//
you're reading...
توهم, عمومی

گناه اوّلین


تو روایات مختلفی که از داستان ادم و حوا و میوه ممنوعه شنیدیم، گفته شده که حوا میوه‌ی درخت زندگی رو که تنها چیزی بوده که خدا بهشون ممنوع کرده بود، می چینه و برای آدم هم میاره. با خوردن اون میوه، خدا، اونها رو از باغ عدن (یا بهشت) بیرون می‌کنه. این گناه، تحت نام Original Sin شناخته می‌شه و بنابه آموزه های مسیحی، نقطه‌ی سقوط بشریت محسوب میشه. (آموزه های دیگر،فعلاً اهمیتی ندارد!)
سر همین سه خط، کلی سوال پیش میاد که بدم نمیاد نظر شما رو راجع بهشون بدونم.

اولین سوال اینه که چرا آدم و حوا از فرمان خدا سرپیچی کردند؟ اگه سرپیچی نمی‌کردند هیچ‌وقت انسان ها به زمین میومدن؟ هیچ‌وقت تاریخی که ما جزئی ازش هستیم، ساخته می‌شد؟
منظورم اینه که آیا آدم و حوا به اختیار خودشون به درخت ممنوع دست بردن؟ یا سرنوشتی بوده که براشون (و برامون) نوشته شده بود؟

نکته‌» فرض می‌کنیم داروین خر است! (تاکید می کنم، فرض می کنیم!)

گفت‌و‌گو‌ها

16 thoughts on “گناه اوّلین

  1. فقط میگم که داروین هیچم خر نیست.

    Posted by Atousa | 2007/10/09, 20:51
  2. حالا ما که نبودیم ببینیم خر است یا نه
    اما اگه هم بوده با این غلظت دیگه نبوده!!

    Posted by شیخ الشیوخ | 2007/10/09, 21:02
  3. آقا اصلاً من خر. دعوا نکنید

    Posted by mychamber | 2007/10/09, 22:08
  4. آتوسا و شیخ، مرسی از این که به سوال اصلی جواب دادین! مشکل حل شد!!
    من فکر می کنم اگه خر نباش، صدرصد میمونه. دیگه اینو که نمیشه زد زیرش.

    می دونی چمبرجان، اصلاً کار درستی نیست که آدم برای پایان دادن به یه بحث شروع نشده، از خودش کسر شان در کنه!

    Posted by آمیر | 2007/10/10, 00:12
  5. فرض برقرار

    اگه آدم و حوا گندم یا هر کوفتی که اسمش بوده رو نمیخوردن دیگه آدم و حوا نبودن
    بودن گاو

    که توی آغل خدا مشغول چریدن و گشنیدن بودن

    نه اختیاری

    نه عشقی

    نه گناهی

    نه توبه ای

    نه شیطانی

    مگه نه آمیروو!

    آمیر» خوب، این یعنی از اولش هم اینایی که گفتی نبوده. بعدش موجود گردیده! نتیجه اینکه همش از اول برنامه ای بوده که باید اجرا میشده و کسی هم کاری نمیتونسته بکنه

    Posted by پونی | 2007/10/10, 00:32
  6. اصلا هر کس بگه داروین خر بوده خودش خر بوده.

    آمیر» خوب من که خوشبختانه فقط فرض کردم!!

    Posted by Atousa | 2007/10/10, 01:19
  7. راستی خواهش می کنم. ما همیشه حلال مشکلاتیم. تو کار خدا هم فضولی نکن بی حیا!

    Posted by Atousa | 2007/10/10, 01:20
  8. ها ! داروین از کجا تونست به راز خلقت پی ببره : )

    آمیر» حافظ از کجاش شعر گفته؟ اینم همون (اینجا کاملاً بستگی به برداشت شما از جمله م داره. بنابراین هیچ مسئولیتی شامل حال من نمیشه!

    Posted by hiva | 2007/10/10, 19:48
  9. آدرس بلاگ من ذکر نشد ! شرمنده دوباره کامنت دادم

    Posted by Hiva | 2007/10/10, 19:53
  10. ولی خوب شد اومدیم زمین، وگرنه باید جلو زن و بچه مردم لخت می‌رفتیم تو کوچه و لحظه به لحظه دامن از کف می‌دادیم!
    (عکسش هم خیلی باحاله‌ها)

    آمیر» واییی…فکرشو نمیشه کرد!! واقعاً چه می شد!!

    Posted by «محمد» | 2007/10/10, 21:00
  11. خر نيست.. اصلا هركي بگه داروين خره خودش حتما الاغه!!!
    ضمنا از اينكه در لحظاتي كه بهتون نياز دارم پيشم هستيد و تنهام نمي ذاريد ممنونم! پسر بزرگ كردم! واقعا كه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    آمیر» مادران گرامی، لطفاً فکر قلب پسرتان رو بنمایید…میشکند!

    Posted by olis | 2007/10/11, 00:58
  12. من هم با نظر بزرگانی چون آتوسا موافقم. ای الاغ!… ای نافهم!… چگونی جرات کردی به داروین فحش بدی… بی ادب!
    من که نمیدونم. ولی فکر کنم اگه اونجا میموندیم سرعت اینترنت خدا میشد!

    آمیر» من هی هیچی نمی گم شما هی طرفم لطف پرت می کنین ؟ بابا من شخصیت حقیقی هم دارم! فقط مجازی نیستم به جان خودم!

    Posted by شبستان | 2007/10/11, 11:47
  13. از اينكه با اين سوال اذهان خوابيده رو بيدار كردي(البته اون باشعوراشو) ازت ممنونم. اگه كسي يكمي عقلشو بكار بگيره جواب خيلي چيزا دستش مياد.

    Posted by farzad | 2009/08/26, 15:02
  14. خر بودن كار هر كسي نيست
    من خودم افتخار مي كنم كه خر باشم .
    خيلي آدمها هستند كه خر مي شن ولي هيچ خري نيست كه آدم بشه …
    مي دوني چرا ؟؟
    چون خر بودن بهتر از آدم بودن است ….

    Posted by افشين | 2010/04/23, 08:53
  15. سلام.من نظریه داروینو رد میکنم.من یه سوال دارم خدا که انقد مهربونه چطور دلش اومد اونارو از بهشت بندازه بیرون!؟؟؟؟؟؟؟؟پس همه این داستانا چیه؟به نظر من دورغ اننننننند

    Posted by ستایش | 2010/10/24, 17:52

پاسخی بگذارید

کافه‌توهم را از فید دنبال کنید

نویسندگان:

Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

به 80 مشترک دیگر بپیوندید

لایک خور


لینک‌های خوشمزه

RSS لینک‌دونی گودری دوستان

  • خطایی رخ داد! احتمالا خوراک از کار افتاده. بعدا دوباره تلاش کنید.