//
you're reading...
ادبیات, شخصی

جورج، ارنست و ایزاک اینا!


.
بعد از بازی بی بو و بی خاصیت کتاب های گاززده که بوی نداشته ش همه ی اینترنت رو برداشت! میخوام به کتاب هایی بپردازم که به مقدار زیادی روی روان متوهم من تاثیر گذاشتند.

از جمله این کتاب ها میتونم به 1984 جرج اورول اشاره کنم که به شکل وحشتناکی جامعه و حکومت خودمون رو جلوی چشمانم به تصویر کشید. فکر نمی کنم این یکی نیازی به توضیح داشته باشه. داستان برادر بزرگ و حکومت توتالیتر اون و عشق نافرجام بین کاراکترهای اصلیش که ناامیدی رو به شدت به اذهان خواننده هاش میاره و تو همون حالت رهاش می کنه.

1984ad.jpg

از کتاب های کلاسیک دیگه، وداع با اسلحه (ارنست همینگوی) رو دوست دارم که روایتی عاشقانه از یک سرباز ایتالیایی و پرستاری انگلیسی در زمان جنگ جهانیه. از مرشد و مارگاریتا هم که چند ماه پیش خوندم بسیار لذت بردم(ممنون از همونی که میدونه!)

اما سه گانه بنیاد، اثر بی نظیر ایزاک آسیموف از اون دسته کتاب هاییه که خیلی تحسینش می کنم و قدرت ذهن خلاق نویسنده ش رو ستایش می کنم. تو ایران، عنوانی که برای ترجمه ی این کتاب ها استفاده شده، ظهور، فرمانروایی و سقوط امپراتوری کهکشانها هستن.

foundation_lg.jpg

داستان در فضا میگذره و روابطی که سیارات مختلف با هم دارن، دوره های زمانی متفاوتی در این داستان مورد استفاده قرار گرفتن که البته همه شون در آینده هستن. کتاب خیلی قابل توضیحی نیست. اگه اهل کتاب های علمی تخیلی هستین، اینو حتماً بهتون توصیه می کنم. اگه بتونم، حتماً یه پست جدا درباره ی این کتاب می نویسم. ولی اول باید برم یه بار دیگه کتاب رو بخونم. از امشب این کار رو می کنم!
648a225b9da0185b585d2110_aa240_l.jpgماموریت فراموش شده و سفر شگفت انگیز 2 هم از اون کتابهایین که بارها خوندمشون.این دومی داستان تلاش عده ای دانشمند رو به درون مغز یک دانشمند روسی در حال مرگ روایت می کنه تا اسرار پنهان در مغز اون رو از مغزش بیرون بکشن. در این بین اونا یک دانشمند امریکایی رو هم از کشورش میدزدن و با خودشون به این سفر بی انتها میبرن.
کتابهای دیگه اسیموف هم برای من خاطره انگیز بوده ن و به همراه کتاب های ژول ورن، رویاهای کودکی و نوجوانی منو تشکیل دادن.
اینا چیزایی بودن که الان یادم اومد. بیشتر هم فکر کنم چیز بیشتری یادم نمیاد!
شما چی؟

پیوست: الان تو سایت goodreads هستم. سایت جالبیه، بخصوص برای کسایی که با کتابها زندگی می کنن. متاسفانه من خیلی اهل کتاب نیستم. یعنی بودم ولی دیگه اونوقت وقت نمیذارم. ولی به هرحال بدم نیومد که ثبت نام کنم و یه کتابخونه ی دیجیتالی هم داشته باشم.

این از اون سایتایی که در اولین فرصت احتمالاً قیلتر میشه. چون هم کامیونیتیه، هم یه سری روشنفکر باسواد (بلانسبت خودم) ریختن توش، هر لحظه امکان داره جرقه از خودشون در کنن! اونوقت دیگه به 30 نمی رسیم!

گفت‌و‌گو‌ها

2 thoughts on “جورج، ارنست و ایزاک اینا!

  1. سلام
    اول تبریک بابت خانم الف ر
    دوم امیدوارم هر چی بخوای همون بشه البته اگه خوب باشه
    سوم من فقط یادم میاد عکسای کتابهای ایزاک رو نگاه می کردم به گمونم یه کتابهایی هم مثل اتمسفر آب زمین و … داشت بیشتر از این یادم نمی آد
    چهارم افسوس می خورم که چرا اینقد وقت کم دارم اگه بدونی … الان چند ماه چندتا کتاب گرفتم و چقد دلم می خواد بخونمشون اما بیشتر از حدکثر بیست صفحه نتونستم البته اینو هم باید اضافه کنم که خیلی تنبلم

    Posted by اسما | 2008/02/22, 08:43
  2. 1984 را دوست دارم به شدت!
    آیزاک آسیموف را دوست دارم خفن!
    مرشد و مارگریتا چیه؟ نمیدونم؟!
    دور دنیا در هشتاد روز رو 80 بار خوندم! البته در جوانی.
    goodreads هم خوبه ولی مثل باقی سایتهای ایرانیزه شده … هیچی نگم بیتره ننه!
    جرقه هه رو نگرفتم! توضیح بیشتر پیلیز! 🙂

    آمیر:»انقلاب عزیزم…انقلاب!!

    Posted by آتوسا | 2008/02/22, 11:56

پاسخی بگذارید

کافه‌توهم را از فید دنبال کنید

نویسندگان:

Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

به 80 مشترک دیگر بپیوندید

لایک خور


لینک‌های خوشمزه

RSS لینک‌دونی گودری دوستان

  • خطایی رخ داد! احتمالا خوراک از کار افتاده. بعدا دوباره تلاش کنید.