//
you're reading...
وبلاگ

500: اسپشیال دلیوری


این پست پانصدم وبلاگ کافه‌توهم است.

بعضی وقتا حال آپدیت کردن نداری، گاهی هم حالش رو داری ولی وقتش رو نداری، تک و توک هم که هم حال داری هم وقت، یا ایده نداری، یا ایده رو که پیاده میکنی و تا وسطاش میری جلو و بعد متوجه میشی چیزی نیست که بخوای باهاش وقت خواننده هات رو تلف کنی. گاهی هم که همه چیز سرجاشه و نوشته ت آماده برای ارسال شدن، یه بلایی سر کامپیوتر میاد و همه زحمتات برباد میره.

بعضی وقتا از خودت میپرسی که وبلاگ نویسی چقدر برات اهمیت داره. گاهی هم فکر میکنی که خواننده‌‌ها چقدر برای خوندن وبلاگت اهمیت قائل میشن، یه وقتایی هم البته پیش میاد که به خودت بگی خواننده هات چقدر برات اهمیت دارن و چقدر مراقب رنگ نوشته هات باشی، خیلی هم بخوای فلسفی فکر کنی از خودت میپرسی که مخاطبای وبلاگت اصولاً چه تیریپی فکر میکنن و چرا شده اند خواننده وبلاگ تو…

مساله ی فید و اشتراک ایمیلی و غیره هم که مد این یکی دو سال اخیره. اینکه چقدر از خواننده هات از روی فیدت نوشته هاتو دنبال میکنن و چقدرشون روزی یکی دوبار سر میزنن بهت که ببینن تراوشات فکری جدیدی داشتی یا نه و چقدر از خواننده های فیدت حال کامنت گذاشتن رو دارن و چندتا از خواننده هات کامنتشون رو تو گوگل ریدر میزارن و چندتاشون ترجیج میدن که وبلاگت رو باز کنن و برای خودت کامنت بذارن. دوست داری بفهمی که هرلحظه چند تا لایک رو فلان پستت خورده و چند نفر بهمان پستت رو شیر کرده ند و ازاین تعداد چند تاشون کدوم فیدت رو شیر کرده ند و کدوم فیدت هنوز اپدیت نشده که بری یقه فیدبرنر رو بگیری که چرا جوابتو نمیدن و …

سوژه جدیدتر هم که سیستم فیلتراسیون فله ای و غیرفله ای وبلاگ هاست که دست همه رو از همه جا کوتاه کرده. اونایی که رو سرویسهای وطنی مینویسند که خیالشون راحته که اگر قراره به حکم چهارتا آدم دکمه یقه تا بالا بسته،  دیگه خونده نشن، کل وبلاگشون از صحنه روزگار محو میشه و اونایی که روی وردپرس و بلاگ‌اسپات و … مینویسند هم بعد از مدتی متوجه میشن که به زیر تیغ رفته اند و البته اصولاً تلاش برای فهمیدن علت و رفع مشکل هم چیزیه در مایه های زنده کردن مرده ای که هفت تا کفن هم پوسانده و کلاً باید لقایش را به بخشید و رفت!

و اینها جزئی از کلی ماجراهای ریز و درشت دیگه ای هستند که وبلاگ نویس هایی مثل من در طول عمر وبلاگ نویسیشون ممکنه باهاش روبرو بشن و خم هم به ابرو نیارن و بنویسند و بنویسند تا برسند به پست های پونصد و هزار و دو هزار و البته که با توجه به این بند آخری، این رقم ها  خیلی مشکل است!

 hall-m[1] hall-m[1]

دو سال و نیم است که اینجا وبلاگ مینویسم و سه بار اسمش رو عوض کرده ام و سی بار ظاهرش را!  میشود هفته ای حدوداً سه تا و نصفی پست. از همه دوستانی که از قدیم و جدید، من را همراهی کرده اند ممنونم و امیدوارم وبلاگتان صدساله بشود!

گفت‌و‌گو‌ها

9 thoughts on “500: اسپشیال دلیوری

  1. مبارکه!
    درد و دل‌های ما نیز همین است. منم خودم چهار بار فیلتر شدم. این‌دفعه دیگه خیلی خودداری کردم برای این وبلاگم.
    چند سوال متناسب با این پست: من که یه خواننده قدیمیتم هنوز موندم تو چه اصراری داری به اسم «توهم» که تو هر سه بار عوض کردن اسم وبلاگت و حتی دامنه وبلاگت اسمش از توهمه. این از کجا میاد؟ و چیز دیگر آنکه این کلاه(مَد) «آ» که رو اسم امیر هست که میشه آمیر برای چیه؟ که این مَد روی گراواتارتم هست، از کجا میاد؟
    اینا سوالن که میشه جوابشو نداد. اما برا خوانندهای دیگت هم فک کنم جالب باشه.

    Posted by رضا.ب | 2010/03/02, 19:00
    • مرسی برای سوالات.
      در مورد سوال دومت قبلاً تو درباره خودمم…م نوشتته بودم دلیلشو که خوب خیلی دیگه الان مهم نیست. بیشتر برای ایجاد یه تفاوت مختصر بین دو شخصیت مجازی و حقیقیه.
      در مورد توهم چون کلیت نوشته های وبلاگ درباره چیزهایی غیر از روزمرگی های زندگی بود انتخاب کردم.

      Posted by Ãmir | 2010/03/02, 19:54
  2. تمام این چیزایی که گفتی برای من هم هست!! جدا منم نمیدونم چرا این وبلاگ جذبم کرد چون اصولا کمتر وبلاگی توی این دوره جذبم میکنه! اما فیدش توی گوگل ریدرم هست!
    کامنت گذاشتن این دوره سخت شده چون واقعا وقت نمیشه مگه اینکه جدا حرفی داشته باشی با صاحب وبلاگ!
    سه بار اسم اینجا رو عوض کردی؟؟؟ چه بامزه!! چی بوده که به توهم رسیده؟؟ lol

    Posted by zoha | 2010/03/03, 06:32
    • به توهم نرسیده به کافه توهم رسیده. اول توهم نامه بود بعد شد توهم الان هم کافه دار شدیم!
      مرسی از کامنتت

      Posted by Ãmir | 2010/03/03, 14:40
  3. مبارکه.
    من فکر کنم جزء خواننده های جدید ولی مستمر به حساب بیام. نظراتمم به درد خودم می خوره !!تا اونجایی که یادمه کلاً با خودتو وبلاگه خوشگلت حال کردم. ولی باهاشون طلاعات جدیدپیدا کردم. 500 پست نوشتی از اونجایی که من دنبالت کردم خیلی از پستات منو جذب کرده.تعریف بسه.اینقسمت آموزشاتو پر رنگتر کن خلی روزمره شدی.

    Posted by هومن | 2010/03/04, 00:21
  4. مبارکههه!من که سه چهار روز پیشتر نیست با اینجا اشنا شدم اما به هر حال مبارکه…..
    باید ببینیم تا صد سال دیگه اصلا جهانی وجود داره که شما بخوای توش وبلاگ بنویسی یا نه …!

    Posted by شادی | 2010/03/04, 07:17
  5. من کلا از افراد خاص و متفاوت خوشم میاد, و در مورد وبلاگ شما که منعکس کننده تفکرات شماست این جوری برداشت کردم که با یک شخص خاص سرو کار دارم. با عرض شرمندگی یه چند وقتی هست که خیلی گرفتارم و فرصت کامنت گذاشتن ندارم ولی همیشه از مطالبت چیزای جدید یاد گرفتم و بدون اغراق میتونم بگم که اغلب اوقات نوشته هاتو مثل یه کتاب درسی جند بار می خونم و یادداشتهایی برای خودم بر می دارم. یه نکته دیگه هم که برام جالبه تیترهایی هستش که برای عنوان مطلبت میذاری که خیلی پر مغز هستش. به نظر من وبلاگ نویسی یه هنره, که اکثر هنرهارو در خودش نهفته داره, مهمتر از همه هنر نویسندگی (اون هم از نوع خاصش) که در وبلاگ شما به وفور یافت میشه, بحث های تخصصی در حوزه های مختلف هم که جایگاه خودشو داره که شما هم به کاملترین نحو ممکن ارائه میدید. امیدوارم با تمام مسائل و مشکلاتی که برشمردی همچنان به نوشتن ادامه بدی و مارو بی بهره نذاری!

    زندگی صحنه یکتای هنرمندی ماست
    هر کسی نغمه خود خواند و از صحنه رود
    صحنه پیوسته بجاست
    خرم آن نغمه که مردم بسپارند به یاد (ژاله اصفهانی)

    Posted by Hey jud | 2010/03/06, 22:52
    • ممنون از کامنت پرانرژیت! واقعاً آدم وقتی کامنت های اینچنینی رو تو وبلاگش میبینه امیدوار میشه به خودش و با انگیزه تر برای نوشتن (میشه). امیدوارم بتونم سطح کیفی مطالب رو از اینی که هست بالاتر ببرم

      Posted by Ãmir | 2010/03/07, 21:46

پاسخی بگذارید

کافه‌توهم را از فید دنبال کنید

نویسندگان:

Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

به 80 مشترک دیگر بپیوندید

لایک خور


لینک‌های خوشمزه

RSS لینک‌دونی گودری دوستان

  • خطایی رخ داد! احتمالا خوراک از کار افتاده. بعدا دوباره تلاش کنید.