//
you're reading...
وبلاگ

یاد مرحوم وردپرس شاد باد!


کافیه که آمار این چند وقت داشبورد وردپرس رو بگیرین تا متوجه بشین که از چی صحبت می کنم.

هنوز از اون روزی که تو وردپرس واسه خودمون ول میچرخیدیم و از جمع روشنفکرانه و با کلاس-مدارانه ی اون لذت میبردیم بیشتر از چند ماه نگذشته. انقدر که همه خوشبین بودیم که با این جماعت خوشفکر و بلاگرهای متفاوت نویس، وردپرس به کافه ای تبدیل میشه که همه از بحث های مطروحه توش لذت می بریم و تو اونا شرکت می کنیم. یه وب 2 ترتمیز…

اما ظاهراً نمیشه وردپرس رو که جزوی از جامعه ی مجازی اینترنته، از جامعه ی حقیقی که توش با هویت های واقعی زندگی می کنیم جدا کنیم. غیرخودی ها به شدت توش نفوذ کردن. غیرخودی هایی که بیشتر از خود خودی ها باهاشون ارتباط برقرار کردن. ارتباطی که با اینکه اکثراً یکطرفه س، اما وجود داره. وجودی که… وجودی که خودی ها رو کوچیک کرده و غیرخودی ها رو بزرگ. کافیه که آمار این چند وقته داشبورد وردپرس رو بگیرین (برای وردپرس نویس ها) تا متوجه بشین که از چی صحبت می کنم. کم کم مزیدی ها و سایرین از دور خارج میشن و بلاگرهای پ.و.ر.ن و فی-لترشکن دار ها و معلم های زیست شناسی و نمایندگان سریال های تلویزیونی و… که اسم بلاگر رو هم نمیشه روشون گذاشت بالا میان و با وجودی که همه دم از مقابله با عناصر اینچنینی میزنن که چنین می کنیم و چنان، باز هم هر روز یک وبلاگ انچنان، سر از نطفه یا هرجای دیگری بیرون می آورد و قد علم میکند. در حالیکه دیگران، آنهایی که خوب می نویسند ولی ادعایی بر دانش خود ندارند باید سیر رو به پایین بینندگان و خوانندگان خود را ملاحظه بنمایند.

زیاد لفظ قلم صحبت نمودم. ببخشین! آقا تو رو خدا وبلاگای اینجوری دیدین اون مارک Mature رو بهشون بچسبونید. به خدا چیزی نمیشه! اونایی که میخوان بازم برن ببینن، آدرسش رو که بلدن… دیگه لزومی نداره تو داشبورد وردپرس متوجه بشیم که جماعت وردپرس نشین، چه علاقه مندی های جذابی دارن! عزت زیاد!!

پی نوشت: ظاهراً قسمتی از صحبتام، یکی از دوستان رو رنجیده خاطر کرده. از همینجا باید صحبتم رو تصحیح کنم که منظورم، دقیقاً کسانیه که کار دیگری جز اشاعه ی پرت و پلا و محتویات غیراستاندارد بلد نیستند؛ وگرنه هرکسی به سلیقه ی خودش، میتونه قشری از جامعه وبگرد رو از نیازشون سیرآب کنه.

گفت‌و‌گو‌ها

30 thoughts on “یاد مرحوم وردپرس شاد باد!

  1. فصل‌ها تقسيم دروغين زمان‌اند از سر اجبار،
    مي‌آيند و مي‌روند كه چرخ را در نظر ما گردشي باشد.
    نه چرخ مي‌چرخد، نه زمان تغيير مي‌كند.
    زمان به روي ساعت همان است كه بود.
    تو اگر كه نباشي.خنده‌ات كه نباشد،
    گريه‌ات كه نباشد.زمان مي‌ميرد به فصل بي‌معني…
    تو اگر كه باشي،
    باران هم كه ببارد خيال خيس زمستان محتاج هيچ چتري نخواهد بود،
    نخواهد شد،
    اگر كه باشي، اگر كه باشي، اگر كه باشي . . .

    Posted by باران | 2008/01/14, 17:46
  2. راستش شیخ را وردپرسی نباشد وگرنه بر روی چشم. دی:

    Posted by شیخ حقگو | 2008/01/14, 20:50
  3. میخواستم در این مورد بنویسم که شما زحمت کشیدی. لینکی میدهم به این نگاشته.
    در مورد گوگل ریدر هم باید بگم من اون موقع که ازش استفاده میکردم هیچ بنی بشری ازش اطلاع نداشت و تنها یک نسخه آزمایشی بود. حالا که استفاده نمیکنم همه دنیا دارن استفاده میکنن! برای اد کردن دوست هم از گوگل تاک میشه (یعنی نسخه نرم افزاری که باید دانلود کنی) و هم از جیمیل (زیر اون قسمت گوگل تاک نوشته Add Contact). البته مثل یاهو طرف مقابل باید تایید بنماید.

    آمیر:»چرا هرچی تو میخوای بگی من یه پست زودتر می گم؟! زود بگو کار دارم میخوام برم فیلم ببینم!!

    Posted by شبستان | 2008/01/14, 22:56
  4. واسه من فقط پسرم مهمه هرجا و هركجا كه مي خواد باشه! الهي مادر قربونت بره اخه اينم حرص داره؟

    Posted by olis | 2008/01/14, 23:05
  5. يادش بخير اون روزها حتما اين كاري كه گفتي انجام مي دم.

    Posted by خبرنگار | 2008/01/14, 23:39
  6. به نظر من هم باید مارکشون کنیم، فید را هم برای همین مواقع ساختند دیگه! ؛)
    در ضمن من امروز یه سر به اون آنتی فیلتره زدم و جالبه که هیچکدومشون کار نمی‌کرد!

    آمیر:» 1 – برای کدوم مواقع؟!
    کدومشون؟!!2 –

    Posted by «محمد» | 2008/01/15, 00:26
  7. آخر جالب است که یکی از قدیمی های وردپرس هم به جمع فیــــــــلترشکنی ها اضافه شده است. من به خاطر همین کامیونیتی به وردپرس اومدم ولی امروز … 😦

    آمیر:»خوب دیگه…همه باید پول بنزینشون دربیاد!!

    Posted by یک فتحی | 2008/01/15, 01:47
  8. آقا حق با شماست.
    بیشتر از یک‌سال قبل بود که با wordpress.com آشنا شدم. و پنج-شش ماهی است که با وردپرس کار می‌کنم. حالا بماند که من رو باید خودی بحساب آورد یا غیرخودی، اما کاملاً با شما موافقم که وبلاگ‌هایی واقعاً بی‌محتوا میان و نمی‌دونم چکار می‌کنن که یک‌شبه اینچنین آمارشون بالا میره! اسم نمیارم، اما هستند وبلاگ‌هایی که جز عکس چیزی منتشر نمی‌کنن. یا اینکه مطالب آنچنانی که خودتان هم اشاره کردید.

    میترسم از این هم بدتر بشه، و جَو حاکم بر پرشین‌بلاگ و بلاگفا، توی وردپرس هم حاکم بشه. هر مطلب دارای ۵۰/۶۰ تا کامنت، که اکثرش هم نامربوط باشه، (قشنگ نوشتی گلم، به من سر بزن) و از این قبیل…

    آمیر:»نمیشه جلوی اینجور چیزا رو گرفت. به هرحال باید قبول کنیم که وردپرس ارث پدری مون نیست! و ما هم نمیتونیم راجع بهش ادعایی داشته باشیم. اما مساله اینجاست که نباید ارزشی که از دیدگاه کاربری کامیونیتی بدست آورده، از دست بده.

    Posted by علیرضا حسینی | 2008/01/15, 05:22
  9. salam
    ye jouri minevisi ke man nemidounam chi javab bedam
    dar vaghe irad az ganjine kalamate man ham hast
    dar kol mitavanam begouyam:
    kamelan movafegham

    Posted by asmam | 2008/01/15, 05:44
  10. 2bare shorou shod
    eybi nadarad
    az rouze azal chonin boude

    ye jouri minevisi ke man nemidounam chi javab bedam
    dar vaghe irad az ganjine kalamate man ham hast
    dar kol mitavanam begouyam:
    kamelan movafegham

    Posted by asmam | 2008/01/15, 05:47
  11. وبلاگ من هم جزو Mature هاست!!؟
    عیبی نداره، خدا بزرگه.
    اختراع چاقو برای پوست کندن میوه بود نه برای کشتن آدم.
    من به دکتر مزیدی احترام میذارم،اما وبلاگ ایشون به دلایلی که خودشون میدونند،اون پایین پایین هاست،اگه خودشون دوست داشتند بهشون خواهم گفت.
    اون توصیه هم که شما عنوان کردین،دیروز انجام دادم.
    در هر حال اگر نگران تولید چاقو از طرف منه،دستور بدین تا درست نکنم.
    موفق تر باشی

    آمیر:»اصلاً منظورم شما نبود gajamoo جان. شما که کلی مطالب مفید داری. چرا به خودت میگیری؟
    آدم به رفیق خودش که نمیندازه.

    Posted by gajamoo | 2008/01/15, 13:09
  12. والا ما که هی ریپرت کردیم باز دیدم این وبلاگای همونچنانی عین علف تو داشبوردمون سبز شدن.یه مدتیه بی خیال داشبورد و بالاترین های وردپرس شدم.همین فیدمونو دنبال کنیم سنگین تره…..

    Aamir:»Show Must Go on!

    Posted by maryamss | 2008/01/15, 13:52
  13. اي واي ببخشيد! بازم فكر كردم خونه نوه جانمه اومدم تو!
    آميرررررررررررررررررررووووووووووووووووووو آخرش خودم ميكشمت! ولي قبلش بايد بهم بگي كه كي منو Mature اعلام كرده!

    آمیر:»شما هروقت دیدی اشتباه اومدی بدون که درست اومدی. فهمیدی؟!!

    Posted by آتوسا | 2008/01/15, 15:35
  14. بله.حرف دل ما رو زدی 😦
    متاسفانه تبعات یبشتر شدن کاربران و تبلیغ مسدود نشدن به خاطر قابلیت https که درست نبود باعث شده خیلی ها به وردپرس بیان.
    امیدوارم مشکلی پیش نیاد.امیدوارم

    Posted by amin | 2008/01/15, 16:26
  15. آفرین, نفست حقه!!!

    Posted by حسام | 2008/01/15, 16:33
  16. اجازه هست منم یه فاتحه ای برای این مرحوم بخونم؟!

    Posted by Ali | 2008/01/15, 16:41
  17. من الان خیلی وقته که هر موقع تو داشبورد وردپرس میرم همچین وبلاگ هایی رو ببینم سعی کردم که اون رو اطلاع بدم حالا بستگی داره که بقیه چطوری همکاری کنن! (اطلاعاتی هم شدیم ! D:)
    اگه گفته بودی تو کامنتت تو وبلاگم که لینکم کردی من هم لینکت کردم(ولی لینکم رو ندیدم تو وبلاگت) اگر هم که مشترک شدی باز هم دومت گرم محسن(ببخشید جو گرفتتم مرسی)!

    بی خیال بستگی، محسن جان! دیشب داشتم کار می کردم، اینترنتم رفت تعطیلات! وگرنه بیخودی که بیخود نمیگم!!

    Posted by soboone | 2008/01/15, 19:30
  18. جه میشه کرد دیگه.این هم عیب دنیای مجازیه هم حسنش

    Posted by myminimals | 2008/01/15, 19:33
  19. جانا سخن از زبان ما می گویی!
    من معتقدم بیشتر از اینکه مشکل از ناحیه نویسندگان چنین وبلاگهایی باشد، از خوانندگان آنها ست. وقتی جامعه وبلاگ خوان ما علاقه زیادی به مطالبی نشان می دهد که یا بسیار پیش پا افتاده و یا غیراخلاقی است پس با جامعه ای مریض مواجه هستیم. این مرض هم نه مرضی جسمی و روانی است و نه مختص جامعه ایرانی. بیماری ای است که مردم دنیا کم و بیش به آن دچارند، منتها این مسئله متاسفانه در جامعه ما که اتفاقا مذهبی هم هست حاد ترشده است.
    مارک mature چسبادن، فیلتر کردن و سایر روشها فقط قرصهای مسکنی هستند که درد را درمان نمی کنند. متسفانه آنانی هم که ادعای اصلاح جامعه را دارند، نه درد را میدانند و نه درمان را می شناسند و متاسفانه پزشک واقعی را هم از انسانها دور نگه داشته اند.
    در مملکتی که دغدغه مسئولان آن به جای بها ادن به ارزش آدمی، درگیر شدن در مسائلی همچون رواج صیغه و مبارزه با تبرج و … است از جوانان آن چه انتظاری می توان داشت؟
    بهتر است به همدیگر یادآور شویم که انسان معدنی پر از جواهرات گرانبها است که باید آنها را به عرصه ظهور رساند و اگر غرایزی دارد برای ادامه حیات است و اگر در بهره بردن از غرایزش لذتی هم می برد هیچ اشکالی در این موضوع وجود ندارد فقط باید آنها را کنترل کند و بیش از آنچه ارزش دارند به آنها بها ندهد.

    آمیر:»مرسی

    Posted by شهرام | 2008/01/15, 21:37
  20. گله ای ندارم آمیر عزیز اما یه تیکه از اون جمله هاتو میذارم اینجا تا دیگرون نظر بدن،چون تو وبلاگ من هم فیلترشکنه.
    » کم کم مزیدی ها و سایرین از دور خارج میشن و بلاگرهای پ.و.ر.ن و فیلترشکن دار ها……»
    خب دوست گرامی حالا نظرت چیه؟
    نیازی نیست قدم رنجه کنی و بیای وبلاگم جواب بدی و بدون شما که دوست من هستید و به وجود شما افتخار می کنم،اما من با دشمنانم هم دوستم.
    فدات.
    موفق تر باشی

    آمیر:» واسه خودت یه پا خاتمی شدی!!

    Posted by gajamoo | 2008/01/15, 21:39
  21. کاملا حق با شماست . این روزها آدم دلش می گیره میاد وردپرس . بنظر می رسه از این بدتر هم بشه . در هر صورت شاید دنبال هاست و دومین اختصاصی باشه آدم بهتر باشه . چون دیگه از این که با اینطور وبلاگایی نقطه ی اشتراک داره ناراحت نیست . قسمت بد ماجرا اینه که بیشتر این کلیک ها هم متاسفانه از توی خود اعضای وردپرس صورت می گیره .از تو پوسیدیم . سخت بشه وردپرس رو تصفیه کرد . دوست عزیز آقای گاجامو ( درست نوشتم ؟ ) اینو یه بار تو وبلاگ خودتون هم می خواستم بگم . انگار قسمت شد اینجا بنویسم . به نظر شما چرا ما باید فیل تر شکن در اختیار دیگران قرار بدیم ؟ خوب می دونید که افرادی از این فیل تر شکن ها استفاده می کنن که تازه با وب آشنا شدن و هنوز وبگردیشون به حالت پایدار نرسیده . یه جا تو کامنت های وبلاگتون در جواب دوستی که راه استفاده از این فیل تر شکن هارو خواسته بود گفته بودید من چاقو رو می دم ولی راه استفاده شو دیگه یاد نمی دم . بنظر شما درسته که ما چاقو رو جلوی دست بچه بزاریم بگیم خودت یاد بگیر باش چه کار کن ؟
    آمیر جان ببخشید کمی طولانی شد . حرف دلمو زدی . سر حرف باز شد . حق نگهدارتت همسایه .

    آمیر:»مرسی. استفاده کردم.

    Posted by modir | 2008/01/15, 22:34
  22. بچه باید چاقو رو ببینه و ما باید بهش بگیم که باهاش میوه پوست بگیره نه آدم بکشه و تا جایی که یادمه همیشه همین رو گفتم.
    تو همین وبلاگ دوستان خوبی همچون گنبد مینا از من تشکر کرد بخاطر همین قیلترشکن،مگه ایشون می خواست با اون آدم بکشه؟
    من اینا رو واسه این گذاشتم که گاهی اوقات سایت هایی همچون فیلکر که خودم شخصاً خیلی دوسش دارم و برای بیشتر شهروندان ایرانی فیلتر شده،با اون بتونند براحتی وارد این سایت و امثال اون شن و…………….
    در هر حال جناب مدیر،به نظرتون احترام خواهم گذاشت و حق را به شما خواهم داد و چه به غلط گاجامو صدام کنی و یا گجمو «درسته» دوست داریم.
    موفق تر باشی

    Posted by gajamoo | 2008/01/15, 22:59
  23. اميركم سلام! هم اكنون كه من ا قيلطر در اومدم مادرم قيلطر شد!اوه اوه ! اوهووووو اوهوووووووووووو من غمگينم فرزندم مادرم داره منو ترك مي كنه وبه سوي تو مياد مواظب مادر بزرگ باش..مواظب باش در رو به روي اقا گرگه باز نكنه..اوهوووووو مادر مادر مادر

    Posted by olis | 2008/01/16, 09:51
  24. سلام
    خوشحال می شوم برای مطلع شدن از علت توقیف کتابم و ادامه ی مطلب غزاله علیزاده به وب لاگم سربزنید .
    http://www.natashaamiri.persianblog.ir

    Posted by ناتاشا امیری | 2008/01/16, 13:32
  25. انقدر دلم ميخواد وردپرس همه گير نشه !!!

    Posted by parissa | 2008/01/16, 15:23
  26. هانننننننننننننننننن؟ در رو به روی آقا گرگه باز نکنم؟
    چرااااااااااا آخه؟
    اوووهووو اووهوووو اوووهوووو

    Posted by Atousa | 2008/01/16, 23:32
  27. خیلی وقت بود که به داشبوردم سر نزده بودم و خب خوشحال شدم که تو این مدت چیز زیادی از دست نداده ام.همان طوری که گفتید ربطش به وردپرس نیست و به جامعه ماست هر چقدر که سعی بشود کم است.
    اون اوائل محیط وردپرس یک جور حس خوب از کنار آدمای خوب بودن به آدم می داد ولی خب هر امپراطوری خودش کم کم خودش رو نابود می کنه ولی خب هنوز هم کسانی هستند که توی وب تک هستند مثل کوهیار یا ققنوس یا اصلا» خود شما البته قبل از همشون خودم (اعتماد به نفس رو داری؟!)

    آمیر:»بیچاره وردپرس که حتی معنی امپراطوری رو هم نفهمید!آدرس ققنوس رو ندارم. شما رو نمیدونم اما من یکی، تک نیستم! کودک متوهمم پیشمه!

    Posted by lord13 | 2008/01/18, 13:35
  28. مگر جامعه دوروبرمان غير از اين است!!!

    آمیر:»خوب…ما فکر می کردیم تو دنیای غیرواقعی داریم زندگی می کنیم. نگو دنیای مجاززی ای وجود نداره.

    Posted by bizbloger | 2008/01/18, 22:51
  29. همه ی کامنت ها رو خوندم ببینم با کدومشون اشتراک نظر دارم، آخریش همون چیزی بود که من هم می خواستم بگم.

    Posted by کمال | 2008/01/19, 17:44

Trackbacks/Pingbacks

  1. بازتاب: اندر حکایت خورگان اینترنتی « شـــبـستـــان - 2008/01/14

پاسخی بگذارید

کافه‌توهم را از فید دنبال کنید

نویسندگان:

Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

به 80 مشترک دیگر بپیوندید

لایک خور


لینک‌های خوشمزه

RSS لینک‌دونی گودری دوستان

  • خطایی رخ داد! احتمالا خوراک از کار افتاده. بعدا دوباره تلاش کنید.