//
you're reading...
اجتماعی

ارائه شعور، نشاندهنده‌ی شخصیت شماست.


سوار تاکسی بودم…تاکسی که نبود، از این مسافرکشای شخصی. خیابون دولت رو داشتیم میرفتیم طرف سه راه شریعتی. یه قسمت آخر مسیر، اون مانع‌های بین دو تا لاین رو برداشته بودن حالا واسه چی‌شو نمیدونم. ترافیک دولت رو هم که که در جریان هستید؛ اگه قفل باشه، مسیری رو که پیاده ده دقیقه‎ست راحت تا 30 ذقیقه طول می‌کشه.اون روز هم از همون روزا…طرف هم اومد مثلاً زوذتر برسه ب سر خیابون، سر ماشین رو کج کرد انداخت تو لاین مخالف! حالا فکر کنین لاین مخالف به زور مسیر عبور یه ماشینه، این هم که اینجوری… گفتم الانه که مثل این فیلم خارجیها بزنیم به یه ماشین که از روبرو داره میاد! یعنی نمیدونم چی شد که یهو صدای خودم رو شنیدم که آقای محترم، لطف کن از مسیر خودت برو!

یارو هم که یه کم جا خورده بود، بعد از یکی دو ثانیه گفت خوب زودتر میرسیم، مواظبم!

تو دلم چارتا فحش آبدار بهش دادم که آخه مرتیکه، حالا ما هیچی، نمیگی اگه یه ماشین بیاد نه اون راه پیش داره، نه ما. اون وقت چه گهی میخوای بخوری! تو همون وضعیت هم منتظر بودم که مسافرهای صندلی عقب یه چیزی بگن و از در طرفداری از من دربیان، دیدم اگه از دیگ بخار بلند بشه از اینا نمیشه. دیگه هیچی نگفتم.

البته که هیچ کدوم از اون حالتهای بالا پیش نیومد، ولی نگاه اون همه آدمهایی که تو ماشینهاشون تو لاین راست نشسته بودن و در حال تماشای سبقت غیرمجاز ما بودن، روم سنگینی میکرد.ظة به خودم گفتم اگه هرکدوم از اینا بخوان مث این یارو مردک بی‎فیوز فکر کنن، اوضاع ترافیک پایتخت چقدر میتونه از این هم بدتر بشه… بعد فکر کردم که حرص نخورم، 98 درصد مردم این مملکت مثل همون راننده هستند. بی توجه به قوانین، و به شعور و حقوق دیگران. مسافرهای عقب هم نمونه‌ی خروار .

فکر کنید اگه شما تو موقعیت من بودید چکار میکردید؟ بیخیال  از کنارش میگذشتید یا به عمل و حرف راننده واکنش نشون میدادید؟

گفتگو

12 پاسخ به ‘ارائه شعور، نشاندهنده‌ی شخصیت شماست.

  1. خب مسلمن چیزی نمی‌گفتم ولی یه ذره حرص می‌خوردم که داره حق دیگران رو می‌خوره اما در نهایت به جراتش آفرین می‌گفتم
    ولی شانس آوردی بی فیوز بود، اگه فیوز می‌پروند چی؟ 😀

    Posted by محمد | 2010/10/23, 07:32
  2. همیشه اول تکنولوژی میاد تو این مملکت بعد فرهنگش هرگز نمی یاد!!! الان چند دهه است که اتومبیل وارد مملکت ما شده ولی هیچ کدوم هنوز اتومبیل سواری رو بلد نیستیم

    Posted by ترازووور | 2010/10/23, 09:31
    • فرهنگ ذاتی نیست… ولی چیزی که متوجه شده ام اینه که اکتسابی هم نیست حالا موندم چه فلسفه ای براش ببافم که با عقل جور دربیاد!

      Posted by Ãmir Caféchi | 2010/10/23, 13:51
  3. سلام، من بودم همون جا به راننده می گفتم همین جا پیاده میشم… و وادارش میکردم که بزنه کنار پیاده بشم…

    Posted by محمدرضا ناظم بکایی | 2010/10/23, 10:06
  4. حرص نخور بابا
    من دیگه پیر این حرفا شدم .همش دارم فحش میدم.چرا شهرداری این میدونو تنگ کرد؟>چرا این خیابون پل هوایی نداره.چرا مردم همه شاششون میاد و با سرعت نور ماشین میرونند.چرا یارو سو بالا میاد از روبرو..خاک تو سر این انتر ها که وسط خیابون تو دو تا ماشین روبروی هم با سرعت کم میرونند و دارن احوال پرسی میکنن.
    در حالیکه هستند افرادی که اصلا این چیزها رو نمیبینند.و خوش خوشانشونه.

    Posted by ستاره | 2010/10/23, 11:17
  5. avalan 98%mardom mese un ranande nistan.hamun tor ke shoma khodetun ham goftin baghiye mese un ranande nandakhte budan line ruberu.hanuz ye kam shour tu vojudeman baghist.
    man age budam faghat 2a mikardam mashini az rube ru nayad.chon midunestam ranande be harfam mahal nemizare.piyade ham nemishodam chon pul dade budam babate un masir.ya hata vaght sarf karde budam vase taxi gereftan.ta majbur nemishodam piyade nemishodam.(vazehe ke nemigam kare man doroste.man inkaro mikardam)

    Posted by hamideh | 2010/10/25, 19:24
    • البته که اون 98 درصد اغراق گوییه و فقط برای تحریک حس «من جزو اون آدما نیستم» نوشته شده.
      ولی به هرحال، عدم توجه به حقوق دیگران، فقط مختص تو لاین مخالف انداختن نیست. خیلی مشکلات دیگه هست که تو این گروه قرار میگیرند و از این بابت، متاسفانه خیلی از ماها رو شامل‌ش میکنه.

      Posted by Ãmir Caféchi | 2010/10/25, 22:00
  6. baba asabani nashin iran ba hamin chizashe ke khosh migzare dge age gharar bood mesle hamin keshvare daghoon ke alan toosham bashe dge man nemiraftam iran ke 😛 koooli hayajan dare avazesh!å

    Posted by sepehr | 2010/11/29, 10:23
  7. اون کشور داغونی که صحبتش رو میکنی خیلی داغونه! از اون å ای که اون ته گذاشتی معلومه! 😉

    Posted by Ãmir Caféchi | 2010/11/30, 01:34

بیان دیدگاه

کافه‌توهم را از فید دنبال کنید

نویسندگان:

Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

به 81 مشترک دیگر بپیوندید

لایک خور


لینک‌های خوشمزه

RSS لینک‌دونی گودری دوستان

  • خطایی رخ داد! احتمالا خوراک از کار افتاده. بعدا دوباره تلاش کنید.