//
you're reading...
شخصی

اروپا نامه – قسمت اول


چون اتفاقات زیاد افتاده سر این پریدن ما، اجازه میگیرم که خیلی تیتروار بنویسم چه اتفاقاتی افتاده… (جناس قلب داارد!)

هواپیمای تهرانجلس

صحبتش رو زیاد شنیده بودم که پروازهای خارجی خیلی دیدنیه که وقتی میری بنشینی سر جات، با وقتی که میخوای پیاده بشی  انگار دو تا پرواز مختلفه…,ولی دیدنش چیز دیگرییست! خانم های محترم واقعاً سنگ تموم میگذارند و اینا! یعنی من، احساساتی که با دیدن وضعیت فوق بهم دست داد، اصلاً بعداً تو پروازهای خارجی و با دیدن اون همه خانم های محترم و غیره دست نداد به جان خودم! احساسات اصلاً مودبانه ای نیستند اینها!

به دنبال یک بلیط ناقابل – ایرانی مهربون یا…

رسیدم فرودگاه گوتنبرگ و باید بلیط بگیرم برای شهر مقصد…. نماینده محترم هواپیمای داخلی میگه زنگ بزن به این شماره…در به در دنبال اینکه چجوری زنگ بزنیم…تلفن ها همه سوئدی بلغور کرده ند و خوب دستمان از پایمان درازتر! یکی از ده ها ایرانی ای که اونجا منتظرند تا مسافرشون پیاده بشه از طیاره رو گیر میارم و ازش فقط میپرسم چجوری باید با اینا کار کنیم….وضعیت من اینجوری شده و تلفن هم ندارم. یه کم نگاه میکنه به تلفن عمومی و بعد اصرار میکنه که از موبایل اون زنگ بزنم. من هم که نمیخوام ایرانی بازی دربیارم و تو مملکت غریب پاچه یه هموطن رو بگیرم میخوام قبول نکنم، نمیذاره….من هم 15 دقیقه با موبایلش حرف زدم! خودش اصرار کرد خوب…!

گوتنبرگ: توی شهر

160 کرون باید پیاده میشدم که فقط اتوبوس من رو ببره تو شهر و برگردونه تا فرودگاه. از یه طرف هم دلم نمیومد الان که سه چهار ساعت تا پرواز بعدیم وقت دارم، دیدن شهر پرطرفداری مثل گوتنبرگ رو از دست بدم. این شد که رفتم که برم هم یه جا پیدا کنم که اینترنت هم داشته باشه. نامردا تو فرودگاه معادل  15 هزار تومن میگرفتن که یه ساعت بتونم از اینترنت استفاده کنم! این شد که رفتم کلی گشتم و کلی جالبناک شدم! چقدر ایرونی تو این شهر پیدا میشه! و جالبتر از اون اینکه باید حتماً هم ایرونی بودنشون رو داد بزنند….حالا فرقی نمیکنه بسیجی باشه یا سازمان مجاهدین خلق! یه بلندگو باید بذارن با یه صدای ناخنجار! آهنگ پخش کنه. یه جا با امام حسین و شربت نذری و مرگ بر امریکا خودشون رو خفه میکنند، یه جا هم با عکسهای مرگ بر رییس جمهور و رهبر و درود بر مریم اینای رجوی!

021

امنیت پرواز فرودگاه گوتنبرگ

میخوام سوار هواپیمای استکهلم بشم تو گیت بازرسی نزدیکه شلوارمون رو هم دربیارن! البته اگر کمرش گشادتر از این بود همینطور هم میشد! همه چی رو دقیق چک میکنه بعد از تو کیفم یه اسپری نو درمیاره میگه این 200 میلی لیتره. میگم خوب؟ میگه بالای 100 میلی مایعات ممنوعه و یا باید برگردم کیفم رو هم بدم تو بار یا اینکه بندازمش دور….منم که زندگیم توشه به همراه لپتاب، میگم بندازش دور! …بماند که اصلاً هم شارژ نداشت که بخوام ازش تو هواپیما استفاده کنم!

لعنتی حرف هم حالیش نمیشد که بگم بابا من سر تا پام عرق کرده بدون اون اسپری تا سه ردیف پشت و جلوم بهم به سوئدی فحش میدن!

هتل

ساعت 10.30 رسیدم به هتلی که از یه هفته پیش رزرو کرده بودم. زنگ هاشون که زنگ نیستن، درباز کن اتوماتند که باید کد درست رو وارد کنی تا باز بشن. من هم کد بلد نیستم کسی هم بیدار نیست که باز کنه این در رو! شانس آوردم یک خانواده ای داشتند میرفتند بیرون که من تونستم برم تو. یه نامه گذاشته بودند به اسم من روی پیشخون که کلید اتاق توش بود! میبینین تو رو خدا چه روزگاریه اونور دنیا؟! نه بیعانه ای نه چیزی نه عدم اعتمادی، هیچی! تا همین الان هم که دارم بعد از دو روز اینا رو مینویسم هنوز یه کارت شناسایی از من نخواسته ند! روزگار رو میبینین؟!! حالا شما جرات دارین روم به دیفال، شورتتون رو یه دقیقه بذارین بیرون ببینین دو دقیقه بعدش سرجاش هست یا نه!!

ببخشید دیگه، خیلی تیتروار شد!

Subscribe to Feed همراه توهم باشید برای مطالب بیشتر از این دست…

ارسال به: Balatarin :: Donbaleh :: Mohandes :: Del.icio.us :: Digg :: Stumble :: Furl :: Friendfeed :: Twitthis :: Facebook

گفت‌و‌گو‌ها

14 thoughts on “اروپا نامه – قسمت اول

  1. به سلامتی رفتی آمیروووووووووووووووووو!
    نگران شده بودم از نبودت در نت!
    مشکلی داشتی زنگ بزن راهنماییت کنم! البته با گوشی همون آقاهه 🙂
    موفق باشی و خوش بگذره هم!

    Posted by سینتیا | 2009/08/25, 23:21
  2. مثل همیشه خوب نوشتی. نوشته هات رو دوست دارم.
    موفق باشی

    Posted by دکتر ریتالین | 2009/08/26, 08:47
  3. آفرین.. همینجوری ادامه بده

    Posted by Calabros | 2009/08/26, 10:48
  4. شفق رو دیدی یا نه هنوز؟
    شورتتو چی؟در اوردی یه دقیقه بذاری بیرون یا نه؟اگه هنوز در نیاوردی پس گفته هات کذب محضه.گیرم که ازت مارت شناسایی نخوان.چه ربطی به شورت داره؟واسه بلاگ بعدی شورت رو امتحان کن بعد از امنیت اونجا هوار بزن.یوهاهاهاها.حال کردی عجب ترور شخصیتت کردم؟
    ضمنا اخرین بارت باشه میری جایی که روی عکس آقام پاک یادت نره کشیده باشن.

    Posted by پریا | 2009/08/26, 10:52
    • وسط تابستون شفق کجا بود؟!!
      در مورد تکذیبه ت هم باید بگم که بعضی چیزها نیاز به تجربه ندارن…تحقیق کنی میفهمیشون!

      Posted by Ãmir | 2009/08/27, 12:10
  5. منظورم از مارت همون کارت و مارت بود.

    Posted by پریا | 2009/08/26, 10:52
  6. خیلی جالب بود!امیدوارم تا آخرش هم این انرژی رو داشته باشی که همه اتفاقات و با جزئیاتش تعریف کنی.
    خوش باشی.

    Posted by Hey jud | 2009/08/26, 12:18
  7. چقدر خوشحالم که رفتی و موفق شدی. کلی بهت خوش بگذره. ببخشید که ندیدمت.

    Posted by مریم | 2009/08/29, 05:39
  8. آخيش تفلك رفته اين اروپايي هاي رنگ پريده رو ديده مثل اجداد قجريش واترقيه احساساتشون

    Posted by تماشا | 2009/09/06, 09:16

پاسخی بگذارید

کافه‌توهم را از فید دنبال کنید

نویسندگان:

Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

به 80 مشترک دیگر بپیوندید

لایک خور


لینک‌های خوشمزه

RSS لینک‌دونی گودری دوستان

  • خطایی رخ داد! احتمالا خوراک از کار افتاده. بعدا دوباره تلاش کنید.