//
you're reading...
سیاست, شخصی

روزنامه خوانی در ایران


زمانه ی جالبی نیست . نمی دانم من حساس تر شدم یا اوضاع به همین میزان گه شده , این روزها بی خبری , همان خوش خبری ست . ما به اصطلاح تحصیلکرده ها می خواستیم مثال نقضی باشیم بر شعار «دانایی در نادانی است » اما گویا خودمان در دام حقیقت بدطعمی افتادیم که می گفت » نادانی همان توانایی است «.
دست خودم نیست , بدجور به روزنامه خوندن اونم از نوع کاغذیش معتادم . سیب اگاهی که گازش زدم اوایل شیرین بود اما هرچه رشد عرضی و طولی کردم از زهرمار هم طمعش بدتر شد , تازه درد هم داشت .
اینها را ردیف کردم تا برسم به اینجا که بگم دیروز که داشتم ورق های کاهی با فونت ریز روزنامه رو می خوندم , احساس کردم روزنامه خوندن هم اینجا کاری متهوع و مازوخیستی شده , حقایق جاری رو توی صورتت تف می کنه و جای لذت , عذابت میده و بدتر اینکه هیچ کاری هم از دستت ساخته نیست .

تیتر خبرهایی که در صفحات مختلف روزنامه سه شنبه بود رو دوباره مرور می کنم تا بفهم که اشتباه نکردم :

* دفاع نماینده حامی دولت از برخوردش با نماینده اصلاح طلب شیراز » این سیلی ریشه در اصولگرایی دارد » .
* رئیس سازمان محیط زیست با حفر چاه نفت در پارک ملی کویر موافقت کرد — نماینده گرمسار با تشکر از اقدام فوق فرموده » پارکی که هیچ درآمد ارزی ندارد و هیچ توریستی به آنجا نمی رود چه فایده دارد , بطور حتم نفت و جان انسانها از جان چند درخت و چند آهو و یوزپلنگ مهم تر است» . ( گویا منظور از توریست همان جاسوس هایی هستند که به اوین منتقل می شوند )
* مخالفت امام جمعه جویبار با پیاده روی خانوادگی آخر هفته – » این برنامه نباید بصورت مختلط برگزار شود و منطبق با بافت مذهبی و اسلامی شهر نیست» .
* فرمانده انتظامی اصفهان » دوچرخه سواری بانوان , ورق بازی در پارک ها , والیبال و اسکیت بانوان و آواز خوانی در کنار پل خواجو از جرم های آشکار در اصفهان است و پلیس به شدت با متخلفان برخورد می کند «.
* آیت … : ولایت فقیه نعمت عظیمی است . در جلسه ای در خصوص فتنه اخیر من خیلی ناراحت شدم و می خواستم گریه کنم , اما آقا به من امیدواری دادند که ناراحت نباش , این مسئله هم می گذرد !
* کاهش سهم ایران از صادرات جهانی .
*معاون دانشجویی وزیر علوم » صدور 1100 حکم انضباطی در دانشگاه ها از شروع سال تحصیلی جدید»
*تبرئه یک قاضی دادگستری از اتهام قتل سومین همسرش چون اولیای دم موفق به معرفی 50 نفر برای شهادت دادن به قاتل بودن قاضی نشدند (مراسم قسامه )
* هشت میلیون دلار هزینه تاخیر روزانه در بهره برداری پارس جنوبی
* سفیر بولیوی » اینترنت در بولیوی هرگز فیلتر نمی شود»
*در نظرسنجی الجزیره مشخص شد : استقبال گسترده از احمدی نژاد در تقدیر از حمایت ایران از لبنان بعد از جنگ 33 روزه
* احمدی نژاد » در خصوص مذاکرات هسته ای اماده گفت و گوییم اما 4 شرط داریم »
*فتنه , دشمن , دشمن , افزایش نرخ دلار , دشمن , فتنه , دشمن , دشمن , دشمن … .

…………………
رضا کیانیان در یکی از فیلم هاش که الان اسمش خاطرم نیست با همان لحن منحصر به فردش دیالوگی داره که «من دوست دارم بمیرم » .

گفت‌و‌گو‌ها

2 thoughts on “روزنامه خوانی در ایران

  1. چه فایده داره این روزنامه خوندن جز این که فقط اعصابتو خرد کنه؟

    Posted by حمید | 2010/10/20, 08:57

پاسخی بگذارید

کافه‌توهم را از فید دنبال کنید

نویسندگان:

Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

به 80 مشترک دیگر بپیوندید

لایک خور


لینک‌های خوشمزه

RSS لینک‌دونی گودری دوستان

  • خطایی رخ داد! احتمالا خوراک از کار افتاده. بعدا دوباره تلاش کنید.