//
you're reading...
وبلاگ

ایده‌سنجی


تو فید روزانه‌م تو گوگل، یه وبلاگ هست که هر روز لااقل دوتا مطلب یا بیشتر میذاره و البته به یکنواختی شدیدی دچار شده. احتمالاً تمام وردپرسی ها میدونن کی‌رو می‌گم! غیر از IT نویسی، وبلاگ هایی که فقط به شعر نوشتن و یا فقط به کپی-پیست کردن مطالب کتاب های مربوط می‌پردازن هم از دسته وبلاگهایی هستند که هیچوقت نتوسنتم باهاشون کنار بیام. تکرار، موضوعیه که تو دنیای واقعی هم به شدت‌ آزادهنده‌س، چه بسه به ایینکه بخواد تو دنیای صفر و یک اینترنتی اتفاق بیفته.

1 – بعضی از دوستان به من اعتراض کردند که چرا درباره سیاست و بطورکلی هرم قدرت در ایران اسلامی مطلب می‌نویسم…
2 – بعضی از دوستان، در اعتراض به بررسی زوایای شترمرغ، کفن پوش شدند و به حالت قهر، زمین بازی رو ترک کردند.
3 – دیگر دوستان، از آهنگ هاییکه برای دانلود گذاشتم، استقبال نکردند چند نفر هم به عکسهای مستهجنی که از بانوان متبرکه مرتبط با اون پست میذارم، به درگاه شیطان نفرین پرت کردند.
4 – چند تن از دوستان، به علاقه‌ی من به کارتون های ژاپونی، علاقه نشون ندادند و اونها را مطابق با اراجیف دونستند (نقل به مضمون)
5 – درباره کامپیوتر و مشتقات هم که می نویسیم یکی از دوستان پیدا می‌شه که بگه پست های غیرکامپیوتریت بهتر هستند! و من کامپیوتری ها را دوست نمیدارم.

6 – و الی آخر.
7 – فعلاً تنها موضوعی که مخالف نداشته، موضوعیه که نوشتم و فعلاً نفرستادمش و Draft کردم آن را! تصمیم دارم هیچ‌وقت هم نفرستمش!
از قدیم گفتن «تو حرف نزنی، سنگین‌تری!!»

19

ولی فکرشو که می‌کنم میبینم مسلماً نوشتن راجع به صرف یه مطلب، حتی اگه دنیایی از اطلاعات درونش باشه، مستلزم اینه که یا تو اون موضوع، خبره باشی و یا اینکه به وبلاگ فقط به عنوان یه پایگاه پخش اغتشاشات مغزی و مسائل مورد علاقه نگاه کنی.
از دوستان درخواست می کنم که ما رو روشن کنن که آیا… آیا وبلاگ‌ها و سایتهایی که بطور کلی درباره‌ی یه مطلب خاص نوشته می‌شن رو بیشتر می‌پشندین یا غیره؟! آیا برای خوندن مطالب مورد علاقه‌تون (از هر موضوعی)، به سراغ وبلاگ هایی که مختص اون کتگوری (=Category) هستند می‌رین و از مطلب سلسله‌وار و شاید کامل اونها استفاده می‌کنین یا سعی می‌کنین وبلاگ هایی که مثل مجله‌های علمی، فرهنگی، هنری، اجتماعی، اینا و البته غیره، کار می کنند رو تو سبد روزانه‌تون جا بدین؟ توجه داشته باشین که این، یه نظرسنجی نیست، بلکه یه ایده‌سنجی است و قطعاً با اون یکی فرق می کند.

وست 1: اگه فکر می‌کنین در درک پیوستگی قسمت های مختلف این مطلب، به مشکل برخوردین دست به پیشانی خود  نخارید! اشکال از اینوره!

وست 2: ببینم به نظرتون این مطلب رو می‌شه با برچسب های دیگه ای هم مشخص کرد؟ مث طنز ؟

گفت‌و‌گو‌ها

16 thoughts on “ایده‌سنجی

  1. خیر ببینی ننه! به خاطر مورد 7.

    Posted by Atoosa | 2007/10/18, 16:06
  2. خیالم راحت شد

    Posted by ماماندی | 2007/10/18, 20:11
  3. سلام.
    من تنوع رو ترجیح میدم 😉

    Posted by حسین | 2007/10/18, 20:35
  4. تو سبد من كه تويي! حالا بگذريم كه تو از ما فراري شدي چرا وبه چه علتش رو هم نمي دونم

    Posted by olis | 2007/10/18, 23:53
  5. رفتم بهزيستي مي خوام يه بچه به فرزندي قبول كنم!!!!

    Posted by olis | 2007/10/19, 10:33
  6. الهي كه از هر دست مي دي از همون دست پس بگيري نه نه!!!! بترس از اه من!!! من كه مي دونم اين دختره كيت داره تو رو از من دور مي كنه جز جيگر زده

    آمیر» سلام مادر من. چرا تشویش اذهان عمومی می کنی؟ کدوم کیت؟ حالا ما تو عالم توهم بودیم یه شعری نوشتیم شما چرا انقدر جدی گرفتی!؟

    Posted by olis | 2007/10/19, 10:37
  7. آقا کلاً ننویسی هم ما میایم اینجا

    آمیر» آقا ما رو شرمنده می کنی آقا. چیزام چیز میشه! (گونه هام سرخ می شود)

    Posted by mychamber | 2007/10/19, 14:45
  8. تو گوگل ریدر حدود 90 تا وبلاگ را اد کرده‌ام و اینها همه‌جور وبلاگی هستند و تمامشان را هم می‌خونم، البته مهمه که خط اول را چطور نوشته باشند! مثلا معمولا وبلاگ یک پزشک را زیاد راقب نیستم، اما از مزیدی خوشم میاد!
    شما هم هرجور راحتی بنویس و ما هم سعی می‌کنیم خوشمون بیاد!
    شاعر در این زمینه شعری داره که می‌گه «چی کار داری کی چی می‌گه»!!!!!

    آمیر» شاعر شعر گفته محمدجان! هرکس به طریقت خودش!

    Posted by «محمد» | 2007/10/19, 19:49
  9. والا این صدا و سیما انقدر تبلیغ کرد که تو سد روزانه ما الان شیر و ماست و دوغ و کشک و اینا بیشتر دیده میشه!
    اما کلا اگه دوست داری تعداد زیادی از خوانندها یا نوازنده ها و یا رقصنده ها رو راضی نگه داری، داستانهای بی ناموسی و +18 و اینا بنویس! حالا یا کپی پیست و یا از تخیل توهم زده خودت که ایمان دارم شاهکار میده بیرون!
    االبته بهتره آدم انتقاد پذیر باشه، من که خودم همه انتقادها رو می پذیرم و دایورت divert می کنم به یه جای خوب، اینجوری همه از هم راضی میشیم 🙂

    آمیر» اتفاقاً تو اون وبلاگ که می نوشتم، یکی بود که یه مددت شروع به کرد به پرت و پلانویسیو کلی هم از خودش لینک در بکرد! در عرض دو هفته، تعداد خواننده هاش از کل خواننده های چهار ماه من بیشتر شد.
    بنابراین حرفت کاملاً درسته. اما من یکی تخیلم در این موارد ضعیفه!
    ضمناً کارت هم درسته !

    Posted by امید | 2007/10/19, 21:31
  10. ببین شوخی کردم. اول اون پست خودتو معرفی کن رو بنویس بعد برو مرحله هفتم.

    Posted by Atousa | 2007/10/19, 23:35
  11. بی خیال زیاد سخت نگیر
    هر چه از دوست رسد نیکوست
    چیزی هم نرسد باز هم نیکوست

    من آپیدم

    آمیر» دیدم. ایندفعه خیلی قشنگه عکسات. اونا طوطی بودن؟

    Posted by پونی | 2007/10/20, 00:23
  12. آقا اصلاً هر چه دل تنگت می خواهد بنویس! ما که هر چی بنویسی می خونیم!

    آمیر» جریان چیه بابا؟ من دلم هم کلی گشاده!. چرا بیخودی شولوغش می کنین!!

    Posted by kochebagh | 2007/10/20, 06:25
  13. سلام پسر گلم اخه تو فكر نمي كني من مادرم دلم برات تنگ مي شه بعد شم اين كليد خونه مادر بزرگت رو گم كردم چند وقته نمي تونم برم اونجا بكامنتم!!! شماها هم كه كلا منو از ياد بردين.. اي مادر…! چي بگم كه دلم خونين و مالينه

    آمیر» کلید رو گرفته ازت؟! خوب بالاخره استقلال داره واسه خودش!!تازه شم جدیداً یکی رو برداشته برده خونه شون به اسم تره فرنگی!

    Posted by olis | 2007/10/20, 11:23
  14. اينا رو ول كن ! هر چه مي خواهد دل تنگت بگو!

    آمیر» گشاده به جان خودم! فقط گاهی وقتا یه کم منقبض میشه!

    Posted by grayidea | 2007/10/20, 11:45
  15. آره

    Posted by پونی | 2007/10/20, 22:40
  16. منم تو این هچلها افتادم. یک چیزی مینویسی به این بر میخوره یه چیزه دیگه مینویسی به اون بر میخوره! بهترین راه اینه که همه رو به جون هم بندازی تا به یک نتیجه واحد برسی! (البته من تا حالا این کار رو نکردم)

    آمیر» از حدیث روایت می کنند که رطب را خودت بخور بعد دیگران را دعوت کن به خوردنش شبستان جان!

    Posted by شبستان | 2007/10/21, 14:03

پاسخی بگذارید

کافه‌توهم را از فید دنبال کنید

نویسندگان:

Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

به 80 مشترک دیگر بپیوندید

لایک خور


لینک‌های خوشمزه

RSS لینک‌دونی گودری دوستان

  • خطایی رخ داد! احتمالا خوراک از کار افتاده. بعدا دوباره تلاش کنید.