//
you're reading...
سفرنامه, شخصی

حلوایی که تحریف شد…!


یکی از بر و بچ که در همسایگی ما زندگی می‌کنه، یه پسر جوون کاناداییه که یک ماهه اینجا درس می‌خونه. روزی که فهمید ایرانی هستم، با شور و شوق خاصی گفت من از کانادا با خودم حلوا آورده‌م، میارم دور هم بشینیم بخوریم، گفتیم چه خوب! اینجا که هستیم، هرروز یه چیزی هست که ما رو یاد ایران بندازه! دیروز یکی دیگه از دوستان یه لینک برام فرستاد که امروز اخبار تلویزیون سوئد قراره با سفیر ایران یه مصاحبه داشته باشه راجع به 22 بهمن!‌ روز قبلش هم که اصولاً بیست و دوم بود!

خلاصه،‌ این همسایه‌مون رفت و حلوای مذکور رو آورد و گذاشت جلومون که تازه متوجه شدم منظورش از حلوا، حلوارده‌ست و البته که یه کم تو ذوقم خورد که ما منتظر چی بودیم چی اومد! منتها از اونجایی که لنگه کفش هم در بیابان غنیمت است و حلوا شکری هم نوعی حلواست که خوشبختانه در زمان متوفیان صرف نمی‌شود، همون وسط خالی خالی صرف نمودیمش! و البته کم هم نیاوردم و گفتم که حلوای ایرونی برات درست میکنم که فرقش رو بچشی! (چرا فکر بد میکنید؟!)

تا این لحظه که برای دفعه اول حلوا درست کردنم گرفته و درست شده و گذاشتم که سرد بشود، هیچ‌گونه مزه‌ی آشنای حلوا ازش متساطع نمیشود! یعنی من از قدیم یادمه که حلوا از همون حلوا شدنش مزه‌ی حلوا میداد، ولی خوب من فرض میگیرم که اینجا به دلیل ارتفاعش از سطح دریا، این اولش مزه نمیده و بعد از اینکه از تو یخچال درآوردم میشه به هنر آشپزی‌م پی ببرم!

halva!

احتمالاً هم این قصه سر دراز خواهد داشت و فشار هوا و اختلاف از سطح دریا و سایر عوامل استکبار غرب عمراً‌ اگر بگذارند که ما براشون حلوا حلوا کنیم! اصولاً این پست رو هم نوشتم که یادم بمونه که پست‌های قبلیم رو قطعاً برای خوش‌اومدن خودم نمی‌نویسم! حالا ناپلئون میخواد برای ما حرف زده باشه یا نه!!

نکته ادبی: واج‌ارایی H رو در تیتر این مطلب دارین؟!‌

گفت‌و‌گو‌ها

5 thoughts on “حلوایی که تحریف شد…!

  1. بیا ایران تا برات یه حلوا بپزم که نیم وجب روغن روش باشه!
    اون دنیا یعنی ببخشید اون سر دنیا همین چیزاش خوبه دیگه…

    Posted by بهروز | 2010/02/13, 13:35
  2. ای بابا اینجا چقدر عوض شده. به به در و دیوار کافه رو رنگ زدین؟ مبارکه. پس چرا حلوا؟ شیرینی باید بدین :))

    Posted by Miel | 2010/02/13, 18:35
    • بخاطر اینکه خواستم بسیجی پنداری کنم ببینم چه چچوریه وقتی با عزاداری و عروسی یه جور برخورد میکنن!

      Posted by Ãmir | 2010/02/14, 12:59
  3. آخرش حلوارو (البته با این همه فشار هوا و اختلاف از سطح دریا و سایر عوامل استکبار) که از یخچال در آوردی مزه حلوا داد یا نه؟
    دهنم آب افتاد بابا.

    Posted by هومن | 2010/02/14, 18:14

پاسخی بگذارید

کافه‌توهم را از فید دنبال کنید

نویسندگان:

Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

به 80 مشترک دیگر بپیوندید

لایک خور


لینک‌های خوشمزه

RSS لینک‌دونی گودری دوستان

  • خطایی رخ داد! احتمالا خوراک از کار افتاده. بعدا دوباره تلاش کنید.