//
you're reading...
موسیقی

The Lion King : دایره زندگی


این چرخ زندگیه که می‌چرخه، و ما رو هم با خودش حرکت می‌ده. همسفر با امیدها، ناامیدی‌ها، عشق، وفاداری… تا زمانی که در مسیر نامطمئن پیش رو، مکان حقیقی خود را پیدا کنیم… مسیری روی دایره‌ی زندگی.

معروفترین کارتون والت دیسنی که احتمالاهمه‌تون تابحال دیدین، شیرشاه یا the Lion King هستش. کارتونی که از زمان نمایشش تا حالا بیشتر از 12 سال می‌گذره. اما فکر نمی‌کنم اصلاً بوی کهنگی گرفته باشه. حداقل برای من، هنوز همون تازگی اون موقع رو داره. جدا از جذابیت های تصویری غیرقابل انکار این کارتون که در زمان خودش از هر لحاظ، پیشرفت محسوب می‌شد، جنبه‌ی موزیکال فیلم مایه‌ی موفقیتش بود. آهنگسازی بی‌نظیر Elton John، ترانه های جذاب Tim Rice به همراه موسیقی Hans Zimer که همگی جزو بزرگان م112707-1809-thelionking1.jpgوسیقی دنیا محسوب می‌شن، سی‌و‌دومین انیمیشن والت دیسنی رو به ارزشمندترین اونها تبدیل کردن. موسیقی متن این فیلم و یکی از آهنگ‌های اون به Can You Feel the Love Tonight تونستن اسکار بهترین ‌های سال 1994 رو در زمینه موسیقی بگیرن.

خلاصه‌ی فیلم

در سرزمین خیالی Prideland در بخشی از آفریقا، جایی که شیری به نام Musafa بر جنگل فرمانروایی می‌کنه، بچه‌ی شیری به نام Simba متولد می‍شه و به عنوان پادشاه آینده‌، توسط میمون عاقلی به نام Rafiki به حیوانات جنگل معرفی می‌شه. Scar، برادر جوانتر موسافا که با تولد سیمبا، دیگه شانسی برای رسیدن به مقام پادشاهی برای خودش نمی‌بینه، از همون ابتدا سعی می‌کنه که سیمبا رو به کام مرگ بکشونه. در این بین، سیمبا که علاقه‌ی زیادی به نشون دادن شجاعتش داره، بارها دردسر درست می‎‌کنه طوریکه پدرش بهش می‌گه که شجاع بودن به معنی این نیست که خودشو به دردسر بندازه. اما بالاخره یکی از نقشه‌هایی که اسکار می‌کشه، عملی می‌شه و اون موفق می‌شه که موسافا رو از بین ببره و البته جریان رو طوری شبیه‌سازی می‌کنه که سیمبا فکر کنه که خودش باعث مرگ پدرش شده و باید از پرایدلند فرار کنه. بعد از ناپدید شدن سیمبا، اسکار با فرض کشته شدن اون حکمرانی پرایدلند رو به دست می‌گیره. سیمبا با تیم دونفره‌ی Pumba و Timon آشنا میشه و با زندگی اونا زیر چتر فلسفی HakunaMatata آشنا می‌شه و در کنار اونها بزرگ می‌شه تا این که یکروز با Nala، دوست دوران کودکی‌ش روبرو می‌شه که از قلمروی اسکار بیرون اومده. نالا از سیمبا می‌خواد که به پرایدلند برگرده و حق خودش رو پس بگیره، اما سیمبا که هنوز خودش رو به خاطر مرگ پدرش سرزنش می‌کنه از این درخواست سرباز می‌زنه؛ اما بالاخره با راهنمایی‌های Rafiki و روح پدرش و تحریک تیمون و پومبا، علاقه‌مند می‌شه که با اسکار مبارزه کنه… با سیمبا به عنوان شاه و نالا به عنوان ملکه، دوران تازه‌ای برای پرایدلند شروع می‌شه.
فیلم، با معرفی Kiara فرزند سیمبا، به پایان می‌رسه تا چرخ زندگی» به چرخیدن ادامه بده.

احتمالاً برای شما هم آهنگ‌های این فیلم، جزو محبوب‌ترین آهنگ‌های دوران کودکی‌تون محسوب می‌شن. بنابراین، این شما و این هم نوستالژی شیرشاه …

Circle of Life

آهنگ دایره‌ی زندگی، دو نسخه داره؛ آهنگ ابتدای فیلم که تم آفریقایی داره و با صدای Carmen Twillie و روی صحنه‌ی معرفی سیمبا اجرا می‌شه و آهنگی که با صدای التون جان اجرا شده و در Soundtrack فیلم قرار گرفته. فکر می‌کنم همه این آهنگ دومی رو بارها شنیده باشن. و باز هم فکر می‌کنم که آهنگ اولی خاطره‌انگیزناکترین! آهنگ فیلم باشه (چون درست در اولین صحنه‌ی فیلم فریاد زده می‌شه.)
این آهنگ (اولی)، نامزد بهترین آهنگ سال اسکار 1994 شد.

دانلود کنید 1. Circle of Life (Intro)
Circle of Life (Elton John) 2.

Hakuna Matata

112707-1809-thelionking2.jpg

Hakuna Matata یک عبارت سواحیلیه که میشه اینجوری معنیش کرد: » هیچ‌چی برای نگران‌بودن وجود نداره» یا به طور خودمونی «زندگی رو عشقه!»این آهنگ که در فیلم توسط Timon و Pumbaa خونده می‌شه به سیمبا یاد میده که باید گذشته‌ش رو فراموش کنه و فقط رو زندگی الانش تم

رکز کنه. این جمله، به یک عبارت کلیدی برای سیمبا تبدیل می‌شه و البته درسیه که ظاهراً ما هم باید از این فیلم بگیریم! این آهنگ، نامزد عنوان بهترین ترانه سال 1995 جوایز اسکار شد و بعدها در رده‌بندی بهترین موسیقی‌های فیلم در رده‌ی 99 (از صد عنوان) قرار گرفت. تیم تولید فیلم اعلام کرد که ایده‌ی استفاده از Hakuna Matata رو از یک از سفرهاشون به تانزانیا در آفریقا برداشتن.

دانلود کنید Hakuna Matata

 

I Just Can’t Wait to Be King

112707-1809-thelionking3.jpg

شادترین آهنگ فیلم، آهنگیه که در اوایل فیلم و در جشنواره‌ای از رنگ‌های زنده و فضای شلوغ پلوغ اجرا می‌شه و انرژی فیلم رو تا بالاترین حد ممکن افزایش می‌ده. اگه یادتون باشه، این آهنگ در جایی که سیمبا و نالا، طوطی خادم موسافا رو سرکار می‌ذارن و حیوانات جنگل رو به خدمت بازیگوشی‎هاشون میارن خونده می‌شه. مضمون ترانه هم همونطور که از عنوانش معلومه درباره‌ی علاقه و انتظار سیمبا برای رسیدن به آینده‌ایه که در اون به پادشاهی می‌رسه.

حالا که صحبت از طوطی کارتون شد، بد نیست بدونید که دوبلور معروفی مثل روان آتکینسون (یا همون مستربین) به جای اون صحبت کرده. پس بد نیست که یکبار از این جنبه‌ی قضیه به آهنگ گوش بدین.

دانلود کنید I Just Can’t Wait To Be King

 

Can You Feel the Love Tonight

pdvd_889.jpg

 

برنده‌ی اسکار بهترین آهنگ سال؛ اما این هم دو تا نسخه داره که یه نسخه‌ش رو قاعدتاً باید رو اکثر کامپیوترها پیدا بشه! ورژنی که التون جان خوند و برنده‌ی جایزه‌های اسکار و گلدن‎گلاب و بهترین اجرا در مراسم Grammy شد. اما اونی که در میانه‌های فیلم خونده می‌شه و به جای صدای کلفت التون خان، یکی دو تا صدای لطیف روش شنیده میشه، توسط Kristle Edwards اجرا شده. جالبه بدونید که در ابتدا قرار بود که این آهنگ با صداهای تیمون و پومبا خونده بشه، اما به خاطر موافق نبودن التون جان مبنی بر اینکه آهنگ جنبه‌ی طنز داشته باشه، تصمیم گرفته شد که خود سیمبا و نالا اونو اجرا کنن، اما این هم رد شد تا با شروع کوتاهی از اون دوتا کاراکتر مضحک! خواننده‌هایی خارج از صداهای اصلی فیلم، اونو بخونن

دانلود کنید 1.1Can You Feel the Love Tonight
2.Can you Feel the Love Tonight – Elton John

شاد باشین و متوهم! که بهترین پارادوکس دنیاس!

گفت‌و‌گو‌ها

23 thoughts on “The Lion King : دایره زندگی

  1. سلام

    اوا
    بازم اول شدم

    جدال خیر و شر

    من نقش مجلس خبرگان اون میمون رو خیلی دوست دارم

    درست شبیه آقای مرحومه قیافش

    و دوبله با لهجه ترکی اون گراز خیلی عالیه اگه بلد باشین اصطلاحاتشو!

    تو هم بچه خوبی هستیا

    الهی

    آمیر:>هرهرکرکر!!! مجلس خبرگان
    …باحال بود!

    Posted by پونی | 2007/11/27, 23:16
  2. منم دوم شدم… هه هه!!!

    یاد این کارتون بخیر… چی شد که یاد این افتادی؟

    آمیر:: یادش نیافتادم…همیشه یادش بودم! فراموشش نمیشه کرد

    Posted by علی | 2007/11/27, 23:47
  3. سلام
    من هم از این کارتون خیلی خوشم می آید هنوز هم که هنوزه بعضی وقتا می بینمش .
    بخاطر لینک دانلود آهنگ ها هم ممنون ، خیلی دنبالشون بودم

    آمیر:: خواهش می کنم. خوشحالم که خوشت اومد.

    Posted by shahin447 | 2007/11/28, 13:24
  4. کارتون زمان من که هنوز که هنوزه عاشقشم و گیرم بیاد 1000000 مرتبه دانلودش می کنم تا توی فایلهای بی حساب و کتاب دانلودیم،گمش نکنم، کارتون عصر حجر،سگ قهرمان(با دوبلوری خانم ثریا قاسمی)،آکومن و آکولاد،سوپر بوی و………. اینارو داری؟
    موفق تر باشی

    آمیر:: نه متاسفانه. ظاهراً یه کم تفاوت سنی زیاد شد!!

    Posted by gajamoo | 2007/11/28, 13:48
  5. ممنون ،‌عالى بود ، متن كاملى بود كاملآ رفتم تو همون حال و حس كارتون.

    آمیر:: این یعنی کم کارم رو درست انجام دادم!

    Posted by hiva | 2007/11/28, 15:01
  6. اشکم در اومددددد :(((

    آمیر:: موافقم!!!

    Posted by mrkhalili | 2007/11/28, 15:09
  7. ممنون هژیرجان،یاد خاطرات شیرین کودکی افتادم.خیلی قشنگ گفتی.دستت درد نکنه.

    آمیر:: به جان شما نباشه، به جان خودم درد گرفت! چهار ساعت آپ کردن کل پست طول کشید!!

    Posted by kochebagh | 2007/11/28, 15:51
  8. سلام
    بعد از مدت ها اومدم به نت که به دوستام سر بزنم رفتم به آتوسا یه سری زدم همین جوری هول و ولا ( مثل همیشه ) اومدم بیرون بعد داشتم فکر می کردم بگم به dory و گاسن برای تولدم چی بخرن ؟! یهو یاد تو افتادم دیدم امیرم متولد دی و از اون رفیق و رفقای قدیمیه بعد دچار عذاب وجدان شدم که چرا از همون اول برات کامنت نذاشتم در نتیجه دوباره هول و ولا اومدم تو نت wordpress ام از هولم wordprees تایپ کردم گفتم آخی امیرم وبلاگش پاک کرد نتونست دوری مادربزرگش رو تاب بیاره ! خلاصه … اومدم برات کامنت بذارم بابا امیر جون من اینقدر تخصصی ننویس من فقط همون چار خط اول که با نارنجی نوشتی فهمیدم ننه!
    راستی تولد تو کی هست است مادر جون ؟
    امیر ممنونم که که پاکم نکردی بیخود نبود که هر کی گفت اکثریت قریب به اتفاق آقایان بی جنبه اند من گفتم نبیره ام امیر خیلی با جنبه ست و من به دوستی باهاش افتخار می کنم
    فعلاً

    آمیر:: خوب همینه دیگه! وقتی جمله ی اول رو میخونی بقیه ش رو نمیخونی نتیجه ش میشه اینکه این پست روو بگی تخصصی! مرسی از تحویل گرفتنت. کلی مشعوفمون کردی!

    Posted by mamani | 2007/11/28, 18:25
  9. یادش بیخیر… هی… جوونی هم عالمی داشت!
    شیر و شاه یک ونیم با اون دوبله‌ی فوق العاده گلوری هم خیلی جالبه!

    آمیر::: راستش من خیلی از اون خوشم نیومد. همه ش مسخره بازی بود!! ولی واسه خنده بد نبود.

    Posted by شبستان | 2007/11/28, 20:36
  10. من یه ایمیل به این آدرس ایمیلت زدم. برو ببین، ولی دارم بهت هشدار میدم! اگه مسخرم کنی خطر مرگ برات داره! گفته باشم!!

    Posted by شبستان | 2007/11/28, 23:22
  11. من این کارتونو میخواااااااااااااااااااام. بخر برااااااااااااااااااااااااااااااااااام. بخر. بخر. بخر. نخوندمش تا ببینمش.

    Posted by آتوسا | 2007/11/29, 00:20
  12. اون نارنجی مطلع پستتو که خوندم یاد سریال هانیکو افتادم. زندگی منشوریست در حرکت دوار با رنگهای بدیع ….

    Posted by آتوسا | 2007/11/29, 00:22
  13. salam, linke CAN YOU FEEL THE LOVE TONIGHT fekr konam bayad eshtebah shode bashe, mishe lotf konid va chekcesh konid pls?

    آمیر:: سلام.من چکش کردم .ولی مشکلی نداشت که؟!

    Posted by Dena | 2007/11/29, 00:50
  14. مثل همیشه جالب بود. این کارتون هم یکی از کارتونهائی که خیلی دوست دارم. یک قسمت که عموی خائن هم آواز میخونه خیلی جالبه. بهرصورت ممنون که اینقدر وقت گذاشتی و نوشتی. موفق باشی.

    Posted by mamamahmoud | 2007/11/29, 03:03
  15. سلا م پسرم! سلام مهندس عزيزم! سلام گلم!
    خسته نباشي مادر! تو كار مي كني يا كارتون هاي والت ديسني رو تجزيه تحليل مي كني! راستي مامان اتوساي گلم از بهشت كه اومدي اصفهان كارتون رو بهت ميدم

    Posted by olis | 2007/11/29, 11:37
  16. با عرض پوزش از همه دوستان و با علم به اینکه اظهار نظرم موجب دل شکستگی امت شهید پرور می گردد و اتهامات تشویش اذهان عمومی و تبلیغ علیه نظام متوجه من می گردد ، نا چارم بگویم :
    من از این کارتون خوشم نمیاد.

    Posted by رضا عظیمی | 2007/11/29, 12:34
  17. دیگه اگه سفیدی دورش مشخش شده تقصیره خودته. خودت دست کاریش کردی! بعدم، فردا نیای بگی حجمش بالایه ملت گفتن دیر میاد! چون بازم خودت دست کاریش کردی. ماله من 19.9 بود.

    Posted by شبستان | 2007/11/29, 17:32
  18. چه سربرگ خوشگلی! دست شبستان درد نکنه.

    Posted by آتوسا | 2007/11/29, 21:51
  19. lion king baraye man kheyli khatere angiz hast chon man 13 sale hastam va az 3 salegi in cartoon ro negah mikardam

    Aamir:◄

    یه جورایی برای همه مون خاطره ست. من هم فکر کنم 12 13 سالم بود که این فیلم رو دیدم و مدتها دنبال آهنگهاش گشتم. هر روز هم بعضی هاشو گوش میکنم.

    Posted by amir | 2008/10/22, 21:54
  20. خسته کننده بود
    برو بابا

    Posted by سارا | 2009/08/15, 12:06
  21. سلام
    حیفم اومد برای زحمتهاتون تشکر نکنم.
    واقعا عالیه، برای کسانی که قدره آدمها رو نمیدونم واقعا متاسفم.
    با تشکر

    Posted by مسعود | 2010/08/18, 09:45
  22. از همون اول بچگی عاشق این کارتون قشنگ بودم
    کارتونی با موضوعی جالب همراه با موسیقی قشنگ
    خاطره ای جاودان برای همه…………………….

    Posted by iman | 2010/11/11, 19:46

Trackbacks/Pingbacks

  1. بازتاب: یه خاطره‌ی قدیمی؛ یه بغل دنیای نو. « توهم نامه::Hallucination - 2008/05/24

پاسخی بگذارید

کافه‌توهم را از فید دنبال کنید

نویسندگان:

Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

به 80 مشترک دیگر بپیوندید

لایک خور


لینک‌های خوشمزه

RSS لینک‌دونی گودری دوستان

  • خطایی رخ داد! احتمالا خوراک از کار افتاده. بعدا دوباره تلاش کنید.