//
هم‌اکنون می‌خوانید...
شخصی

شوالیه‌ی تاریکی: بهترین فیلم سایت سینمایی imdb


شوالیه‌ی تاریکی، جدیدترین فیلم از مجموعه‌ی بتمن، به شکل خارق‌العاده‌ای در حال  پشت سر گذاشتن تمام رکورد‌های سینماییه. حتی اگر فروش 75 میلیون در سه روز اول اکران رو کنار بگذاریم، فروش 314 میلیون دلاری در فقط ده روز چیزی نیست که بتونیم نادیده بگیریم.این رقم شش‌روز زودتر از قسمت دوم دزدان دریایی کاراییب برای فیلم درخشان کریستوفر نولان بدست اومده و از همین الان همه منتظرند تا رکورد پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما یعنی «تایتانیک»  شکسته بشه. رکوردی که تا رسیدن بهش، حدود یک‌و نیم میلیارد دلار دیگه راه باقی‌ مونده. شاید این مقدار، فاصله‌ی نجومی‌ای به نظر برسه، اما وقتی به این نکته توجه می‌کنیم که مردم به شدت از شوالیه‌ی تاریکی خوششون اومده و حتی جماعت فیلم‌نبین هم راغب به دیدنش شدن، یه کم اوضاع فرق می‌کنه.

Dark_Knight_2

اما مساله‌ای که یه مقداری حدود هفت هشت ده پونزده ریشتر تکونم داده، رکورد فروش نیست که به هرحال صرفاً یه ارزش مادی به حساب میاد؛ مساله اینجاست که بتمن جدید، تونست برای یک دوره‌ی تقریباً یکماهه، عنوان بهترین فیلم تاریخ سینما رو از نگاه تماشاگران بدست بیاره. این لینک که ورودی فیلم در سایت IMDB هستش، در اولین هفته‎ی اکران تونست امتیاز  9.4/10 رو بدست بیاره. امتیازی که مدت‌های زیادی بود که به هیچ فیلمی داده نشده بود.  منظورم پدرخوانده‌ی معروفه و البته جدیداً فیلم رستگاری شاوشنگ رو هم درکنار خودش می‌بینه. اما اختلاف، زیاده و امتیاز این دوتای آخری 9.1. گو اینکه باید کمی صبر کنیم تا شوالیه‌ی سیاه از تب و تاب اکران بیفته و اونوقت امتیاز واقعی‌ش رو ببینیم. اما هرچه هست، به نظر نمیاد که از پدرخوانده پایین‌تر بیاد.
آپدیت: همونطور که پیش‌بینی می‎شد، امتیاز این فیلم به تدریج پایین‌تر از امتیاز اولیه‌ رسید تا الان به رده‌ی پنجم سقوط کنه. امتیاز این فیلم با دو فیلم بالادستش یکی و روی 9.0 ثابته.

سایت RottenTomatos که نظرات منتقدین درباره‌ی فیلم‌ها  رو جمع می‌کنه، از مجموع 39 نقد، به این فیلم امتیاز 9.5 داده.

درباره‌ی خود فیلم، نظری نمیدم چون مسلماً تو ده روز به ما نرسیده که ببینیمش؛ اما مسلماً در ادامه‌ی آثار درخشان اخیر کریستوفر نولان و بعد از قسمت اول خوش‌ساخت بتمن می‌آغازد، انتظار یه فیلم جذاب دیگه، دور از ذهن نبوده.

نکته‌ی دیگه‌ی این فیلم که بسیاری از منتقدان و تماشاگران رو تحت تاثیر قرار داده، بازی روان و تکان‌دهنده‎ی هیث لجر فقید در نقش جوکره که نقشی رو بازی کرده که قبلاً جک‌نیکلسون بزرگ در بتمن تیم‌برتون ایفا کرده بود. نقشی به‌نهایت مشکل از دلقکی جانی، بی‌روح و شیزوفرنیک که البته هیچ شباهتی به نسخه‌ی اصلی‌ش نداره.
آخرین اثر هیث لجر (که حتماً می‌دونید بر اثر مصرف مواد (یا با یاداوری دوستان، بر اثر تداخل داروها یا اوردوز و غیره) چندماه پیش درگذشت) بدون شک، بهترین اثر اوست و کریستوفر نولان درباره‌ی او گفته:

من خیلی خوش‌شانس بوده‌م که هیث بهم اعتماد کرد تا یه کار مفید براش بتونم انجام بدم و نقشی بهش بدم که او از اجرای اون به خودش افتخار کنه.

با این وصف، احتمال اینکه هیث لجر دومین فردی باشه که بعد از مرگش جایزه‌ی آکادمی اسکار رو دریافت کنه، زیاده. (اولین هنرپیشه، پیتر فنچ بود).
همانند فیلم قبلی، لیست پرشماری از بازیگران نامدار سینما در این فیلم هم حضور دارند. کریستیان بیل درنقش بتمن،  گری اولدمن در نقش افسر پلیس شهر گوتهام، مایکل کین در نقش دستیار بروس وین (بتمن) و مورگان فریمن در کنار  مگی جیلنهال و آرون اکهارت که این دوتای آخری به این فیلم اضافه شده‌ن.

به هرحال باید منتظر باشیم تا ببینییم که این فیلم جدید بتمن، چه رکوردهای دیگری رو پشت سر میذاره. گو اینکه بهتره اون رو فیلمی متعلق به یه بدمن حالا دیگه «افسانه‌ای» مثل جوکر قلمداد کنیم. مردی برای دنیای خودش…

darkknightposter1

در همین‌باره:
انتظارها به پایان رسید
بهترین وال‌پیپرهای فیلم:
1 2 3 4 5 6 7

گفت‌و‌گو‌ها

21 نظر برای “شوالیه‌ی تاریکی: بهترین فیلم سایت سینمایی imdb

  1. فکر می کنم موفق بشه
    والپیپرهای زیبایی ان .

    نوشته‌شده به دست asma | 2008/07/27, 11:51
  2. تایتانیک را که هنوزم که هنوزه ندیدم، اما امیدوارم این یکی را ببینم
    کمتر کارگردانی هم مثل نولان پیدا می‌شه که اکثر فیلم‌هاش استثنایی باشند

    نوشته‌شده به دست محمد | 2008/07/28, 01:55
  3. مرسی بابت لینک
    اما دو نکته هست :
    ۱ – هیث لجر بر اثر مصرف مواد نمرد و مصرف چند نوع داروی آرامبخش که با هم نمی خوندند باعث مسمومیتش شد
    ۲ – تایتانیک اون رکورد رو در فروش کلی بدست آورده و رکورد فروش در آمریکاش ۶۰۰ میلیون دلاره
    ۱.۸ میلیارد فروش کلیه ( us + [ihk ) که الآن tdk به ۶۵۰ میلیون دلار در کل رسیده و خیلی هم راه دوری در پیش نیست

    آمیر:►مرسی از توضیحاتت.
    (محض شوخی) من البته کلاً با این آقای هیث از فیلم داستان یک شوالیه مشکل داشتم! بنابراین ترجیح میدم ب اثر مواد رفته باشه به دیار باقی!
    جریان تایتانیک رو هم نمیدونستم

    نوشته‌شده به دست علیرضا | 2008/07/28, 21:40
  4. معمولا فیلم های جدید در IMDB امتیاز بالاتری دارند و به تدریج رای های بیشتر امتیازشون رو متعادل می کنه. باید منتظر موند و دید چی می شه.

    Aamir:◄من فکر میکنم که تعداد رای های داده ده به فیلم از اهمیت بیشتری نسبت به زمان اکرانش برخورادار باشه. من دارم هرروز چکش میکنم.

    نوشته‌شده به دست نیما | 2008/07/29, 15:50
  5. من همون روز اول که در اومد دیدم فیلم رو. بازی هیث از چیزی که شما تصورش رو میکنید محشرتره! من تو کل عمرم چنین بازی روانی از یک بازیگر نقش منفی ندیده بودم. خیلی جالب هست که نقش منفی در مقابل کارکتری شناخته شده و محبوب مثل بت من رو آنقدر قوی بازی کرده که به کلی نقش بت من رو تحت الشعاع قرار داده. جای همه بچه های ایران خالی که میتونستند فیلم رو توی سینما و با کیفیت بالا ببینند. طفلک لجر هم خیلی جوان مرد و میتونم به صراحت بگم دنیای سینما استعداد درخشانی رو از دست داد. گرفتن اسکار هم حق مسلمش هست. نمیدونم چحوری ولی به هر دوز و کلکی شده فیلم رو ببینید. ضرر نمیکنید. احتمال اینکه این هفته باز برم ببینم کم نیست.

    Aamir:◄دارم از تورنت میگیرمش. گو اینکه واقعاً از فیلم پرده ای بدم میاد. ولی کار دیگه ای نمیشه کرد.

    نوشته‌شده به دست سعید | 2008/07/29, 17:14
  6. در ضمن همون طور که دوستمون گفت لجر بنده خدا رو میشه گفت دکترها کشتند! شایدم خودش رعایت نکرده بود و نوع داروهایی که مصرف کرده بود تداخل مصرف داشتند و به شدت مسمومش کردند و شایعه اور دوز مواد مخدر درست نبود.

    تصحیح شد.

    نوشته‌شده به دست سعید | 2008/07/29, 17:18
  7. دوست من از کی تا حالا لست IMDB مشخص کننده بهترین فیلم تاریخ سینما شده؟

    Aamir:◄IMDB اگر مهمترین سایت سینمایی نباشه، یکی از مهمترین هاست. البته نمیتونه معیار قطعی برای انتخاب بهترین فیلم باشه اما به هرحال ، این مردم هستند که موفقیت فیلم ها رو بهشون اعطا میکنند. همونطور که تاحالا پدرخوانده بهترین بوده.
    همونطور که نمیشه بطور مثال لیستهای دیگه رو نادیده گرفت که بطور مثال همشهری کین رو بهترین میدونن.

    نوشته‌شده به دست محمد | 2008/07/29, 18:56
  8. فیلم جالبی به نظر میاد باید منتظرش باشیم روی تورنت هم نیومده هنوز؟

    Aamir:◄من دارم یه نسخه یک گیگ‌ش رو دانلود میکنم. از اینجا

    نوشته‌شده به دست teroa | 2008/07/30, 07:45
  9. كرستوفر نولان كار بلده اينا از فيلم بي خوابي -memntoفهميدم

    نوشته‌شده به دست ناشناس | 2008/08/09, 07:06
  10. لطفا وقتی از چیزی سر در نمیارید در موردش صحبت نکنید. اگه از سینما سر در میووردید اون وقت میفهمیدید که روی دست فیلم(سینما پارازیدو)هنوز فیلمی ساخته نشده!

    Aamir:◄بله بله حتماً! سینما پارازیدو فیلم خوبیه!

    نوشته‌شده به دست hamed | 2008/09/02, 14:09
  11. نولان و بتمن و جوکر بهترینند—–

    نوشته‌شده به دست آرمان | 2008/11/06, 08:33
  12. من از سایت آی ام دی بی خوشم نمیاد چون فیلمی به زیبایی مالنا تو رتبه های آخره!!!!!!!!!مونیکا بلوچی به عقیده من اولین زنی هست که انقدر غمناک و آرام و متین نقش یه معشوقرو بازی کرده—و در ضمن شوالیه تاریکی به عقیده من خیلی بالاتر از پدر خوانده هست چون بتمن کاراکتر70 ساله قرنه—-

    Ãmir:◄

    عجیبه که مالنا رفته پایین. ولی خوب…بالاخره نظر جمع کاربرای imdb که ماها باشیم رتبه ی یه فیلم رو تعیین میکنه.
    با قسمت دوم صحبتت موافقم.

    نوشته‌شده به دست شوالیه تاریکی@ | 2008/11/06, 08:46
  13. خواستم بگم همه این فیلمها خوبن اما پدرخوانده یک سر و گردن از همه فیلمهای جهان بالاتره می خواستم اینو بگم که این فیلم واقعاً قابل احترامه و نباید اونو با فیلمهایی مثل شوالیه تاریکی مقایسه کرد. تا چند وقت دیگه هم این فیلم حتی از رده دهم سایت imdb پایین تر می یاد

    ————————————————–
    Ãmir»◄من اینجوری فکر نمیکنم…پدرخوانده فیلم قابل احترامیه. اما شوالیه تاریکی واقعاً از نظر شخصیت پردازی و داستان‌گویی، بی‌نقصه. به اضافه اینکه یه فیلم تریلر پربرخورد و خوش ساخت از منظر جلوه های تصویری هم هست. این فیلم رو یکی دوبار دیگه ببین، این نظرت عوض میشه.

    نوشته‌شده به دست امین | 2008/11/20, 08:41
  14. چطوری میشه خریدش؟

    —————————————-
    Ãmir:◄مثل بقیه فیلم‌ها… از دست‌فروش‌های تو خیابون. اگه پیدا نکردین از تورنت دانلود کنین. (البته اگر به ADSL دسترسی دارین.)

    نوشته‌شده به دست مینا | 2008/11/23, 01:57
  15. حالاكه من دارم نظر مي دم از ساخت فيلم يك سالي مي گذره و من نسخه بسيار با كيفيت اين فيلم رو هم ديدم.
    اين فيلم خيلي از تايتانيك بهتره. مطمئنم اگر تايتانيك مثلا در سال 2009 يا پايينتر اكران مي شد به اين فروش دست پيدا نمي كرد چون اونوقت امكان كش رفتن فيلم از روي پرده وجود نداشت.
    اما نكته ي ديگه اين كه اين فيلم رو نبايد با پدرخوانده مقايسه كرد چون قصه هاي آن جدا هستند. هر دو براي خود شاهكارهاي سينمايند.
    اما ختم كلام اين كه من هنوز هيچ فيلمي رو در حد و اندازه ي ارباب حلقه ها نديدم. اين سه گانه واقعا متحير العقول بود.

    نوشته‌شده به دست ابوالفضل | 2009/09/02, 15:05
    • من در مورد ارباب حلقه ها که شخصاً خیلی دوستش دارم خیلی هیجانزده نیستم. در واقع شوالیه تاریکی رو به این فیلم ارجحتر میدونم گو اینکه بازم به قول شما اصلاً نمیشه با هم مقایسه شون کرد.

      نوشته‌شده به دست Ãmir | 2009/09/02, 20:13
  16. منم با شما موافقم. شاهكارهاي سينما رو نبايد با هم مقايسه كرد.
    من خودم از طرفداران متعصب شواليه ي تاريكي هستم.
    بازي مبهوت كننده و ديوانه كننده ي هيث لجر به نظر من 60 درصد فيلم رو اشغال كرده. من هنوزم كه هنوزه هيچ بازي رو حتي مارلون براندو، به زيبايي بازي هيث تو اين فيلم نديدم.
    كاري ندارم كه آدم خوبي بوده يا نه و به چه خاطر مرده كه اميدوارم آدم خوبي بوده باشه ولي عاشق بازيشم و از نگاهخ كردن به جوكر تو اين فيلم هيچ وقت سير نمي شم. خدا رحمتش كنه.

    نوشته‌شده به دست ابوالفضل | 2009/09/05, 22:05
  17. پدرخوانده به نظر من فیلمی سراسر ایراد و نقص هستش برام عجیبه که چرا انقدر بزرگش کردن!!!!!!!!!!!!!!!

    نوشته‌شده به دست حجت | 2010/01/22, 23:21
  18. پدرخوانده= صحنه های اکشن تکراری و گریم ضعیف براندو و—————

    نوشته‌شده به دست حجت | 2010/01/22, 23:23
    • خوب البته اون زمانی که ساختنش خیلی تکراری نبود. اما بهرحال خیلی مورد سلیقه من هم نیست

      نوشته‌شده به دست Ãmir | 2010/01/23, 10:54

دنبالک‌ها/بازتاب‌ها

  1. بازتاب: چگونه یک فیلم را در سوت ثانیه نابود کنیم؟! « توهّم‌ - 2009/03/27

پاسخی بگذارید

کافه‌توهم را از فید دنبال کنید

نویسندگان:

Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

به 77 مشترک دیگر بپیوندید

لایک خور


لینک‌های خوشمزه

RSS لینک‌دونی گودری دوستان

  • خطایی رخ داد! احتمالا خوراک از کار افتاده. بعدا دوباره تلاش کنید.
دنبال‌کردن

هر نوشتهٔ تازه‌ای را در نامه‌دان خود دریافت نمایید.

به 77 مشترک دیگر بپیوندید