//
you're reading...
وبلاگ

یک فایرفاکس سه، یه ایمیل با جی میل و…!


تو قابلیت شماره 12+1 پست قبلی، به امکان ارسال آسان ای‌میل به اکانت جی‌میل با استفاده از فایرفاکس 3 اشاره کردم و توضیحات مبسوط رو حواله کردم به این پست.  بعد هرچی فکر کردم دیدم همچین  هم مبسوط نیست! اونجوری بدتر شما ملت غیور رو به نگرانی میندازه! بنابراین گفتم با این مقدمه، طرز صحیح دنبال کردن خرگوش تا دم در کامپوز-میل‌باکس گوگل اینا رو از طریق سرزمین عجایبی به نام فایرفاکس 3 آموزش بدم!

1. جی‌میل رو تو یه صفحه فایرفاکس باز کنید.

2. وارد اکانت جی‌میل‌تون بشید.

3. حالا تو آدرس‌بار (یا بهتر بگم، لوکیشن‌بار) مرورگرتون، باید یه کد جاوااسکرپت رو وارد کنید و البته که Enter هم می‌خواد.
از این لینک میرین تو گوگل و از تو سرچ بار گوگل تمام کد رو کپی میکنید.
این کارو کردم  چون به نظر میرسه بعضی از دوستان با کپی صحیح کد از اینجا مشکل داشتند.


4. فایرفاکس ازتون می‌پرسه که اجازه‌ی اضافه کردن Gmail به Mail Handler تون رو میدین یا نه:

5. حال وقتشه که روی یه آدرس ایمیل کلیک کنید مث این: Blog.fancies@gmail.com. (یا خیلی ساده برای امتحان کردن، تو لوکیشن‌بار بنویسید mailto: link و منتظر بشین تا یه پنجره باز بشه.

gmail-handler-choice-win

از اینجا می‌تونین مشخص کنید که فرستنده پیش‌فرض ای‌میل ‌تون کی باشه. همونطور که میبینید،  Yahoo هم تو این لیست قرار داره (که از نسخه RC1 فایرفاکس اینجا بوده و هنوز هم هست) و البته Windows mail که بطور پیشفرض، برنامه‌ی Outlook Express میباشد. Gmail رو انتخاب کنید، تیک Remember my choice for mailto links رو بزنید تا دردسر انتخاب مجدد جی‌میل به عنوان Default Sender رو از سرتون کم کنید.

رفع اشکالات احتمالی:

  • اگه تو مرحله‌ 3 و بعد از وارد کردن کد، اتفاقی نیفتاد، به صفحه‌ی about:config برین و کلید
    network.protocol-handler.external.m رو پیدا کنید و چک کنید که مقدارش حتماً True باشه.
  • اگر بعد از انتخاب جی‌میل (یا  گزینه‌های دیگه) به عنوان Sender پیشفرض و زدن تیک زیرش، تصمیمتون عوض شد و خواستین برین سراغ اون یکی، نگران نباشید، زن نگرفتین که نتونین طلاقش بدین! (بلعکس هم صادق میباشد!) از منوی Tools»Options وارد برگه‌ی Application بشین و دنبال mailto بگردین. از اونجا می‌تونین دوباره تجدیدفراش کنید!

gmail1

  • مشترک مطالب ‌توهم‌نامه شوید از اینجا
  • اگر سوالی داشتین، تا آخر همون روز سعی می‌کنم جواب بدم. بنابراین تاخیر احتمالی پاسخگویی رو ببخشید.

گفتگو

18 پاسخ به ‘یک فایرفاکس سه، یه ایمیل با جی میل و…!

  1. che bahal

    Posted by mohammad | 2008/06/24, 06:14
  2. یک مشکل عمده فیرفوکس 3 اینه که پلاگین ها رویش نصب نمیشه وبایدورژن 2را نصب کنیم ایا راه حلی داره؟

    آمیر:►پلاگین یا اکستنشن؟ این دوتا تو فایرفاکس 3 کاملاً متمایز شده اند. اگر پلاگین، چه پلاگینی؟

    Posted by kami | 2008/06/24, 07:05
  3. با سلام
    چرا وقتی فایرفاکس را در حالت آف لاین قرار می دهیم سایت هایی را که قبلاً وارد آنها شده ایم را باز نمی کند ؟

    لطفاً پاسخ را اگر می توانید به ایمیل بنده بفرستید .

    قبلاً از شما کمال تشکر را دارم .

    آمیر:►
    معمولاً صفحاتی که مدتی از دیدنشون میگذره از Cache مرورگر میاد بیرون و دوباره باید آنلاین بشین تا بتونین ببینین.
    اگه کش فایرفاکس رو زیاد کنید مشکل حل میشه.

    Posted by مهرداد | 2008/06/24, 07:32
  4. آقا فایرفوکس چی هست؟آیا خوردنی هست و یا پوشیدنی؟اپرا چی هست ؟آیا همان سبک موسیقی هست که خواننده با داد و فریاد از خود نشان می دهد؟آقا بنده اصلا نمیدانم اینترنت چیست.بنده هنگ کردم.
    ولی از شوخی بگذریم.بنده فایر فوکس رو از زمانی که ورژن زیر یک بود استفاده می کردم و قبل از اینکه فایرفوکس متولد بشه از مرورگر موزیلا استفاده می کردم.(البته الان اسمش شده SeaMonkey)از اولش اپرا خوشم نمیومد(شاید دلیلش این بود که اون موقع اپرا به دو صورت رایگان وپولی بود)حالا بگذریم اون موقع کسی و یا کمتر کسی (کاربران ایرانی) موزیلا و نت اسکیپ رو می شناختند و همه متاسفانه یا فقط چت می کردند ویا اگر وارد سایتی می خواستند بشوند با اینترنت اکسپلورر وارد سایت مورد نظر می شدند که امنیت کامپیوترشان همواره در خطربود.حالا جالب اینجاست که من خودم شخصا هر موقع با این افراد در این مورد صحبت می کردم می گفتند برو بابا حال داری امنیت کیلویی چنده؟!!حالا جالب اینجاست که خیلی از همین افراد در حال حاضر از فایرفوکس ویا اپرا و غیره استفاده می کنند؟!
    بگذریم ازشما می خواهم یکخورده هم در مورد SeaMonkey بنویسید که همه بدونند که چه قدر این مرورگر عالی و کامل هستش.باتشکر

    آمیر:►شما که در این زمینه مجرب تر و حرفه ای تر هستین، من به خودم اجازه نمیدم در حضور شما از چیزی که خیلی درباره ش نمیدونم صحبت کنم.

    Posted by امیر | 2008/06/24, 08:09
  5. از وقتي 3 رو نصب كردم چندين بار فايرفاكس crash كرده و بسته شده چيزي كه قبلا اصلا اتفاق نميفتاد ، مشكل از چي ميتونه باشه ؟

    آمیر:►مهمترین علتش میتونه سازگاز نبودن فایرفاکس 3 با افزونه هایی باشه ک روی فایرفاکس 2 نصب کرده بودین. راهش اینه که از اونایی که خیلی پرکاربرد نیستند شروع کنین به پاک کردن اکستنشن ها و هر دفعه یکیشو uninstall کنید و فایرفاکس رو بعدش ریستارت کنید..
    من خودم بطور مثال با FoxyTunes مشکل دارم که هرسری باعث Crash شدن فایرفاکس میشد.

    Posted by rezatx | 2008/06/24, 08:38
  6. جالب بود

    Posted by وستا | 2008/06/24, 09:48
  7. با سلام

    ببخشید صفحه about:config در کجا می باشد و چگونه آورده می شود ؟

    با تشکر

    آمیر:►
    اگه یه سر مختصر به پست قبلی میزدین حتماً جوابتون رو میدیدین. اما مساله ای نیست یه بار هم اینجا توضیح میدم: کافیه تو آدرس بار فایرفاکس بنویس about:config و Enter کنید. بعد (اگر فایرفاکس 3 دارین) روی دکمه ظاهر شده کلیک کنید و وارد صفحه تنظیمات بشین.

    Posted by مهرداد | 2008/06/24, 10:05
  8. مرورگری از خانواده موزیلا SeaMonkey 1.1.9
    لینک دانلود:
    http://mozilla.c3sl.ufpr.br/releases//seamonkey/releases/1.1.9/seamonkey-1.1.9.en-US.win32.installer.exe
    اين هم يکي ديگر از نرم افزارهاي مورد استفاده در مرور صفحات اينترنتي می باشد. اين نرم افزار از خانواده نرم افزارهاي موزيلا ( مانند فاير فاکس ) بوده و مي توان گفت که از سرعت مناسبي نيز برخوردار است .اما قابليتهاي بارز آن عبارتند از :

    نمايش بغل هم صفحات (Tabbed).
    قابليت دريافت ايميل و عضويت در گروههاي خبري.
    امکان چت IRC.
    داراي ويرايشگر ساده صفحات اينترنتي . ویرایشگر ساده ( HTML ).
    قابليت حذف تبليغات ناخواسته از جمله Popup ها.
    مديريت تصاوير و امکان بلوکه نمودن آنها براي افزايش سرعت اينترنتي.
    قابليت انجام تنظيمات امنيتي.
    گذاشتن رمز عبور. مديريت کوکي ها. الگوها.
    پشتيباني از زبانهاي مختلف.
    این نرم افزار رایگان بوده و به سادگی آپ دیت می شود (Update).
    و …

    Posted by امیر | 2008/06/24, 11:19
  9. سلام
    من می خواستم بدونم که در فایرفاکس 3 قابلیتی وجود داره که وقتی در شبکه داخلی مثلا یک شرکت با 10 یوزر اینترنت شیر میشه بتونیم برای یوزرها محدودیتهایی اعمال کنیم و بتونیم در زمانهای بخصوصی به اونها اجازه ورود به نت رو بدیم بدون در نظر گرفتن حذف IP gateway ?

    آمیر:►فکر نکنم. فایرفاکس یه برنامه یا رابط کاربر با شبکه س. اما کارای مدیریتی شبکه رو انجام نمیده. اگر مودم ADSL داشته باشین، این کار رو به احتمال زیاد میتونین روی خود مودم تنظیم کنید و ساعت استفاده بدین.. من در این حد میتونم کمک کنم/

    Posted by keyvan | 2008/06/24, 17:22
  10. سلام
    من javascript:window.navigator.registerProtocolHandler(”mailto”,”https://mail.google.com/mail/?extsrc=mailto&url=%s”,”GMail”) رو میزنم اتفاقی نمیافته
    به config هم که میرم اینی که شما میگین وجود نداره
    و فقط شبیهش هست که آخرش mailto باشه و true خورده
    مشکل از کجاست؟

    آمیر:►مشکل احتمالاً از کپی و پیست کردن بوده. برای این که کد رو راحت و کامل بتونین کپی کنین،به گوگل لینک دادم. میتونید از لینک فوق (که تو مطلب، تصحیح شده استفاده کنید)

    Posted by ناشناس | 2008/06/24, 21:48
  11. ایول خوب شد دکت گرم
    حال داد

    Posted by ناشناس | 2008/06/25, 00:28
  12. با سلام
    بنده به نوبه خودم از شما کمال تشکر را دارم زیرا مشکل حل شد و به راحتی این کار صورت گرفت . البته احتمالاً دیروز کامپیوتر هنگ کرده بود و این صفحات را نمی آورد که با ریست و راهنمایی بسیار زیبای شما مشکل برطرف شد .

    با تشکر بسیار

    Posted by مهرداد | 2008/06/25, 07:48
  13. اه اه
    از این پست های تکنولوژیسم هیچ خوشمان نمی آید

    آمیر:►شیخ بزرگ امر نمایند هرآنچه که ایشان را خوش آید ما را نیز

    Posted by شیخ الشیوخ | 2008/06/25, 16:09
  14. سلام.
    آقا من هم مشکل کراش شدن فایرفاکس رو دارم و حداقل روزی یکبار کراش می شود.
    اکستیشن ها رو هم یکبار به کل پاک کردم ولی باز هم کراش شد.
    مشکل اصلیش با گوگل ریدر هست. معمولا وقتی وارد گوگل ریدر می شوم و به صفحه تنظیمات می روم، کراش می شود.
    البته در سایت های دیگر هم کراش شده است.
    نمی دونم مشکل از کجاست چون تو ورژن 2 این مشکل را نداشتم.
    ممنون میشم یه راهنمایی بکنید.

    آمیر»►من فکر نکنم مشکل از گوگل ریدر باشه. چون من که مشکل ندارم. ولی بعدی نیست که با DEP ویندوز مورد داشته باشه که در اونصورت فکر کنم باید صبر کنید تا جدیدترین آپدیت ها رو از سایت موزیلا بگیره و مشکلش حل بشه. مساله ای که منم باهاش دست به یقه شده بودم! و درست شد.

    Posted by محمدرضا | 2008/06/26, 14:21
  15. ببخشید.
    منظورت از اینکه با DEP مشکل داره چیه؟ ویندوز من XP SP2 و DEP هم فعال است.
    مشکل شما با فایرفاکس 2 بوده یا 3 و چجوری مشکلت حل شد؟

    آمیر:►مساله اینجاست که DEP فعال ممکنه فایرفاکس 3 رو یه تهدید امنیتی برای ویندوز (و برای من، ویستا) به حساب بیاره. DEP رو برای فایرفاکس هم نمیشه غیرفعال کرد. من سه روز با این مساله مشکل داشتم تا ویندوز ظاهراً خودش با مشکل کنار اومد! ممکنه برای شما هم همین مساله پیش اومده باشه.. باید دقیقاً عاملی که باعث کرش شدن فایرفاکسه پیدا کنی.

    Posted by محمدرضا | 2008/06/27, 11:09
  16. با سلام و تشکر از این مطلب جالب.

    باید عرض کنم که من هم مشکل اجرا نشدن کد جاوا را داشتم ولی با تحقیق و تفحص زیاد به این نتایج رسیدم که امیدوارم بقیه دچار مشکل نشوند.

    قبل از اجرای کد مربوطه ، ابتدا این موارد را در قسمت about:config فایر فاکس چک کنید که در حالت true باشند.

    1- network.protocol-handler.external.mailto
    و
    2- gecko.handlerServices.allowRegisterFromDifferentHost

    اگر دچار مشکل هستید ، با این طرفندی که عرض میکنم ، میتوانید بطور دستی Yahoo! Mail و Gmail را به لیست mailto قرار بدهید

    1- برای Yahoo! Mail این دو تنطیمات را برابر با مقادیر ذکر شده قرار دهید:
    gecko.handlerService.schemes.mailto.0.name = Yahoo! mail
    gecko.handlerService.schemes.mailto.0.urlTemplate = http://compose.mail.yahoo.com/?To=%s

    2- برای Gmail
    gecko.handlerService.schemes.mailto.1.name = Gmail
    gecko.handlerService.schemes.mailto.1.urlTemplate =
    https://mail.google.com/mail/?extsrc=mailto&url=%s

    موفق باشید

    آمیر:►ممنون از توضیحات تکمیلی تون. موفق باشید.

    Posted by احمد | 2008/07/17, 07:33
  17. سلام خسته نباشید من یک وبلاگ دارم در سیستم میهن بلاگ که هر موقع میخواهم مطلب را در ان کپی و پیست کنم ارور میدهد از مرورگر موزیلا هم استفاده میکنم اما مواقعی که از اینترنت اکسپلورر استفاده میکردم این مشکل پیش نمی امد چه کنم؟

    Aamir@ :احتمالاً به خاطر مشکل میهن بلاگ با فایرفاکسه. مشکلی که خیلی از سرورهای ایرانی دارن.

    Posted by علی | 2008/09/09, 20:48
  18. سلام خسته نباشید میشه راهنمایی کنید چطور میتونم یه جیمیل درست کنم؟

    Aamir:◄سلام و ممنون از این که سر زدین. فکر میکنم اگر این پست وبلاگ یک‌فتحی رو ببینید، کاملاً به دردتون بخوره.
    ظاهراً ادرس ایمیلی که دادین، صحیح نیست

    Posted by حنانه | 2008/10/10, 09:43

بیان دیدگاه

کافه‌توهم را از فید دنبال کنید

نویسندگان:

Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

به 81 مشترک دیگر بپیوندید

لایک خور


لینک‌های خوشمزه

RSS لینک‌دونی گودری دوستان

  • خطایی رخ داد! احتمالا خوراک از کار افتاده. بعدا دوباره تلاش کنید.