//
you're reading...
عمومی

سریال‌های خارجی و طرفداران ایرانی


تاثیری که سریال آخر مهران مدیری تو عید رو اذهان عمومی و خصوصی گذاشت و گروه‌های پراکنده‌ی بحث و دعوا رو در اقصی نقاط وب پهناور برجای گذاشت، من رو به این فکر انداخت که چرا دایره‌های بحث راجع به مجموعه‌های تلویزیونی بین جماعت وبگرد ایرونی شکل نمی‌گیره. البته وقتی دارم از مجموعه‌های تلویزیونی صحبت می‌کنم، قطعاً منظورم سریال‌‎های آبدوخیاری ایرانی نیست که یک در ده‌هزار ارزش بحث و نقد رو ندارن. اگر میخواین بگین «سریا‌لهای خارجی استکبارجهانی که بین ایرانی‌ها شناخته شده نیست و غیره و غیره… خیلی محترمانه دعوتتون می‌کنیم که تا به ادامه‌ی بحث توجه نفرمایید!
کاملاً متوجه هستم که هنوز تعداد آدمایی که بیننده‌ی پر و پاقرص مجموعه‌های معروفی مثل Friends, Lost, Heroes, Office, خانواده‌ی سیمپسون‌ها و غیره و مجموعه‌های کمتر معروفی مث Firefly و Crossing Jordan› و Futurama و مجدداً غیره باشن، محدوده و قابل توجه نیست، اما باید درنظر داشته باشیم که این عده محدود اصلاً یه گروه نزدیک به هم و در واقع یک Community رو تشکیل نداده‎ن تا علایق و مشترکاتشون رو تو اون زمینه هم بروز بدن. فکر هم نمی‌کنم که تو این زمینه، سایت‎هایی مثل فیس‌بوک و اورکات خیلی چاره‌ساز بوده باشن و در نهایت اینکه، یک مرجع مناسب برای طرفداران فارسی‎زبان این سریال‎ها هنوز وجود نداره. بطور مثال، احتمال می‎دم که علاقه‌مندان به سریال Heroes بعد از تموم شدن پخش فصل دوم این سریال، منتظرن که فصل سوم هم پخش بشه (و البته دو روز بعدش با بهترین کیفیت، رو سایت‌های تورنت و غیره قرار بگیره) اما واقعاً نمی‌دونن که دلیل وقفه‌ی طولانی پیش‌اومده بین این دو فصل چیه و فصل بعد از چه تاریخی شروع می‌شه. (که سپتامبر 2008 باشه)
وجود مطالب مناسب و در دسترس، جدا از اینکه می‌تونه طرفداران این مجموعه‌ها رو راضی کنه، می‌تونه باعث بشه که تعداد زیادی از بخش passive وبگرد‌ها، به طرف موضوعات خاصی جذب بشن و حتی درصدد تهیه‌ی این سریال‌ها – که این‌روزها دیگه واقعاً کار سختی نیست – بربیان.

lostheroes

از اونجایی که اصولاً این جور کارها، نیاز به همکاری و همیاری چندین نفر از دوستان علاقه‌مند داره، بنابراین فکر ‌کنم این پست رو بشه یه جور دعوت‌نامه برای تمام این دوستان درنظر گرفت که نظرشون رو راجع به این موضوع و چیزی که در این مورد فکر می‌کنن را مطرح کنن.

منتظر پیشنهادهای خوبتون هستم.

firefly

پیوست: مسلماً سریال های دیدنی دیگه ای هم هستن که من اون بالا اسم نیاوردم که یکیشون اونیه که حرفشو نزده، در اینجا رو تخته میکنه! بنابراین شما به بزرگی خودتون ببخشید.

گفت‌و‌گو‌ها

28 thoughts on “سریال‌های خارجی و طرفداران ایرانی

  1. خب شاید تو بعضی از فروم‌ها ازین بحث‌ها داشته باشیم، در ضمن فکر کنم سریال 24 را هم به لیستت اضافه کنی بد نباشه، سریال لاست هم تا چند روز دیگر بدستم می‌رسه و پایه هر جور کاری هم هستم.

    آمیر:►احتمالاً همینطوره. ولی مساله اینه که جاییی باشه که بیشتر حالت رسمی داشته باشه تا مثلاً صرفا ً یه فروم.
    راستش رو بخوای من قسمت اول LOST رو خیلی وقت پیش دیدم ولی اصلاً جذبم نکرد. بعد از دیگه میترسم که بقیه شو ببینم با اینکه میدونم چیز خوبیه.

    Posted by محمد | 2008/04/06, 19:30
  2. اولا که سریال how i met your mother رو جا انداختی … اینم لینک توضیحات سریال . http://macromediax.wordpress.com/2007/10/02/howimetyourmother/
    دوما که این lost هم تازه چند قسمتشو دانلود کردم … جالب بود . و به دوستان هم توصیه میکنم برن دنبالش .
    و در آخر اینکه ما هم هستیم . چون واقعا سریال های خوب رو هم میشه معرفی کرد به خیلی ها که میتونن ببینند . اما از این سریال ها و نحوه دانلودش خبر ندارن …

    آمیر:►خیلی ممنون از لینک و مرسی از مشارکتت.

    Posted by macromediax | 2008/04/06, 20:23
  3. سی دی ها رو بفرست تا با هم بحث کنیم!

    Posted by شبستان | 2008/04/06, 20:34
  4. پیشنهاد خوبیه و به روش‌های مختلفی می‌شه دنبالش کرد. مثل همیشه کار گروهی از همه بهتره. پیشنهاد من اینه که یه وبلاگ گروهی در وردپرس درست برای این کار درست کنیم.
    زمینه‌های مشارکت هم زیاده از اشتراک لینک دانلود و زیرنویس، تا آپلود اسکرین شات و قطعات جالب این سریال‌ها و یا بحث در مورد داستان و فلسفه سریال‌ها و نقد اونها.

    آمیر :►مرسی از نظرتون آقای دکتر.
    اتفافاً تو همین فکر هم بودم. گرچه زمان زیادی رو میطلبه ولی فکر می کنم کار تازه ای بشه. و به مرور طرفدارای خودش رو پیدا کنه.

    Posted by علیرضا | 2008/04/06, 21:37
  5. وا! ننه! اینایی که گفتی کدوم کانال نشون میده؟
    هاننننن؟
    شبستان راست میگه! برای من هم بفرست. بعدا پایه ام!

    آمیر:►شما دوتا فقط بشینین کنار پسته بشکنین! یه وقت خسته نشین ها…!

    Posted by آتوسا | 2008/04/06, 21:57
  6. خیلی‌ها هنوز این سریال‌ها رو ندیدن. یا مثل خود من تازه شروع به دانلود و دیدن اونها کردن. دانلود کردن همه قسمت‌ها هم که یه چیزی در مایه‌های غیر ممکنه. پس فکر کنم یکی از اولین کارا به اشتراک گذاشتن این‌ها روی cd و DVD می‌تونه باشه.

    آمیر:◄►اینم پیشنهادیه. گرچه جزو کار اصلی محسوب نمیشه. ولی اگه کسی بخواد، میتونه از این مساله، به عنوان یه کار تبلیغی هم استفاده کنه.

    Posted by محراب | 2008/04/06, 22:16
  7. من سریال LOST رو چند قسمتش رو دیدم ولی اصلا به نظرم جذاب نبود یا حداقل اونی نبود که همه اینقدر ازش تعریف میکنن. ولی در عوض سریال ALIAS به نظرم ارزش دو سه بار دیدن رو داره.اون هم 4ساله بوده.هر بار چهره عوض کردن ها و غافلگیری ها از نکات جذاب فیلم بود.
    در مورد Friends هم هیچ وقت حاضر نیستم فیلمی رو ببینم که به بیننده القا کنن کجای فیلم باید بخندی..یعنی در واقع اون خنده های مضحکش در لابلای فیلم اعصاب خردکنه!

    آمیر:►
    باهات تقریباً موافقم. ولی فکر می کنم که میشه Friends رو از قاعده ی این سری مجموعه ها مستثنی کرد. اگر 50 تا 90 درصد هرهر و کرکرهایی که تو سریال های دیگه میشنوی، واقعاً خنده دار نباشن، در مورد Friends این قضیه قطعاً خیلی کمتره. یه چیزی در حدود 10 تا 20 درصد. اینو هم باید درنظر بگیری که طنز مورد استفاده در سریال های انگلیسی زبان، خیلی ضعیف تر از اون چیزیه که تو زبان فارسی استفاده میشه. بنابراین قعطاً صحنه هایی وجود داره که ما رو نمیخندونه.

    Posted by حرف زیادی | 2008/04/07, 09:38
  8. آهان تو به دنبال ارائه ای از خودتی! و تلاش مستمر برای این که این ارائه پر بیننده باشه و جذاب…
    آهان… فهمیدم!!!
    ببین پیشنهادت خیلی خوبه ها! اما من نمی فهمم به چه دردی می خوره! یه چنین انجمنهایی رو این بر و بچ هری پاتر باز درست کردن! از بیکاری بعد چند وقت رو آوردن به سایر کتابهای جادوگری و فانتزی و اینا..
    اما من نمی فهمم فرضن که حالا چند نفر که همه lost رو دیدن یا مثلن 24 رو یا friends رو، خب قراره جمع شید چی بگید به هم؟ چی کار کنید مثلن؟!!؟
    میدونی چی میگم!؟ من سر از هدف چنین انجمنی در نمیارم!!!

    آمیر:►امیدجان ما دور هم وبلاگ میخونیم که چی بشه اساساً؟ فکر نمی کنم دور هم جمع شدن و بحث کردن راجع به یه موضوع مورد علاقه، چیز غیرطبیعی ای باشه. حالا اون چیز میتونه یه کتاب، یه حادثه ، یه فیلم یا یه سریال باشه. گو اینکه الان تو مملکت ما، هرگونه تجمع غیرقانونی برای کلیت نظام خطرناک و از نظر شرعی حرام است!
    گاهی از دل بحث سر همین سریالها هم چیزایی درمیاد که همه رو به خودش جذب می کنه.

    Posted by امید | 2008/04/07, 10:00
  9. مثلن من خودم عاشق دلخسته سیمسون ها هستم! میمیرم براش! اما خب که چی… ؟

    Posted by امید | 2008/04/07, 10:06
  10. برای تهیه ی این سریالها میتونین به بخش اشتراک گذاری محصولات فرهنگی فروم پرشین تولز مراجعه کنین.مطمئنا از اون چیزی که خواهید دید شگفت زده میشین.;)
    البته باید با فیل*تر شکن برین!اما مطمئن باشین ضرر نمیکنین!
    http://forum.persiantools.com/

    Posted by f | 2008/04/07, 10:15
  11. ايده جالبي است

    Posted by Mohammad | 2008/04/07, 10:37
  12. این وبلاگ تورنت های ویدئویی علمی میذاره . حتما سر بزنید .
    http://Torrent.persianblog.ir
    ویدئوهای دایناسورها .. ویدئوهای مستند حیات وحش . ویدئوهای تاریخی در مورد ایران . کوروش و داریوش . و خیلی ویدئوهای جالب دیگه

    Posted by macromediax | 2008/04/07, 12:12
  13. مرسی از مطلبت …ولی مطمئن باش که اینجور بحث ها و گفتگو ها پیرامون اینجور سریال ها خیلی وقته وجود داره و به نظر من بعضی از بحث ها یه جورایی مکمل خود سریال هست …یکی از بهترین فروم ها همونجور که دوستمون گفتن فروم پرشین تولز هست که خوندن مطالبش ضرر نداره(قسمت سریال های تلوزیونی) و به راحتی هم میشه از بخش اشتراک گذاری محصولات فرهنگی دی وی دی ها رو به قیمت مناسب تهیه کرد…خودم به ندرت برنامه های چرت تلوزیون (به جز 4سوی علم شبکه چهار)و ماهواره رو نگاه میکنم و اول سعی میکنم اطلاعات کاملی راجع به برنامه بدست بیارم و بعدا وقت صرفشون کنم…

    آمیر:►فکر نمی کنم خیلی ها مث شما باشن. یعنی اینکه سریالی رو بخوان ببینن و برن راجع بهش تحقیق کنن. حالا چه قبلش و چه بعدش.
    فروم سریال های پرشین تولز، فروم خیلی خوبیه اما یه سایت خاص این کار به حساب نمیاد.

    Posted by امير | 2008/04/07, 13:21
  14. ایده ی خیلی جالبیه … من حاضرم در بخش سریال های انیمیشنی ( مثل خانواده ی سیمپسون ها و گارفیلد ) هر کمکی که از دستم بر می آید رو انجام بدم.
    من خودم هم در وبلاگم سعی می کنم در مورد سریال های انیمیشنی اطلاعاتی بدم.

    Posted by شاهین | 2008/04/12, 14:07
  15. من سریال لاست رو دارم . هر کی می خواد بخره ایمیل بزنه.ضمنا حاضرم با فیلم و سریال های دیگه مبادله کنم

    ایمیل من:hossein_r_madrid@yahoo.com

    Posted by حسین | 2008/08/22, 22:58
  16. من تازه می خوام لاست رو بگیرم، ولی فرار از زندان رو گرفتم و فکر می کنم واقعا سریال جذابی باشه!
    فکر می کنم 4400 هم خوب باشه البته من ندیدمش.کسی لینک دانلودشو داره ؟
    البته از 4shared چون سایت های دانلود معروف مثل rapidshare رو اینجا بستن!!!

    Aamir: اونجا کجاست که رپیدش بسته س؟! یه سر به لینکیکه بچه ها تو کامنت ها گذاشتن بزن. اگه ADSL هم داری که خوب…تورنت از همه چی بهتره.

    Posted by sooran | 2008/09/08, 18:32
  17. من فقط فيلم لاست1تا4 رو ديدم. كه به نظرم خيلي فيلم جالبي بود. ولي از بقيه سريالهاي خارجي هيچ اطلاعي ندارم. لطف بكن يه ليستي از بهترين سريالها كه مثل سريال لاست ارزش ديدن رو داره برام ميل كن.

    Posted by ويكتوريا | 2009/02/15, 21:31
  18. salam be nazare man harki filme losto did khooshesh naumad hatman age filme pricon barek roo bebine daghoon mishe chon shahkare in film por az haejane

    Posted by ارمغان | 2009/03/08, 15:09
  19. ozr mikham ghalete emlaii esme film prison break

    Posted by ارمغان | 2009/03/08, 15:13
  20. سلام آيا اينهاي كه نوشته ايذ ميتوان پيدا كرد براي خريد
    راهمايي كنيد

    Posted by سالار | 2009/06/10, 03:12
  21. سلام چیزی درباره ی سریال خانه مد می دونید و آیا برای خرید در فروشگاههای اانی وجود داه؟؟

    Posted by پرتو | 2009/09/19, 07:41
  22. یاسی جون میگم سریال فرر از زندان که میگن قراره از شبکه ی ایران پخش بشه در خود آمریکا کاملا تمام شده ؟؟ همین 4 فصل بوده؟؟ یعنی دیگه ساخته نمی شه؟؟

    Posted by سوسن | 2009/09/21, 09:08
    • این یاسی دقیقاً کی هست؟!
      فصل چهارم پایان پریزن برک بود ولی صحبت هایی هست که میخوان فصل پنج و شش هم براش بسازند. در حد صحبت

      Posted by Ãmir | 2009/09/21, 09:23
  23. بابت اسم متاسفم اشتباه شد …
    فصل 4 چند قسمته؟؟

    Posted by سوسن | 2009/09/24, 07:25
  24. سلام به تمام دوستان
    من سریال های 24 وlost و prison break و heroes رو دیدمکه سرآمد این سریال ها رو میتونم سریال 24 معرفی کنم.
    شما از دیدن این سریال خسته نمیشوید.سراسر هیجان و باید بگم که یه جورایی این سریال مردونه است ویه مقدار خشنه.ولی در کل با امتیازی که در imdb گرفته خودتون میتونید قضاوت کنید.
    در ضمن به سایت بنده ی حقیر هم اگه تونستید سر بزنید.
    http://www.dvd9.sub.ir
    که بزودی سریال ها رو یرای فروش در آنجا خوام گذاشت.واین سایت فیلتر شده وباید با فیلتر شکن وارد بشید.
    با تشکر

    Posted by hamid | 2010/07/14, 22:50

پاسخی بگذارید

کافه‌توهم را از فید دنبال کنید

نویسندگان:

Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

به 80 مشترک دیگر بپیوندید

لایک خور


لینک‌های خوشمزه

RSS لینک‌دونی گودری دوستان

  • خطایی رخ داد! احتمالا خوراک از کار افتاده. بعدا دوباره تلاش کنید.