//
you're reading...
ادبیات, شخصی

کافه پیانو


    • علی..کافه پیانو رو خوندی؟
    • نه! کی نوشته؟
    • اصلاً اسمش رو هم نشنیدی؟ برای فرهاد جعفریه…
    • جدی؟ همین فرهاد خودمون؟ مشهدیه دیگه…؟
    • آره…خودشه. می‌شناسیش؟
    • آره بابا. بابا می‌شناستش. اتفاقاً خونه ما هم یکی دوبار اومده…
      – بابا! فرهاد جعفری کتاب داده، می‌دونستی؟
      – جدی؟ نه خبر نداشتم. شنیدم هفته‌ی پیش دوباره اومده بوده مشهد…
    • حالا کتابش چه‌جوریه؟ سیاسی نوشته؟
    • نه بابا!  کاملاً اجتماعیه…اگه می‌دونستم نخوندی میاوردم برات. با خودم آوردمش مشهد بخونم… نمی‌دونم بتونی تو بازار کتاب راحت پیداش کنی. حداقل، من که کلی گشتم.

    کافه پیانو رو خوندم…
    ا گه راستش رو بخواین، خیلی اهل کتاب نیستم. یعنی عادت کرده‌م که نباشم؛ یعنی وقتش رو نذاشته‌م برای کتاب‌هایی غیرمرتبط با رشته‌ی تخصصی‌م . اگه خیلی راستشو بخواین هم باید بگم که با اینکه از اونایی هستم که خیلی دوست دارن کتابخونه‌شون پر از کتاب‌هایی باشه که وقتی کسی بهش نگاه می‌کنه، از روش به شخصیتم پی ببره! ولی خوب به دلایل مشخص، ترجیح می‌دم که خیلی به این احساس دوست‌داشتن محل نذارم،چون چیزی از توش گیر هیشکی نمیاد!
    حاشیه نرم…
    کتاب فرهاد جعفری از اون کتاب‌هاییه که باید خوند. تمومش کرد، بست و دوباره از اول شروع کرد به خوندنش! مثل آهنگی که تو جت‌آدیو گذاشته باشی رو پخش و اون جینگولگ ریپیت‌ش رو هم ندونی چطور از کار بندازی و بعد از اینکه تموم شد، خودش دوباره از سر شروع بشه و تو هم که دوست نداری به خودت ضدحال بزنی و ضمناً یه حال بی‌سروصدا هم داده باشی به آرتیستش، یه بار دیگه هم تا ته گوش بدی و بعد که تموم شد یادت بره استاپش رو بزنی! حالا باید دوباره از اول گوش بدی بهش و خیالت هم نباشه که با این دفعه سه‎بار میشه که به جای آهنگ‌های دیگه‌ای که می‌تونستی گوش بدی، چسبیدی به یه آهنگ ایرانی و البته فکرت راحته که چه‌میدونم…شهرام و شهره و اسی و محمد پسر حبیب نیست که وجدان‌درد بگیری از وقتی که تلف کردی پای گوش دادنش! البته که من منکر تعداد زیاد طرفدارای اینا نیستم ولی کلاً برای مثال زدن چیز دیگه‎ای یادم نیومد! بیشتر می‌خوره به اون کارای گروه کیوسک که هی ظاهر و باطن ایرانی جماعت رو باهات مرور می‌کنه تا یادت باشه که چه کارایی بده و چیا یه موقع، کلی ارزشمندناک محسوب می‌شدند! شبیه این فیلم‌های کلیشه‌ای هم نیست که از اولش معلومه که می‌خوان یه مشت پندواندرز اخلاقی بدن به خوردت  یه پیام اخلاقی چسبوندن تنگش که هرچی خوندی با اون موعظه‌های تهش از دماغت بیاد بیرون!

    piano cafe

    خلاصه اینکه از اون کتاب‌هاییه که خوندنش می‌تونه تسکینی باشه به غم احتمالی تنهایی‌تون. غم اینکه چرا اگه بخوای خودت باشی و مطابق اصول خودت زندگی کنی، محکوم به انزوایی. حداقل تو این زمونه‌ی بی‌عدالت بدمزه‌ای که  مزه‌اش آدم را یاد روغن کرچک می‌اندازد!

    پی.اس: مرسی از آی-دای عزیز که یه جورایی باعث شد من برم سراغ خوندن این کتاب.

    rss1 مشترک مطالب توهم‌نامه شوید

    گفت‌و‌گو‌ها

    21 thoughts on “کافه پیانو

    1. منم ترغیب شدم که برم بخونمش. چون یادمه چند ماه پیش خیلی درباره این کتاب تو وبلاگستان بحث بود.
      حالا هر وقت که فرصت شد. کتاب را گیر میارم و به قول شما بشه تسکینی برای غم تنهایمون …

      Posted by rezab | 2008/11/17, 23:40
    2. گوش دادن به اهنگ های مجید اخشابی یک مکتب درس است. در ست صحبت کن.

      Ãmir:◄

      البته که من هنوز سر حرفم هستم، اما فکر کنم به احترام شمای خواننده، بهتر دیدم که برش دارم.

      Posted by ناشناس | 2008/11/18, 01:00
    3. 3mah pish in ketabo khundam aaaaaaaaaaaaaaaaaaaakh ke cheghadr behem chasbid,na inke moft bud o kadoye tavalodam buda,na,chon kheili ruzaane bud o malmoos,har ki nakhunde bekhune o ba donyaye 1 kafechi o dokhtare nanazesh hal kone

      Posted by leila | 2008/11/18, 03:06
    4. دقیقاً مدتهاست که به اهمیت خوندن این کتاب پی بردم ولی هنوز کسی پیدا نشده کادو کنه کتابه رو بهم تقدیم کنه!!!!
      مگه تو پوکاهانتسو تو بلاگت نذاشتی؟ من از اینجا دانلود کردم خوب! ولی متنشو نذاشتی….

      ——

      تولدت کی بود؟
      متن اونو که راحت میشه از تو اینترنت پیدا کرد. اینجارو خیلی شلوغ میکرد..

      Posted by Victorine | 2008/11/18, 16:57
    5. چون تو می گی خوبه، پس می خونمش (اسمایلی بچه‏ی حرف گوش‏کن )
      🙂

      Posted by کوچه باغ | 2008/11/18, 23:27
    6. قبول دارم تمام حرفات و
      چون هر بار که این کتاب و باز کردم و از اول خوندم برام مثل بار اول بوده
      بگذریم از این که چه قدر با تک تک ضخصیت های کتاب همذات پنداری کردم و خدا بار به حین خوندنش گفتم واااااااااااای مثل من
      فقط شخصیت پری سیما ب.د که زیاد به دلم ننشست
      با این که بازم وقتی لیوان شیر دستش بود یاد خودم می یفتادم

      خلاصه این که حسابی دوستش داشتم به خصوص این که یک عالمه هم از خریدنش تا خوندنش خاطره دارم

      در ضمن امیرخان خودت مرسی
      پ.ن : از راهنماییت هم بسی سپاسگذارم
      اشنورآکااتسین
      #
      راستی ببخشید دیر به دیر سر می زنم امکانات ِ اینترنت این روزهام در مایه های 1500 سال قبل از میلاد هست

      Ãmir◄ خاطراتت رو خوب بنویس حتماً چیزای جالبی باید باشه!
      ما که توقعی نداریم از دوستان. اونم به قول تو با امکانات استثنایی اینترنت تو ایران.(از همون تعارفهای بی‌حساب کتاب!)

      Posted by آی-دا | 2008/11/19, 02:47
    7. سلام
      دوست عزيز در اولين شماره ي مجله ي اينترنتي راهي ديگر با فرهاد جعفري نويسنده ي كافه پيانو گفتگويي انجام دادم كه به نظرم خوب شده خوشحال ميشم بياي ونظرتو بدونم
      با تشكر زهره پدرام نيا
      http://www.rahidigar.tk

      Posted by زهره پدرام نيا | 2009/01/27, 10:17
    8. jaee hast beshe in ketabo online download kard?

      Posted by Antares | 2009/03/30, 23:33
    9. من مننهیاثعاایعایثیثیثسلام وخداقوت
      تشکر از کتاب جالبتان من این کتاب را عید امسال هدیه گرفتم کتاب بدیع و موردتأملی بود.
      پیروز باشید

      Posted by wallflower | 2009/05/13, 14:36
    10. من ایران نیستم و این کتاب رو میخوام حتما بخونم کسی رو ایران ندارم برام بفرسته آیا جایی هست که کناب رو دانلود کنم؟

      Posted by امیر | 2009/06/06, 03:54
    11. خوب من اومدم هم کامنتارو ار نحسی نجات بدم و هم :

      اول این که اون هایی ک کتاب و میخوان بخرن و نمی دونن کجا و تهرانن : کتاب فروشی دروس سر چهار راه قنات و خود کافه نشر چشمه کتاب و داره اون هایی هم که ایران نیستن برن به وب سایت شخصی فرهاد جعفری : http://www.goftamgoft.com

      پ.ن : دقیقاً دچار کتاب شدم … گمونم الان تک تک خطوطش و حفظ شده باشم

      Posted by آی دا | 2009/07/22, 03:17
    12. سلام من یکی از خوانندهای کافه پیانو هستم این کتاب و چند بار خوندم و هر دفه بیشتر از دفه ی قبل ازش لذت بردم شاید چون منم خیلی وقت دلم میخواد یه کاری بکنم یا یه کتاب بنویسم اما اعتماد به نفسشو پیدا نکردم.خلاصه اینکه خیلي با این کتاب حال کردم و بی صبرانه منتظره کتاب بعدی شما هستم. ممنون

      Posted by سهیلا.ح | 2010/03/02, 14:31
    13. عشق یک چتر بارانیست برای 2نفر زمانی که حتی یک قطره باران هم نمیبارد.
      تقدیم به همه ی مشهدی های با حال.

      Posted by سهیلا.ح | 2010/03/02, 14:42
    14. ketab mareke bod sedaqatesh nove bayanesh va en ke khanandaro be shedat be chalesh mikishone

      Posted by eli | 2010/07/30, 18:37
    15. man ketabe kafe piano roo emrooz tamoom kardam doostesh daram
      ba hameye sadegish! am a jazab boodanesh
      vaghean doostesh dashtam!khoshhalam ke ye nevisande
      pyda shod ke faghat nanevise folan pesar asheghe folan dokhar shod
      bad tahe ketab hardo bemiran ya yeki bemire !
      vaghean doostesh dashtam….

      Posted by mahsa | 2010/08/26, 11:12
    16. سلام
      تازه خوندن کافه پیانوروتموم کردم.میخواستم بگم حیف که زود تموم شد.

      Posted by rose | 2010/12/24, 17:21

    Trackbacks/Pingbacks

    1. بازتاب: دست نوشته های خودم » بایگانی وب‌نامه (وبلاگ) » کافه پیانو ! - 2008/12/12

    پاسخی بگذارید

    کافه‌توهم را از فید دنبال کنید

    نویسندگان:

    Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

    به 80 مشترک دیگر بپیوندید

    لایک خور


    لینک‌های خوشمزه

    RSS لینک‌دونی گودری دوستان

    • خطایی رخ داد! احتمالا خوراک از کار افتاده. بعدا دوباره تلاش کنید.