//
you're reading...
کامپیوتر, اینترنت

با این افزونه های فایرفاکس، از تنبلی لذت ببرید!


من از اون دسته کسانی هستم که یهو به سرشون میزنه که روی 10 تا لینکی که به نظرم جالب میان، دکمه وسط ماوس رو بزنم تا یه Tab جدید تو صفحه فایرفاکسم باز بشه (کاری که مسلماً مایکروسافت نمیتونست عیناً تو IE7.0 کپی نکنه!). خوب بعد از باز کردن این هوار تا سربرگ جدید، کلی از اونا میرن خارج از دید و یا من مشغول خودم رو مشغول خوندن دم دست ترینشون می کنم. به این صورت احتمالاً (که نه…قطعاً) یادم میره که کدوم ها رو به چه ترتیبی و اصلاً برای چی باز کردم و آیا این سربرگی که اینور باز کردم اصلاً لود شده و آیا اصلاً تا حالا خوندمش یا نه. خوب مسلماً برای چنین شخصیت برجسته ای همچون من! بستن پنجره های باز شده هم به اندازه باز کردن و خوندنشون دردسر داره. به عبارت دیگه، میام بزنم این پنجره رو ببندم، دستم میخوره و بغلیشو می‌بندم (بماند که به چه دلیل دستم » می‌خوره «!)

حدس می‌زنم شمایی که الان داری این بحث پیچیده رو میخونی تا حالا با حداقل یکی از این مسائل دست به گریبان بودی و هستی و احتمالاً خواهی بود! به همین دلیل، یه عده کاملاً بیکار اومدن همینجوری نشستن و بازم همینجوری فکر کردن که چی کار کنن و همینجوری هم یه چندتا اکستنشن طراحی کردن و گذاشتن رو سایت موزیلا تا شما به شکل کاملاً حساب شده بری و دانلود کنی آنها را!


Tabx
افزونه‌ی ساده ایه که یه ضربدر قرمز رنگ رو در کنار هر Tab قرار میده تا بستنشون راحت تره انجام بگیره. من خودم امتحانش نکردم اما گفته میشه که این اکستنشن برای صفحاتی با کمتر از 15 برگه مناسبه و بعد از اون حجم بالایی از حافظه فایرفاکس رو اشغال می کنه.

021008-2022-1.jpg

Fission یه اکتسنشن دیگه س که کار نمایش پیشرفت بارگذاری یه سربرگ رو انجام میده. یعنی نشون میده که چقدر از صفحه تون تو لحظه، لود شده.

021008-2022-2.png

افزونه‌ی Tabx Mix plus یک اکتنشن جالب برای اون دسته از آدماییه که همه ی مشکلات بالا رو یه جا دارن و میخوان همه شون رو یه جا حل کنن. این افزونه، 1 – در کنار هر برگه‌ی باز شده، یه ضربدر مرئی مخصوص همون برگه میذاره، 2 – هر وقت برگه‌ی جدیدی باز کردین، 3 – نشون میده که چقدر از اون صفحه لود شده و هر وقت لود شد، 4 – اون برگه رو با رنگ قرمز نشون میده. در واقع این افزونه، تمام کارهایی رو که دوتای دیگه انجام میدن، انجام میده.

021008-2022-3.jpg

با افزونه های فایرفاکس، از تنبلی لذت ببرید!

گفت‌و‌گو‌ها

22 thoughts on “با این افزونه های فایرفاکس، از تنبلی لذت ببرید!

  1. خيلي ممنون.از فايرفاكس و در كل نرم افزارهاي اپن سورس هركاري بر مي آيد!

    Posted by irubuntu | 2008/02/11, 08:06
  2. ممنون

    Posted by mohsen | 2008/02/11, 08:47
  3. وای آمیروووووووووووووووو! مرسی ننه! من نمیدونستم که:
    اگه روی هر لینکی دکمه وسط ماوس رو فشار بدم یه لینک جدید باز میشه!
    مرسی! واقعا ممنونم!
    باقیشم خیلی تخصصی بود! با همین یکی کارم راه می افته ننه!

    Posted by آتوسا | 2008/02/11, 10:34
  4. ببخشید! اون لینک دوم Tab بود!

    Posted by آتوسا | 2008/02/11, 10:34
  5. جالب بود. ممنون!

    Posted by هومن | 2008/02/11, 10:37
  6. به گوگل ريدر من خوش اومدي دوست من

    Posted by مسعود قاسمی | 2008/02/11, 10:37
  7. مفید بود

    Posted by باران | 2008/02/11, 11:10
  8. افزونه خوبیه، خدا خیر نویسنده ش بده! یکی دیگه از امکاناتش اینه که می شه لینک رو گرفت و پرتاب کرد!!! تا یه صفحه جدید برات باز بشه. برا ذخیره عکس ها هم می شه اونا رو گرفت و بازم پرتاب کرد!
    افزونه showcase هم برا امت تنبل توصیه می شه اکید!

    Posted by cloudyyears | 2008/02/11, 11:28
  9. 1- خداییش من تا حالا بلاگی به متنوعی وبلاگ تو ندیدم! از کودک متوهم گرفته تا یه مهندس کامپیوتر باسوات، ایول ایول!
    2- آقا ما همون چارسال پارسالا با موزیلا فایرفاکس (1) کار می کردیم! نمی دونم چی شد بعد از یه مدت حال نکردیم باهاش! از اون به بعد کلن دیگه ie خودشو تو دل ما جا کرده! حالا تو هی بیا از خوبی های فایر فاکس بگو! کو گوش شنوا؟!؟!؟
    3- اما جالب بود! ما رو تحریک کردی خفن (hoy bro! excited, ok?) که ازش استفاده کنیم!
    4- راستی… ولش کن!

    Posted by امید | 2008/02/11, 12:01
  10. دمت غیژژژژژژژژژژژژژژژژژژژژژژژژژژژژژژژژژژژژژژژژژژژژژژژژژژژ غیژ!

    Posted by شبستان | 2008/02/11, 12:57
  11. سلام
    چطوری ؟
    خوب بود به اطلاعاتمان افزودی !!
    بسی مرسی

    Posted by اسما | 2008/02/11, 13:44
  12. جواب به…

    آتوسا:: واقعاً خوشحال شدم که یه چیز بدردبخور تو این نوشته ها پیدا کردی!

    مهدی قاسمی:: خیلی ممنون. وظیفه ی تخصصی نویسی من رو زیادتر می کنین!

    Cloudyyear:: کلِ پرتابه؟ من میتونم تا هوار متر اونورتر هم بندازم ها!

    امید:: حالا جان من بیا و استفاده کن! مرسی از تحریفت،چیز… تعریفت!

    اسما:: ممنون حال من هم خوب میشود! (امیدوارم)

    Posted by آمیر | 2008/02/11, 14:52
  13. سلام
    حتي بدون extention هم ميشه كاري كرد كه ضربدر هر صفحه جدا بشه.پيشنهاد ميكنم سايت موزيلا رو بررسي كن.

    آمیر:»خوب راستش تنبلیم میاد! اکستنشن به درد همین مواقع می خوره!!

    Posted by مسعود | 2008/02/11, 15:08
  14. سلام
    متشکر خود را می گوییم است !!!
    موفق و پیروز باشی

    یا علی مدد .

    Posted by ali786 | 2008/02/11, 16:55
  15. ممنون.نوشته خوبی بود.

    البته TMP ویژگی های خوبه دیگه ای هم داره.Session Manager ش که خیلی خوب کار می کنه.تنظیمات ریزی هم داره که کار آدمو حسابی راه میندازه.مثلا من یکی اصلا حوصله ندارم لینک ها توی پنجره جدید باز بشن دوست دارم همه تو تب جدید باز بشن٬ یا دوست دارم پنجره ها رو ترکیب کنم یا …

    Posted by پدرام | 2008/02/11, 20:56
  16. چطور میشه حال یه پسر رو اساسی گرفت؟

    آمیر:»کی هست؟ شما که خودتون بهتر بلدیین!! (شما کلاً جنس شما رو گفتم ها!)

    Posted by اسما | 2008/02/12, 04:44
  17. ای آقا واسه همین چیزاست که من هیچوقت سمت فایرفاکس نمیرم دیگه!
    بابا اپرا با 5-6 مگ حجم تمام امکانات مورد نیاز یه تنبل حرفه ای رو فراهم میکنه.
    مثلا کافیه که از منوی tools وارد Apearance… بشید و بعد در تب toolbar در قسمت progress bar گزینه ی pop-up at bottom رو انتخاب کنید تا اطلاعات کامل لود شدن صفحه رو برای شما در پایین هر صفحه نمایش بده.
    یا برای باز کردن یک صفحه ی جدید کافیه کلیک راست رو داشته باشید و موس رو به سمت پایین بکشید و رها کنید.
    یا برای بستن یک صفحه کافیه موس رو پایین نگه داشته باشید بعد اونو اول به پایین بعد به راست بکشید و رها کنید! البته تمام این حالتا رو میتونید خودتون امتحان کنید.
    داشتن یک خبرخوان و مدیریت ایمیل و Session Manager و مدیریت wand ها یا همون یوزر و پسوردهامون تو سایتها و داشتن یک دانلود منیجر و خیلی مولفه های خوب دیگه باعث شده که من این برنامه ی رایگان غیر اوپن سورسی رو به فایرفاکس اوپن سورسی ترجیح بدم.
    خداوکیلی باری یه کاربر تنبل نصب اپرا راحتتره یا نصب فایرفاکس با شونصدتا اکستنشن؟ تاز فایرفاکس کلی هم فضای رمو اشغال میکنه.

    آمیر:»مممم….! خوب اونم واسه یه نوعی از تنبلها مناسبه! یه نوع خیلی فجیع!!

    Posted by javad33 | 2008/02/12, 12:27
  18. مدتها بود داشتم دنبال افزونه ای برای نشان دادن لودشدن تبها بودم مرسی کارم راه افتاد

    Posted by ابراهیم | 2008/02/18, 19:35
  19. چقدر خوبه که آدم چیزی را که لازم داره تو وبلاگ رفقا پیدا کنه!
    در ضمن می‌دونستی باب اسپنجی و احتمالا باقی اسفنج‌ها همجنس باز هستند؟ :‌)

    آمیر:»نه…! همه دارن تو زرد در میان!!

    Posted by «محمد» | 2008/02/21, 19:32
  20. من که لذت بردم :))

    Posted by mostafaalli | 2008/03/11, 15:29
  21. chetory misheh poroxy ff faal kard

    ———————
    Tools > Options > Advanced Tab > Network Tab
    این مسیر رو که رفتین می‌رسین به جایی که باید آدرس رو بصورت دستی وارد کنید. منتها قبلش گزینه Manualy proxy configuration رو انتخاب کنید تا آپشن‌های زیرش فعال بشن. بعد، آدرس IP و شماره پورتی رو که قیلترشکنتون بهتون داده وارد کنید. (مثلاً برای free-gate آدرس 127.0.0.1 و شماره پورت 8085 هست که ممکنه برای شما فرق کنه.

    Posted by milad | 2008/12/01, 02:56

پاسخی بگذارید

کافه‌توهم را از فید دنبال کنید

نویسندگان:

Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

به 80 مشترک دیگر بپیوندید

لایک خور


لینک‌های خوشمزه

RSS لینک‌دونی گودری دوستان

  • خطایی رخ داد! احتمالا خوراک از کار افتاده. بعدا دوباره تلاش کنید.