//
you're reading...
کامپیوتر, اینترنت

کروم: مرورگری برای روزهای تنهایی


چندروزیه که فایرفاکس کامپیوترم کار نمی‌کنه. یعنی فقط زمانی کار می‌کنه که پروکسی fgate رو فعال می‌کنم! در سایر موارد هیچ صفحه‌ای برام باز نمیشه. تو فروم ها و سایت‌های انگلیسی که چیزی پیدا نکردم بنابراین بی‌خیالش شدم تا سر فرصت و بعد از گرفتن Backup های لازم، یه نسخه تر و تازه‌شو نصب کنم.
اما تو این دو سه روز فرصتی پیش اومد تا از مرورگر گوگل یعنی Chrome بصورت دائم استفاده کنم. البته شاید یه کم دیرتر از حد معمول! ضمن اینکه که چند روزی بیشتر نیست که نسخه نهایی گوگل کروم ارائه شده. این نسخه که ظاهراً از نسخه بتا هم سریع‌تره رو می‌تونید از اینجا دریافت کنید.

                                                     Download-Google-Chrome-Final-Out-of-Beta-in-100-Days-2
چند ویژگی از کروم که خیلی به دردم خورده‌ند، اینا هستند:

1- همین‌که به ازای هر برگه‌‌ای که باز می‌کنید، یه پروسس جدید تعریف می‌شه، کلی به آرامش سیستم کمک می‌کنه و در نتیجه به آسایش روحی شمای کاربر!
2 – یا مثلاً چیزی که من خیلی از دیدنش ذوق می‌کنم، اینه که تو آدرس‌بار کروم، فقط کافیه چیزی رو که دنبالش هستید تایپ کنید و با یه enter نتیجه جستجوی اون کلمه رو تو گوگل می‌بینید. بالاخره مرورگر گوگله دیگر!                             

             chr2 
3 – کار خوب دیگه‌ای که تو پیاده‌سازی این مرورگر انجام شده اینه که تو همون آدرس‌بار، می‌تونید موتورهای جستجوی دیگه رو خودتون اضافه کنید و اگر نیازی داشتین، ازشون استفاده کنید. فقط کافیه روی آدرس‌بار رایت‌کلیک کنید و Edit search Engine رو انتخاب کنید. بعد هم تو پنجره‌ای که باز می‌شه، Add رو بزنید و  اسم، کلمه‌ کلیدی  و آدرس سایتی رو که می‌خواین موتور جستجوش رو اضافه کنید به یه پارامتر S% اضافه در انتهاش، وارد کنید. البته سایت با سایت ممکنه فرق بکنه.  مثلاً برای اضافه کردن ویکی‌پدیا به لیست، کافیه این خط رو تا کادر URL وارد کنید:

http://en.wikipedia.org/w/index.php?title=Special:Search&ns0=1&search=%S&=MediaWiki

تو کادر  Keyword هم یه کلمه که راحت تایپ کنید و راحت به ذهن بسپرید رو وارد کنید. مثلاً wiki برای مورد ما. بعد هروقت که خواستید چیزی رو تو ویکی‌پدیا سرچ کنید، بنویسید Wiki و  کلید TAB روی کیبورد رو فشار بدین و بعد جلوی عبارت ظاهرشده‌ی Search Wikipedia، عبارت جستجوی خودتون رو وارد کنید.

                  chr1
مشابه این امکان رو تو فایرفاکس 3 هم می‌شه پیدا کرد.

4 – برای خوشمزه‌بازها! هیچ‌چیز سخت‌تر از این نیست که جایی برن که از یه لینک خوششون اومده باشه و کلید اضافه کردن به دلیشس، دم دست نباشه! این قضیه برای من در مورد گوگل‌کروم هم صدق می‌کرد تا وقتی که فهمیدم که نه بابا…! دلیشسی‌ها واسه اینجا هم فکرشون کار کرده! البته که مثل فایرفاکس، افزونه‌ای درکار نیست اما ساده‌تر از اون و فقط با اضافه کردن یه لینک، به سادگی می‌تونین از امکان اد کردن به دلیشس بهره‌مند بشین. برای این کارکافیه دستورات این صفحه رو در مورد گوگل کروم دنبال کنید. (لینک ها رو بکشین روی Bookmar Bar کروم)
اگر Bookmark Bar روی مرورگر شما وجود نداره، روی Toolbar گوگل‌کروم رایت‌کلیک کنید و Always Show Bookmark Bar رو چک بزنید.

5 – امکان دیگه‌ای که فکر می‌کردم گوگل‌کروم ازش ‌بی‌بهره باشه، باز کردن مجدد برگه‌های بسته‌شده یا Undo Closed Tab بود که تو فایرفاکس 3 به بعد، اضافه شد. گوگل‌کروم هم این قابلیت رو داره و کافیه بعد از اینکه یه برگه‌ رو احتمالاً ناخواسته بستید، با زدن کلید ترکیبی Ctrl+Shift+T دوباره برش گردونید. خیلی خوبه، نه…؟!

6- ضمناً Incognito window به  شما اجازه میده که با خیال راحت و بدون نگرانی از اینکه ردپایی از شما و سایت‌هایی که می‌روید نگاه کنید برجای بماند، در اینترنت چرخ بزنید! استفاده درست از این پنجره، به خواننده مربوط است و نویسنده هیچ مسئولیتی در قبالش ندارد! روی عکس آچار در گوشه سمت راست کلیک کنید و New Incognito Window را انتخاب کنید.

7 – اگر به دفعات، یه برگه رو از بین هزار برگه‌ای که باز کردین گم می‌کنین، خوب دمش رو از گوشه‌ی برگه بگیرید و بکشیدش یه جا توی صفحه کروم یا هرجای دیگه؛ اینجوری یه پنجره جدید از کروم باز میشه و برگه شما رو تو اون نمایش میده! برعکسش هم امکان ‌پذیره و میتونین ده صفحه رو به ده‌تا برگه تو یه صفحه تبدیل کنید.

   ch3 ch4

خلاصه ما که خیلی خوشمان آمده! یک چیز دیگر هم هست که چون پروکسی‌ کروم با پروکسی اینترنت‌اکسپللور مشترکه، اهروقت که یه قیلترشکن مثل fg رو باز کنید (مشروط بر اینکه روی حالت Proxy Modeباشه) ، روی کروم برای خودش ست میشه و هروقت برنامه رو ببندید برای خودش به حالت عادی برمی‌گرده…طفلکی خیلی هوشمنده!
لطفاً شما هم خوشتان بیاید!

                                            ▒ ▒ ▒ توهم‌نامه رو از طریق فید دنبال کنید. ▒ ▒ ▒

گفت‌و‌گو‌ها

11 thoughts on “کروم: مرورگری برای روزهای تنهایی

  1. جدی میخوای فایرفاکس رو بخاطر این freegate دوباره نصب کنی ؟
    تنظیمات پروکسی رو غیر فعال کن، درست میشه
    Firefox > Setting ! > Advanced > Netword > COnnection > Setting
    ———————————————-
    Ãmir▒◄خوب اگر درست میشد که فکر نصب مجدد به سرم نمیزد محمدجان. وقتی پروکسی رو غیرفعال میکنم (برنامه رو میبندم و تنظیمات پروکسی فایرفاکس رو به حالت اول برمیگردونم) اصلاً صفحه رو باز نمیکنه!

    Posted by Mohammad | 2008/12/22, 02:03
  2. Chrome عالی هستش من خیلی وقته دارم ازش استفاده می کنم واقعا محشره رفیق

    Posted by masood hedayati | 2008/12/22, 06:35
  3. سلام
    خوبي؟
    مطلب مفيدي بود و من خيلي استفاده كردم
    موفق باشي

    Posted by ARMIN | 2008/12/22, 09:28
  4. راستي به من هم يه سري بزن
    http://tabrizcomputer.wordpress.com
    Ãmir▒◄نیازی نیست آدرس بنویسی آرمین جان. سر میزنیم بهتون

    Posted by ARMIN | 2008/12/22, 09:29
  5. خوشمان آمد. فقط این که اون دو سه ماه پیش که معرفی شد گفتن توی ایران کار نمی کنه! تو از
    vpn استفاده می کنی؟
    ———————————-
    Ãmir▒◄نه. اونی که تو میگی میرفت آنلاین از گوگل دانلود میکرد. آفلاینش از این کارا نمیخواد. همین لینکی که گذاشتم مستقیم پکیج کاملش رو دانلود میکنه.

    Posted by آتوسا | 2008/12/22, 20:49
  6. سلام
    منم این فایرفاکسم داغون شده بود هم یه مدت با کروم کار کردم خیلی خوبه ولی یه خورده یه جوریه … نمی تونم بگم چجوریه ولی یه جوریه .. انگار آدم دستش به هیچ چیزی بند نیست (:
    برای من که فایرفاکسم داغون شده بود اول یه اینستال جدیدشو گرفتم بعدش نصب کردم و همین .. منم می خواستم اول بک آپ بگیرم و از این کارا ولی با نصب مجدد ممکنه بدون اینکه برنامه رو آن ایستال کنی همه چی ردیف بشه.

    Ãmir▒◄مرسی. تستش میکنم.

    Posted by 25mordad | 2008/12/23, 02:29
  7. من هیچ رقمه از اسم این مرورگر خوشم نمیاد

    Posted by سروش | 2008/12/23, 11:03
  8. با تمام این تفاسیری که گفتی … فایرفاکس به نظرم یه چیز دیگست
    نمیدونم چرا . انگار دلش گرمتره وقتی باهاش کار میکنه

    Ãmir▒◄;کاملاً موافقم. دارم سعی میکنم برش گردونم به زندگی!
    بابت لینک هم ممنون

    Posted by یاسر کمالی نژاد | 2008/12/23, 21:05
  9. راستی ، وبلاگم مزین به پیوند شما شد (-:

    Posted by یاسر کمالی نژاد | 2008/12/23, 21:16
  10. دست شما درد نکنه ،مطلب مفیدی بود
    من مدتیه که دارم با کروم کار میکنم وخیلی هم راضی هستم البته هنوز نتونستم از فایرفاکس دل بکنم

    Posted by هوژبر | 2008/12/24, 11:48
  11. وبلاگ جالبی داری هاااااااا و یکمی ترسناک
    =============
    Ãmir:▒ترسناک؟!!!!

    Posted by Arvin | 2009/01/11, 21:28

پاسخی بگذارید

کافه‌توهم را از فید دنبال کنید

نویسندگان:

Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

به 80 مشترک دیگر بپیوندید

لایک خور


لینک‌های خوشمزه

RSS لینک‌دونی گودری دوستان

  • خطایی رخ داد! احتمالا خوراک از کار افتاده. بعدا دوباره تلاش کنید.