//
you're reading...
شخصی

مشکلات برق و نوجوانان امروز


تا جمعه نمینویسم.

سر ساعت 8 برق رفت. تو تاریکی نشستیم تا خواهر گرام اومدن و چراغ نفتی رو با خودشون بردند که بشینند و زیر نور درس بخونن.

1 – خرخون نیست، کنکوریه…مجبوره بخونه!
2 – دیگه عادت کرده وقتی برق میره، به زمین و زمان غر نزنه و یقه ما رو نگیره که چرا برق رو بردین چون میدونه که تکرار کاری که دیشبش  کرده خیلی کسل کننده خواهد بود!


گفتم بلدی روشنش کنی دیگه. گفت آره بابا خودم میدونم! من سرگرم کار خودم شدم که به یک دقیقه نکشیده: آمیر…میای اینو روشنش کنی؟!

تو که گفتی بلدم….

رفتم که ضامن چراغ رو بدم بالا که بعد روشنش کنم گفت
–  به اون چیکار داری؟ اونو فقط موقع خاموش کردن باید بدی پایین!
– تو که بلدی چرا خودت درست نمیکنی؟!

با یه کم غرغر زیرزبونی ساکت شد! تا چندثانیه بعد که درست بشه، کلی کل‎کل کرد! روشنش که کردم میگم…
– ببخشید شما تا حالا چقدر پیش اومده برق قطع  بشه که اینقدر ادعا میکنی؟! اون موقع که ما هرشب، کلی برقامون قطع میشد کجا بودی؟!
– آره یادمه! تو که کوچیک بودی اصلاً دست به این چیزا نمیزدی!! بلد نیستی که!
(اضافه میکنم که خواهر گرام فقط هشت سال ناچیز از من کوچکتر میباشد !)

نتیجه اخلاقی» نوجوانان امروز اصولاً کم نمیارن!
نتیجه پتروشیمیایی»  همیشه به میزان کافی نفت در منزل داشته باشید!

***
الان که فکر می‌کنم، میبینم از اون موقع‌ها زمان‎های جنگ و بعد از اون که انقدر قطعی برق داشتیم، چند سال گذشته و ما چقدر باید پیشرفت کرده باشیم. همین چند سال پیش چقدر فکر میکردیم که 20 سال قبل چقدر مسخره بوده که برقمون قطع میشده؟! الان دقیقاً داره چیزی سرمون میاد که الان سر مثلاً افغانستان میاد!

برنامه‌ریزیشون منو کشته! ساعت 10 و چهل و خورده‌ای برق دفتر رفت. خیلی عجیب! آخه مثلاً ااگه دو روزه ساعت 4 میره، همه کارا رو save میکنیم که نپره!  ما هم به خیال اینکه چون سر ساعت قطع نکردن، پس سر 20 دقیقه میاد، نشستیم تا بیاد! منتها 20 دقیقه شد 1 ساعت و سی و خورده‌‎ای که رسماً هیچ جوره روند نباشه! هم ما رو از کارمون انداخت و هم مهمتر اینکه ضایع شدیم رفت!

نتیجه اجتماعی » فکر میکنین اگر این چهارسال رییس‌جمهور نداشتیم اتفاقی میافتاد؟!!

این پست رو همینجوری هوس کردم شخصی بنویسم! از آخرین باری که اینجا از اینکارا کردم مدت زیادی می‌گذره. شخصی‎ها رو که میدونین تو بلاگ روزانه می‌نویسم. تو این مدت آمار اینجا به شکل اساسی بالا رفته ولی در عوض از دوستان قدیمی دیگه کسی اینجا رو تحویل نمیگیره…. خودشون میدونن کیا!! اونور هم همینطور!

گفت‌و‌گو‌ها

4 thoughts on “مشکلات برق و نوجوانان امروز

  1. آخه هم سنشی باهاش کل کل می کنی؟

    aAmir»◄نه دیگه… اون بزرگ تر از منه!!

    Posted by سروش | 2008/08/31, 23:56
  2. تو یه وبلاگ دیگه هم داری ؟!؟!؟!؟!؟!؟ جدی!!!؟

    Posted by امید | 2008/09/01, 02:22
  3. نتیجه اجتماعی جالبی بود!

    Posted by کوچه باغ | 2008/09/01, 07:24
  4. من کاری به خود پستت ندارم! دقیقا سوالم درباره اواسط خط یکی مونده به آخر! و خط آخره! منظورت چی بوده؟ هانننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننن؟
    چون در پست بالایی گفتم هر روز میخونمت دیگه اینجا نمی تونم بگم این پستتو ندیده بودم! ولی میتونم بگم که چون نمی کامنتم معنیش این نیست که نمی خوانم!
    همین!
    دههههههههههههههههههههههههههههه!
    نوه هم نوه های قدیم ندیم!

    Aamir:◄من کلی گفتم… ولی راستش نمیدونم بگم که میتونم حرفت رو به عنوان تعارف درنظر بگیرم یا نه. ولی میدونم که خیلی مهم نیست چون خوشبختانه آدم متوقعی نیستم.
    دوستان قدیمی خیلی های دیگه هم هستند.

    Posted by آتوسا | 2008/09/03, 16:57

پاسخی بگذارید

کافه‌توهم را از فید دنبال کنید

نویسندگان:

Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

به 80 مشترک دیگر بپیوندید

لایک خور


لینک‌های خوشمزه

RSS لینک‌دونی گودری دوستان

  • خطایی رخ داد! احتمالا خوراک از کار افتاده. بعدا دوباره تلاش کنید.