//
you're reading...
موسیقی, وبلاگ, شخصی

بازی ترانه ها


کمال عزیز لطف کرد و من رو به یه بازی با یه سوال سخت دعوت کرد. آهنگ های موردعلاقه م.
راستش تو این چند روز، من هرجا که وقت می‌کردم به چیزی غیر از مشکلات شخصی و کاری و بدبختی و نداری! فکر کنم، به اینکه چطور میشه بعد از حدود ربع قرن عمر بی‌حساب‌کتاب، هنوز نمیتونم بگم آهنگ یا ترانه‌ای که برام خیلی مهمه، فکر می‌کردم. واقعاً که شرمنده‌ی خودم شدم!

به هرحال…

  1. Show Must Go on – Queen
  2. The Winner takes it all – Abba
  3. Chiquita – Abba
  4. To Love you more – Celine Dion
  5. You can still be free – Savage Garden
  6. Conversation with God (Darren Hayes)i
  7. For Always – Lara Fabian
  8. Hurt (Ch.Aguilera)i
  9. Soulmate (Natasha Bedingfiled)i
  10. Nothing in my way (Keane)i

اینا رو نمی تونم بگم که آهنگ های برتر زندگی و این حرفا هستن، ولی چیزایین که واسه من جایگاه مهمی در موسیقی معاصر دارن. نه به خاطر فقط متن ترانه‌شون که ممکنه بعضاً متن پیچیده‌تر از اونی داشته باشن که بشه درکشون کرد یا بعضی ها که کلیشه هستند، موسیقی‌شون برام خیلی مهم بوده. به همین ترتیب هم تو ایرانی‍ها:

  1. هزار و یکشب (شادمهر)
  2. پرنده (مانی رهنما)
  3. قهر (مانی رهنما)
  4. توی مهتاب (وحید حاجی‎تبار)
  5. گنجشکک اشی مشی (فرهاد)
  6. در این دنیا (فکر می کنم عماد رام باشه)

بعضی از آهنگ‌های بالا رو می‌تونین از قسمت دانلود، بگیرن و بعضی از آهنگ‌های دیگه رو هم به زودی مورد بحث می‌ذارم. به خصوص شماره 6 آهنگ‌های انگلیسی رو که کار عجیب غریبیه از آلبوم جدید دارن ‌هیز.

تمام دوستانی که کامنت میگذارن ولکامند به بازی. بفرمایید!

گفت‌و‌گو‌ها

10 thoughts on “بازی ترانه ها

  1. ای ول به این آهنگ ها.

    Posted by کمال | 2008/03/14, 06:39
  2. اوهوم!

    Posted by شبستان | 2008/03/14, 10:38
  3. 1- با سلام مجدد به شما و تمامی اهالی وبلاگ صمیمی مفید و خوب شما، امیدوارم که حال شما خوب باشد و غمی نداشته باشید، اگر از احوالات ما پرسیده باشید ملالی نیست جز دوری شما که امیدوارم به زودی دیدارها تازه گردد!
    2- گور پدر ویندوز ویستا، نمی دونم چرا انقدر ازش بدم میاد! خدا وکیلی تخمیه، فقط خوشگلش کردن… (خداییش نظر کارشناسانه ای بود)
    3- با دوستی بحث می کردیم سر اینکه در هنر مدرن مرزها و قید وبندها برداشته شده و اصولا برای شعر گفتن نباید قافیه و وزن و ردیف و …. رو رعایت کنیم، اما این دلیل نمیشه که هر عبارتی که نه وزن داشت نه قافیه و نه ردیف و نه حتی منظور معین و نه حتی ارتباط منطقی بین کلمات، رو بشه به عنوان شعر مدرن در نظر گرفت! یعنی به زبان خودمانی تر هر ..شعری که شعرمدرن نیست! حالا شده قضیه همین نقاشیه! این نقاشی از لحاظ ارتباط منطقی بین اجزائش مشکل داره! یعنی تو اون مسیر زیگزاگ، هنرمند فقط با در نظر نگرفتن چیزی که چشم میبینه یه مسیری خلق کرده که از بیخ ایراد داره! یعنی ستونهایی که برای نشون دادن بالا رفتن ارتفاع در طول مسیر نقاشی کرده اصولا با پیچش مسیر منافات داره! یعنی چی؟ یعنی وقتی شما مسیری رو به این توپولوژِ میکشی نمی تونی (چون در مشاهده المان واقعی اینگونه نیست) چنین ستونی رو اینطوری بکشی و اینطوری بنا کنی!
    البته عمرا اگه فهمیده باشید من چی گفتم!!!!!!!!!
    4- در مورد موسیقی های مورد علاقه کلن با سلیقه ات حال کردم! خصوصا اینکه من با دارن هیز و سویج گاردن و با آهنگ مای لاو فور یو اینسیشبل بدفرم خاطره دارم…
    5- اما در مورد اون 41 موردی که تو فیلمها هست اما تو دنیای واقعی اصلن اتفاق نمیفته، با حرف آیدا خیلی حال کردم، نگاه بسیار نکته سنج و عالی بود ، چون دقیقن تو دنیای واقعی خیلی اتفاق میفته و کون سوزی هم داره شدیدا …

    Posted by امید | 2008/03/14, 12:28
  4. جواب به:
    ->به امید:: خوبه ها…ماهی یه بار سرویس مدرسه تون از این طرفا رد میشه میای همه ی پستا رو ریویو می کنی نظراتو یه جا پخش زمین می کنی!! ایول که هنوز همون شلخته ای هستی که بودی!

    Posted by آمیر | 2008/03/14, 16:19
  5. نه به جان خودم! اصولن من تقریبا هر 2 یا 3 روز میام اینجا! البته این دفعه واقعا 1 هفته شد چون ای دی اس الم قطع شده بود و پول نداشتم شارژش کنم، دایال آپ هم خفن حوصلمو سر می برد و کلن بیخیال اینترنت بودم! اما در کل ما اصولن ارادت داریم D:

    آمیر:»ما چاکر میباشیم!

    Posted by امید | 2008/03/14, 21:36
  6. پرنده خوبه … ماني …
    فور الويز همون موزيك متن هوش مصنوعي رو ميگي ؟

    Posted by parissa | 2008/03/16, 10:41
  7. خوشمان آمد …

    Posted by مرواريد | 2008/03/16, 12:28
  8. Celine Dion هم خودشو دوست دارم چون شبیه معلم حرفه فنم در دوران راهنمایی هست هم صداشو و هم آهنگاشو خیلی دوست دارم

    Posted by اسما | 2008/03/19, 07:41
  9. ياسوج

    Posted by عاليه | 2008/05/05, 17:24

پاسخی بگذارید

کافه‌توهم را از فید دنبال کنید

نویسندگان:

Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

به 80 مشترک دیگر بپیوندید

لایک خور


لینک‌های خوشمزه

RSS لینک‌دونی گودری دوستان

  • خطایی رخ داد! احتمالا خوراک از کار افتاده. بعدا دوباره تلاش کنید.