//
you're reading...
موسیقی

در ستایش موسیقی» هوش مصنوعی


AlbumArt_{13AC2EC2-A9EE-4D21-835B-3E34BB582562}_Large

امروز با یکی از دوستان، صحبت فیلم هوش مصنوعی بود. به احتمال خیلی زیاد دیدینش. فیلم، ترکیبی از ایده و خلاقیت کوبریک و استعداد و نگرش جذاب اسپیلبرگه و به همین دلیل میشه اونو به عنوان یکی از شاهکارهای معاصر به حساب آورد. اما چیزی که رنگ فیلم رو تغییر می ده، هیچ کدوم از اون دوتا نیستند. لااقل، جذابیت بصری و محتوایی فیلم تا حد زیادی مدیون موسیقی به شدت تاثیرگذار جان ویلیامزه که روی فیلم ساخته شده. جاهایی از فیلم، موسیق به صورت کاملاً حیاتی، به کمک فیلم میاد و تماشاگر رو به شدت تحت تاثیر می ذاره . مثلاً سکانس های دونفره ی دیوید و مونیکا، (یکی در اواسط فیلم و یکی در انتها) از سکانس هایی هستند که موسیقی به وضوح، به قلمروی تصویر وارد می شه و حتی اونو به حاشیه می‌بره. البته خیلی‌ها معتقدن که موسیقی فیلم اصلاً نباید به گوش بیاد چرا که هدف دیدن فیلمه نه گوش کردن به موسیقی. کاری که به نظر من، ازش به بهترین وجه ممکن تو این فیلم پرهیز شده و در عین حال اثر خودش رو گذاشته.

فکر کردم بد نیست به همین بهونه سه قطعه از آلبوم ساندتراک هوش مصنوعی که به نظرم جزو برترین آهنگ های موسیقی فیلم در این چندساله هستند رو برای دانلود بذارم.

Reunion
For Always – Lara Fabian
For Always – Duet

اولی موسیقی متن فیلم در سکانس پایانیه، یه کم طولانیه و بنابراین حجمش زیاده (حدود 7 مگابایت)

دومی و سومی ترانه هایی هستن که تو فیلم نیومدن، اما رو تم اصلی موسیقی فیلم خونده شدن. قاعدتاً باید Lara Fabian ایتالیایی رو بشناسین یا حداقل اسمش رو شنیده باشین؛ اگه آهنگ هایی مثل My Heart Will Go On که Celine Dion روی فیلم تایتانیک خونده رو می‌پسندین، دومی رو با حجم 4.5 مگ از دست ندین. می‌شه ادعا کرد که این آهنگ از نظر قدرت صدای خواننده و موسیقی تاثیرگذارش، کاملاً با قطعه ی مذکور رقابت می‌کنه … آهنگ سومی هم همون آهنگ دومیه با این تفاوت که صدای Josh Groban هم به عنوان سلو به صدای Fabian اضافه شده.
خیلی ها معتقدند که اگر یکی از این آهنگها روی فیلم قرار داده می شد،بدون شک اسکار بهترین ترانه ی سال 2001 رو به خودش اختصاص می داد. اما حال و هوای عاشقانه ی ترانه ها خیلی به فضای فیلم نمی خورد و اسپیلبرگ و ویلیامز تصمیم گرفتن که اونو از تو فیلم بیرون بیارن.

josh_groban1lfabian1

فکر نمی کنم از دانلودشون ضرر کنین.

پی وست: آمار دانلود رو که چک می کردم متوجه شدم که هیچ کس آهنگ reunion رو دانلود نکرده! واقعاً چرا؟!! و نتیجه گرفتم که باید همین الان از خودم روشنگری در کنم: این آهنگ رو به کسانی که اهل موسیقی کلاسیک هستند، شدیداً توصیه می کنم. چیزیه که از دست دادنش واقعاً اثرات بدی در دنیا و آخرت به جا می گذارد. با تشکر… ارادتمند: من.

گفتگو

19 پاسخ به ‘در ستایش موسیقی» هوش مصنوعی

  1. درررررررررررررررررررررررررررررررررررود
    بسار عالی ببخشید نگخ مدت طولانی سر یه شما نزدم از این به بعد سعی می کنم کخ زود به زود بیام حالا اگخ دوست داری سری به نامه ای به او بزن
    هیچ وقت خودمان ،خود را تعریف نمی کنیم ،عادت کرده ایم که شناختمان از خویشتن مجموعه ای از نظرات وقضاوت های دیگران باشد.

    واز این رو ست که همیشه هراسان از نگاه دیگران وصداقت درونی مان

    Posted by میلاد | 2007/09/02, 18:52
  2. نمي دونم چرا ريز نوشتم .. نمي دونم خودم هم!!! نمي دونم امير! ولي آدم ها گاهي لحظات خيلي بدي رو تجربه مي كنند خيلي بد… وبيهودگي…! خيلي بيهوده شدم خيلي!

    ای بابا…چرا اون یکی کامنتت پاک شد؟!! {یعنی دستم خورد ازم تائید هم نخواست…وردپرس مسخره!!}
    زنده باد خودکشان!!

    Posted by olis | 2007/09/03, 09:29
  3. دستت درد نکنه بابت اهنگهای جالبی که گذاشتی، هوش مصنوعی از فیلمهای مورد علاقه منه ولی نمیدونم چرا اونطور که باید مورد استقبال نگرفت. شاید یه دلیلش طولانی بودن فیلمه.کاش کوبریک بزرگ خودش زنده می موند و فیلمو می ساخت.

    بابت لینک ممنونم ، لینک متقابل رو اضافه کردم.

    هوش مصنوعی، انقدر که غمناکه، ملت تا مصفه ندیده خاموشش می کنن (نظر کارشناسی دادم!!) ولی عجیب اینجاس که اگه نسبت بندی کنیم، تو ایران طرفداری بیشتری داره تا تو خارج مث خود آمریکا

    Posted by lukadium | 2007/09/03, 16:01
  4. نتونستم داونلودشون کنم ننه! رایانه مسخرم می هنگهههه.

    Posted by cynthia | 2007/09/03, 18:03
  5. من اون کامنت دخترمو نخوندم. کوش؟ کجاست؟ زودباش! بذارش سر جاش وردپرس مسخره!
    بدو بدو از ایتاکا اومدم ببینم اون جریان خودکشی چی بوده. حالا همش پاک شده. زودباش بیا توضیح بده!

    Posted by آتوسا | 2007/09/03, 18:02
  6. فیلمش که فوق العاده بود! ولی موسیقیش یادم نیست.

    یادت اومد خبر بده!! واسه همین آهنگها رو گذاشتم اینجا

    Posted by شبستان | 2007/09/03, 21:25
  7. اولین سالگرد تاسیس وبلاگ منه شما هم بیاین
    [گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل]

    تبریکات ما رو بپذیرید. آدم ها…آدم ها…بدانید…

    Posted by http://pppooonnnyyy.blogfa.com/ | 2007/09/04, 01:14
  8. سلام دوست عزيز.من مطالبي رو كه در باره حسني نوشته بودي خوندم.خيتي جالب بود.بايد بگم كه من خودم يكي از طرفتار هاي پروپا قرص اونم.اخه بسيار جوون نترس و ركييه و اصلا اهل چاپلوسي نيست .تيكه هايي هم كه مي ندازه حساب كتاب نداره.خيلي شفاف صحبت مي كنه و از هيچ كسي هم ترسي نداره.دم شما هم گرم بااين وبلاگ جالبت و مسائلي درباره هوش مصنوعي.حال بايد برم بخونمش

    Posted by حامد | 2007/09/04, 13:37
  9. ممنون . من دانلوديدم.

    Posted by parissa | 2007/09/07, 22:02
  10. سلام دوست خوب
    لینک دانلود خود فیلم رو ندارین که اینجا قرارش بدین؟ من هر چی توی اینترنت گشتم چیزی پیدا نکردم.

    آمیر» خوب اگه بخوای فیلم رو دانلود کنی، باید از سایت های تورنت استفاده کنی و البته یه کم روتینش فرق می کنه. البته من هم دم دستی یه گشتی زدم چیزی نبود.:

    Posted by امیرحسین | 2007/10/15, 09:22
  11. سلام،
    موسیقی ها واقعا زیبا بودند.
    ضمنا اگر می شود موسیقی متن فیلم های «مرد دویست ساله» و «من روبوت» را هم بگذارید
    منتظرم.

    Posted by matrix | 2008/02/04, 01:47
  12. خیلی ممنون سایتت خیلی باحاله

    Posted by زهرا | 2008/06/04, 06:52
  13. فیلم خوبیه ولی حیف که ندیدمش بیمزه هم خودتی با اون اسپیلبرگ مسخره

    Posted by رضا | 2008/06/21, 07:48
  14. سلام
    من این فیلم رو خیلی وقت پیش دیدم…خیلی هم دوستش داشتم
    الان نمی دونم از کجا می شه گیرش آورد
    شما می دونید؟

    Posted by بهار | 2010/10/27, 13:23
  15. بهترین فیلم زندگیمه

    Posted by روحت | 2010/10/27, 21:49
  16. یکی از فیلم های بشدت تاثیر گذار بود که من دیدم.فیلم می خواد بگه یه رباط چه کارها که نمی کنه و چه آرزوهایی که نداره تا یک انسان بشه و بتونه در جامعه انسانی!مهم باشه یا حداقل عشقی که نسبت به مادر خواندش داره رو بهش برسه و بخاطر این حتی تا 2000 سال هم صبر می کنه.اما ماها که یک انسان هستیم و فقط یکبار از این نعمت انسان بودن و زندگی کردن برخورداریم بی هیچ توجهی ارزش های انسانی را نادیده گرفتیم و زندگی ما رو بسمت رباط بودن و زندگی ماشینی داشتن پیش می ره.من 6 بار این فیلم رو نگاه کردم و لی هرگز نتونستم در آخر فیلم جلوی اشکامو بگیرم.عالی بود.

    Posted by مجید | 2010/11/06, 09:18

بیان دیدگاه

کافه‌توهم را از فید دنبال کنید

نویسندگان:

Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

به 81 مشترک دیگر بپیوندید

لایک خور


لینک‌های خوشمزه

RSS لینک‌دونی گودری دوستان

  • خطایی رخ داد! احتمالا خوراک از کار افتاده. بعدا دوباره تلاش کنید.