//
you're reading...
وبلاگ, اینترنت

این، یک بلاگ +18 است


مشخص کردن یه سایت خاص ، با مارک Mature آدرس وبلاگ رو داخل قسمتی از دیتابیس وردپرس قرار میده که اونو از ویژگی‌هایی مثل قرار گرفتن در داشبورد وردپرس و ظاهرشدن تو Tag های وردپرس (مثل صفحه Tag Surfer) محروم می‌کنه.

داشبورد وردپرس در هفته‌ای که گذشت شاهد صعود دو سه تا وبلاگ خاص به جمع برترین های وردپرس بود. اگر به این بخش از وردپرس نظر داشته باشین(نظر بد نه ها! کلاً نظر!!) احتمالاً متوجه شدین که منظورم از این وبلاگ های خاص چیه. بلاگ‌هایی با محتویات پ.و.رن و مطالب سک.سی (به قول دکتر مزیدی، ثکثی!) که این‌طور که از اوضاعشون برمیاد، تاسیسشون هنوز به دو سه هفته نکشیده. اما در همین چند صباح چه اتفاقی افتاد که آمار بازدیدشون اونقدر بالا رفت که حتی به برترینهای وردپرس راه پیدا کردن.
به این مساله از دو دیدگاه می‌شه نگاه کرد. یکی اینکه با توجه به نوپا بودن وردپرس و رشد آرام اون در بین بلاگرهای فارسی، مسلماً باید منتظر ورود این دسته‌بندی جدید هم به موضوعات جاری می‌بودیم، به خصوص که به هرحال، درست یا نادرست، پ.و.رنوگرافیک، موضوع پرطرفداری در اینترنت محسوب میشه و نمیشه اونو نادیده گرفت. از دیدگاه دوم، باید به این نکته توجه داشت که محیطی که وردپرس در اختیار کاربرانش قرار داده، به دلیل امکان استفاده از SSL برای مرور صفحات و فیلتر نبودن این صفحات، پلات‌فورم مناسبی برای اون دسته از کسانی محسوب می‌شه که هدفشون، پخش محتویات ممنوعه در جمهوری اسلامی (اعم از مطالب مربوط به زنان، سیاسی یا غیراخلاقی و…) هستش. به همین دلیل می‌شه پیش‌بینی کرد که این مطالب به تدریج سهم بیشتری از وبلاگهای فارسی رو به خودشون اختصاص بدن.
با درنظر گرفتن نکات بالا و با توجه به این اصل که اعمال محدودیت روی یه مساله، بیشتر در جهت عکس، موثر واقع میشه، میشه رشد ناگهانی این وبلاگ‌ها رو مستدل جلوه داد.

اما موضوع دیگه در این مورد، امکاناتی که وردپرس برای این وجه قضیه درنظر گرفته. اگه عضو وردپرس باشین، حتماً در گوشه‌ی راست در بالای صفحه‌ی مربوط به وبلاگ‌های وردپرس رو دیدین؛ همونجایی که
یک نوار آبی به شما اجازه استفاده بهینه از امکانات وردپرس رو میده. اگه دقت کنید، می‌تونین ببینین که گزینه‌ای تحت عنوان Report as Mature داره که به شما اجازه میده وبلاگی رو که از نظر شما تو دسته‌بندی بزرگسال قرار می‌گیره، معرفی کنید. حتی اگه عضو وردپرس هم نباشین می‌تونین از بالای همین گزینه، Report Spam رو بگزینید. اما فایده‌ این کار چیه؟

Untitled-1 ظاهراً نمیشه بیننده های این سایت ها رو تو دسته‌بندی خاصی جا داد. کاری هم نداریم که کی میره کجا!
مشخص کردن یه سایت خاص با مارک Mature در اولین گام، توجه دست‌اندرکاران وردپرس رو به محتوای اون سایت جلب می‌کنه. در صورتی که اعلام بزرگسال بودن این وبلاگ، درست باشه و این محتویات مذکور هم از نظر قانونی مشکلی نداشته باشن (مثلاً شامل کپی‌رایت نشن)، آدرس وبلاگ داخل قسمتی از دیتابیس وردپرس قرار می‌گیره که اونو از ویژگی‌های مثل قرار گرفتن در داشبورد وردپرس و ظاهرشدن تو Tag های وردپرس (مثل صفحه Tag Surfer) محروم می‌کنه. بنابراین در صورتی که استقبال از این سایت به حدی برسه که بتونه تو جمع Top‌های روز قرار بگیره، این اتفاق نمی‌افته و تو جمع مذکور قرار نمیگیره.
البته شاید این مساله برای بعضی‌ها از جمله صاحبان این وبلاگ‌ها خوشایند نباشه، اما منطقیه که چنین مسائلی در دید عمومی قرار نگیره. مسلماً هرکسی که دنبال موضوع خاصی بگرده، می‌تونه از طریق موتورهای جستجواونا رو پیدا کنه. این موضوعات، اصولاً جزو پربیننده‌ترین محتویات روی اینترنت هستند و حذف اونها از مثلاً لیست وبلاگ‌های پربیننده، ممکنه باعث پایین اومدن آمار ورودی‌هاشون بشه اما هیچ‌وقت باعث نمیشه که تعداد بازدیدشون به صفر برسه!
وردپرس خودش پیشنهاد داده در صورتی که چنین سایتی دارین، خودتون اونو در لیست وبلاگ‎های غیرعمومی قرار بدین تا اینکه دیگران بخوان اینکارو برای شما بکنن. در واقع خودتون باید به فکر هوای شهرتون باشین، وگرنه دودش تو چشم خودتون هم میره.
راستی اگه یه وقتی متوجه شدین که یه کسی به قصد ارضاء حس سادیسم، وبلاگ شما رو تو لیست وبلاگ های بزرگسال قرار داده، نگران نشین. چون اولاً احتمال اینکه اوضاع به این سادگی از دست مسئولین وردپرس در بره خیلی کمه و دماً اینکه می‌تونین با بخش پشتیبانی وردپرس (واقع در منوی My Account تو همون بالای صفحه تماس بگیرین و مشکلتون رو باهاشون در میون بذارین. وردپرس تو ایران نیست و آدماش هم ایرانی نیستند، بنابراین نگران پیچونده‌شدن‌های احتمالی که اینجا معموله، نباشید!!

wordpresstitle

گفت‌و‌گو‌ها

17 thoughts on “این، یک بلاگ +18 است

  1. بله… من هم همون اول که آدرسشون رو که دیدم همین کار رو کردم و گزارش دادم. متاسفانه ظاهرا پروسه طولانیه این کار که چکش کنن.
    به هر حال شرایط خاص وردپرس باعثش شده و به گفته شما هم در آبنده ادامه پیدا میکنه.

    آمیر»»شما نمونه یک بلاگ وند (مث شهروند) خوب میباشید و باید در ادامه صبور هم باشید. زیرا گر صبر کنی، ز یه چیزی حلوا سازی! بیابید آن چیز را!

    Posted by شبستان | 2007/10/31, 13:02
  2. يافتم. قورباغه 🙂

    ولي نوه گلم خيلي جالب بود. دستت درد نكنه. الان ميرم mature اعلامت ميكنم. ديگه بزرگ شدي براي خودت.

    آمیر» سادیست مادربزرگ-نما!! من هرچقدر هم بزرگ بشم هنوز کودک درونم مث فشفشه کار میکنه!!

    Posted by آتوسا | 2007/10/31, 13:44
  3. نمیدونم… شاید حق با تو باشه. ببینم میتونم دوباره درستش کنم.
    مطلبم هم یک مقدار گنگ شد! واسه همین دوباره خط اولش رو ادیت کردم تا مفهوم رو برسونه!

    آمیر»آره بهتر شد.

    Posted by شبستان | 2007/10/31, 13:53
  4. آره من هم مارکش زده بودم اما قبلا زودتر عمل کرده بود و این سری یک کم طولش داد!
    البته آدرسش را هم یادداشت کردم که کاره دیگه، اومدی و احتیاج شد! ؛)

    Posted by «محمد» | 2007/10/31, 14:12
  5. سلام
    لطف كرديد به من سرزديد . من با شبستان شما نسبتي ندارم فقط دوست ويلاگي هستيم در ضمن افعال ب دار شما(؟!) نشانگر ذهن پوياي شماست

    Posted by ندا | 2007/10/31, 14:28
  6. ساديست ال و بل چي ؟ هانننننننننننننننننننننننننن؟

    آمیر»هیچی. جذاب بود گفتم بگم!

    Posted by آتوسا | 2007/10/31, 15:23
  7. واقعا ممنون پست خیلی مفیدی بود.

    Posted by mrkhalili | 2007/10/31, 16:40
  8. این وردپرس هم الکی کسی رو بالا نمیاره،خصوصاُ جنابعالی رو که با این پست،منه بیسواد رو آگاه کردین که چه باید بکنم.
    موافق با ایده شما هستم،اما شاید به من اعتراض کنید که چرا شما هم تو وبلاگتون از فیلترشکن استفاده می کنید!!؟
    باید به عرض جنابعالی(البته اگر معترض باشید) و سایرین برسونم که با چاقو هم میتونی میوه پوست بکنی و هم میتونی باهاش آدم بکشی.
    موفق تر از همیشه بیایی بالا

    آمیر»من متوجه منظورتون نشدم. اما اعتراضی هم ندارم! به هرحال ممنون از اینکه انقدر منو تحویل گرفتین. زیادیم کرد!

    Posted by gajamoo | 2007/11/01, 10:42
  9. با همون آموزش مزیدی عزیز من این رو یاد گرفته بودم و برام واقعا جالب بود.
    دست شما هم درد نکنه از تکرار دوباره اش
    راستی چطوری باید بفهمیم که وبلاگمون تو اون لیست قرار گرفته؟

    آمیر» کافیه روی یکی از Tag های پستتون کلیک کنید و به صفحه ی دسته بندی ها برین. اگر اونجا اسم وبلاگ خودتون رو ندیدین یعنی رفتین تو لیست سیاه. بطور مثال برای این پست من، اگر رو وردپرس کلیک کنید و تو صفحه وبلاگ هایی که راجع به وردپرس مطلب نوشتن اسم وبلاگ من رو نبینید، یعنی Mature هستم.

    Posted by ناشناس | 2007/11/01, 12:29
  10. مجدداً خواهش می‌شود که!

    آمیر»حقشه که همونی که دوباره اونجا گفتم!! بقیه هم خواستن بدونن چی گفتم بیان ببینن.

    Posted by mychamber | 2007/11/01, 16:32
  11. نه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    آمیر»به این شدت؟!!! خوب باشه دلم سوخت! تو هرچی دلت میخواد بنویس!

    Posted by mychamber | 2007/11/01, 16:45
  12. همیشه دغدغه ی این موضوع رو داشتم که یک نفر من رو mature اعلام کنه، نه که خیلی سکسی می نویسم.
    😉
    البته آخریش نکته ی جالبی بود

    آمیر»اگه دوست داشته باشی میگم بچه ها ترتیب کار رو بدن! یه جوری کم خرج در بیاد!.

    Posted by کمال | 2007/11/01, 16:49
  13. مرسی

    آمیر»
    مرسی از شما. میدونی، داشتم تو فروم وردپرس میخوندم که مباحث مربوط به همجسنگرایان هم جزو اون مطالبیه که باید Mature معرفی بشه. اما خوب به دلیل شرایط جامعه محدود ما به نظرم، با اونا یه کم فرق باید داشته باشیم..

    Posted by 4pesar | 2007/11/01, 17:28
  14. دیدی ننه! هی گفتم اون عکسا رو نذار اینجا! سیاسی ننویس! درباره کارتون ننویس! اصلا ننویس! حالا رفتی سراغ پ.و.ر.ن.و وبلاگت تو دهات ما ف.ی.ل.ت.ر شد. حالا وقتی میخوام بیام اینجا باید یه ساعت معطل بشم.آخه فکر جیب من رو هم می کردی بی انصاف. حالا هم هر چی می کامنتم ارور میده.

    آمیر»جداً که یه جور خریت مزمن منو و البته دیگران رو آزار میده! الان کلمات رو درست میکنم. بعد چک کن ببین هنوز فیلتره یا نه.

    Posted by آتوسا | 2007/11/01, 18:46
  15. dorod chera shoma in hameh khod kha hastid va feker mikonid mardom agheh entekhab nadarn va hataman matalebeh shoma rabekhanad az mola setamkar tar hastid.vaghan web khodaetan ra takhateh konid betar ast

    آمیر»من نمیدونم از کجای جملات من برداشت کردی که با حق انتخاب مردم مشکل دارم؟ دارم میگم شما که ظاهراً همون دلسوز معروف هستید، منطقاً باید وبلاگتون رو به عنوان بزرگسال معرفی کنین. اگه کسی دنبال اونجور چیزا باشه میتونه از تو گوگل پیداتون کنه. ولی دیگه دلیلی نداره تو آمار وردپرس هم بیاین بالا و خودی نشون بدین. البته اگر یه ذره فکر اونایی باشی که هنوز به سنی نرسیدن که با این چیزا روبرو بشن.

    Posted by tarfdareh xx | 2007/11/01, 21:43
  16. ممنون!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Posted by mychamber | 2007/11/02, 12:19

Trackbacks/Pingbacks

  1. بازتاب: نابغه « توهم‌نامه - 2008/11/17

پاسخی بگذارید

کافه‌توهم را از فید دنبال کنید

نویسندگان:

Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

به 80 مشترک دیگر بپیوندید

لایک خور


لینک‌های خوشمزه

RSS لینک‌دونی گودری دوستان

  • خطایی رخ داد! احتمالا خوراک از کار افتاده. بعدا دوباره تلاش کنید.