//
you're reading...
اطلاعات عمومی

باکتری های یک اسفنج


نام: اسفنج

نا م خانوادگی: چیز رنگه (به جای «چیز»، آبی، سبز، زرد و رنگ های متداول استفاده می شود)

محل زندگی: آشپزخونه

مورد استفاده: شستن ظروف، تمیز کردن میز، سائیدن توی سینک و پیشخون، بعضاً پاک کردن لک های زمین و…

مثال زنده: باب اسفنجی!

021208-1457-1.png

این موجود نازنین که آچار فرانسه ی کدبانوان (و کدآقایان) محترم در محیط دلپذیر آشپزخانه میباشد، قاعدتاً به خاطر همنشینی همیشگی با مایع ظرفشویی تمیز است، با اینحال میتونه میزبان حدود 10000 باکتری مختلف مثل E. coli و salmonellaباشه، اونم تو هر اینچ مربع! بنابراین اگر دوست دارین که این باکتری های نازنین رو یار و یاور و شریک زندگیتون کنید، این کارها رو نکنید:

اعدام بوسیله مایکروویو:

1 – اسفنج‌تون رو حسابی خیس کنید و عمراً اجازه خشک شدن رو بهش ندید!
2 – اسفنج آب‌کشیده رو بگذارید تو مایکرویو و مایکرو رو برای 1-2 دقیقه روشن کنید. این کار، جمعیت باکتری های شاغل در اسفنج رو تا میزان 99 درصد کاهش می ده.
3 – اسفنج رو از تو میکروویو دربیارین و بذارین خنک بشه. سعی نکنید اونو تو این حالت بچلونید، چون قطعاً دست خودتون رو خواهید سوزوند!

مرحله 1 رو یادتون نره، چون اگه اسفنج، خشک باشه، احتمال داره که تو مایکروویو آتیش بگیره.

قتل با ماشین ظرفشویی:

تو مرحله‌ی بشور- بخشک آخر (Wash & dry)، اسفنج رو بگذارین تو قسمت قاشق چنگال های ماشین ظرفشویی و بذارین تا آخر همونجا بمونه.
توجه کنید که برای اینکار باید حواستون باشه که اسفنجتون آشغالی چیزی همراهش نداشته باشه.
99.998

درصد باکتری ها با این روش قتل عام میشن!

روش خفه کردن:

برای کسایی که به مایکروویو و ماشین ظرفشویی دسترسی ندارن، این روش می‌تونه بین83 -37 درصد باکتری ها رو عروج بده! تو یه ظرف، آب رو با 10 درصد مایع ظرفشویی قاطی کنید و اسفنج رو برای سه دقیقه داخل اون بندازین. بعد درش بیارین و بشورین. حلّه!

برای اینکه بوی مایع بعداً اذیتتون نکنه اونو با یه کم اب لیموترش قاطی کنید.

  • روش های درمان بالا رو گفتم اما مثل همه کارای دیگه (مثلاً بچه دار شدن!)، پیشگیری بهتر از درمان است!

بنابراین سعی کنید:

  1. بعد از اینکه هر دفعه کارتون با اسفنج تموم شد، آت آشغالا رو ازش جدا کنید.
  2. بعد از شستنش، بذارینش یه جایی که کاملاً خشک بشه (باکتری ها عاشق رطوبتن.)
  3. سعی کنید تا جایی که میشه، اسفنجتون رو برای چیزای برنده استفاده نکنید، بخصوص اگه اون چیز، چیزی مث کارد قصابی باشه!

اطلاعات کامل تر رو در قسمت Tips این صفحه دریافت کنید.

توهم روز » ببینم … این همزیستی باکتری ها و اسفنج مادرمرده از نظر شرعی و اخلاقی درسته یا نه؟!!

گفتگو

25 پاسخ به ‘باکتری های یک اسفنج

  1. درمورد توهم امروزتون بايد بگم كه از نظز شرعي اگه باكتريها روي اسفنج اعمال منافي عفت انجام ندهند ايرادي ندارد، اما عرفا اين كار ناپسند است و بايد تذكر داده شود.
    والسلام عليكم و رحمه الله و بركاته
    پ.ن!: خدم هم باورم شده آخوندم!!!!!!!!!

    آمیر:»مگه نیستی؟!!!

    Posted by badkhat | 2008/02/12, 20:39
  2. راستي يادم نبود بگم كه اولين وبلاگي هستي كه لينكت كردم. من تازه 2 روز كمتره وبلاگم رو زدم.

    آمیر:»خیلی ممنون بدخط جان. ولی لینکی چیزی ندادی که برسیم برای بازدید خدمتتون!

    Posted by badkhat | 2008/02/12, 20:41
  3. خب میکرب داشته باشه!

    مثل خانومای وسواسی حرف میزنیا
    این از یه پسر دم بخت واقعا بعیده ادای خانومای وسواسی رو در بیاره

    همه جا میکرب هست

    و هیچ جا استریل نیست!

    حالا اسفنج چند ثانیه استریل شد چه اتفاقی میوفته؟
    هیچی

    آمیر:»یهو بگو روم به دیوار میریم توالت برمیگردیم، دستامونو نشوریم چون قراره دوباره بریم توالت!

    چون بعد از اولین استفاده آش همان آشه و کاسه همان

    حتی گرد و غبار حاوی میکربند و خود دهان و بینی و لوله گوارش و جاهای دیگه!

    Posted by پونی | 2008/02/13, 01:02
  4. خوش به حال دختری که بتونه تو رو تور کنه
    ماشاا…
    خونه دار
    همه چیز دان
    و …

    آمیر:»آخی…!مرسی. شرمنده می کنی

    Posted by اسما | 2008/02/13, 04:28
  5. به به
    بهتر نشدی آقای خونه دار همه چیز دان گل ؟
    حالت رو می گم

    Posted by اسما | 2008/02/13, 05:26
  6. بی خیال شدم
    در ضمن من از کجا بفهمم که کامنتهام میره تو اسپم دونی شما؟

    آمیر:»الان یه ایمیل به این سایت اسپم شناسیمون زدم جریان رو گفتم تا جوابشون بیاد ببینم چی میگن

    Posted by اسما | 2008/02/13, 05:58
  7. ببخشید sms پرشین بلاگ باید پینگلیش باشه البته نه باید
    من سوادم نمی رسه اینگلیش بنویسم

    Posted by اسما | 2008/02/13, 06:03
  8. خب ما بیخیال قتل و قارت باکتری ها می شیم میزاریم زندگیشونا کنن!

    Posted by شیخ الشیوخ | 2008/02/13, 11:42
  9. بذار زندگيشونو بكنن عزيز !
    بسي ما را خرسند نمودي با اين مطلب 🙂

    آمیر:»چک می کنم ببینم هرکدوم از باکتریا رو که دمب شون بیرون بود میدم دست نیروی جان برکف گشت ارشاد!

    Posted by parissa | 2008/02/13, 15:15
  10. چناچه این همزیسی از طرف حاکم شهر تایید شده باشد مشکلی ندارد (به شرط داشتن برگه تایید)، ولی این همزیستی نباید در برابر عموم آشکار باشد، زیرا باعث توسعه فحشا در کشور خواهد شد و یک عده انسان فرصت طلب که سعی میکنن دائم به تبرج بقیه نگاه کنند، از این قضیه سوء استفاده خواهند کرد.

    آمیر:»آخه اینا که انسان نیستن!

    Posted by شبستان | 2008/02/13, 22:37
  11. چه کارشون دارین بیچاره ها رو؟ بذار زندگیشونو بکنن !!

    Posted by کوچه باغ | 2008/02/14, 10:22
  12. اون فرق فوکوله عزیزم

    بقول ما خوراکی خوراکا قاطما!

    Posted by پونی | 2008/02/14, 12:08
  13. پسر من در عجبم تو به به چه مسایلی فکر می‌کنی…

    آمیر:»بمان تا تازگیش رو حفظ کرده باشی!!

    Posted by mychamber | 2008/02/14, 15:03
  14. سلام
    فکر می کردم وقتی میام اینجا هیچ کامنتی از من نیست
    راستی فقط کامنتای من شوت میشن تو اسپم دونی جنابعالی ؟!

    آمیر:»فعلاً بله با اضافه کامنت های لنگ دراز که بعضی وقتا میرن اون تو

    Posted by اسما | 2008/02/15, 06:47
  15. بچم چه با سواد شده!

    Posted by آتوسا | 2008/02/15, 13:30
  16. بسیار بسیار عالی بود.
    موفق باشید.

    Posted by Endless Love | 2008/02/18, 12:52
  17. میر جان خیلی با این پستت حال کردم. متاسفانه فیدت توی گوگل ریدر من یک جایی بدی بود که به چشم نمی اومد ( دیگر خودتت خبر داری که گوگل ریدر من چه قیامتی برپاست توش )

    امروز بالاخره بعد از چند روز متوجه شدم اومدم یک ذره متوهم بشوم. این رو گفتم بدونی اگر چند وقت به چند وقت سر نمی زدم برای چی بوده است 🙂

    آمیر:»ممنون از کامپیلیمانت! ولی نگرانم کردی. جای بدی که به چشم نیاد، اصلاً جای خوبی نیست! ولی بازم خوبه که گاهی هم نگاهتون رو به جای بد ارسال می دارید!

    Posted by فتحی | 2008/02/25, 13:11
  18. تو رو خدا به من رحم کن اگه به من رحم نمیکنی به زن و بچه هام رحم کن راستی یادم رفت به آقا بزرگ هم رحم کن آخه چند وقتیه با ما زندگی میکنه مادر مرده اگه رحم نکنی فردا یه بیانیه برای حفظ حقوق باکتری ها میدم بیرون تا پدرتو در بیارن این فرنگی های روشن فکر و جای من تو و خانوادتو بذارن تو ماکروویو یا ماشین ظرف شویی تا حقوق از دست رفته باکتری ها احیا بشه.

    آمیر:»فکر کردی منو میتونی بترسونی ای باکتر؟! اینجا ایرانه داداش (آبجی). اینقدر بیانیه بده تا مشت محکمت بره قاطی بقیه مشت ها! چی خیال کردی؟!!

    Posted by باکتری | 2008/02/26, 02:39
  19. با این وضعیت ما هر روز مقدار زیادی باکتری میخوریم ؟!

    بزرگترین هتل آپارتمان مشهد مقدس
    http://www.sharghzist.com

    Posted by Mostafa.P | 2008/02/26, 08:05
  20. سلام
    من می خواستم که به این مطالب زیبای شما در بالاترین رای مثبت بدهم اما عضو نیستم
    اگه می شه برای من یه دعوت نامه بفرستین
    راستی نگارش خیلی جالبی داری

    Posted by شیما | 2008/02/27, 15:23
  21. هر وقت سید روح الله خدا نیامرز به وعده های پشت تریبونش تو بهشت زهرا عمل کرد ما هم به دستورات شما عمل میکنیم…

    آمیر»واسه چیییییییییی خوب؟!!

    Posted by من | 2008/03/03, 18:28
  22. واقعا باحالی مطالبت به دردم خورد

    Posted by SPOT | 2008/03/31, 08:34
  23. با تشکر از راهنماییهای شما. حالا که اطلاعات شما در مورد باکتریها زیادهمیشه منو راهنمایی کنید. من باکتری ecoli در مثانه دارم که با آنتی بیوتیک از بین نمی روند می شه لطفا منو راهنمایی کنید تا راه حل پیدا کنم؟ سیستست مزمن مثانه دارم ممنون

    Posted by neda | 2008/05/21, 02:41
  24. تو چه کردی پسر خر زدی چه عجب ی پسر ادم بینتون پیدا شد لش بازی در نیاره نکنه دیشب تو خیار شور خوابیدی

    Ãmir:◄هاااااااا؟!!

    Posted by ی خل مثل تو | 2008/11/13, 05:35
  25. خب که چی ؟

    Posted by محمد | 2010/11/09, 11:17

بیان دیدگاه

کافه‌توهم را از فید دنبال کنید

نویسندگان:

Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

به 81 مشترک دیگر بپیوندید

لایک خور


لینک‌های خوشمزه

RSS لینک‌دونی گودری دوستان

  • خطایی رخ داد! احتمالا خوراک از کار افتاده. بعدا دوباره تلاش کنید.