//
you're reading...
موسیقی, سینمای جهان

راکوئل


چند سال قبل‌تر، یک مدتی بود که افتاده بودم رو دور تماشای فیلم‌های پدرو آلمودوار، کارگردان مشهور اسپانیایی و خالق فیلم‌هایی مثل Live Flesh, Matador، Bad Education, All about my mother, Volver و Talk to herو…. اونهایی که فیلم‌هاشو تماشا کرده‌اند، میدونند که سبک متفاوتی دارد که یک جور خاصی به دل مینشیند. اونهایی هم که فرصت یا دسترسی نداشته‌اند، وقتش است یک‌جوری اینهایی که نداشته‌اند را بگردند پیدا کنند! به خصوص “همه‌چیز درباره‌ی مادرم”، “جسم زنده”، و “با او حرف بزن” واقعاً فیلم‌های جالبی هستند. بین این سه فیلم، اما این فیلم آخری به یک دلیل خیلی خاص برام به‌یادموندنی شده: موسیقی سکانس پایانی‌ش. مدت‌ها بود که در فکر این قطعه بودم، تا اینکه دیشب عملاً تصمیم گرفتم که آستین بالا بزنم و اون‌رو پیدا کنم!

bau  tth

در وهله‌ی اول باید عنوان کنم که موسیقی متن تقریباً تمام فیلم‌های آلمودوار رو Alberto Iglesias (که منطقاً با انریکو و خولیو نسبتی نداره) می‌سازه. اما بین قطعات مورد استفاده در این فیلمها، گهگاه آثاری از سازندگان دیگر هم میشود پیدا کرد. Raquel قطعه‌ای که صحبتش رفت، یکی از همین آثار است.  Rufino Almeida که همه او را با نام هنری Bau میشناسند، نوازنده و آهنگساز آفریقایی‌تباریست که این قطعه را ساخته است. مجمع‎الجزایر Cape Verde در اقیانوس اطلس، جاییست که Bau در آن متولد شده است. به همین دلیل هم هست که البوم 2003 این آهنگساز به نام این منطقه نامگذاری شده است. این آلبوم که با قطعه‌ی Raquel افتتاح شده است، بفاصله‌ی کمتر از یکسال بعد از فیلم Talk to her به بازار آمد و توانست شهرتی جهانی را برای خالقش به ارمغان بیاورد.

Raquel اثریست در سبک فلامنکو، که آرامشی شگفت‌انگیز را به شنونده‌اش هدیه میدهد. ویژگی‌ای که در سراسر آلبوم Cape verdean Melancholy جریان دارد. اما آرامش این یکی، جور خاصی است که قابل توصیف نیست! باید خودتان بشنوید و قضاوت کنید. مطمئن نیستم که بشود هرجایی و در هر موقعیتی از این قطعه استفاده کرد، اما آلبرتو ایگسیاس توانسته در بهترین موقعیت و روی یکی از سکانس‌های تماشایی پایان فیلم، از اثر Bau، نهایت تاثیر را بگیرد و فیلم Talk to Her را در اوج به پایان برساند.

پیشنهادهای متفکرانه و فلسفی این هفته‎ی کافه‌توهم را از دست ندهید. Talk to her را تماشا کنید و قطعه‌ی پایانی آن با عنوان راکوئل را از جعبه‌موسیقی دانلود کنید.

0rssمشترک مطالب کافه‌توهم شوید.

لینک‌های مفید»

گفتگو

هنوز دیدگاهی داده نشده است.

بیان دیدگاه

کافه‌توهم را از فید دنبال کنید

نویسندگان:

Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

به 81 مشترک دیگر بپیوندید

لایک خور


لینک‌های خوشمزه

RSS لینک‌دونی گودری دوستان

  • خطایی رخ داد! احتمالا خوراک از کار افتاده. بعدا دوباره تلاش کنید.