//
you're reading...
وبلاگ, شخصی

وبلاگی تو سرزمین غریبه‌ها


یادمه یه‌بار که با مادربزرگ‌جان می‌حرفیدیم، بهش گفتم که «من یه وبلاگ دیگه هم دارم راجع به فیلم که دیگه توش نمی‌نویسم و چهار پنج تا پستش رو منتقل کردم به وبلاگ سابقم.» همونجا بود که پیشنهاد جالبی پیش روم گذاشت راجع به اینکه «یه وبلاگ انگلیسی هم بزن و توش بنویس. تو که انگلیسیت خوبه!» اونجا من خندیدم و گفتم «حتماً! چقدر هم وقت دارم!» و ماجرا به درخت فراموشی سپرده شد. دیروز که داشتم اینور اونور گشت میزدم ، به وبلاگ انگلیسی کمانگیر رسیدم و نگاهی به نوشته‌هاش کردم. بعد به یاد پیشنهاد آتوسا افتادم و گفتم چرا که نه…! کمترین مزیتش اینه که رایتینگت تقویت میشه و یه کم بیشتر از کمترین مزیتش اینه که محدوده خیلی وسیعتری از خواننده‌ها رو دور و ور خودت می‌بینی و باز یه کم بیشتر از قبلی اینه که بیشتر درگیر نوشته‌های جماعت انگلیسی‌زبان می‌شی و در نتیجه علاوه بر تقویت خوانندگی، سوژه‌های جالبتری برای نوشتن به فارسی دستت میاد و همین!

نتیجه نهایی اینکه وردپرس که خونه‌ی مهر و صفا و صمیمیت و مهمان‌نوازی هست…بذار یه وبلاگ دیگه همینجا باز کنم و اینبار حس کامیونیتی به زبان اصلی رو توش تجربه کنم! گو اینکه از همین الانش هم اونجا غریبم. جذابه، نه؟

Backdoor : Another entrance to my cluttered mind

چیزی که از الان نگرانم می‌کنه، نحوه متفاوت نگارش به زبان انگلیسیه. اینجا دیگه از اون راحتی گفتار فارسی و سبک‌های خاص نوشتاری مث کودک متوهم و … خبری نیست و صرفاً میشه تو یه مسیر مستقیم حرکت کنی و حرفت رو بزنی. طنز خاص فارسی، تو انگلیسی ارزشی نداره و باید حرفه‌ای باشی تا بتونی خواننده‌هاتو اونجور که اونا می‌خوان راضی نگه داری. منم که هیچی!

ظاهراً تو این راه باید از دوستانی مثل لوکادیوم که وبلاگ فارسیش رو ول کرده و رفته انگلیسی می پسته! آموزش ببینیم.

با همه اینا به هرحال، یه چالش بزرگ میبینم…! (خودم از این جمله‌م تحت تاثیر قرار گرفتم!) امیدوارم که توش نیفتم…یا اگه افتادم بعدش درنیام بیفتم تو چاه!! (چالش همون چاله‌س دیگه؟ نه؟!!)
آدرسش با اینجا خیلی فرق نمی‌کنه. یه 2 میذارین اول آدرس فعلی میشه اون یکی.

http://2fancies.wordpress.com

به هرحال انتظاری ندارم که کسی از وبلاگستان فارسی قدم‌رنجه کنه و بیاد اونجا، چون قرار هم بر این نیست. ولی اینارو اینجا نوشتم که مث بقیه‌ی چیزا ثبت در پرونده بشه.

شب خوش.

گفت‌و‌گو‌ها

3 thoughts on “وبلاگی تو سرزمین غریبه‌ها

  1. سلام
    خدا قوت

    ایشاللا وبلاگ انگلیسیت هم خوف میشه

    من به روزم

    بیا و برام نظر انگلیسی بزار
    بای

    Posted by پونی | 2008/03/29, 01:42
  2. لینکاندمت!
    فقط به خاطر تقویت زبان انگلیسی ننه جون این کارو کردی نه؟ ای بل!
    فقط آمیرووووووووو کامنتای انقلیسی منو اول ادیت کن بعد بپابلیش!
    🙂

    Posted by Atousa | 2008/03/29, 01:46
  3. خدا به خیر کنه 🙂

    Posted by کوچه باغ | 2008/03/29, 06:37

پاسخی بگذارید

کافه‌توهم را از فید دنبال کنید

نویسندگان:

Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

به 80 مشترک دیگر بپیوندید

لایک خور


لینک‌های خوشمزه

RSS لینک‌دونی گودری دوستان

  • خطایی رخ داد! احتمالا خوراک از کار افتاده. بعدا دوباره تلاش کنید.