسمشو میذاریم شهرک شهید غضنفری. فعلا که با خیابوناش دارن این کارو می کنن! :((

    Posted by دارا | 2008/05/17, 11:07
  21. البته بهتره این چیز ها رو با مدرک ثابت کرد اما من این موضوع را 25 سال پیش از یک مهندس ساختمان که برای خودش کسی بود شنیده بودم و برای من که شکی نیست که هدف درآوردن کلمه زیبای جاوید شاه بوده

    پاینده ایران

    Posted by کوروش | 2008/07/10, 07:58
  22. دارا اوسکله

    Posted by anasorex | 2008/10/19, 09:33
  23. سلام از سرزمین سبز شمالم مطالبت بد نبود ولی اگه یه عکس ناز از بالای شمال بگیری بد نمیشه

    Posted by سما | 2009/02/17, 23:01
  24. من 11 سال تو اکباتان زیسته ام و می دونم که طراحی ش خیلی هم عالیه.

    Posted by سورن | 2009/03/05, 22:35
  25. آقایون می دونستید که اکباتان قرار بوده ده تا فاز داشته باشه با همه ی امکانات! متأسفانه خورد به انقلاب و… و تا سه فاز بیشتر ادامه ندادند. احتمالا اگر کامل می شد کلمه ی «جاوید شاه» رو تشکیل می داد. در ضمن راجع به بلوک های 5 و 3 که تازه سازند باید عرض کنم که زمین این دو بلوک به دلیل مناسب نبودن برای ساخت ساختمان های عظیم اکباتان بر روی آن به علت آب های زیر زمینی یا … که از جزئیات آن اطلاع ندارم مورد ساخت و ساز قرار نگرفته و شرکت عمران اکباتان از خیر ساخت آن گذشته. ولی شما بهتر از من می دانید کدام ارگانی بلوک 5 را ساخته! اگر سری به این بلوک بزنید متوجه فرق اسفبار آن با سایر بلوک ها حتی بلوک 3 از لحاظ ساخت خواید شد.

    Posted by امیر حسین | 2009/09/06, 14:58
  26. من 17 ساله كه اكباتانم ولي اطلاعاتت در مورد اكباتان و طرح اون زياد نيست اولا جاويد شاه نه جاويدان شاه بعدشم اكباتان خيلي عظيم تر از اين حرفا بايد ميشد كه الان ميبينيد ما الان در نقطه ي جاو – و قسمت شاه هستيسم كه كامل نشد و با اضافه شدن بلوك 15 و 3 و 5 اون طرحو عوض كردن

    Posted by ساجد | 2009/09/27, 20:53
  27. من چند نفر رومي شناسم كه از زير دستي هاي مهندساي آمريكايي و انگليسي بودند و مي گن كه قبل انقلاب قرار بر اين بود كه به شكل جاويد شاه ساختمان ها ساخته شن ولي افسوس كه با اين انقلاب همه چيز به هم ريخت شايد بعد از رفتن اينا دوباره روش كار شه و به طرح قبلي برسوننش

    Posted by s-m-k | 2010/02/08, 22:05
  28. در هر صورت هر چیز که نوشته شده یادی ا ز حکومت پر شکوه پهلوی را تداعی می کند هر چند این حکومت کثیف بخواهد آن را محو کند یا با افزودن بلوک ها یا خیابانهایی از ابهت آن بکاهد مرگ بر جمهوری اسلامی لعنت […]

    Posted by ضد انقلاب | 2010/07/04, 11:53
  29. تعجب می کنم از آدمایی که می خوان با کمال میل بشن نوکر دولتای دیگه!
    این حکومت هر ایرادی داره دست غریبه ها رو از مملکت ما کوتاه کرده.
    من تاییدشون نمی کنم اما از اینکه دیگه شاه و حکومت شاهنشاهی ای در کار نیست خیلی خوشحالم

    Posted by سکوت | 2010/08/11, 18:58
  30. سلام . یک دوست بزرگی بهم گفت اینده ما رو پدر های ما رقم زدن و اینده شما هم ما ولی بهش گفتم با رقم زدن این اینده اینده چند قرن ما هم رقم زدید . جانباز جنگ بود و با این حرف افسوس خورد گفت هر انسانی خطای میکنه و ما هم با انقلاب خودمون خطا کردیم.انقلابی که توست چند گروه بود به یک گروه تبدیل شد حالا شما داره سر اکباتان بحث میکنید. میدونید گروه های دیگه چی شدن ؟ جوابش رو از پدرانتون بپرسید میگن.شاه هم بد بود نسبت به پدرش وووووو و این که هر کسی دیگه هم یا هر جمهوری یا شاه دیگه ای که میومد بد تر میشد تا بهتر . انسان خود خواه هست و طمع داره به بالاتر از خودش. درود بر ایران و درود بر ایرانی.کوروش یا داریوش هم بود شاید بدتر بود ولی حالا باید افتخار کنیم به ایران و ایرانی بودنمون با تاریخ به این خوبی.تمدون به این قدرتی کدام کشور داشته.با بحث کردن ایران رو زیر سوال میبرید.بهترین و با فرهنگ ترین ادم ها دنیا ایرانی هستن از دانشمند هاش بگیر تا دوزداش

    Posted by حسین | 2012/08/21, 14:32

پاسخی بگذارید

کافه‌توهم را از فید دنبال کنید

نویسندگان:

Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

به 80 مشترک دیگر بپیوندید

لایک خور


لینک‌های خوشمزه

RSS لینک‌دونی گودری دوستان

  • خطایی رخ داد! احتمالا خوراک از کار افتاده. بعدا دوباره تلاش کنید.