//
you're reading...
تلویزیون

mbc persia؛ فعلاً که نچسب‌ناک میباشد!


نمیدونم چند نفر از شمایی که الان در حال خوندن این کلمات هستین، تو خونه ماهواره دارین، نگاه می‌کنین، اهل فیلم هستین و اصولاً وقت آزاد دارین! اما برای من که ماهواره‌مون تو خونه عمو و عمه نیست و هر از چند گاهی سری به کانال‌های مختلفش می‌زنم و البته فیلم‌باز هم هستم، خبر راه افتادن کانال جدیدی برای نمایش فیلم به زبان فارسی (با زیرنویس فارسی) روی ماهواره عرب‌ست خیلی جالب بود. کانال mbc persia که به نظر نمیاد ارتباطی به کانال‌های MBC معروف داشته باشه* ، صبح تا شب انقدر فیلم پخش می‌کنه تا جونتون بلانسبت دربره! امروز از روی فرکانسی که تو وبسایتش نوشته بود، کانال رو پیدا کردم و البته تونستم به یک سری مکشوفات جالب دست پیدا کنم که البته جای تحسین برای خودم داره که در مدت سه ساعت اینا، این موارد رو کشف کردم. اینکه:

1 – فیلم‌ها ظاهراً زیرنویس فارسی دارند. اما انقدر  ترجمه‌ها وحشتناکه که اگر واقعاً بخواین فیلمی ببینین و از دستتون در نره که داستان چی بوده، بهتره که یا کلاً بی‌خیال زیرنویس بشین یا بشینین پای تلویزیون ایران!! برای فیلم آقا و خانم اسمیت، زیرنویس اساساً یه چیزی در حد فاجعه بود. جوری که من به زور میتونستم جمله‌ای پیدا کنم که مشکلِ برگردان نداشته باشه!

2 – فیلم تاثیر پروانه‌ای، یه پایان‌بندی متفاوت داره که احتمالاً تو DVD اصلیش گنجونده شده. تو ورژنی که امروز تو این کانال پخش کرد، پایان‌بندی اصلی، جای خودش رو به یه سمبلیزاسیون لوس و بی‌معنی داده بود که اصل برای هرکس که فیلم رو ندیده باشه، کل ماجرا بیشتر مشابه یه شوخی بی‌مزه خواهد بود. نمیدونم چرا -برای اونایی که اصلش رو دیدن- آخرش به جای اینکه اشتون کوچر خودشو از زندگی ساقط کنه، باز هم برگشت به گذشته و همه چی به خوبی و خوشی به پایان رسید؟!

3 – فیلم آقا و خانوم  اسمیت، یه اتلاف وقت بزرگه! اکشن به این مسخره‌ای رو تابحال ندیده بودم، گو اینکه مدت‌ها بود دنبال تماشای این فیلم بودم؛ ولی نمی‌دونستم که اینقدر آبکی از آب درمیاد!  تنها دلخوشی‌ای که تا آخر پای تلویزیون نگه داشته بشدم، همونی بود که همه به خاطرش می‌شینن پاش! آنجلینا جولی!!!

فعلاً در همین حد.

* از این جهت می‌گم ارتباطی به کانال‌های mbc عربستان نداره چون:
1 – تمام زمان‌ها به زمان امارات اعلام میشه.
2 – تو سایت mbc.net هیچ اشاره‌ای به این کانال نشده.
3 – بطور کلی هیچ شباهت تبلیغات (لوگو، تبلیغات، نمایش آنونس و…) با کانال‌های Mbc نداره.
4 – حتی فرکانسی که برای این کانال داده شده با فرکانس کانال‌های فوق متفاوته.
5 – برای اطلاعات بیشتر برین خودتون ببینین!!

گفت‌و‌گو‌ها

10 thoughts on “mbc persia؛ فعلاً که نچسب‌ناک میباشد!

  1. باز هم در كل دي وي دي از تي وي و ماهواره بهتره ….انتخاب ها بيشتره
    با شماره ي 2 و 3 كاملا موافقم …. اينطور كه به نظر مياد اون پايان مزخرف رو براي پخش عمومي ساختن و پايان جالبتر فقط روي دي وي دي هست ….
    – براي زيارت آنجلينا جولي فيلم Wanted خيلي قابل تحمل تره

    Posted by آرش | 2008/07/11, 23:53
  2. اوه …. چقدر بهونه میگیری؟ همینکه اونجای ضرغامی داره میسوزه کافی نیست؟ اگه آگهی خوب بگیرن، فکر کنم روز به روز بهتر هم بشه…
    آنجلینا جولی کلا هنرپیشه نرمالی نیست… بالا پایین خیلی زیاد داره…

    آمیر:►یه چیزی خیلی مشکوکه…نمیشه فکر کرد که این کانال رو خودشون راه انداختن تا …؟

    Posted by رامین | 2008/07/12, 04:55
  3. آنجلینا رو عشقه!

    خودشو زیاد ناراحت نکن مهندس

    اینورا گاها میومدی

    ما آنالوگ موندیم و تو رفتی تو عصر نانو

    Posted by پونی | 2008/07/12, 22:32
  4. سلام.
    قضاوت سریعت قابل تحسینه. ولی به نظر من کاچی بعضه هیچی. پاسخی هم که به رامین داده بودی هم دور از انتظار نیست.

    در مورد زیرنویسها هم فکر میکنم اون یه مورد شاید استثنا بوده (من خودم این فیلم را نشستم ببینم). چون زیرنویسهای فارسی خیلی عالی برگردانده میشوند. من که اکثر فیلمهایی که دیدم بسیار عالی و روان برگردانده شده.

    َآمیر:► البته من پنج دقیقه آخر تاثیر پروانه ای رو که دیدم خیلی خوب زیرنویس شده بود. اما وقتی یه چیزی مث همین دومی که گفتم رو میبینی وزیرنویس وحشتناکشو، دیگه منتظر نمیشی که بقیه رو بیبینی! ممنون از تعارفت، ولی هیچ هم قابل تحسین نیست!

    Posted by رضا | 2008/07/12, 23:39
  5. سلام باهات موافقم فيلم فارست گامپ فاجعه درحد بندسليگاست معشوقه فارست تبديل ميشه به خواهرش خيلي جالبه نه
    با مطلب جديدي در خدمتتون هستم يه سر بيايد اين ور

    Posted by داداشي | 2008/07/13, 01:18
  6. دوست عزيز اگه به دقت به وبسايت MBC يه سري ميزدي اينقدر ناشيانه مطلبتو نمي‌نوشتي.
    اگه به قسمت انگليسي سايت MBC بري ميبيني كه MBC Persia رو معرفي ميكنه.
    اگر هم فيلم باز هستي و مثل من مدام پاي MBC 2, 4, Action مينشستي ميديدي كه خود MBC داره تبليغ كانال جديدشو ميكنه. با اون تيزر منحصر به فردش كه حتي يكي از كانال هاي لس‌آنجلسي هم اون تيزرو پخش مي‌كرد.
    در ضمن اگه به وبلاگ MBC Persia هم سري بزني ميبيني كه در مورد اون اشتباه فيلم آقا وخانوم اسميت كه زيرنويسش يه فاجعه بود يادآور شده و در صدد بهود وضعيت زيرنوسهاست.
    چون اين شبكه تازه افتتاح شده و موفقيتش نسبي هست MBC فعلا اونو تو ليست كانالهاي ثابت و رسميش قرار نداده كه به زودي با پخش تبليغات و گرفتن اسپانسر موفقيتش 100% ميشه.
    بازم در ضمن, كانالهاي MBC ربطي يه عربستان نداره, مقر همشون تو دبي هست. (البته اينو مطمئن نيستم چون تو يكي از سايتها خوندم).
    به قول يكي از دوستان چقدر بهونه ميگيري. اينقدر ضرغامي داره تلويزيونمون به گند ميكشه كافي نيست؟ آخه برادر يكم صبور باش

    آمیر:►البته تقریباً حق با شماست و من زیادی هولم!
    به هرحال ممنو از اطلاعاتتون.

    Posted by Javad697 | 2008/07/13, 08:15
  7. اسمیت گفتی و داغ دلم تازه کردی
    مزخرف بی‌سر و ته

    Posted by وحید | 2008/07/14, 05:10
  8. من که حوصلم نمی شه اصلا برم پای ماهواره تا وقتی اینترنت هست همه فیلمها رو هم از اینترنت دانلود می کنم ولی بعید نیست ترجمشون افتضاح باشه

    Posted by aMiN | 2008/07/16, 06:55
  9. به نظر من كه كار خيلي بزرگي وتحولي در شبكه هاي تلويزوني با اين شبكه شروع شده
    بخصوص كه تا جاي كه من ميشناسم همه انتنها رو به روي اين شبكه چرخوندن
    اوايل كار ممكنه كمي مشكل هم باشه ولي فراموش نكنيد كه mbc يك غول در شبكه هاي تلويزوني منطقه است باز هم كارهاي بزرگي ميكنه حالا ببينيد

    Posted by رضا | 2008/07/21, 17:47
  10. سلام
    من هر كار ميكنم نمي تونم اين كانال رو بگيرم ما هم عرب داريم هم ترك و كانالهاي فارسي ولي اين كجاست هر چي سرچ ميكنم نمي ياد يكي راهشو خيلي راحت و اصولي ياد بده تور و خدا

    Posted by آسمان | 2008/08/02, 21:00

پاسخی بگذارید

کافه‌توهم را از فید دنبال کنید

نویسندگان:

Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

به 80 مشترک دیگر بپیوندید

لایک خور


لینک‌های خوشمزه

RSS لینک‌دونی گودری دوستان

  • خطایی رخ داد! احتمالا خوراک از کار افتاده. بعدا دوباره تلاش کنید.