//
you're reading...
موسیقی

یک پیشنهاد برای آخر هفته‌‏ی دوستداران موسیقی کلاسیک


پنجشنبه و جمعه‌ی این هفته (یعنی هفته‌ی سوم مهر 87) یک کنسرت دونوازی پیانو تو تالار وحدت قراره اجرا بشه. صفا شهیدی که فارغ‌التحصیل دانشکده‌‌ی موسیقی از انگلستانه و بهاره کمایی، نوازندگان این برنامه‌ خواهند بود. نکته‌ی کلیدی این اجرا اینه که قراره پیانوهای سیصدمیلیونی که پارسال خریداری ‎شدن در اBSD_mod_290ین برنامه‌ استفاده بشن و در واقع این اولین اجرای ایرانیها روی این پیانو‌ها محسوب می‌شه. من از منابع موثق شنیدم که صداش شنیدنی‌ست. بلیطش بین 12 تا 15 هزارتومن متغیره که احتمالاً تا تصمیم بگیرین که برین یا نرین، فقط 12 تومنی‌هاش
-که بالکن باشه- بهتون می‌رسه!! بلیط‌ها رو آنلاین می‌تونین از سایت ققنوس بگیرین.

نکته‌ی مهمترش اینه که منو می‌تونید اونجا ببینید!! دست تکون بدین یا فوقش سوت بلبلی بزنید، پیداتون می‌کنم!

پیوست بعد از کنسرت:  رفتیم، دیدیم، بزگشتیم، پونزده هزارتومانمان که رفت هیچی، اون شب شام هم نخوردیم!!
در مجموع کار بدی نبود. قطعاتی از شوپن، لیست و شوبرت و راخمانینف و یکی دوتا  دیگه (مثل یه قطعه از رولاند باتیک) انتخاب شده بود که بصورت تکنوازی و دونوازی انجام شد.  یه قطعه‌ی آذربایجانی، یه قطعه‌ی آشنای ارمنی و البته تنظیم جالبی از آهنگ ای ایران روح‎اله خالقی که تمام سالن محل اجرا رو به سکوتی عجیب فرو برد. البته که تو اجرای قطعات کلاسیک، این یکی یه مقدار نا متجانس به نظر می‌رسه  ( و واقعاً هم بود) اما جدا از هنری که صفا شهیدی تو تنظیم قطعات هم از خودش نشون داد، این یکی بازار خوبی برای فروش آثارش تو بازار به حساب میاد.

ذکر این نکته هم ضروریه که بهاره کمایی هم نوازنده‌ی قابلی نشون داد و به نظرم قطعاتی رو نواخت که نسبت به قطعات صفا شهیدی مشکل‌تر بودند. نوازنده‌ای که از 8 سالگی پیانو می‌زنه و در مقایسه با صقا شهیدی که از 18 سالگی به شکل حرفه‌ای شروع کرده، منطقیه که کارش رو بهتر بلد باشه. اما اساتید پایه و مستر هردو، مشترک بودند و همین هم دلیل اصلی دونوازی اونها به حساب میومد.

پیانوها هم بسیار خوش‌صدا بودند، اما نکته عجیبی که به چشم می‌خورد پوشوندن مارک روی پیانوها بود که خیلی مشکوک می‌زد. این همه پول بدن که حالا جدا از صدای پیانو، پز مارکش هم به حضار بیان، اونوقت اینجوری روشو بپوشونن. این قضیه حداقل در مورد پیانوی سمت راست (که فکر می‌کنم بلوتنر بود) صادق بود. اون یکی رو ندیدم.
(بعداً که از خود آقای ظریف پرسیدم گفت چون  انعکاس نور روی مارک پیانوی آاقای شهیدی  روی  کلاویه ها میافتاد، روشون پوشوندند.)

. دو هفته دیگه هم رولاند باتیک به تالار وحدت میاد تا برنامه‌ی بهتری رو از او شاهد باشیم.

پیوست: کنسرت رولاند باتیک


گفت‌و‌گو‌ها

11 thoughts on “یک پیشنهاد برای آخر هفته‌‏ی دوستداران موسیقی کلاسیک

  1. سلام. این سایت که باز نمیشه 😦 از هیچ جای دیگه نمیشه تهیه کرد؟ کاش زودتر جواب بدین 😀 میام همینجا چک میکنم جوابتونو.

    Posted by Sanaz | 2008/10/05, 20:58
  2. اینجا http://www.artmusic.ir/News/Show.asp?Id=17993 رو هم باز کردم. منتها پوسترش بزرگ نمیشه که روش رو بخونم متأسفانه.

    Aamir:◄
    سایتشون داون شده ظاهراً. به هرحال میدون تجریش نزدیک پاساژ قائم میتونین مراجعه کنین.
    خود تالار وحدت هم فروش داره.
    به اضافه ی یکی دو جا دیگه که من نمیدونم متاسفانه و اگر عجله ندارین تا شب براتون پیدا میکنم..
    .

    Posted by Sanaz | 2008/10/05, 21:00
  3. تشکر. کجای تجریش؟ مرسی که لطف میکنید و پیگیری میکنید. پس من هم دوباره میام چک میکنم. چون خیلی دوست دارم بیام حتماً. بازم ممنون.

    Aamir:◄ببخشید اگه معطل شدین. این شماره ی ققنوسه: 22738007
    22748007
    زنگ بزنید اگر بلیط داشتن براتون با پیک میفرستن.
    ببخشید که بقیه رو نتونستم پیدا کنم.
    امیدوارم که بتونین بیاین. روز جمعه هم مثل ما احتمال بیشتری داره که پیدا کنید/

    Posted by Sanaz | 2008/10/06, 00:47
  4. آقا یک دنیا تشکر. امروز صبح به 22748006 زنگ زدم, میرفت رو انسرینگ. خیلی ممنون برای پیگیریتون. حتماً فردا صبح اول وقت تماس میگیرم با شماره های شما. مرسی.

    Aamir:◄خواهش میکنم. موفق باشین.

    Posted by Sanaz | 2008/10/06, 06:23
  5. 🙂

    Posted by اسما | 2008/10/06, 15:02
  6. بالاخره موفق شدم …

    Posted by اسما | 2008/10/06, 15:21
  7. من هم بالاخره موفق شدم. ارادت.

    Posted by Sanaz | 2008/10/06, 20:42
  8. کنسرت جالبی باید باشه!

    Posted by Endless Love | 2008/10/07, 04:29
  9. شما هم تو کنسرت بودین؟ کجا ؟ بالکن یا پایین؟

    Aamir:◄
    من جمعه بودم. پایین ردیف 5.
    راجع به این کنسرت به زودی مینویسم.

    Posted by مسیح بر کوه زیتون | 2008/10/10, 00:59
  10. جانم؟

    Aamir:◄چی جانت؟!

    Posted by ماندانا | 2008/10/11, 08:55

Trackbacks/Pingbacks

  1. بازتاب: ضدگزارش از یک کنسرت خیلی خارجی: رولاند باتیک. « توهم نامه::Hallucinations - 2008/10/30

پاسخی بگذارید

کافه‌توهم را از فید دنبال کنید

نویسندگان:

Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

به 80 مشترک دیگر بپیوندید

لایک خور


لینک‌های خوشمزه

RSS لینک‌دونی گودری دوستان

  • خطایی رخ داد! احتمالا خوراک از کار افتاده. بعدا دوباره تلاش کنید.