//
you're reading...
سینمای ایران

یک هفته پر فیلم!


 

 

simpsons

 

این چند روز، به ششکل کاملاً وقت گذرونی برای ما دارد می گذرد. ما هم برای اینکه از وقت خود استفاده ی هدرناک نکرده باشیم هی فیلم دیدیم! به همین مناسبت مصاحبه هایی با خودمان! ترتیب داده ایم که از نظرتان می گذرد:

 

فیلم کمدی خانوادگی «نصف مال من، نصف مال تو» که بچه های دلبند، نقش مهمی در پرکردن سالن های نمایش دهنده‌ی آن داشتند. به نظر شما آیا درسته؟!

 

نصف مال من، نصف مال تو، فیلم کلیشه ای ایه که با پیش کشیدن داستان دوتا دختربچه ی بازیگوش، می خواد موفقیت خواهران غریب رو تکرار کنه. اما مسلماً نه قدرت فیلمنامه ی اونو داره و نه استعداد بازیگراشو. اما فیلمیه که برای ساعتی می تونه بخندونه تون و از اینکه چرا وقت گذاشتین و این فیلمو دیدین هم، پشیمونتون نکنه.

 

فیلم مثلاً خانوادگی «کلاهی برای باران» با بازی رضا عطاران، جواد رضویان، فتحعلی اویسی، اندیشه فولادوند و مهران غفوریان، قراره یه فیلم کمدی اسلپ استیک باشه که با اتکا به بازیگرای تلویزیونیش، تماشاگرا رو جذب خودش کنه. آیا در این کار موفق بوده؟

 

هومممم…!! خوب من این فیلمو با ذهنیت خیلی بدی رفتم ببینم. لودگی های جواد رضویان تو چارخونه و بازی های یکنواخت فتحعلی اویسی تو سریال های این چندساله تلویزیون و غیبت چندساله ی مهران غفوریان از تلویزیون و سینما و همه چیزای دیگه، باعث شدن که خودمو آماده ی دیدن فیلمی کنم که به وسط فیلم نرسیده با لعنت کردن خودم و سایرین از سینما بزنم بیرون. ده، پونزده دقیقه ی اول فیلم هم مطابق پیش‌بینی‌م گذشت، اما کم کم فیلم به جاهای خنده داری رسید که فکرشو نمی کردم. البته فیلم، خیلی بزن و بکوب نیست و در کمال تعجب بیشتر متکی به دیالوگه، داستان داره و جالب تر از اون اینکه از تریپ های روانشاناسانه برای داستانش بهره گرفته. اما هرچی به نزدیکی های انتهای فیلم می رسه روال منطقیشو از دست میده و سرهم‌بندی شده جلو میره، طوری که آ[رش انقدر بد تموم میشه که تمام نقاط مثبتش رو تحت الشعاع قرار میده. البته به نظرم سانسورهایی هم شده بود که به این پروسه ی منفی کمک کردن. اما در مجموع برای وقت تلف کردن، فیلم بدی نیست.

 

خوب، بحث خیلی منتقدانه و جدی و عصاقورت داده شد. ظاهراً فیلم سینمایی خانواده‌ی سیمپسون ها رو هم تو خونه دیدین. مث اینکه خیلی ازش تعریف کردن. ها!؟!!

 

اول از همه بذارین بگم کارتون سینمایی خانواده سیمسون ها. همونطور که میدونین این کارتون، نزدیک 20 ساله که بصورت قسمت های بیست دقیقه ای هر هفته تو آمریکا و خیلی حاهای دیگه پخش میشه؛ یکی از پرطرفدارترین مجموعه‌های تلویزیونی روی کره‌ی زمینه و داستان های یه خانواده پنج نفره متشکل از یه پدر احمق، یه مادر مهربون، یه پسر 10 ساله‌ی شر و یه دختر 8 ساله‌ی دلسوز و عاقل و یه بچه شیرخواره پستونک به دهن رو نشون میده. بیشتر از این نمیتونم بگم. لینک میدم برین بخونین! فقط بگم که بدون هیچ ذهنیتی که اصلاً این کارتون چی هست و چه شخصیت هایی داره و چه پیشینه ای…. نشستم پای دیدنش و بعضی جاهای فیلم به حدی خندیدم که نزدیک بود تلنگم در بره! یه کارتون جذاب با تم کاملاً اجتماعی و تا حدودی سیاسی که تو زمونه‌ی انیمیشن های سه‌بعدی و پرجزئیات امروز، هنوز از یه محیط کارتونی ساده بهره می‌بره. توصیه می‌کنم که حتماً گیرش بیارین و ببینین. و اوه…! ضمناً درجه ش هم PG-13 هستش که دیگه بقیه ش میل خودتونه که با کی بشینین ببینین! (چیزی نداره ولی تیکه های خفنی داره که اصولاً تو فیلمای بچه ها نمیذارن، بنابراین فکر نکنین با یه فیلم بچه‌گونه طرفین.)

 

از اینجا داستان فیلم رو دنبال کنید.

 

مرسی از قبول دعوتمون برای مصاحبه!

 

خواهش می کنم!

گفت‌و‌گو‌ها

8 thoughts on “یک هفته پر فیلم!

  1. تو جدی میری سینما ………وای وای وای بر من

    Posted by eric | 2007/09/15, 21:17
  2. كلاهي براي باران؟ جواد رضويان؟ عطاران؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! واقعا كه!!!!!!!!!!!!!!!!!

    آمیر» چیه بابا حالا ما یه اشتباهی کردیم همه تون دارین مواخذه م می کنین… به خدا بی تجربگی کردم. خام بدم پخته شدم! دیگه ازین غلطا نمی کنم!

    Posted by آتوسا | 2007/09/16, 09:41
  3. بعد من دارم درست مي بينم؟ بازم كه عوض شده اينجا!

    آمیر » من به هیچ چی دست نزدم! این قالب وردپرس ایراد پیدا کرده. تمام وبلاگ های دیگه هم مشکل دارن!</strong

    Posted by آتوسا | 2007/09/16, 14:24
  4. الهي قربون پسرم برم… اخي چه فيلمهايي ديدي! همش اموزنده و سطح بالا.. اوخي نازي! ببينم نكنه سليقه سينماييت به بابات رفته هان؟

    Posted by olis | 2007/09/16, 23:36
  5. بعد اون كامنت دوم اتوسا رو هم مي خواستم بگم! كه اون گفت.. هيچي ديگه

    Posted by olis | 2007/09/16, 23:36
  6. عجب مصاحبه جالبي!…
    كاملاً مشخصه كه مصاحبه گر و مصاحبه شونده سوار بر مصاحبه شدن!
    آميرجان! شما هم جز حاميان حقوق سينماگران هستي؟! بابا واسه اين فيلما كه آدم نميره سينما! … بيشين تو خونه
    با چايي و چيپس و پفك
    به همراه بر و بك(براي جور شدن قافيه!)
    فيلم ببين، فيلم كتك!!!
    D:

    Posted by هادي | 2007/09/17, 10:50
  7. من هم اینروزا فیلم زیاد دیدم اما یه چیزی، تو واقعا وقت و پولت را گذاشتی و اینهمه فیلم ایرانی دیدی؟ اگر این فیلم آخریه نبود می‌دادم بیان وبلاگت را هک کنن تا بدآموزی نداشته باشه 😉

    آمیر» مساله اینه که وقتی تو گروه میری سینما، هیچ دیگر نتوانی کرد! مرسی از لطفت که رحم کردی بهم!

    Posted by محمد | 2007/09/17, 16:42
  8. دوستتون دارم.

    Posted by آیدا قاسمیان | 2008/05/07, 20:35

پاسخی بگذارید

کافه‌توهم را از فید دنبال کنید

نویسندگان:

Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

به 80 مشترک دیگر بپیوندید

لایک خور


لینک‌های خوشمزه

RSS لینک‌دونی گودری دوستان

  • خطایی رخ داد! احتمالا خوراک از کار افتاده. بعدا دوباره تلاش کنید.