//
you're reading...
موسیقی, تلویزیون, عمومی

من به گزینه دو رای میدادم اگر…


دیشب تو صدای آ.مریکا از الک کارتیو، کارگردان موزیک‌ویدیوهای ایرانی رو به برنامه دعوت کرده بود و در مورد کلیپ‌های ایرانی حرف می‌زد. یه نظرسنجی هم گذاشته‌ بود بین سه تا از کارهای این کارگردان و پرسیده بود که کدومشون از بقیه بهتره. (هنا از کامرون کارتیو – آبی گوگوش و تقدیر از شادمهر). دو مورد بود که تو این برنامه مطرح شد که به نظرم رسید جای بحث داره.

مورد اول از نظرم افتاد!
مورد دوم: دو سه نفری زنگ زدند و گلایه کردند که چرا شب شهادت امام فکر می‌کنم نهم، یه برنامه مربوط به موسیقی رو پخش می‌کنین! یکی‌شون گفت اگر این نظرسنجی رو فردا می‌ذاشتین من به گزینه دو رای می‌دادم! اونموقع، دوست داشتم سرم رو بکوبم به دیوار! انگار قرار نیست نسل این آدمهای  «بی‎مغز»  که  این حرفای بی‌سروته رو می‌زنن و بابتش، ذره‌ای فکر نمی‌کنند، از میان برداشته بشه!
ALEC

باز خوبه یکی آخر برنامه زنگ زد و پرسید اینایی که این حرفا رو می‌زنن چرا خودشون نگاه می‌کنن! «یه کم دلم آروم شد..! (مثل بچه‌هاییکه از حرف یکی عقده‌ای شده باشن و حالا خنک شده باشن! خوب بعضی وقتا لازم میشه آدم بچه بشه!)
منظورم اینه که چرا یه عده هستند که – تعدادشون هم کم نیست و – فقط دیدگاه‌های خودشون رو درنظر می‌گیرن و البته با توجیه «مسلمون بودن مردم ایران» افکار پوسیده‌شون رو به دیگران عمومیت می‌دن؟ یعنی  سران حکومتی انقدر تو سیاست‌هاشون موفق بود‌ه‌ن که تونسته‌ن جامعه رو متاثر از طرز تفکر خودشون بکنن؟
یاد خبری می‌افتم که تو یه برنامه‌، قراره ده‌هزار سایت و وبلاگ توسط بسیجی‌ها تو اینترنت راه‌اندازی بشه تا ارزش‌های اسلامی رو تو فضای مجازی هم بتونه حاکم کنه. (تازه گفته میشه که این اولشه!) فکر که میکنم، می‌بینم با این وضعیت، هیچ بعید نیست که این برنامه به سادگی پیاده بشه و ارزش‌های مذکور، خانمان اینترنت رو به باد دهد!  بعد ترجیح می‌دم که فکر نکنم!
….همچین یه نموره نگران شدم!!

پ.س: از همین الانش حدس می‌زنم که کلی از دوستان محترم فشار، از خجالتمون دربیان! واسه همین اعلام می‌کنم که هیچ جوابی برای اون دسته از کامنت‌های مخالف ندارم! اصلاً نوک انگشتم درد می‌کنه نمیتونم بعضی از کامنت‌ها رو جواب بدم!! گفته باشم!!
پ.س (محض روشن‎نمایی‌گری) : از اونجایی که کلاً سیاسی نمی‌نویسم، این بحث هم سیاسی نیست و برچسب سیاست نمی‌زنم بهش. بنابراین اونایی که دوست دارن انگ سیاسی بودن بزنن به این وبلاگ، می‌تونن به دوست‌داشتن خودشون ادامه بدن!

توهم‌نامه را از فید دنبال کنید.

گفت‌و‌گو‌ها

28 thoughts on “من به گزینه دو رای میدادم اگر…

  1. سیاسی سیاسی سیاسی
    اصولا منطق و استدلال کالایی کم یاب نزد افرادی این چنینی است. من معمولا در بروخورد با این افراد خونم رو کثیف نمی کنم مگر اینکه هوس بحث و جدل کرده باشم.

    Posted by سروش | 2008/11/29, 10:10
  2. نتیجه نظر سنجی چی شد ، من هم به دلیل افکار پوسیده و جر خورده یکی از همسایه ها از داشتن شبکه های شیطانی محروم شدم 🙂
    فکر کنم برای راحت شدن از دست بردار ها و خواهر های بسیجی بهتیرین را پیلتر شدنه 🙂

    Posted by کاوه گیــــــلانی (لابدان) | 2008/11/29, 16:39
  3. اونهایی كه ناراحت هستند اين امكان رو دارند كه نبينند و نشنوند، تمام مردم دنيا مسلمان نيستند و همه مسلمانها هم 12 امام رو قبول ندارند، اين خودبينی يكی از ويژگی‌های تاپ و منحصر به فرد مسلمانان هست و در بيانش هم هيچ واهمه‌ای ندارند و در زمان ارائه‌ی اين ويژگی اصولاً اون رو از كانال مغز عبور نمی‌دهند.

    Posted by محمد | 2008/11/29, 17:20

  4. @سروش: هوس چگونه به وجود میاد؟ یکی رو میبنی که انقدر احمقه، خوب سعی میکنی بهش یاد بدی دموکراسی چیه. حتی اگه خودت ندونی!

    @کاوه: همه به تقدیر شادمهر رای دادند. ADSL داشته باشی ماهواره میخوای چیکار. سایت صدای آ.مریکا رو باز کن پخش مستقیم رو بدون مکث میتونی بگیری اگه با 56k باز کنیش.

    @محمد: موافقم.

    Posted by Ãmir | 2008/11/29, 17:22
  5. «یاد خبری می‌افتم که تو یه برنامه‌، قراره ده‌هزار سایت و وبلاگ توسط بسیجی‌ها تو اینترنت راه‌اندازی بشه تا ارزش‌های اسلامی رو تو فضای مجازی هم بتونه حاکم کنه. »
    😮

    Posted by اسما | 2008/11/29, 17:58
  6. آهنگ آبی رو واقعا دوست دارم

    Posted by اسما | 2008/11/29, 18:02
  7. راست می گی منم کلی حرص خوردم ، خدا رو شکر یکی جوابشون و داد

    Posted by Mr'James | 2008/11/29, 18:08
  8. اول اینکه این پ.س یعنی چی ؟
    دوم اینکه با حرفات موافقم . نه اینکه بخوام که جوابما بدی. نه . چون خودم همین اعتقاد را دارم. معلوم نیست اینا چی جوری یه کاری کردند که روی تعداد زیادی از جمعیت تاثیری به این شدت داشته اند.
    سوم اینکه خیلی از اینا که دم از ارزش و حفظ سنت و اینا میزنند به نظر من خیلی بدتر از اونایند که به خواست خودشون میشنید در شب غذا ! موزیک ویدیو میبینند.
    چهارم گویا ما باید همیشه سر مسائلی که مشکل عمده ماست حرف بزنیم. باید این مباحث یه روزی اصلا غیر عادی بشه. یعنی که چی آخه. بسه دیگه . مگه چه قدر عمر داریم ما. بگذاریم این چند روز عمر هم مث آدم زندگی کنیم.

    آقا آمیر دمت گرم. نکته مهمی را اشاره کردی. و خوب این اصلش بر میگرده به سیاست. و برچسب سیاسی هم بزن. طوری که نی.

    Posted by rezab | 2008/11/29, 18:16

  9. @ اسما: یه سرچ کوچیک بزنی تو اینترنت برای بسیج+ده هزار وبلاگ، میتونی خبر رو بخونی

    @ rezab: پ.س معادل P.S یعنی پانویس.
    من میگم سیاسی‌ش نمیکنم تو میگی بکن…؟! نمیبینی وردپرسی‌ها با چه شدتی دارن فی.ل.تر میشن؟!

    Posted by Ãmir | 2008/11/29, 18:28
  10. بعضی حرفا هست که اگه نگیشون خفه میشی!
    هیچ اهمیتی هم نداره سیاسی باشه یا …
    منم نه به اندازه ی بقیه ولی تا اون حدی که ببینم کسی داره چیزی رو بهم تحمیل میکنه مخالفتم رو اعلام میکنم.
    البتته اینو هممون میدونیم که اعتراض و مخالفت و …هیچ تاثیری تو عقاید این آدما ایجاد نمیکنه .همین ان که هستن.
    تغییرشون غیر ممکنه .سالها ست که اینطوری فکر میکنند و بعد از اینم همینن.

    Posted by CipiD | 2008/11/29, 20:07
  11. man ham un mizgerd ro didam,u miduni alek ba kameron kartie nesbat dare ya na?
    dar zemn,be nazare man ke be mafhoome «mize gerd» vaaghefam,un barname aslan va abadan mize gerd hesab nemiumad!!!che be berese be mozue bi ahamiati ke dar moredesh «nazar sanji» rah andakhte boodan!!!!!»saligheh sanji » koja o «nazar sanji» koja akhe!!!

    Posted by leila | 2008/11/30, 02:29

  12. @ CipiD: خوب البته که کاریشون نمیشه کرد اما نباید هم به حال خودشون ولشون کرد. میتونن واسه دیگران خطرناک باشن.

    @ leila: خوب ما که کلمه‌ی سلیقه‌سنجی نداریم. نظرسنجی یه مفهوم کلی ه. البته حرفت درسته و باهات موافقم که شبیه نظرسنجی و اون یکی هم میزگرد نبود.
    در مورد سوالت هم، الک و کارتیو هم با هم برادر هستند

    Posted by Ãmir | 2008/11/30, 03:49
  13. ببينم ترسيدي بگي سياسي تو هم ف.ي …. شي؟؟؟!!!:D
    با نظرت موافق بودم از اين جهت كه اونايي كه دم از مسلموني مي زنن خودشون صد مرتبه بدترن، همه چي نگاه مي كنن و مي گن فلان فلان شده ها چه چيزايي نشون ميدن، بي خيال بابا، تو اين دوره زمونه كه نامردي شده عادت، به همه چي بايد لبخند زد يه لبخند تلخ و از كنارش رد شد…
    واي كه چقدر حرف زدم، جلوي خودمو با … گرفتم…

    Posted by نازنازی | 2008/11/30, 18:09
  14. به به …چه خبره این جا. مسئله رو جهانی کردید که بابا. ذر جواب لیلا باید بگم که منم یه جورایی باهات موافقم. ولی این چیزی بود که در اختیارم بود و من باهاش کار کردم. دفعه دیگه اگه امکانان بیشتری فراهم بود قطعا همون کاری رو میکنم که گفتی. ضمن اینکه این نظر سنجی به اون صورت نبودکه علمی باشه و غیره. بیشتر جنبه ی سرگرم کنندگی داشت تا هر چیز دیگر.

    چاکرات

    کامبیز حسینی

    Posted by کامبیز حسینی | 2008/12/01, 11:50
  15. من برنامه رو دیدم البته تا وسطش. برای من مهم نیست کسی زنگ می زنه چی میگه. اون نظرشو میگه برای خودشم محترمه. ولی از حرکت که تلفن رو قطع می کرد اصلاً خوشم نیومد. هر کسی حق داره نظرشو بگه. در این صورت میشه گفت دموکراسی حاکمه. برای همین زدم یه کانال دیگه

    Posted by Nimo | 2008/12/01, 21:40
  16. راستی یادم رفت اسم میزبانو بنوسیم! کامبیز حسینی

    Posted by Nimo | 2008/12/01, 21:44
  17. mir▲:
    ——-
    @ نازنازی: من همیشه سعی میکنم در مقابل آدمایی که به دلیل فشار مشکلات روشون پرت و پلا میگن لبخند بزنم اما آدمایی که مغزشون پره از پرت و پلاهایی مثل این، لبخند زدن ندارن

    @ کامبیز: به به! آقای مجری! مرسی از این همه تفاهم!

    @Nimo: با اینکه باهات موافقم در مورد اینکه کار درستی نیست اما تو این موردخاص خیلی هم خوشم اومد! راستش کسی که زنگ میزنه و وقت برنامه رو با حرفای غیرمربوط میگیره باید هم اونجوری باهاش برخورد بشه. چون داره به شعور من و شمایی که داریم به موضوع موردپسندمون توجه میکنیم توهین میکنه. در مورد کامنت دوم هم ممنون. یادم نبود!

    Posted by Ãmir | 2008/12/01, 21:59
  18. نیموی عزیز…واما در ارتباط با قطع تلفن ها. من می خواستسم مردم بگن کدوم موزیک ویدیو رو دوست دارن ولی بعضی ها که با ماموریت دولتی پول می گیرن که به این برنامه زنگ بزنند می خواستن که موضوع بحث رو هر جوری شده سیاسی کنن. من فقط از این جلوگیری کردم چون نمی خواستم برنامه سیاسی بشه. ضمن اینکه وقت بسیار کم داشتیم و یه عالمه سئوال از مهمان برنامه….
    ای کاش یه ذره صبر می کردی تا آخر برنامه رو می دیدی بعد قضاوت می کردی.
    در هر صورت راضی کردن همه ی بیننده ها هم کار بسیار مشکلی است ولی من با دموکراتیک کردن بحث کاملا موافقم اگر همه ی کسانی که در بحث شرک می کنند برخوردی دموکراتیک داشته باشن. در بسیاری از موارد ما در این برنامه شاهد هستیم که یه سری آدم که ما همه با صداشون آشنا هستیم مرتبا زنگ می زنن و سعی میکنن طرز تفکر خاصی رو تبلیغ کنن.

    سئوال من ولی اینه که شما کدوم کانال زدی که بحث آزاد و دموکراتیک اونجا در جریان بوده؟

    ————————————-
    Ãmir:◄ البته که تبلیغ نمیشه اسمش رو گذاشت. بیشتر همین بحث کوته‌فکری و حماقته. البته هستن کسانی که به قول شما ماموریت دولتی دارند برای این‌کارها…
    بطور کلی قطع کردن صحبت، کار خوشانید نیست.

    Posted by کامبیز | 2008/12/02, 02:42
  19. سرت و بزن به دیوار بهتره

    Posted by خاوری | 2008/12/02, 05:10
  20. سلام ،به مطلب جالبی اشاره کردید اتفاقاً من هم تا چندوقت پیش خیلی عصبانی میشدم وقتی کسانی میومدند روی خط وچرت و پرت میگفتند،قریب به اتقاقشون هم از پیشرفتهای متحیرانه ایران میگفتند و فرو پاشی غرب و آمریکا !! ولی بعد متوجه شدم که این یک سیاست برای گرفتن وقت برنامه و جلوگیری از صحبت کردن دیگرانه ، چه بسا تا چندوقت دیگه تمام زنگها رو مال خودشون کنندو دیگه آدمای معمولی نتونن تماس بگیرن!! کسانی هم که در خارج از کشور برنامه رو میبینند فکر میکنند که چقدرطرفداران رژیم زیادن و مردم دولتشون رو دوست دارند!!! بهر حال ….فعلاً که نشستیم تا همه چیز درست بشه دیگه !
    وبلاگ خوبی دارید ، اگر با تبادل لینک موافق باشید خوشحال میشم، ممنون.
    Body Tattoo&Piercing http://bodytattoo.wordpress.com

    Posted by fery tiamo | 2008/12/02, 09:47
  21. @ خاوری: واقعاً ضدکلیشه بود!

    @ fery tiamo: اوه اوه اونموقع که واقعاً آدم دوست جای این آدمها آب بشه بره تو زمین که اینطور دیگران رو خر فرض میکنند.
    بابت تبادل لینک هم خوشحال میشم.

    Posted by Ãmir | 2008/12/02, 10:00
  22. بازم شما بودین که سرتون رو به دیوار نکوبیدین و جلوی خودتون رو نگه داشتید.اگه من بودم……

    Posted by نسیم | 2008/12/03, 05:39
  23. بالا خره ما نفهیمیدم باید سرمونو بزنیم به دیوار یا بازم از این برنامه ها اجرا کنیم

    Posted by کامبیز | 2008/12/03, 06:37
  24. @نسیم: میگم بیا اصلاً هیچ کار نکنیم! ا
    @کامبیز: برنامه باید آموزنده باشه! میبینی که نسیم تازه به سر به دیوار کوبیدن راضی نمیشه. خوب اینجوری اولاً بیننده از دست میدین، ثانیاً مشکلی حل نمیشه. سوماً آدمای عامل این قضیه تعدادشون بیشتر از دیگران میشه…اونوقت بیا و درستش کن!

    Posted by Ãmir | 2008/12/03, 17:18
  25. خسته نشدیم از برنامه های تکراری آموزنده؟ اصلا ما کی هستیم که به مردم بخوایم آموزش بدیم؟ فکر نمی کنی این برنامه های به اصطلاح آموزنده است که ما رو به این روز انداخته؟ آدمایی که خودشون باید آموزش ببینن میان به دیگران آموزش می دن. به نظر من ما باید زاویه رو یه ذره عوض کنیم. به جای اینکه بیام به هم بگیم چیکار کنین، چیکارنکنین بزاریم خودمون تصمیم بگیرم چه خاکی تو سرمون بکنیم. من طرفدار اینم که برنامه یه بحثی رو باز کنه اما نبنده. تهشو باز بزاره که هر کی برداشت خودشو بکنه. طرفدار دیکته کردن شما بخونین آموزش دادن نیستم. ضمن اینکه مردم حوصلشون سر رفته کلا. همه چی باید اول سرگرم کننده باشه بعد هر چی که می خواد بشه بشه. من فکر می کنم حساسیت ها بیشتر به موضوع بر می گرده تا فرم. موضوع می تونه هر چی باشه. برای من فرقی نمی کنه واقعا. مهم اینه که فرم چقدر به دل میشینه. ما تا دلت بخواد شاعر و پروفسور و آنالیزور و هنرمند و مرزا قشم شم داریم که فقط حرف می زنن. حرف حرف حرف.
    به عمل که می رسه همه می ترسیم و عقب نشینی می کنیم.
    خلاصه اینکه چاکریم.

    ——————
    Ãmir ▒◄ قربون شما.البته که ایرانی جماعت عادت کرده که همه چیز رو شسته رفته و حاضر و آماده بذارن جولوش و اونم فقط مصرف کنه…بدون هیچ فکر و زحمت دادن به مغز!
    ما همه در خسرانیم کامبیزجان! سالهاست که دیگه نیازی به فکر کردن نداریم. نمونه بزرگش همین دو تایی که تماس گرفتند…
    به هرحال ممنون.

    Posted by کامبیز | 2008/12/04, 08:46
  26. سلام.خیلی وقته که از اون برنامه و نظرهای شما گذشته.اما من امروز وبلاگ شما رو دیدم!!
    من اون برنام ی میزگرد رو دیدم.اول اینکه از حالت همیشگی میز گرد که به اقتضای موضوعاتش همیشه جدی و یه کم عبوسه خارج شده بود.و این خیلی برای من تازگی داشت .فضاش جوون تر و سبکتر بود. و روحیه ی منو هم عوض کرد.
    در مورد اون تلفنها واقعا برای من هم خیلی سخت بود که می دیدم مسلمون ها همیشه دنبال یه چیزی هستن که به دین شون بر بخوره و به همین خاطر بقیه رو بایکوت کنند.و این» توهین به مقدسات» رو بکوبن توی سر همه! نمی دونم چه قدر طول می کشه که این روحیه ی به شدت غیر دموکرات و انحصار طلب از جامعه ی ما جدا بشه..

    جدی این کامنتهای با اسم «کامبیز حسینی» همون کامبیز حسینی شباهنگه؟؟؟!!!
    اگه هست که اوالا سلام!!! بعدش من جدی اجرا هاش رو دوست دارم.یه کم تئاتریه!
    دوست داشتم بگم که الک کارتیو کارهای بهتری هم داشت.مثل همون ترانه ی «آهای دختر ایروونی» بلک کتز.
    در مورد اون تلفنها هم فکر میکنم خوب برخورد کردین.چون اگه می خواستین جوابی بدین فضای برنامه عوض می شد… مهم اینه که از همین جا هم تا یه حد زیادی می شه فهمید که نسل جدید ایران چی فکر می کنه
    ————————-
    Ãmir:▒احتمالاً خودشه!

    Posted by روشنک | 2009/01/28, 18:46
  27. سلام با این جماعت بحث کردن شکل سیاسی نداره بلکه یک عمل ضروزی برای تجات ملته ! این زبان بسته ها از اول اینجوری نبودن که . . . من که خيلی باهاشون حال میکنم . نه البت سیاسی ، بل نظامي معنوی فقیهی فی سبیل الله ، مولا علی جلوت بده ! حالت تقابل نگیري ، نتیجه میده هموطن.

    Posted by کریم استادی | 2010/03/12, 21:42

پاسخی بگذارید

کافه‌توهم را از فید دنبال کنید

نویسندگان:

Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

به 80 مشترک دیگر بپیوندید

لایک خور


لینک‌های خوشمزه

RSS لینک‌دونی گودری دوستان

  • خطایی رخ داد! احتمالا خوراک از کار افتاده. بعدا دوباره تلاش کنید.