//
you're reading...
وبلاگ, خزعبلات مجانی

وردپرس، ساپورت و آمار هشلهفت!


گاهی وردپرس هم با همه‌ی دبدبه و کبکبه و لبلبه و سایر کلمات ب دارش جوری قاط می‌زند که خود صاحبان آن هم که توی آن اتاق ساپورتشان نشسته‌ند و به سوالات جواب می‌دهند هم از دادن یک جواب درست و سر راست و ساده به کاربرانشان عاجز می‌مانند! توجه کنید:

image

همانطور که در عکس مشاهده می‌فرمایید، این صفحه‌‌ی آمار وردپرس مربوط به وبلاگ بنده
بوده که به شکلی غیرمتعارف به نمایش درآمده است.

… (در اینجا من حوصله‎م از کتابی حرف زدن سر می‌ره و مث بچه‌ی آدم به حرف زدن عادی خودم برمی‌گردم!)

اگه فکر میکنین این آمار، یه مدل جدید خف و خوف‌ناک با اطلاعات بی‌نظیر و خلاصه خانمان‌سوزیه که باهاش می‌تونین ورودی وبلاگ تا هفت نسل بعد از خودتون رو پیش‌بینی کنین، سخت در اشتباهین! این آمار زرد قناری و آبی نفتی، یه چیز بی‌معنی و هشلهفتیه که تو تمام صفحات آمار ثابته و کلاً هیچ چیزی به شما نمی‎گه. اون عددهای کناری‌ش هم که بیخودی‌ن.

همونطور که می‎بینین، دو تا منطقه‌ی a  و b داره و از سال 2003 تا 2005 رو با هم مقایسه کرده. عنی زمانی رو که تقریباً هیچ‌کدوم از ماها تو وردپرس وبلاگی نداشتیم! (نداشتیم دیگه… اون موقع دعوا سر این بود که کی تو بلاگفا می‎نویسه پز اونجا رو به بقیه بیاد!! الانه که زمونه عوض شده متاسفانه!!)
(یادش بخیر استاد معماری کامپیوترمون یه جمله‌ی تاریخی داشت که سر کلاس می‌گفت: این نمودار… خیلی چیزی به شما می‌گه! ما هم صداشو ضبط کرده بودیم و قرار بود تو یه برنامه‌ی آموزشی استفاده کنیم. در نتیجه تو حدوداً 15 روزی که رو این برنامه‌ کار می‌کردیم، حدود 150 بار این جمله‌ی کذایی رو با اون صدای نخراشیده‌ی استاد، نیوش‌‌جان نمودیم!)

حاشیه نرم! تو بخش ساپورت وردپرس و قسمت FAQ، چند نفر دیگه هم بودند که این مشکل رو داشتند و مطرحش کرده بودند. البته مشکل اونا مربوط به چند ماه پیش می‌شد و به هرحال، وردپرسی‌ها انگار که یه آمار محرمانه‌ی ناجورشون افتاده باشه دست نامحرم، لام تا کام هیچی بروز نداده بودند و فقط گفته بودند دو روزه درست می‌شه، چیزی نیست!!

بعد از اینکه دو روزه برای من درست نشد، من به سرم زد که یه بار این صفحه از وردپرس رو تو یه مرورگر دیگه باز کنم. نتیجه این شد که گوگل‌کروم بدون هیچ مشکلی آمار درست و استاندارد رو نشون داد و من رو به این فکر انداخت که یه بار Cache فایرفاکس رو به همراه تمام هیستوری اون پاک کنم و دوباره نتیجه رو ببینم. خوب… درست شد! منت ساپورتی‌ها رو هم نکشیدیم!

STAT

کلاً تیم ساپورت عجیبی داره. سر مشکلی که چندماه پیش برای لاگین کردن به وردپرس پیش اومده بود و قبل از اینکه دکترمزیدی اون پست روشن‌گرانه‌شو بنویسه من به ساپورت ایمیلی زدم و جریان رو توضیح دادم. توضیحم هم اینطوری بود که تمام کارهایی که کرده بودم رو گفتم و منتظر شدم تا راه حل جدید بدن. در طول هفت روز بعدی، ایمیل‌های مختلفی از اعضای مختلف ساپورت وردپرس گرفتم که هرکدوم راه‌حلی می‌دادند بدون توجه به کارهایی که من کرده بودم و بدون درنظر گفتن ایمیل‌های همکارانشون که چیا گفته بودند!! ده دفعه گفتن کش‌تو پاک کن ببین درست میشه یا نه! آخرش دیدم اینجوری نمیشه و بعد هم که با شاتل صحبت کردم و گفتند که از طرف قوه قضاییه قیلتر شده، منم یه ایمیل آخر رو به ساپورت زدم و گفتم ما را به خیر شما را به نخیر!! ظاهراً چند روزه که اسلام به خطر افتاده و سایت شما رفته تو سایت کاف‎دار یا یه همچین چیزی!! اونا هم که تو الفبای انگلیسی‎شون حرف کاف نداشتن و البته از درگیر شدن با مسائل خطرزای اسلامی می‌ترسیدند (که نکنه یه سری از عناصر استکباری شرق، مثلاً از دیوار وردپرس برن بالا و پرچمشون رو آتیش بزنن و غیره…) کلاً دیگه جواب خداحافظی‌م رو هم ندادند!!

خوشبختانه ظاهراً مجدداً رفع خطر شده و وردپرس مثل آدم باز می‎شود. خوش‎به حال ما!!

مشترک مطالب توهم‌نامه شوید و لذت‌های معنوی و اخروی و غیره را یکجا ببرید!

گفت‌و‌گو‌ها

One thought on “وردپرس، ساپورت و آمار هشلهفت!

  1. داداش دمت گرم، حال کردم با تریپ نوشتنت!

    Posted by Endless Love | 2008/10/12, 04:12

پاسخی بگذارید

کافه‌توهم را از فید دنبال کنید

نویسندگان:

Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

به 80 مشترک دیگر بپیوندید

لایک خور


لینک‌های خوشمزه

RSS لینک‌دونی گودری دوستان

  • خطایی رخ داد! احتمالا خوراک از کار افتاده. بعدا دوباره تلاش کنید.