//
you're reading...
شخصی

برم…نرم!


نتایج پذیرش سوئد رو امشب دیدم. از چهارتا، یکی رو قبول شدم و یکی رو رفتم تو لیست رزروها. چیزی که خیلی فکرش رو نمیکردم که اتفاق بیفته. اما حالا که پیش اومده، موندم باید چی کار کنم! کاری که به تازگی پیدا کرده م و دارم کم کم توش جا میافتم… راست هایی که تو مصاحبه های دوم و سوم نگفتم و حالا باید حقیقت ماجرا رو فاش کنم… وضعیت خانوادگی و مشکلاتی که تو این وضعیت باهاشون روبرو هستم… حتی دانشگاه و رشته ای که قبول شده م. Information Security. راستش تو این یکی دو ماه که نگاهی داشتم به کتاب Security+ و موضوعات کلی بحث هاشو دیدم، یه کم به این انتخابم شک کرده م.
اینجا تو لینکی که خود سوئدی ها معرفی کرده ن، نوشته هر نفر به طور معمول  40 یورو در روز به عنوان خرج باید کنار بذاره. نمیدونم چقدر دقیق و درسته ولی با فرض صحت موضوع، ماهی 1200 یورو در ماه پول کمی نیست که البته میشه با کار کردن درش آورد. اما آیا کاری هم هست؟

از اونطرف دانشگاه Lulea یه کم زیادی کم نام و نشون میزنه! اگر فقط تو رزرو داتشگاه Lund نتیجه بگیرم خوب بخش بزرگی از این تردیدها برطرف میشن. اما تو این وضعیت…
سوئد رو به خاطر مردمش دوست دارم. بی نهایت باهاشون احساس نزدیکی میکنم. حداقل از رو تعریف هایی که از دوست و آشنا و فامیل اونجا ازشون شنیدم. اما اینکه آدم آیا هرچی رو که دوست داشت باید برای خودش فراهم کنه، یه کم میره تو بحث های فلسفی! نمیدونم…بین شما کسی فیلسوف پیدا میشه؟!

گفت‌و‌گو‌ها

24 thoughts on “برم…نرم!

  1. به تعریف دیگران اعتماد نکن . خودت باید از نزدیک ببینی و تصمیم بگیری . برو و تصمیم بگیر .

    آدم آرمانشهرشو در خیال دیگران نمی سازه که .

    باید زندگی و تجربه و موشکافی کنی تا ببینی اصلا می تونی با فرهنگ و محیط کنار بیای یا نه .

    Posted by افرا | 2009/05/08, 00:02
  2. ای بابا تو هم فرار مغزها شدی؟

    Posted by رامین | 2009/05/08, 01:57
  3. برو اونجا بعدا دست منم بگیر بیام اونجا!

    Posted by محمد | 2009/05/08, 17:21
  4. کار زیاده،۱۲۰۰ یورو هم حداقل دستمزده.به پناهنده‌ها تقریبا ۱۰۰۰ یورو میدن.اونم تو اسکاندیناوی که تو اروپا گرونترین کشورهاست.البته در مورد اون راست‌هایی‌ که نگفتی باید دلیل بسیار مهمی داشته باشی‌.اگه با گفتن راستش ،جونت به خطر میفتاد ،قابل گذشته وگرنه اینا به دروغ گویی بسیار حساسند.به هر حال موفق باشی‌.

    Posted by مهیار | 2009/05/08, 17:36
  5. نمی دونم چی بگم ! ولی رفتی خبرشو بده ! دانشجو IT ام اگه خوب بود 4 سال خربزنم برم اون ور (اگر رفتی بیام اونور )

    در هر صورت آرزوی موفقبت

    Posted by سوم شخص | 2009/05/08, 19:26
  6. raftanesh ke rooye shakesh!
    faghat inke man moddati bood inja nayamade boodam! bazm be ghole aan dooste! dargozashte ghaleb tohi kardam ba didane ghalebe no!
    😀

    Posted by Cynthia | 2009/05/09, 00:58
  7. برو…برو!

    به نظر من مهم اينه كه شما براساس تصويري كه از آينده ي خودت داري پيش بري. به موقعیت شغلی که در آینده نه چندان دور با ادامه تحصیل و بالا رفتن قابلیتهات پیدا می کنی فکر کن!

    کارتو توی این مقطع زمانی بی خیال شو, توی هر موقعیت دیگه ای(اونم همچین موقعیت استثنایی) هم قرار بگیری کم کم جا میفتی! بالاخره هر چیزی مشکلات خاص خودشو داره, تردید به دلت راه نده! من خودم الان دانشجو فوق هستم اگه خدا بخواد سال دیگه این موقعهایی قصد رفتن به کانادا برای دکترا را دارم البته امیدم به چاپ تزم در مقالات معتبر هست که بتونم با یه رزومه پر و پیمون پذیرش بگیرم.

    اگر آدم كمال طلبي باشي (که همین طور هم به نظر میاد) به احتمال خيلي زياد يه مدت پس از كار علاقه مند مي شي كه براي ارتقاي موقعيت شغليت هم که شده، تحصيلاتتو ادامه بدي پس چه بهتر حالا که شرایطش پیش اومده درست تصمیم بگیری.

    Posted by Hey jud | 2009/05/09, 02:28
  8. Man dishab inja nazar farmoodam! va alan commentam nist! chikaresh kardi? hannnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn?

    Posted by Cynthia | 2009/05/09, 21:42
  9. رفته . نرفته … دست راست شما زیر سر ما که حوصله ی دنبال دانشگاه رفتن و هم ندارم

    !

    Posted by آی دا | 2009/05/10, 01:21
  10. خوش به حالت که فعلن از بلاتکلیفی در اومدی. نتیجه ی من که هنوز مشخص نیست و لنگ در هوام

    Posted by sargijje | 2009/05/11, 13:28
  11. سلام امیر.نمی دونم بری یا نری. فقط خوب فکر کن و چشم هات رو باز کن. کاری رو بکن که بهش ایمان داری حتی اگه توی راه شکست بخوری. اگه بهش ایمان داشته باشی زمین هم بخوری دوباره بلند می شی.

    Posted by مریم | 2009/05/11, 23:03
  12. سلام، راستش دارم فکر می‌کنم که چی‌ بهت بگم و برای خودم هچل درست کنم یا نه! من ۳ سال پیش با پذیرش دانشجویی اومدم سوئد و الان هم اونجام (یعنی‌ اینجام!). اصلا هم نمیتونم بگم بیا یا نیا. هر کسی‌ هم کلی‌ اظهار نظر کنه (که معمولا هم از روی لطف و دوست داشتن اظهار نظر می‌کنن) و بگه خوبه یا بده، نمیشه روش حساب کرد. تصمیم مهمی‌ می‌خوای بگیری و باید تموم جوانب رو بررسی کنی‌. در نتیجه از کسی‌ نخواه که بگه خوبه یا بده، بری یا نری. از شرایط و واقعیت‌ها سوال کن (اونم نه از یک نفر که معمولا ما هرکدوم خودمون رو صاحب نظر و آخر همه چی‌ میدونیم و حکم کلی‌ میدیم…) بلکه از چند نفر (اونم از از کسانی‌ که دقیقا شرایط تو رو دارن تو همون کشور، نظر پناهنده یا کسی‌ که تو یک کشور دیگه هست به کار تو نمیاد. چرا، میشه از دیدگاه کلی‌ حرف بزنه و تو هم tips بگیری ، که سفرتجربه هست، غربت سخته و آسمون آبیه ، اما ببین از کی‌ داری نظر میگیری). آخرش هم خودت باید تصمیم بگیری با توجه به شرایط خودت.

    خوب دیدی که فیلسوف پیدا میشه! من فعلا اینو می‌تونم بگم که با توجه به شهری که پذیرش گرفتی‌ باید احتیاط کنی‌. اگر lund بود کلی‌ قضیه فرق میکرد. (کسی‌ نبود بهت بگه که Luleå رو انتخاب نکنی‌؟!)،

    الان داشتم فک می‌کردم گفتم تو هچل نندازم خودم رو! آخه ساعت ۱۱:۳۰ شب نشستم اینجا وقتی‌ که دیشب فقط ۳ ساعت خوابیدم. اما چه کنم که وبلاگت رو دوست دارم، و از اون مهم تر دوست دارم به یک نفر متوهم فیلسوف کمک کنم.حداقل با شناختی‌ که از شما پیدا کردم، می‌دونم ساده اندیش نیستی‌ و انرژی الکی‌ هدر نمیدم. اگه دوست داری با من تماس بگیر. فعلا خواب داره فشار میاره.

    شب بخیر

    راستی‌ در مورد اینکه گفتی‌ «من نگران این هستم که برم یا منتظر نتیجه دانشگاه لوند بمونم. این یکی که قبول شدم خیلی چیز جالبی نیست.» فکر کنم می‌تونم راهنمایی‌ کنم…
    Keep in touch

    Posted by babak | 2009/05/13, 01:04
    • مرسی بابک جان. اصلاً فک نمیکردم از بر و بچ اینجا کسی هم باشه که سوئد درس بخونه. بنابرین همین چارکلام حرف حسابت هم کلی کمک بود! خوشحال میشم که بتونم ازت کمک بگیرم. Luleå البته شهر سختی واسه زندگی به نظر میرسه و دانشگاهش… خوب من درس برام صرفاً یه بهونه ست. میدونی که…!

      Posted by Ãmir | 2009/05/13, 09:01
  13. یک چیزی، هزینه رو دست بالا گفتن. با کمتر هم (حدود ۸۰۰۰ کرون) هم می‌گذره.

    Posted by babak | 2009/05/13, 01:14

پاسخی بگذارید

کافه‌توهم را از فید دنبال کنید

نویسندگان:

Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

به 80 مشترک دیگر بپیوندید

لایک خور


لینک‌های خوشمزه

RSS لینک‌دونی گودری دوستان

  • خطایی رخ داد! احتمالا خوراک از کار افتاده. بعدا دوباره تلاش کنید.