//
you're reading...
موسیقی, شخصی

وقتی این خواننده، مشکوک میزند!


… اما مشکل از همینجا شروع میشه. جایی که تلاش برای جلب رضایت قشر وسیع شنونده ها به خلق آثاری ختم میشه که هیچ توجیه هنری برای اونها وجود نداره …

وقتی از یه چیزی یا کسی خوشتون میاد، دل کندن ازش مشکل میشه. حالا اون چیز یا شخص میتونه یه فیلم، آهنگ یا یک هنرمند باشه. ولی گاهی وقتا اتفاقاتی باعث میشن که سعی کنین یه فاصله منطقی با سوژه ی مورد علاقه تون داشته باشین. حالا یا به دلیل تغییر ذائقه یا به خاطر حرف مردم و…

حالا قضیه ی علاقه من به شادمهر (عقیلی)، خواننده و آهنگساز معروف که تقریباً هر دنبال کننده موسیقی میشناستنش، همین جریانه. متاسفانه یا خوشبختانه، من از سال 77 با این موجود و کارهاش آشنا شدم و از اون موقع تابحال پیگیر آثارش هستم. از موسیقی هاش تغییر سبکها و فراز و نشیب هاشو دیده م و نظرات پرتعداد دیگران رو راجع بهش شنیده م. ویژگی بزرگش اینه که تقریباً هرسالی که آلبومی بیرون داده، حداقل یک آهنگ عرضه کرده که مدت ها سرش بحث باشه؛ کل آلبوم مسافر، آهنگ های دهاتی، خیالی نیست، آدم فروش، آغوش، پاپ کورن و … همه جزو آهنگ هایی بودن که با وجود اینکه نمیشه جزو آثار ارزشمند به شمار بیارمشون، اما حرف و حدیث های و سر و صدای زیادی به پا کردن. از اینها گذشته، در هرکدوم از آلبوم ها، آهنگ هایی گنجونده شده تا همه جور سلیقه ای رو ارضا کنه؛ اما مشکل از همینجا شروع میشه. جایی که تلاش شادمهر برای جلب رضایت قشر وسیع شنونده ها به خلق آثاری ختم میشه که هیچ توجیه هنری برای اونها وجود نداره. حتی وجه صرفاً پاپ این دسته از آهنگ ها هم اونقدر جذابیت لازم رو ایجاد نمیکنه.

این مشکل، از همون اولین آلبوم ها هم به چشم میخورد و حالا با مهاجرت شادمهر، بیشتر و بیشتر به چشم میاد. ظاهراً، شادمهر، هیچ محدودیتی برای ساختن ملودی ها و آهنگ های ساده و کم مایه برای خودش نمیبینه و فقط برای اینکه سلیقه های همه رو نزدیک به هم نگه داره، یکی دو قطعه هم از آثار قابل توجه خودش رو هم تو آلبوم هاش جا میده. قطعات فال قهوه، بی تو و دو قطعه ی رسیدی و سبب از آلبوم آینده ش… از این دسته آهنگ هاهستند.

mashkookl003.jpg

اما دلیل که باعث شد این مطلب رو بنویسم، پخش جدیدترین ترانه ی شادمهر از تلویزیون های ماهواره ای بود که تا این لحظه (ساعت 10 شب روز 14 آذر) سر و صدایی نکرده. قبل از اینکه به بررسی این آهنگ بپردازم، بد نیست اشاره کنم به مشکلاتی که این شبکه ها با هم دارند که باعث شده بعضی از خواننده ها نتونن آثار خودشون رو در سطح قابل قبولی عرضه کنن. از طرف دیگه، سلیقه سطح پایین گردانندگان این کانال ها، راه رو برای نمایش آثار قابل اعتنا بسته.

اما موزیک ویدیو جدید شادمهر، نه درگیر مشکلات بین رسانه ای شد و نه میشه جزو آثار قابل بحث قرارش داد.در واقع بیشتر از اینکه بشه روی کیفیت کار بحث کرد، باید روی ضعف های شدید اون متمرکز شد. بطور کلی با یه موسیقی تکراری، ترانه ی ضعیف و موزیک ویدیوی یکنواخت و کسل کننده ای روبروییم که هیچ چیز تازه ای برای شنونده نداره. مضمون ترانه، تاریخ مصرف گذشته و تکراریه و تاکید خواننده بر استفاده مداوم از قسمت اصلی اون (Chorus)، اونو به یه آهنگ آزاردهنده تبدیل کرده. با توجه به سابقه ای که از شادمهر سراغ داریم، احتمالاً شعر اصلی رو که توسط مونا برزوئی سروده شده رو خیلی باید تغییر داده باشه. در مجموع کاریه که اصلاً نباید به تصویر برگردونده میشد اما این تلاش شادمهر برای حفظ کردن دسته شنونده های موردنظرش، به یه «تقریباً فاجعه» ختم شده. گرچه نقاط مثبتی هم تو این اثر میشه پیدا کرد که دیگه از خیر بازگو کردن اونا میگذرم و

مشکوکم

مشکوکم مشکوکم به تو … دیگه نمی تونم بمونم با تو
مشکوکم مشکوکم به تو … نمیدونم با کی هستی تو

یه نفر هست مث یه سایه … یه نفر هست مث آوار
یه نفر هست مث دیوار …. یه نفر هست ، آره انگار

دنیامو کردی زیر و رو … حتی نذاشتی آبرو
تو نمیخوای من و تو باشیم … آخه چرا؟ بهم بگو.

مشکوکم مشکوکم به تو … دیگه نمی تونم بمونم با تو
مشکوکم مشکوکم به تو … نمیدونم با کی هستی تو

موزیک ودیو رو برای اون دسته از دوستانی که ADSL دارند یا طرفدار شیش آتیشه ی شادمهرن گذاشتم اینجا. 7 مگابایته و…
… و قضاوت باشما.

30nema4252469.jpg

پیوست: با توجه به خیل عظیم کامنت هایی که به من یادآور شدن که شادمهرشناس نیستم و حتی اسم آلبوماش رو هم نمیدونم و اینکه دارم حرف زیادی میزنم، همینجا اعلام میکنم، اصلاً این بابا، بهترین خواننده ی دنیاس و زده رو دست التون ویلیامز و  شانیا اسپیرز! و آقا ما را به خیر، شما را به سلامت! لطفاً دیگه نمیخواد بیشتر از این یادآوری کنین که شادمهرتولدش 7 بهمنه و غیره و غیره!

گفت‌و‌گو‌ها

39 thoughts on “وقتی این خواننده، مشکوک میزند!

  1. پسرم قورمه سبزي ات رو گازه از سر كار كه بر گشتي داغ كن بخور! من امروز زياد رخت چرك شستم خسته بودم زود خوابيدم ! قربانت مامان

    Posted by olis | 2007/12/05, 23:22
  2. ایران که بود بهتر کار میکرد. فکر میکنم آزادی اونجا خیلی هولش کرده. اینجا وقتی میخواست یک آلبوم بده باید 2 سال دنبال مجوز میگشت. واسه همین حداقل کارش برای خودش ارزش داشت. ولی الان که تقریبا هر سال بدتر از سال قبل میشه.

    آمیر»»البته کارهای خوبش تموم نمیشه، ولی کارهای بدش داره زیاد میشه.

    Posted by شبستان | 2007/12/06, 00:04
  3. ها! قالب نو هم مبارک. البته قبلا هم همین بود نه؟

    آمیر»» نه همین نبود. قالب من، قالب خودت بود..ولی خوب، دیگه نیست!!

    Posted by شبستان | 2007/12/06, 00:07
  4. ای وای ببخشید! فکر کردم خونه نوه گلمه سرمو انداختم پایین اومدم تو.

    آمیر:: خوش اومدین. حال یه دفعه هم اینجوری فکر کنید که تنوع بشه!!

    Posted by آتوسا | 2007/12/06, 08:32
  5. از دیدن این قالب خیلی جا خوردم!
    مبارک باشه،هژیرجان.

    آمیر:: اگر با ما باشی، به این تغییرات عادت خواهی نمود خانوم دکتر!

    Posted by kochebagh | 2007/12/06, 19:34
  6. این آدم یه ترانه دلچسب در فرنگ نخونده شهر آلبومشو دیدم گفتم خاک بر سرش با این معانی !

    آمیر:: کم کم سرش به سنگ میخوره. شما خودشو ناراحت نکن.

    Posted by پونی | 2007/12/06, 19:37
  7. معمولا از کارهای شادمهر مستفیض می‌شویم! اما خوب به نظرم هر کسی (به فتح کاف، بی‌تربیت!) افت پیدا می‌کنه و شادمهر هم مستثنا نیست، اما شادمهر خوب بلد بود که قضیه‌ را طوری بچرخونه که همیشه تو بورس باشه، و باهات موافقم که هر سری که آلبوم جدید داده یه کار نو هم توش داده اما شاید یک کم فقط به آهنگسازی برای بقیه بپردازه و کمی از خوانندگی دور بشه دوباره رو فرم بیاد! شنیده بودم که قمیشی، برای ریمیکیس این آلبوم آخریش شادمهر را انتخاب کرده بود اما ظاهرا عقیلی خیلی بی کله تشریف دارن!

    آمیر»» به نظرم مساله افت نیست، مساله بی سلیقگیه. وگرنه مثلاً تو آلبومی که قراره بده بیرون، دوتا آهنگ قوی مث سبب و رسیدی رو کنار مشکوک نمیذاشت!

    Posted by «محمد» | 2007/12/06, 20:58
  8. منظورم قالب قبلتر از قالب من بود! اون یکی قبلی تره!

    آمیر:: همونی که قبلاً قابل قاب کردن بود یا اونی که قبل از قول و قرار دوران قنداقیمون قسطی گرفتیم؟!!!

    Posted by شبستان | 2007/12/06, 22:17
  9. حیف شادمهر فکر نمی کردم خارج رفتن انقدر عوضش کنه تا حالا هیچی تو خارج نخونده که به دل بشینه من هنوز مسافر و دهاتی و پر پرواز و آدم حوا رو گوش می دم ولی با این آهنگ جدیداش اصلا حال نمی کنم .

    آمیر: : دیگه…آدم باید باجنبه باشه. این یکی نبود!

    Posted by modir | 2007/12/06, 23:59
  10. اول سلام دوم اينكه اوناييكه در باره رهبر موزيك ايران چرت و پرت ميگن عرض كنم باره آخره شون باشه
    سري بعد كه بيام ببينم چرت و پرت نوشتين هر چي از دهنم در بياد مي نويسم

    آمیر:: اگه منظورت از رهبر موزیک ایران، شادمهره که باید بگم دیگه خیلی داری تند میری. من که انقدر بهش تعصب داشتم، تا حالا همچی فکری نکردم.بعد هم باید بگم که من تشخیص میدم که اینجا چی می تونه نوشته بشه نه شما. شما اگر دوست داشتی صددفعه دیگه هم بیا ولی به کار دیگران کاری نداشته باش.

    Posted by bahram | 2007/12/07, 03:22
  11. یاد شادمهر توی ایران بخیر
    چه کارهایی!
    در نوجوانی باش خاطراتی داشتم
    افسوس که دیگه هیچ کدوم از اون کارها را تکرار نکرد!

    آمیر:: آهنگای الانش بعضاً بد نیست ولی دیگه اون حس قدیمو ندارن. دقیقاً همینی که گفتی.

    Posted by شیخ الشیوخ | 2007/12/07, 04:20
  12. سلام
    من از اینکه اینقدر راحت در مورد اثار هنری (با وجود اینکه شما این ترانه رو فاقد هنر می دونی)صحبت می شه واقعا دلخور می شم مخصوصا اگه اون اثر یا سازنده اون اثر رو دوست داشته باشم. اما از طرف دیگه فکر می کنم هر کس آزاد هست تا حرف خودش رو بزنه وخواننده باید باهوش باشه تا بفهمه چقدر هون حرف درسته.پس با احترام به چیزایی که گفتی حرفهای خودمو می گم
    اما شادمهر………من از نسلی هسته که ترانه واقعی پاپ ایرانی رو با شادمهر می شناسم.به نظر من شادمهر یک استعداد ناب ترانه سازی داره. فکر نمی کنم آشنا شدن با کسی که ترانه هایی رو ساخته که از بهترین ترانه های نوع خودش باشن(اگه بهترین نباشن)تاسف داشته باشه.همونطور که گفتی شادمهر میخواد در هر آلبومش یه چیز جدید تحویل طرفداراش بده و من می گم این دلیل پایین اومدن سطح بعظی از ترانه هاش شده و نه تمایل شادمهر به آهنگ ساختن برای همه.
    و آخرین حرف……نقد خوب نقدی هست که هم خوبی ها رو بگه هم بدیها رو . خیلی ممنون

    آمیر::: مرسی از نظرت. من خودم چون شادمهر رو دوست دارم، نمی تونم ببینم که انقدر تو کارش درجا بزنه. یه جورایی مث اینه که خودمون تو سلیقه مون درجا میزنیم. وگرنه من منکر استعدادش نشدم.

    Posted by saeed | 2007/12/07, 15:54
  13. رهبر موسیقی ایران؟

    درسته به دیگر رهبرامون میان مثلا حسن کینگ آف پاپه!

    و علی هم !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!moslems guide

    آمیر:: شما اعصاب خودتو خورد نکن. پیش میاد دیگه!

    Posted by پونی | 2007/12/07, 19:03
  14. خجالت بکشید! شما از موسیقی چیزی نمیدانید! فکر کنم بیشتر از خوشگلا با ید برقصن واستون معده درد بیاره!

    Posted by ناشناس | 2007/12/07, 20:09
  15. ببینم ننه! این آقاهه اصلا کی هست که شماها سرش دعواتون شده؟ هاننننننننننننن؟

    آمیر:» هیچی ننه…شما بنانتو گوش بده به این کارا کار نداشته باش!!

    Posted by آتوسا | 2007/12/07, 23:21
  16. خدمتتون عرض کنم که شادمهر همیشه تصمیم داشته که یه چیز جدید رو به موسیقی ایرانی اضافه کنه
    شادمهر کسیه که به خاطر جوون ایرانی کار کرد نه ارشاد اسلامی
    روز به روز داره کارش گل می کنه چون روز به روز مقلداش دارن بیشتر میشن
    رهبر موسیقی.پیامبر موسیقی.شاه موسیقی.مرد پنجه زرین و… همه در شان شادمهره چون وقتی در اوبراهوزن ساعت دو نیم صبح بعنوان اخرین خواننده رفت روی ستیج ده الی یازده هزار نفر باهاش بالا پایین می پریدن البته اگر بدمنی اوبراهوزن کجاست
    در ضمن من اونشب تو کنسرت بودم و برام مستنده

    آمیر:» حرفت درسته، اما جوون ایرونی انقدر هم دیگه بی سلیقه نیست که بیاد آهنگ «مشکوکم» رو از کسی مث شادمهر بشنوه. حداقل با این سبک و سیاق و ترانه…
    خوشا به حالت که کنسرت شادمهر بودی.

    Posted by masoud | 2007/12/08, 02:53
  17. salam mikhastam faghat begam inke shadmehr midoone dare chi kar mikone man uno doosesh daram nemikham azash bad begin har kasi khob ye joore dige hame ke mesle ham nistan

    Posted by diana | 2007/12/08, 09:33
  18. قهری ؟ اوکی ؟ خیالی نیست! ولی من در هر صورت لینکت رو بر نمی دارم

    Posted by mandana | 2007/12/08, 13:54
  19. کامنتای قبلی من چی شد ؟

    Posted by mandana | 2007/12/08, 13:55
  20. اصلا حرفای نویسنده برام قابل فهم نیس .جالبه که شادمهر الان بیشترین معروفیت و محبوبیت رو داراست و روز به روز کارش بهتر از قبله . سبب که واقعا همه گیر شد و رسیدی هم کاری نو متفاوت بود . دز نظر سنجی های تلویزیونی و اینترنتی همیشه چزو 5 تاست . به نظر من البوم پاپکورن موفق ترین آلبوم شادمهر بوده چون هر آهنگش که تک تک اومد بیرون ترکوند . اول پاپکورن بعدش محال بعدش آغوش و حتی بیا ایانجا ببینید هر کدوم اینا یه سبکیو دنباله خودش می کشه و واقعا هیشکی مثه شادمهر نمیتونه اینقدر نو آوری داشته باشه . به آلبوم سیاوش قمیشی نگاه کنید . شعراش سر شار از معنیه ولی ملودی ها اکثرا شبیه همه و زیاد تنوع نداره .و این فقط از پس شادمهر بر میاد . حالا هم که همه داران سبکشو تقلید می کنن . حمید عسکری – رامین بیباک – محسن یگانه – علیرضا فرد و و و و
    من طزفدار دو آتیشه شادمهر نیستم ولی به کارش ایمان دارم . تنها تفاوتی که بین کار های قدیم و جدید شادمهر بوده یه چیزه؟ میدونید چیه؟
    شادمهر قبلا موزیک رو فدای شعر می کرد . حالا شعر رو فدای موزیک کرده و درستشم همینه . شما به شعرای جدید شادمهر گوش کنید شعرا به تنهایی ریتم دارن و شادمهر خودش خواست که اینجوری باشه و تبریک بهش میگ بابت کار آخرش مشکوک که تلفیقی از ویولن و گیتارو به زیبایی ایجاد کرده و اینبار در عرصه ویدیو هم خیلی پیشرفت کرده . بهش از صمیم قلب تبریک میگم .
    اون دوستانیم که میخوان شعر بشنون آقای علیرضا افتخاری هفتهای یه آلبوم میده براتون دیوان حافظ رو تلاوت می کنه . با تشکر . بدرود

    آمیر:»من از این محبوبیت مسخره ای که به نظر شما دور و ور شادمهر رو گرفته بدم میاد. وقتی فکرشو می کنم که کسانی که اصلاً شادمهر رو نمیشناختن، با آهنگ حالا بیا اینجا شناختنش، اعصابم میریزه به هم. اونم وقتی به قول شما، آهنگ های فوق العاده ای مث آغوش، بی تو و پاپکورن رو داره. من مشکلم با ترانه هاش نیست، همونطور که از آهنگ «اونه اونه» ش خیلی خوشم اومد. اما مساله جلف بازی و تکرار مکررات چیز دیگه ایه.

    Posted by مهیار | 2007/12/08, 14:33
  21. dobare salam, manam az kasaiee hastam ke karhaye shadmehr ro ba alaghe donbal mikonam , nokteye jaleb ineke shadmehr az lahaze savade moosighi az kheily az khanandehaye felie irani,(che too iran va che dar kharej ) sathaesh balatare va darke academic az moosighi dare ke khob in baes mishe man shakhsan azash entezare bishtary dashte basham!( delam khsoh bood ke age dota ahange ye albumesh sabab va residi bashan pas khode album che shahkary khahad bood!) anyways be nazare man ham moshkel az oonjaieeshoroo mishe ke shadmehr (va kheily az «honarmand»haye dige ) focus mikonan roo market va na oon chizi ke aghaliyyate tarafdarash azash entezar darand. baraye mesal mishe be YANNI eshare kard, ya hatta Jean michel jarre . yaani baad az shohrate jahanish majboor shod ke ahangaye jadidesho motabeghe meyle jamiyatte bi9shtare compose kone, jean michel jarre ham ke az sale 1976 ba OXYGENE ta sale 2000 ba albume Metamophoses tooneste bood sabet kone ke kheily motefavet va darkol UNIQUE hast didim ke emsal ba albume TEO & TEA be «sahne»bargasht, albumy ke faghat focus karde roo markete CLUBBING!( mitoone moshkel az manageresh ham bashe ke az shooore kafi bi bahreast!:D ), az beyne irani ha ham mishe be OMID ya ebi eshare kard, baieed midoonam ke albume ATRE to 1996 e Ebi baraye kasi khatere saz naboode bashe, hala oon album ro moghayese konid ba albume akharesh ke be nazare man ye pasrafte kheily shadid dar mnoghayese ba Atre to ya setarehaye sorbi be hesab miad!( ahmadi nejad roo ebi ham taasir gozasht?!!!:D ) , kholase ta vaghty ke «honarmand»ha be delkhah ya belejbar majbooran ke roohiyeye avamaneye market ro dar nazar begiran nemishe bish az in azashoon entezar dasht,chon barashoon mohemme ke cheghadr foroosh mikone albumeshoon! jaleb mishe age har artisity har sal 2 ta album bede yeki vase market, yeki oon chizi ke vaghean be khoondanesh, va navakhtanesh az tahe del alaghe va aghide dashte bashe! intory na az lahaze pooly sadame mibine na estedadesh haroom mishe! btw in avvalin weblogiye ke too in chand sal barash comment gozashtam , sepasgozaram baraye mataleby ke minevisi ke nemishe azashoon be sadegy gozasht va ehsase masooliyaty be man mide ke ba ebraze nazaram be neveshte at adaye ehteram konam. payande bashid

    متن تبدیل شده «دوباره سلام منم از کسيه هستم که کارهاي شادمهر رو با علاقه دنبال ميکنم نکته جالب اينکه شادمهر از لحاظ سواد موسيقي از خيلي از خوانندهای فعليه ايراني چه تو ايران و چه در خارج سطحش بالاتره و درکه اکادميک از موسيقي داره که خوب اين باعث ميشه من شخصا ازش انتظاره بيشتري داشته باشم دلم خوش بود که اگه دوتا آهنگ يه البومش سبب و رسيدي باشن پس خود البوم چه شاهکاري خواهد بود. به نظر من هم مشکل از اونجايب شروع ميشه که شادمهر و خيلي از هنرمند هاي ديگه فوکوس ميکنن رو ماركت و نه اون چيزي که آقليييته طرفداراش ازش انتظار دارند براي مثال ميشه به یاني اشاره کرد يا حتي جان میشل ژار. ياني بعد از شهرت جهانيش مجبور شد که اهنگاي جديدشو مطابه ميل جمعيت بيشتر کامپوز کنه جان میشل ژار هم که از سال 1976 با اينکه تا سال 2000 با البوم متاموپوزس تونسته بود ثابت کنه که خيلي متفاوت و درکل یونیک هست ديديم که امسال با البومهEO & TEAا به صحنه برگشت البومي که فقط فوکوس کرده رو مارکت کلاببينگ. ميتونه مشکل از منگرش هم باشه که از شعور کافي بي بهره ست ☺ از بین ايراني ها هم ميشه به اميد يا ابي اشاره کرد بعيد ميدونم که البومه عطر تو 1996 ا ابي براي کسي خاطر ساز نبوده باشه حالا اون البوم رو مقايسه کنيد با البومه آخرش که به نظر من يه پسرفته خيلي شديد در مقايسه با عطر تو يا ستاره های سربي به حساب مياد احمدی نژاد رو ابي هم تاثير گذشته! ☺ خلاصه تا وقتي که هنرمند ها به دلخواه يا اجبار مجبورن که روحيه عوامانه ی ماركت رو در نظر بگيرن نميشه بيش از اين ازشون انتظار داشت چون براشون مهمه که چقدر فروش ميکنه البومشون جالب ميشه اگه هر ارتيسيتي هر سال دو تا الوبم بده يکي واسه ماركت يکي اون چيزي که واقعاً به خوندنش و نوختنش از تهه دل علاقه و عقيده داشته باشه اينطوري نه از لحاط پولي صدمه ميبينه نه استعدادش حروم ميشه.
    اين اولين وبلاگييه که تو اين چند سال براش کامنت گذاشتم سپاسگزارم براي مطالبي که مينويسي که نميشه ازشون به سادگي گذشت و احساس مسوليتي به من ميده که با ابراز نظرم به نوشته ات اداي احترام کنم.
    پاينده باشيد.

    باعث افتخار منه. خوشحال شدم که مطلبم موردپسندتون بوده. تمام حرفاتون رو قبول دارم و از مثالهای جالبی که آوردین ممنون. امیدوارم که کار به جایی نرسه که بازار، حرف اول و آخر رو تو تصمیم گیری خواننده ها بزنه. مرسی. (متن پینگیلیشتون رو به فارسی تبدیل کردم که دوستان دیگه هم از نوشته خوبتون بهره مند بشن.)

    Posted by Dena | 2007/12/09, 03:06
  22. متن تبدیل شده: به جان تو نباشه به جان خودم وقتی دیدم من هم جدیدا قاطی دوستان ای دی اس ال دار شدم انقده به خودم بالیدم (دقت کنید: بالیدم) که نگو و نپرس! کلا ما هیچ نظر خاصی در مورد هیچ خواننده ای نداریم! همه بخوانند، ما گوش می دهیم! هنر خوب است، خوانندگی خوب است، به شرط آنکه ارزش مدارانه باشد و بر مبنای اصول مقدسه! ما این خوانندگان وطنی و غیر وطنی را دوست داریم!
    اصلا خیلی بی ربط از تنها کسی که بدمان می آید این پسره شهرام کاشانی است! نمی دانم چرا هر وقت میبینم که می خواند یک جور بدی می شوم! بعضی وقتها بدم نمی آید دوست پسرش باشم! حیف که دست ما کوتاه و خرما بر نخیل!!!

    آمیر:»مبارکه امیدجان! به جرگه متاهلان پیوستی. از ADSL ت خوب مراقبت کن که مادرشوهرت زیاد بهت قر نزنه!
    سلام منو به شهرام برسون!!

    Posted by omid | 2007/12/09, 16:05
  23. ببخشید ؟ منظورت از پیش داوری مضک چیه ؟ نشنیده گرفتم چون دوستمی و قبولت دارم … ولی دیگه داری خیلی تند می ری! اگر خودت کامنت می ذاشتی بعد می اومدی می دیدی نیست شده چه فکری می کردی آمیر جان ؟

    آمیر:»خوب فکر می کردم که کامنتم نیومده. نه اینکه فکر کنم پاکش کرده. چون اینجا اینترنته و هیچ حسابی بهش نیست.

    Posted by mandana | 2007/12/09, 18:46
  24. مضحک*

    Posted by mandana | 2007/12/09, 18:47
  25. می گم آمیر حالا بازم با هم دوستیم دیگه نه ؟ ( لبخند )

    Posted by mandana | 2007/12/09, 18:48
  26. یه چیزی برات تو وبم نوشتم ، برو بخون آمیر جان !
    امضا
    یک مادر دل شکسته از بی وفایی فرزند

    خونده بودمش. مرسی

    Posted by mandana | 2007/12/09, 19:17
  27. شادمهر کاراش همیشه نو هستش همشون یه یه راه تو موسیقی ایران به وجود اوردن مثل سازی که در ویدیوی مشکوک دست شادمهره سازی یونانی به نام ماندولین که برای یونانیها یه افسانه داره و خیلی هم مقدسه
    ولي قبل از ماندولين بايد راجع به دو ساز ديگه هم بدونيد تا خوب متوجه شيد که ماندولين چيه
    اول عود که همه راجع بهش آشنايي داريد يک ساز خوش صدا که مهم ترين ساز جهان عرب ميباشد
    ساز دومي که بايد راجع بهش بدونيد لوت هست که در واقع از عود عربي قرن 13 تقليد شده (در اوروپا) . عود و لوت از لحاظ ظاهر بسيار شبيه به هم هستند
    صداي لوت بر خلاف عود بسيارشبيه به گيتار هست ولي يه مقدار زير تر
    لوت يکي از سازهاي مهم اروپا در قرن هاي 16 تا 17 ميلادي بوده . صدايي ضعيف ولي پر ارتعاش . صاف و روشن
    حالا که از اين دوتا ساز اطلاعاتي گرفتيد ميريم سراغ ماندولين
    ماندولين از لوت گرفته شده و داراي 4 دسته سيم هست که مثل ويالون کوک ميشوند
    که جنس کاسه طنيني گلابي شکلش معمولا از پوسته لاک پشت تهيه ميشه و وسعت صدايي حدود 2.5 اوکتاو داره و معمولا در تک نوازي ها ازش استفاده ميشه
    سازی که اگر عود . لوت.ویولون و گیتار بلد نباشی به هیچ وجه نمی تونی بزنی
    در ضمن من یکی از البوم بهار من(بیکلام)به کارهای شادمهر ایمان اوردم و به حق شماره یکه

    آمیر:»مرسی. توضیحات کاملی بود. درباره ی عود یه چیزایی میدونستم و ماندولین…اما راجهع به لوت هیچی نشنیده بودم. ولی به هرحال اگر از آهنگسازی «مشکوک» صحبت نکنیم دیگه هیچ چیز نداره که تو این آهنگ بگه.

    Posted by masoud | 2007/12/11, 17:15
  28. شعر مشکوک هم در عین سادگی معنای خودشو رسونده و لازم به ذکره که اگر قرار بود شادمهر با عقاید دیگران کار کنه تو ایران می موند.

    Posted by masoud | 2007/12/12, 10:18
  29. شما که از موسیقی چیزی نمی دونید در مورد کارهای یه هنرمند که کارش موسیقی هست و از 6 سالگی داره ساز میزنه اضحار نظر نکنید
    از masoudهم تشکر می کنم که در مورد ساز ماندولین توضیح داد

    آمیر:»نخیر فقط شما میدونین موسیقی چیه. فکر می کنم ما «به اصطلاح بزرگان» زیادی داریم که از نظر موسیقی تحلیل رفته محسوب میشن.
    حالا من وقتی درباره ی ترانه های بعضاً فاجعه آمیزیکه شادمهر تو موسیقی ش استفاده می کنه، برچسب بی سوادی می خورم؟! درمورد شما که خیلی راحت میاین و به کسی که نمیشناسینش این جوری توهین میکنین چی میشه گفت؟
    این جواب برای جناب rakhsh هم صدق می کنه.

    Posted by شاهین | 2007/12/12, 22:59
  30. به عقیده شما این که شادمهر تو البوماش به فکر همه هست و می خواد همه رو راضی کنه بده یا بهتر بود مثل معین 11 تا اهنگ بده همه مثل هم باشن
    منم با شاهین موافقم(شما که از موسیقی چیزی نمی دونید در مورد کارهای یه هنرمند که کارش موسیقی هست و از 6 سالگی داره ساز میزنه اضحار نظر نکنید)

    Posted by rakhsh | 2007/12/12, 23:03
  31. وقتی نمی تونی ارزش کارهایی مثل(کل آلبوم مسافر، آهنگ های دهاتی، خیالی نیست، آدم فروش، آغوش، پاپ کورن و …)بفهمی چه طور می تونی در مورد مشکوک نظر بدی

    Posted by مهیار | 2007/12/12, 23:10
  32. من نگفتم من از شما بیش تر می دونم گفتم شما در مقابل شادمهر عددی نیستی که بخوای یه وبلاگ بزنی بعدم از یه ادمی که موسیقی کارشه و مثل اب خوردن براش(چون از 6 سالگی…)ایراد بگیری

    آمیر:»مشکل ما از همین چیزا شروع میشه جناب شاهین خان. یه تیکه ی کوچیک از حرفای طرف رو آتو میگیریم و گیر میدیم بهش.
    همونطور که به یکی دیگه هم گفتم، من شادمهر رو از زمان آلبوم فصل آشنایی (دقیقاً سال 76) میشناسم و با آهنگاش زندگی کردم. هیچ وقت هم نگفتم که موسیقیش افت کرده.کمااینکه همین الانش هم روزی دوبار «رسیدی» رو گوش میدم. گفتم دوست داره سلیقه ی همه رو ارضا کنه به هروسیله.
    ضمناً فکر نمی کنم که این پست من ربطی به وبلاگ زدنم داشته باشه. حرفت خیلی بی معنیه.

    Posted by شاهین | 2007/12/13, 23:17
  33. اصلا مگه تو مجبوری از یه هنرمند میلیونی حرف بزنی اونم حرف الکی (ولی تو هم مثل خیلی از این جوجه ها از شادمهر بعنوان یه وسیله برای مطرح شدن استفاده می کنی بیچاره شادمهر)
    با این وبلاگ …میت

    Posted by محمود احمدی نژاد | 2007/12/13, 23:24
  34. افرادی که شادمهر نمی شناسن و ازش انتقاد می کنن عقلشون کرم زده

    آمیر:»اوه….!!! چه جالب!
    اونوقت شما از کی میشناسیش؟! فکر نمی کنم وقتی آلبوم فصل آشنایی اومد، شما به خاطر شادمهر رفته باشی خریده باشیش.
    اصولاً خیلی ها با آلبوم داهاتی شناختنش…

    Posted by شیوای بابا | 2007/12/14, 00:24
  35. برو گوره خر تورو چه به موسیقی تو رو چه یه شادمهر

    Posted by black knight | 2007/12/14, 00:27
  36. فکر نکن که فقط خودت شادمهرو از اول می شناسی(خیلی ها از قبل از اون می شناسنش مثل خود من)
    در ضمن اگر از روز اول می شناختی باید می دونستی که شادمهر هیچ کارش بی دلیل نیست و تمام اهنگاش داستان زندگی خود شادمهره و خود شادمهر تشخیص داده که خیلی از بیتهای شعر حذف بشن.
    بد نیست بدونی فصل اشنایی البوم نبود
    برای این که بهتر شادمهرو بشناسی تا اطلاعات دقیقتری در اختیار مخاطبانت بزاری البو های شادمهر و برات می زارم
    آثار :
    بهار من
    مسافر
    دهاتی
    نغمه های مشرقی
    پرپرواز
    آدم و حوا
    خیالی نیست
    آدم فروش
    پاپ کرن

    قبول کن که شادمهر از تو بهتر می دونه چه شعری انتخاب کنه

    Posted by ناشناس | 2007/12/15, 09:40
  37. حمید عسکری.شاهکار بینشبژوه.بنیامین.علمشاهی و… می خوان با انتقد در واقع مفتگویی در مورد شادمهر خودشونو مطرح کنن فکر نمی کنی خیلی به این افراد شبیهی که حالا کلید کردی روی شهر مشکوک و هدف شادمهر برای رضایت همه اقشار
    توی که اسم البومهای شادمهر و نمی دونی چرا از کارش ایراد میگیری؟تازه از هواداران شادمهر که دوسش دارن ایراد می گیری

    آمیر:»مرسی از اینکه شادمهر رو بهم شناسوندی. واقعاً که الان با این همه اطلاعات عمومی کاملاً نو نمیدونم باید چیکار بکنم!
    سر و کله زدن با شماها فایده نداره. تعصب، کورتون کرده… جداً که مسخره س. اونوقت دوستای من بهم میگن شورشو با شادمهرت درآوردی. ببین اینور چه خبره….!

    Posted by masoud | 2007/12/15, 09:47
  38. در ضمن دوتا بالای هم من بودم(masoud)

    Posted by masoud | 2007/12/15, 09:48
  39. نمی دونم منظورت چی بود ولی امیدوارم که دیگه این قدر زود در مورد یه نفر که حتی اسم البوماشو نمی دونی قضوت کنی
    ثعصب هیچ کس و کور نمی کنه بلکه کمک می کنه بقیه رو با کس مورد علاقث بهتر مقایسه کنی
    در ضمن تو داری بر خلاف همه حرف می زنی و غرور جلوی چشات و گرفته

    آمیر:»شب بخیر…

    Posted by کم یابترین | 2007/12/16, 16:07

کافه‌توهم را از فید دنبال کنید

نویسندگان:

Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

به 80 مشترک دیگر بپیوندید

لایک خور


لینک‌های خوشمزه

RSS لینک‌دونی گودری دوستان

  • خطایی رخ داد! احتمالا خوراک از کار افتاده. بعدا دوباره تلاش کنید.