//
you're reading...
شخصی

Little Mermaid »« پری دریایی کوچولو


پری دریایی کوچک گفت:کسی خوشبخت است که روحش همیشه زنده می‌ماند. دلم میخواهد روح همیشه زنده داشته باشم. آیا هیچ راهی نیست که بتوانم روح همیشه زنده را به دست بیاورم؟

(هانس کریستین آندرسن)

هرچی فکر کردم، نتونستم یه مقدمه خوب راجع به موضوع امروز بنویسم. می‌خواستم راجع به کارتون‌های زمان کودکی‌مون بنویسم. ابته نه اونایی که تو تلویزیون پخش می‌شد، که راجع به اونها به کفایت صحبت شده. بلکه راجع به منبع دیگه‌ای که خیلی سخت‌تر بهش دست داشتیم و البته برعکس کارتون‌های پر از بدبختی و ناراحتی تلویزیون، پر از امید و لذت و زیبایی بودند. کارتون‌های والت دیسنی رو می‌گم. اونایی که به کمک ویدیوی قاچاقی و فیلم‌های کاست بزرگ و کوچیک و به هربدبختی ای که بود می‌دیدیم! یادمه اولین فیلمی که با ویدیو دیدم، یه کارتون ژاپنی بود به اسم سفینه‌ی فالکن 7 و یه کارتون دوبله‌ی قدیمی بود به اسم سه تفنگدار و البته لاک‍پشت های نینجا! که دیگه آخر کارتون غیرمجاز آمریکایی بود!

اما بعد از چند وقت، سیل کارتون های خوش‌آب‌و ‌رنگ شرکت دیسنی به بازار غیرمجاز فیلم راه پیدا کردند و با ورودشون، دنیای جدیدی رو برای بچه‌های اون نسل رقم زدند.
از اولین کارتون‌هایی که یادم میاد، پری دریایی یا Little Mermaid بود که بیست و هشتمین فیلم بلند کمپانی دیسنی و بعد از زیبای خفته، دومین اقتباس اونا از داستان های پریانی هانس کریستین آندرسون به حساب میاد.

200px-Tlmposter

بذارین یه مرور کوتاه داشته‌باشیم به داستان فیلم تا اونایی که دیدنش، یه بار دیگه به خاطره‌هاشون با این فیلم برگردن و اونایی ندیدن هم دستشون بیاد که چه‌قصه‌ی جذابی رو از دست دادن!
همونطور که از اسم کارتون معلومه، داستان تو دنیای زیر آب می‌گذره و شخصیت اصلی اون Ariel، پری دریایی جوونیه که در آرزوی پیوستن به دنیای انسان‌ها و دیدن پرنس رویاهاش -پسری به اسم Eric- هستش. مصم برای رسیدن به هدفش و با وجود مخالفت های پدرش -Triton King- و نگهبانش که خرچنگیه به اسم Sebastian قراردادی با Ursula، یه هشت‌پای ترسناک و خانوم‌بده‌ی دریا می‌بنده که در ازای دادن صدا و باله هاش به او، یه جفت پا و شانس ملاقات با اریک رو به دست بیاره.
معامله انجام ‌میشه و آریل، خودش رو روی خشکی می‌بینه، اما اتفاقات اونجوری که دوست داره درست پیش نمیرن و Ursula باز هم براش دردسر درست می‌کنه و در قالب یه دختر جوان، از آب بیرون میاد و اریک رو مجدوب صدا و زیباییش می‌کنه. صدایی که البته متعلق به آریله و او هم که جریان رو فهمیده نمی‌تونه جریان رو به اریک بگه چون نمی‌تونه حرف بزنه…
خلاصه پایانش مثل تمام قصه های دیسنی اینجوریه «اونا تا آخر عمر با خوبی و خوشی با هم زندگی کردند»!

شاید بد نباشه بدونین که داستان هانس‌کریستین‌آندرسون، چنین پایان‌بندی شیرینی نداره و آریل بعد از اینکه خودش رو به آب می‌ندازه، می‌میره. در کتاب، دیگه آدم بده‌ یا جادوگر به اون شکلی که در فیلم به تصویر کشیده شده وجود نداره و بیشتر نقش یه شخصیتی رو بازی می‌کنه که قوانین جهان زیرآب رو می‌تونه تغییر بده. در اینجا، آریل دنیای پر از بی‌عدالتی رو رقیب خودش می‌بینه و کامیابی در عشقش به پرنس برای داشتن یک روح جاودانه، موضوع اصلی داستان و هدف نهایی پری دریاییه. کاری که در انجامش شکست می‍خوره.

mermaid106 mermaid135

کارتون پری دریایی، بدون شک یکی از موفق‌ترین کارتون دیسنی به حساب میاد. این فیلم در وضعیتی که فیلم‎های کارتونی از اوایل دهه 80، با رکود شدیدی در بازار روبرو بودن، ساخته شد و 111 میلیون دلار در آمریکا و نزدیک به همین مقدار در سراسر دنیا فروش کرد و تونست راه رو برای ساخت کارتون‌های معروفی مثل دیو و دلبر، Aladdin، شیرشاه، پوکوهانتس، داستان اسباب‌بازی و گوژپشت نتردام باز کنه که دیسنی رو به موفقیت های بزرگی رسوندند.

دو جایزه‌ اسکار برای بهترین ترانه و بهترین موسیقی فیلم و در همین رشته ها برای گلدن گلاب و جایزه Grammy، همه و همه نشان از داشتند که موسیقی و ترانه های فیلم، نقش بزرگی در موفقیت فیلم بازی کردن. آلن مینکن که آثاری مثل موسیقی فیلم‌های راکی، علآءدین، پوکوهانتس، دیو و دلبر و … رو هم ازش شنیدیم، آهنگسازی این فیلم رو به عهده داشته.

دانلود کنید:
Under the Sea (برنده‌ی جایزه‌ اسکار بهترین ترانه سال 1989)
Part of your World
جدید:
Part of Your world ورژن داخل فیلم (کامل تر)

mermaid38

هر دوی این آهنگ، برای من فوق‌العاده خاطره‌انگیرند و وقتی که تونستم رو اینترنت پیداشون کنم و گوش بدم نزدیک بود گریه‌م بگیره! آهنگ اول، یه آهنگ شاد و فانتزیه که با صدای خرچنگ داستان! خونده میشه! اون موقع ها که من این آهنگ رو گوش می‌کردم به خاطر لهجه و نوع خوندنش همیشه فکر
می‌کردم خدایا چی می‌گه این؟!!
اما آهنگ دوم…شاید بهترین آهنگ از بین تمام آهنگهای دیسنی باشه. صدای بی‌نظیر جودی بنسون که دوبله‌ی نقش آریل رو در فیلم به عهده داشت روی این ترانه، اونو جاودانه کرده و جالبه بدونید که جودی بنسون فقط با همین آهنگ تونست شهرت زیادی کسب کنه و همه اونو بااسم آریل بشناسن!
به هرحال من پیشنهاد می‌کنم هر دوتای این آهنگ‌ها رو دانلود کنید مگه اینکه از سبک فانتزی اولی، خوشتون نیاد.
پی‌وست:حیفم اومد که شما متن شعر Under the sea رو نشنیده از دنیا تشریف ببرین از شعر جذاب قسمتی از شعر Under the sea رو ترجمه کردم که بد نیست بخونید. ببینید چرا اسکار و هزار تا جایزه‌ی موسیقایی دیگه گرفته!

زیر دریا

ماهی زشته‌ی دریاچه‌ی همسایه
The seaweed is always greener
قوی خوشگلیه!*
In somebody else’s lake
رویات اینه که بری اون بالا
You dream about going up there
ولی این اشتباه فاحشیه!
But that is a big mistake
دور و ورتو نیگا کردی؟
Just look at the world around you
کف اقیانوس رو نیگا کردی؟
Right here on the ocean floor
با این همه چیز جالب…
Such wonderful things surround you
دیگه دنبال چی می‌گردی؟!
What more is you lookin› for?

زیر دریا
Under the sea
زیر دریا…
Under the sea
همونجایی که خیس‌تره!
خیلی خیلی بهتره
Darling it’s better
Down where it’s wetter
منو باورم کن!
Take it from me
اونور ساحل، آدماش جون می‌کنند تمام روز رو…
Up on the shore they work all day
زیر آفتاب
Out in the sun they slave away
اما ما وقتمونو می‌گذرونیم به خوش‌خوشونی!!
While we devotin›
Full time to floatin›
زیر دریا…
Under the sea

mermaid182

ماهی‌ها خیلی خوشن این پایینا
Down here all the fish is happy
میرن و با موج دریا می‌کنن شینا ** !
As off through the waves they roll
اما اون که اون بالاس…
The fish on the land ain’t happy
ناراحته، خوشحال نیست
They sad ’cause they in their bowl
چون که جای ماهی تو بشقاب نیست!
اما بشقاب، جای شانسته
But fish in the bowl is lucky
They in for a worser fate
اگه روزی شیکم آقای خونه قار و قورش بگیره
One day when the boss get hungry
بدون اون بشقاب، تقدیر بدشانسته!
Guess who’s gon› be on the plate
زیر دریا…
Under the sea
زیر دریا…
Under the sea
هیچ‌کسی پیدا نمی‌شه که تو رو گیرت بندازه
Nobody beat us
سرخت کنه، یه لقمه‌ی چپت کنه!
Fry us and eat us
In fricassee
ما غذای چرپ و چیلی برای بالایی‌ها هستیم!
We what the land folks loves to cook
اما پایین، زیرآب، رها هستیم
Under the sea we off the hook
غم، خونه‌ خرابه
We got no troubles
زندگی همش حبابه!
Life is the bubbles
زیر دریا
Under the sea
زیر دریا
Under the sea
….

* مشابه ضرب المثل خودمون که می‌گیم مرغ همسایه غازه. سعی کردم براش یه معادل خوب پیدا کنم.

** قافیه جور نشد، شنا رو با اجازه‌تون خرچنگی نوشتیم!!

▒ ▒ ▓ مطالب کافه توهم را از اینجا دنبال کنید.

گفت‌و‌گو‌ها

46 thoughts on “Little Mermaid »« پری دریایی کوچولو

  1. بازم اول شدم ای خدا

    کاش صف شیر بود!

    میبینم که از دنیای دون سیاست و آدم بزرگا بریدی و به کودکی روزگار میگذرانی
    !

    قدحت پر می باد

    هاردت پر فیلم

    داکیومنتت پر آهنگ و سرود

    و اسپیکرت چون دل قمری ها دائما لرزان باد

    عجب شعری شد!

    آمیر» عکاس که بودی، شاعر هم شدی…همه چی میدونی، همه ش اولی پونی!

    Posted by پونی | 2007/10/28, 17:28
  2. زدی به هدف! واقعا گل کاشتی. آهنگ ها رو هم باید دانلود کنم.

    آمیر»ما همیشه هدفمند هستیم شبستان جان! فقط یه کم رنگاش با هم فرق می کنه.
    خوشحال شدم که خوشحال شدی!!

    Posted by شبستان | 2007/10/28, 23:06
  3. آدرس فایل اولی رو یکم اشتباه وارد کردی. ولی این مانع دانلود ما نمیشه!

    آمیر»مرسی از تذکرت. درستش کردم

    Posted by شبستان | 2007/10/28, 23:07
  4. در این رابطه ترک شماره 5 از آلبوم هیس رضا یزدانی رو بهت پیشنهاد می کنم
    یه حس نوستالوجیک! داره واسه قصه های کارتونی دوران بچه گی
    موفق باشی به هر حال

    آمیر»»» مرسی. حتماً گوش میدم.»»»

    Posted by رهی | 2007/10/29, 01:54
  5. سلام. من که فیلمها و کارتونهای اون زمان رو خیلی بیشتر ازشون خوشم میاد تا کارتونهای امروزی بابا قدیم ساختار فیلم و کارتونشون خیلی با امروز فرق میکرد هم درش تا حدودی اخلاقیات بود خانواده بود دوستی و محبت وانسانیت بود الان به نظر من تو کم کارتونی میبینم که تمام این مسایل درش رعایت بشه
    فقط یه نکته کوچیکی رو بگم ای کاش توی یه فضای دیگه اپلود میکردی اخه این فضای که شما اهنگها رو دانلود کردی بعد از چند وقت ازبین میره ممکنه بعدهاکسانی مثل شما باشن که خواهان گوش کردن این اهنگها باشن من خودم بارها به این مشکل برخوردم اگر خواستین من دعوتنامه پرشین گیگ دارم اگه به کارتون بخوره من با کمال میل به شما میدم به هر حال موفق باشید

    آمیر» کارتون های والت دیسنی که همه شون پر از پند و اندرزهای مسقیم و غیرمسقیم بودن. اما بازم از یه سطحی از قدرت داستان عمیقتر نمیشدن.
    راستی مرسی از راهنماییت . نمی دونستم این مشکل رو داره. پرشین گیگ دارم ولی باهاش مشکل دارم.

    Posted by gozarzaman | 2007/10/29, 04:12
  6. بايد كتابش رو به زبان اصلي بخوني مي بيني حتي از كارتونش هم جذاب تره

    آمیر» من کتاب ترجمه شو دارم. بد نیست.

    Posted by parissa | 2007/10/29, 10:19
  7. هی یادش بخیر.
    عجب بساطی داشتیم با تلویزیون سیاسفید!!!
    خیلی باحال بود.
    نمیدونم چرا یاد چوبین افتادم؟!؟!
    بچه که بودم خیلی دوسش داشتم حتی وقتی کارتون به جاهای حساس میرسید براش گریه میکردم.
    اون موقع ها چقدر لطیف بودیم.
    الان بزنن طرفو جلومون قطعه قطعه کنن اشکمون در نمیاد.
    البته خودمو میگما!

    آمیر»» چوبین که خدای کارتون های زمان بعد از من بود. البته من همه قسمتاش دیدم.

    Posted by javad33 | 2007/10/29, 12:01
  8. 🙂

    Posted by mrkhalili | 2007/10/29, 12:49
  9. اون سالها داییم ویدئو داشت و عشق فیلم‌های وسترن و ترسناک بود و من هم کپ می‌کردم وقتی ویدئو می‌دیدم!
    آهنگ‌ها را هم سر فرصت دانلود می‌نماییم!

    آمیر»آره بازار فیلم های ترسناک هم داغ بود.منتها خیلی باید خوره این جور فیلما میبودی که پیداشون میکردی.

    Posted by «محمد» | 2007/10/29, 12:49
  10. آهنگ اول را پیدا کردم ولی دومی رو کجا گذاشتی ؟
    هر چی گشتم لینک دانولدش را پیدا نکردم
    منهم اینقدر این فیلم را دوست داشتم و نگاه می کردم که آخرش پاره شد !

    آمیر» چطور میشه؟ من که چک کردم ، بود! پایین صفحه ای که باز میشه، سمت راست.

    Posted by farnaz | 2007/10/29, 18:04
  11. شعرشم خیلی قشنگه و با معنی.

    آمیر» بیخودی اسکار نگرفته.سعی کن همه شو تو نت بخونی. بقیه ش از نظر ترجمه به صورت شعر خیلی سخت میشد.

    Posted by شبستان | 2007/10/29, 22:27
  12. سلام ممنون از این پست خوبت. من و برادرم خیلی این فیلم رو دوست داشتیم و با اون ویدئو قدیمی ها روزی صدبار میزدیم جلو عقب نگاه میکردیم. عاشق اون خرچنگه بودم که فکش میافتاد! بازم ممنون که خاطره های اون دوران رو زنده کردی.

    آمیر» قابلی نداشت. فیلم دیدن تو کاست های ویدیویی هم کلی خاطره س .

    Posted by mamamahmoud | 2007/10/30, 01:03
  13. پسرم دلم برات تنگ شده بياunder the sea
    !!!!!!!

    Posted by olis | 2007/10/30, 12:59
  14. اينو الان ديدم!!!!!!!!
    بغير از اوليس از همه تون ممنون!
    واقعا» كه تو چته با من؟اميرخان! هيچم پسرم نيستي تا اطلاع ثانوي

    آمیر» من اونجا غمنامه نوشتم تو میای شاکی میشی که چرا بهت سر نمیزنم؟ خوب حق بده عصبانی باشم دیگه. ضمناً من آمیرم نه امیر.

    Posted by olis | 2007/10/30, 13:02
  15. والا بنده جسارت کردم و خودم نوشتمش

    Posted by mrkhalili | 2007/10/30, 17:07
  16. سلام هموطن ايراني. سايت ياهو که آدرس ايميل من و شما در آن قرار دارد و روزانه با مسنجرش چت مي‌کنيم، نام کشور من و تو را از ليست کشورهايش در صفحه‌ي ثبت نام حذف کرده. اگر غيرت و عرق ملي‌ات اجازه نمي‌دهداين ننگ را بپذيري، با لينک دادن به صفحه‌ي http://helloyahoomail.net از طريق کليدواژه‌ي Yahoo mail به بمب درحال پيشرفت عليه ياهو کمک کنيد تا کوچکترين وظيفه‌ي ما به کشورمان ادا شده باشد و همانند بمب افتخارآميز فيلم سيصد و خليج فارس، بتوانيم يک موفقيت ديگر را نيز رقم بزنيم… متشکرم

    آمیر» واقعاً بسیار تحت تاثیر قرار گرفتم.! حیف که دوباره اینجا رو نمیخونی، وگرنه یه توجیه اساسی در مورد اینکه یاهو چیکار کرده وشما دارین چیکار میکنین مینوشتم.

    Posted by یک رهگذر | 2007/10/30, 17:35
  17. وقتی که درد

    بوی غريب غربت دارد

    و مرد:درد خود را

    با درد ناشناس تصليب می سنجد

    حس حقارتی

    ـبا خشم

    ونفرتی کشنده ای

    ـاز خود

    با جان مرد گلاويز ميشود.

    ولی من در تمامی اين لحظات به تو می انديشم .به تويی که سالی نيست ؛که ميشناسمت ولی انگار قرنهاست که حضورت را با هر نفس حس ميکنم .تو هميشه با من بوده ايی زمانی که بيدارم: زمانی که راه ميروم و زمانی که ميخواهم بخوابم تو با من هستی و در تمامی اين لحظات من به تو خاطرات شيرينت و نفس گرمت می انديشم و ايمان دارم روزی؛ هرچند دور و دست نيافتنی؛من ترا خواهم ديد .و دوباره به ارامی گيسوانت را نوازش ميکنم و تو با لالايی من به خواب خواهی رفت.

    Posted by eric | 2007/10/30, 19:50
  18. بابا خیلی عوض شدی ی ی ی ی ی !
    شایدم من خیلی عقب مونده شدم. تغییر شغل پدر منو در آورده. ماهی یک بار اینترنت برای کسی که 24 ساعته دسترسی داشته خیلی نامردیه. به هر حال موفق باشی.

    آمیر» ما هم دلمون برای نوشته های نیشدار شما تنگ شده جناب شادان. تاثرات عمیق منو از بابت مشکل بزرگتون بپذیرید.

    Posted by ژ.شادان | 2007/10/30, 21:29
  19. به این میگن یه پست جامع و کامل و همه چی تموم! خیلی وقت گذاشتی…

    آمیر»چاکر جناب لوکادیوم هم میباشیم. بیشتر وقتش رو پیدا کردن یه فایل سرور خوب برد…
    که مث رپیدشیر محدودیت زمانی نداشته باشه، مث گوگل پیجز محدودیت پهنای باند نداشته باشه و…
    ولی ظاهراً مشکل بزرگش موقتی بودنشه (اینطور که gozarzaman میگه)

    Posted by lukadium | 2007/10/30, 22:04
  20. من هیچ وقت دانلود هاتو نتونستم بیارم
    شاید تکنولوژیشو بلد نیستم امان از پیری

    Posted by پونی | 2007/10/31, 00:19
  21. ممنون بابت لینکی که فرستادی . جالب بود . باید تحقیق کنم ببینم اونها هم عشقشون افلاطونی بوده یا نه 😉

    Posted by parissa | 2007/10/31, 09:46
  22. من اين داستان پري كوچولوي دريايي رو خيلي دوست دارم، يادش به خير !! ممنون از بابت اين تجديد خاطره شيرين.

    Posted by kochebagh | 2007/10/31, 10:59
  23. دومی را هم پیدا کردم . خیلی ممنون عالی بود

    Posted by farnaz | 2007/11/01, 08:03
  24. مطی که در مورد کارتون پری دریایی گفتی خوب بود ممنون اما حیف که تمام این کارتون ها با سانسورهای خیلی وحشت ناک مواجه هستند

    Posted by نازنین | 2008/03/06, 00:07
  25. bebin faghat mitoonam begam tanha site irani bod ke tooye 22 sal senam khoshhalam kard mer30 mer30 ham babate lion king va ham little mermaid kheyli kheyli fogholade bood to in fesade interneti ye hamchin shahkari azat har ki ke hasti mamnoon roohe maro shad kardi ali ali ali mer30

    آمیر:»واقعاً خوشحالم که تونستم خوشحالت کنم. من فقط چیزی رو که بهش علاقه داشتم و میدونستم که طرفدارای خاص خودشو داره تو این پست ها آوردم.

    Posted by شیما | 2008/03/12, 04:25
  26. ye poste alio kamel ke kheyli kheyli mer30

    Posted by شیما | 2008/03/12, 04:27
  27. قفل عکس های روی صفحه ات رو باز کن

    Posted by بهار | 2008/05/24, 17:25
  28. قفل است نمی شود

    Posted by رایحه | 2008/05/24, 17:30
  29. خیلی خیلی قشنگه ما دوتا ماهی بودیم توی دریایی کبود

    Posted by آنا | 2008/06/01, 22:21
  30. ما دو تا ماهی بودیم توی دریایی کبود خالی از اشکای شور از غم بود و نبود پولکامون رنگارنگ روزامون خوب قشنگ اسمونمون یکی خونمون یه قله سنگ خندمون موجا رو تا ابرا می برد وقتن دلگیر بودم اون غصه می خورد تو رای ماهی گیرا مانع می شد عاشقی تو دریا تنها نمی شد خوابمون مثل صدف پر مروارید نور پر شد این قصه ی ما توی دریاهای دور همیشه تاک می زدیم به حبابهای درشت تا که مرغ ماهی خوار اومد جفتمو کشت دلش اتیش بگیره دل اون خونه خراب حالا نوبت منه سایه اش افتاده رو اب بعد ما نوبت جفتای دیگه اس روز مرگ زشت دل های دیگه اس ای خدا کاری نکن یادش بره که یه ماهی این پایین منتظره

    Posted by آنا | 2008/06/02, 22:20
  31. وای خدای من!
    فوق العاده بود
    منم دلم تنگ شده واسه اون زمانی که کارتونا هم به زبان اصلی بود!
    به زحمت زیرنویس دارشو پیدا میکردی
    البته من کارتون پری دریایی رو زبان اصلی دارم….ولی خب…حیفم میاد که کراتوای دیگه والت دیسنی رو ندارم.
    جدیدا دنبال یکیشون رفتم ولی اصلا پیدا نشد!

    ممنون از این نوشته ی بسایر قشنگتون.

    Aamir:◄الان که کارتون های والت دیسنی رو راحت میشه تو بازار پیدا کرد. دوبله یا زبان اصلی. البته نه همه شون رو. اگر اینترنت پرسرعت هم داشته باشی که تقریباً حله.

    Posted by محبوبه | 2008/09/13, 13:08
  32. وبلاگ زیباییداری.عکس های کارتونیزاکجا می گیری

    ——————
    Ãmir ▒ ◄از اینترنت. سرچ گوگل!

    Posted by شبنم021 | 2008/12/03, 00:36
  33. خیلی خوب بود

    Posted by ERFAN | 2008/12/16, 00:37
  34. جناب سوتی دادی!بخاطر اینکه زیبای خفته رو هانس کریستین اندرسون ننوشته.از ما گفتن بود.

    Posted by ملیکا | 2008/12/27, 18:05
  35. قشنگه

    Posted by سيد مصطفي | 2009/01/21, 07:11
  36. سلام. من اولین بار 7 سالم بود که ابن کارتون رو دیدم و شاید باور نکنین که تا امروز که 22 سالمه هنوز عاشق این کارتون هستم و هر روز تیکه هایی که آریل آواز می خونه رو نگاه می کنم … و پری دریایی اولین کارتونیه که من به بچه های 7 ساله هدیه میدم. من عشق و امید و تلاش رو از این کارتون یاد گرفتم. برعکس همه کارتون های نا امید کننده و بی عشق و شوری که تلوزیون نشون میداد

    Posted by شیما | 2009/07/13, 20:02
  37. با سلام و تشکر از مطلب چاپ شده میخواستم خواهش کنم اگه ممکنه کارتون پری دریایی رو برای دانلود بذارین. ممنون

    Posted by مونا | 2009/10/31, 07:51
  38. واییییييییییییییییییییییي نمیدونی چقدر از این تاپیکات لذت بردم دستت درد نکنه

    Posted by misssdandelion | 2010/04/21, 16:31
  39. سلام شایدباور نکنید ولی من عاشقو دل داده ی اریک هستم چون دوست دارم یک پری دریایی خوشگل مثل اریل باشم واین ارزو واقعیت دارد من می خواهم از همه ی کسانی که درساخت این کارتن زیبا زحمت کشیده اند تشکر وقدر دانی کنم وبگم که این اولین کارتنی بوده که منو تحت تاثیر خودقرار داده است ومن بیشتر از همه شیفتش هستم

    وبهش میگم عاشقتم اریل

    Posted by کمند12ساله | 2010/05/18, 18:39
  40. جالبه

    Posted by یلدا | 2010/07/24, 10:18
  41. دستت درد نکنه خیلی خوب بود لطفا اهنگ های آناستازیا رو هم بزار ممنون

    Posted by ساحل | 2010/08/19, 21:27

Trackbacks/Pingbacks

  1. بازتاب: معرفی موسیقی – اردیبهشت 89 « کافه توهم‌ : Café hall - 2010/05/27

پاسخی بگذارید

کافه‌توهم را از فید دنبال کنید

نویسندگان:

Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

به 80 مشترک دیگر بپیوندید

لایک خور


لینک‌های خوشمزه

RSS لینک‌دونی گودری دوستان

  • خطایی رخ داد! احتمالا خوراک از کار افتاده. بعدا دوباره تلاش کنید.