//
you're reading...
تلویزیون

حضور پررنگ سانسور در پرستاران


آپدیت‌های این پست به این صفحه منتقل شده است. میتوانید از این پس از آدرس جدید برای خواندن مطالب استفاده کنید. این بخش از صفحه اول وبلاگ هم قابل دسترسی است.

برای من روشن کنید که چرا تلویزیون برای نمایش یه مجموعه‌ تلویزیونی خارجی، تقریباً بیش از نیمی از داستان اون رو به کلی حذف می‌کنه و اونوقت اصرار هم داره که حتماً پخش بشه؟! دارم درباره مجموعه‌ای صحبت می‌کنم که بیش از شش ساله که سه‌شنبه شب‌ها از شبکه اول صداوسیما پخش میشه و تقریباً همه لااقل یکی دو قسمتش رو دیدن:  All Saint یا چیزی که اینجا پرستاران می‌نامندش،

من واقعاً متوجه نمیشم! بلانسبت، خرگیر آوردن ملت دیگه یه حد و حدودی داره! حالا بگیم اگه فیلم سینمایی بود، تیکه و پاره شو به خورد مردم دادن، یه جورایی طبیعی بود و ماکزیممش این بود  که تو  2 ساعت، سر و ته قضیه هم میومد و حالا اگه جریان فیلم رو نمی فهمیدین مهم نبود چون تموم میشد میرفت. اما سریالی که این همه مدته داره پخش میشه، خیلی غیرمنطقی و احمقانه‌ست که با این شکل و شمایل و در این مدت زمان طولانی نمایش داده بشه.

برای روشن شدن موضوع باید توجه‌تون رو جلب کنم به سایت اطلاعات مجموعه‌های تلویزیونی استرالیا و مجموعه All Saint در این سایت که پخش جهانی‌ سری دهمش مربوط  به سال 2008 میشه و الان در حال پخش در تلویزیون ایرانه.

بگذارید داستان یک قسمت از سری هشتم رو از این سایت انتخاب کنیم و نگاهی بهش بندازیم»

… در همین‌حال، تری تصمیم می‌گیره که تکلیف خودش رو با جک، معشوق سابقش و شارلوت، زنی که بچه‌ی جک رو در شکم حمل می‌کنه روشن کنه. با این وضعیت، او رو وادار به گرفتن تصمیمی میکنه  که منجر به فاصله‌ گرفتن از این دو نفر میشه . برای همین بیمارستان رو برای مدتی ترک می‌کنه.

چند قسمت بعد»

در روز وضع‌حمل ناموفق شارلوت، تری به بیمارستان برمی‌گرده و…(بقیه ماجرا رو هم که تلویزیون نشون داد)
…جسیکا که به وینسنت علاقه داره  بعد از اینکه میبینه رابطه بین وینسنت و کیت داره روز به روز صمیمانه‌ تر میشه از نظر روحی به هم می‌ریزه و از وینسنت  میخواد که این رابطه‌ رو قطع کنه. این اتفاق می‌افته، اما رابطه‌ی بسیار نزدیک این دو با هم، این نگرانی رو برای جسیکا باقی می‌ذاره که این رابطه دوباره از سر گرفته بشه.
…. جسیکا پرستار یک نوجوان 16 ساله‌ست که به او علاقه‌مند شده. او تظاهر می‌کند که با Dan رابطه دارد تا درخواست بیمارش را با ملایمت رد کند.

این داستان‌ها، واقعاً مربوط به همین سریالیه که از تلویزیون درحال پخشه. اما مساله اینجاست که هیچکدوم از این‌ها ابداً در نتیجه نهایی سانسورها گنجونده نشدن و عملاً بخش وسیعی از داستان حذف شده. تمام چیزهایی که از تلویزیون پخش میشه شامل صحنه‌های پزشکی و روابط همکارانه‌ی شخصیت‌ها با همدیگه ست. اگر دقت کرده باشید، خظوط داستانی مذکور، در قسمت‌های مختلف به هم متصل میشن و یه مسیر مشخص ار روابط خصوصی پرشمار شخصیت‌ها در طول این قسمتها  شکل می‌گیره و جلو می‌ره. اما این بخش از موضوع، به کلی از نمایش برداشته شده و عملاً یک اوشین جدید رو در تلویزیون بوجود اوردن.  خروج بدون دلیل کاراکترها از جریان سریال و یا بازگشت دوباره اونها، خیلی پیش میاد و کاملاً دست بیننده هایی که ما باشیم رو برای تحلیل های آنچنانی بسته!
از این دست مسائل در مجموعه‌ها زیاده و اصلا هم نشانی از کاهش میزانش دیده نمیشه. امیدوارم که …کلاً الکی امیدوارم!  به چی…نمیدونم!!

مطالب مرتبط:  ◄مرگ بازیگر سریال پرستارانکافه توهم رو از طریق  فید دنبال کنید

گفتگو

75 پاسخ به ‘حضور پررنگ سانسور در پرستاران

  1. برای همینه به کره جنوبی سفارش دادن براشون مجموعه های مطابق با فرهنگ جمهوری اسلامی بسازه دیگه…
    وای وای… تازه میخوان لاست رو هم پخش کنن. وای وای….

    aAmir:◄مگه جمهوری اسلامی فرهنگ هم داره؟!

    Posted by رامین | 2008/08/27, 01:07
    • vaghean?ki gofte mikhan pakhsh konan?age pakhsh beshe ke hichi azash memimone!ey vay!

      Posted by niki | 2009/08/06, 20:21
  2. سلام.
    مدینه گفتی و کردی کبابم. حدود 4 ساله که این سریال را به طور مرتب پیگیری می کنم و با وجود سانسورهای زیادش واقعا از دیدنش لذت می برم. البته تا حدی متخصص شده ام که علیرغم سانسورهای فراوان حدس بزنم که داستان چی بوده اما نه در این حدی که بهش اشاره کردی.
    در به در به دنبال جایی هستم که بتونم این سریال را بدون سانسور و کامل ببینم. البته چند قسمت آن را در youtube دیده ام. از همان هم معلوم بود که داستانها به کلی تغییر کرده و یه چیز جدیدی شده. به قول تو یه اوشین جدید.

    Aamir◄سایت هایی هستند که پنج فصل اول رو رو DVD میفروشن. من خودم بدم نمیاد بگیرم
    ولی خوب…الان فصل نهم رو داره نشون میده و خیلی پرته!

    Posted by شیرین | 2008/08/27, 01:37
  3. چند وقت دیگه جک و شارلوت رو نشون میدن که جاج آقا خطبه عقدشون رو داره میخونه , چند قسمت بعد هم احتمالا معلوم میشه که جک قبلا با تری خطبه خونده بوده و الان با استفاده از قوانین حمایت از خانواده شارلوت رو عقد کرده.

    Aamir»◄عقد موقت بوده دیگه؟! چون دائم یه مقدار پیجیده ش میکنه!

    Posted by سروش | 2008/08/27, 04:06
  4. درک میکنم چی میگی! اگه قراره این جوری پیش بره از همون اول نباید پخش میشد! اصلا چرا اینها اینقدر علاقه دارن که فیلمهایی رو نشون بدن که حداکثرٍ سانسور توش بکار رفته باشه؟

    Posted by javad33 | 2008/08/27, 08:48
  5. سلام به همگی.آره منم یه 4 سالی میشه که این سریالو میبینم.خییییییلی هم دوست دارم بدونم که بعضی روابط از چه قرار بودن.ای کاش یه کم کمتر الکی سانسور میکردن

    Posted by Anny | 2008/08/27, 21:01
  6. سلام منم شدیدا علاقمه مند این سریالم و علی رغم سانسورهای زیادش دنبالش میکنم ولی انصافا بعضی از قسمتها را اینقدر سانسور میکنن که نمیتونی حتی حدس بزنی واقعا این کار میکنن همه میرن اصلشو نگاه میکنن بدتر میشه که مثل آدم جاهای که واقعا نیاز به سانسور داره حذف کنن ولی اینها داستانها را کللا عوض میکنن

    Posted by بروس | 2008/11/01, 02:18
  7. بحث سانسور پیش اومد…استرلو اخرش چی شد؟! اخه اون جلسه رو قورت دادن

    Posted by AVA | 2008/11/16, 03:34
  8. میشه یک سایت معرفی کنی که اصل سریال رو بدون سانسور بفروشه؟

    ———————————-
    Ãmir ▒◄ خوب تا جایی که من میدونم اصل این سریال تا فصل پنجم بیشتر روی DVD نیومده. که میشه حدود 100 قسمت قبل از اینی که الان هست.
    این پنج فصل رو میتونید از این آدرس تهیه کنید.

    Posted by samira | 2008/12/02, 08:30
  9. چرا یه وب درست نمی کنی و حذفیات سریال پرستاران رو برای روشن سازی ارائه نمیکنی مثل وب<www,jomong.com

    ———————————
    Ãmir:◄ اولاً که من از اون کار خوشم نمیاد. نمیدونم چراها! کلاً همینجوری!
    دوماً که اتفاقاً همین الان که این حرفو زدی من پست جدید رو که مرتبطه با پرستارانه آپ کردم و اونجا هم توضیح دادم که همینجا آپدیت های جدید رو مینویسم. (هنوز هم خوشم نمیاد ها!!)
    سوماً اطلاعات من از سانسورهای سریال فقط در همون حد سایتیه که لینک دادم. مگر اینکه اپیزودهای درحال پخشش رو از تورنت بگیرم و سه سال دیگه که پخش ایران رسید به اونجا، بگم چی به چیه. چطوره؟!

    Posted by ali | 2008/12/10, 07:05
  10. لاست رو می خوان پخش کنن؟ نکنن! لاست حیفه تکه پاره بشه. زنگ بزنیم به صدا و سیما تقاضای پخش نکردن لاست رو کنیم. جدای از اینکه خودم با یه مسائلی در فیلم ها راحت نیستم اما با تحریف فیلم ها هم راحت نیستم، گاهی دیده شده که داستان با دوبله و برش های ماهرانه تغییر کرده.

    Ãmir:▒◄من که ندیدم. ولی احتمالاً همه نقش خواهر برادر رو باید بازی کنن!!

    Posted by Endless Love | 2008/12/11, 19:23
  11. متاسفانه اکثر رابطه هاي عاشقانه اي که بين بازيگران اين فيلم وجود داره توي ايران سانسور ميشه و فقط مسائل کاري نشون داده ميشه.
    چه خوب ميشد يه وب لاگي ميزدي فقط در مورد اين فيلم مي نوشتي و سانسوري هاي هر بخش رو ميذاشتي.
    —————————————
    Ãmir▒◄ به جوابی که به کامنت ali دادم مراجعه کن… یکی دوتا بالاتر. مرسی

    Posted by آرش | 2008/12/11, 21:26
  12. خب کار خوبی میکنند در ایران حیا وعفت درخانواده ها اصل است شاید حالیتان نباشد ولی عیب هست دختر یا پسر نوجوان پیش پدر مادر خود شاهد در آغوش گرفتن افراد وبوسیدن آنها باشند والدین هم خجالت میکشند

    Posted by علی | 2008/12/11, 21:57
  13. دوستانی که قصد خرید سریال را دارند به فروم زیر مراجعه کنند و هر Dvd را با قیمت خام آن بدون هیچ سودی خریداری کنند مثلا در مقایسه با اون سایتی که گذاشتید حدودا با هزینه ی پست یک صفرش کم می شه!
    http://discuss.moverios.com/forumdisplay.php?f=36
    —————————————
    Ãmir▒◄خیلی خوبه اگه اینجوری باشه، ولی من پیداش نکردم!

    Posted by حامد | 2008/12/16, 10:33
  14. فقط اينو بدون كه ديونه پرستارانم انرژي كل هفته ام ازش تا مين ميشه

    Posted by تمنا | 2008/12/24, 00:44
  15. سلام .. منم خیلی به این سریال علاقه دارم درکل به همه ی سریال های بلند خارجی علاقه دارم … سریالهایی که بازیگران و تهیه کنندگانش به کارشون اهمیت میدن .. سریالهایی که ما خیلی راحت با بازیگرانش ارتباط برقرار می کنیم و شاهد تغییرات فیزیکی و ظاهری اونها در طول سریال هستیم .. کاش خود شما هر 10 فصلش رو برای فروش داشتی و ما رو نجات میدادی … حیف .!
    افسوس .!
    —————————————————
    Ãmir▒◄
    متاسفانه فعلاً موسسه پخش کننده این مجموعه حاضر نشده که فصل های ششم تا دهم رو که از پخششون مدت زمان زیادی میگذره بصورت DVD به بازار بفرسته و عجیب اینجاست که اصلاً هم نمیشه تو اینترنت پیداشون کرد.

    Posted by الیاس | 2008/12/29, 02:12
  16. کاش شما قسمت های سانسوری رو می نوشتی تو وبت
    —————————————–
    Ãmir:▒یعنی چی؟ دارم چیکار میکنم؟!

    Posted by زهرا | 2008/12/30, 08:59
  17. وای خدا چقدر داستان رو تغییر میدن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    دمت گرم که اینقدر با حیایی .

    فقط خلاصه ها رو پر بارتر کن (بیشتر بنویس)

    Posted by مینا | 2008/12/30, 09:52
  18. لطفا بیشتر راجع به داستان و موضوع اصلی ان بنویسید

    Posted by ستاره | 2009/01/03, 08:52
  19. ما که از کار این تلویزیون خودمون حیرون موندیم!!!!!
    واقعا چقدر زحمت میکشن که از چند قسمت 1 قسمت درست میکنن اون هم با موضوع متفاوت!!!!!
    جایزه ی اسکار را باید به این فیلم سازان مترجم بدهند

    Posted by هلیا | 2009/01/03, 09:02
  20. جانا سخن از زبان ما می گویی!!!
    بترکن کباب شدم از بس حرص خوردم سریال معرکه ای اما چه سود؟
    منم خیلی وقته با حسرت اصل سریال و از سایت شبکه اش پیگیری می کنم ولی شنیدن کی بود مانند دیدن
    با کمی سانسورموافقم ولی نه دیگه کلاه به این گشادی بذارن سرملت نجیب و سربه زیرایران!

    Posted by باران | 2009/01/05, 09:08
  21. ببخشید که در حضور جمع این خرفها را میزنم ولی […..]
    ——————-
    Ãmir:▒اینجا هم سانسورچی خودش رو داره آقارضا!

    Posted by reza koloft zadeh | 2009/01/22, 17:09
  22. آقا یه سوال بی ربط ,من می خوام سریال پرستاران رو بخرم ولی فقط فصلایی رو که دکی وینسنت توشه میشه بگید تو کدوم فصل ها بازی کرده ؟ممنون میشم
    —————————–
    Ãmir:▒از اوایل فصل 6 به بعد. از کجا میخواین بخرین. DVD هاش که به بازار نیومده؟؟؟ (چیزی که الان تو بازاره تا پایان فصل 5 رو شامل میشه)

    Posted by سارا | 2009/01/23, 11:38
  23. فصل 6 تا چند؟

    به خشکی شانس, آره اونجا هم تا آخر فصل5 داره
    یعنی هیچ جوره نمیشه پیداش کرد؟
    ———————————–
    Ãmir:▒6 تا اوایل 9 و 10. نه هیچ جوری نمیشه.

    Posted by سارا | 2009/01/24, 21:12
  24. بازم ..سلام ، پس چرا هنوز از او موقع تا حالا چیزی راجع بهش ننوشتین ..!
    می خواستم یه چیزی بگم در آینده ای نه چندان دور شاهد یه صحنه ی دلخراش دیگه توی این سریال هستیم..
    ….

    ÃMIR:▒ببخشید الباس جان ولی اگر این داستان درست باشه، فکر کنم طرفداران ترجیح بدن که راجع بهش خبر نداشته باشن. مرسی که برای من لوثش کردی!

    Posted by الیاس | 2009/01/26, 15:46
  25. خیلی جالب بود میشه هر دفعه اصل سریال را همراه با پخش ایران بنویسید مشل سریال اوشین شده فکر کنم استرالیا نسخه ی جدید را از ما بخرد

    Posted by منا | 2009/01/28, 16:11
  26. salam mishe begid az koja mishe noskheye aslye parastaran ro gir ovord?

    Posted by maryam | 2009/01/28, 19:16
  27. سلا سلام
    حال حالا که فصلای آخرش در دسترس نیست ,میشه اسم سریال ها یا احیانا فیلمایی که کر کریستوفر گبردی توش بازی کرده رو بگید؟اونا رو بگیریم

    Ãmir:▒سرچ میکنم براتون..

    Posted by سارا | 2009/02/05, 14:28
  28. L مثل کشتی تایتانیک که تو تلویزیون فقط یک کشتی رو نشون داد که غرق شد ولی ز جک و رز خبری نبود

    Posted by ناشناس | 2009/02/11, 14:20
  29. تازگی ها شنیدم میخوان لاست رو هم پخش کنند !!!
    خدا این یکی رو بخی کنه!!

    Posted by M.K_Soft | 2009/02/12, 15:10
  30. سلام تو ايران علاوه بر سانسوري كه ميكنن.تازه گفت وگو ها و مكالمه هاي بين افراد رو تغيير مي دن.(مثلا گفت و گو هاي بين كيت و وينسنت)
    ————–
    Ãmir:▓ آره…به نظر میاد تا حدی تغییرش داده باشن. اما این حجب و حیایی که فعلاً دارند، واقعاً هم دارند! یعنی یه چند قسمت دیگه مونده تا رسماً قابل سانسور بشن!!

    Posted by nazi | 2009/02/13, 19:39
  31. سلامسلام
    باببابا دمت گرم ای ول خیلی باحالی اگه میشه راجع به اون نامه ی محرمانه ی استوارت بنویسی؟استوارت دوباره برمیکرده؟؟؟دارم دق میکنم!
    ——————-
    Ãmir:▒برگشتن که برمیگرده…راجع به نامه، نمیدونم خوب محرمانه ست دیگه!

    Posted by تبسم | 2009/02/15, 22:35
  32. توی کدوم کانال ماهواره این سریال رو نشون میده ؟
    ———
    Ãmir:▒نمیدونم. هیچ کجا.

    Posted by سارا | 2009/03/02, 14:56
  33. سسلام ، در مورد سانسور خوندم ، هیچ میدونین که چه جوری فیلم و سریال ها سانسور میشن ؟؟
    بعد از تماشای فیلم و شناخت سکانس های زائد میره برای قیچی شدن ، از طرفی هم مترجم ها کارشون رو شروع می کنند ، البته سعی نمی کنند که خیلی حرفه ای باشه چون به قول یکی از دوستان بعضی از دیالوگ ها رو هم عوض می کنند اصلا نمونه اش اسم سربال مثلا » قدیسان » چی بود مگه ؟ بعد از دوبله دوباره یه بازبینی کلی میشه تا اگه جایی رو از قلم انداختند سانسور کنند به خاطر همینه که گاهی توی فیلم ها می بینیم که یارو داره حرف میزنه یکدفعه صفحه سیاه میشه…..!از طرفی همیشه به خاطر صحنه های مبتذل دست به دامن سانسور نمیشن گاهی به خاطر حجم و مدت زمان فیلم و نداشتن وقت بعضی از صحنه ها رو حذف می کنند ، دیدین بعضی از قسمت های پرستاران به نیم ساعت هم نمیرسه .!؟
    این ها رو از خودم در نیاوردم مدت ها پیش یکی از همین آدم ها داشت توضیح میداد که کثلا بگه چقدر کارشون سخته ،، واقعا دستشون درد نکنه ..!

    Posted by الیاس | 2009/03/19, 18:54
  34. خد

    Posted by محمد. | 2009/04/02, 22:48
  35. واقعا ممنون بابت اسامی سریال ها
    تو زحمت افتادید

    Posted by سارا | 2009/04/10, 22:47
  36. سلام. اگه گوسفند خواستین به من اطلاع بدین. گوسفند شدن = تماشای فیلمای خارجی از رسانه ملی

    Posted by مهناز | 2009/04/15, 15:17
  37. سلام مرگ من بگو استرلو چی شد من از یکی دوسال پیش هنوز درگیرشم بیکارم دیگه

    متاسفانه من هم نمیدونم!

    Posted by eli | 2009/04/22, 09:28
  38. این اطلاعات شما واقعا برای من جالب و شنیدنی بود
    از خیلی از این مطالب جا خوردم…. به هر حال

    Posted by سارا | 2009/05/20, 19:02
  39. سلام. از کجا میشه فصل 6 به بعد پرستاران رو پیدا کرد؟

    Posted by ناشناس | 2009/06/02, 10:19
  40. دلام دلام
    راجع به اطلاعاتی که دن به جس راجع به نامه ی محرهانه میده بیشتر توضیح بده لطفا جون تو خلی کنجکاو شدم

    Posted by باران | 2009/06/10, 16:23
  41. dan ta key tuye fil,me/ manzuram ine ta chand hesmat dige?

    Posted by باران | 2009/06/10, 16:41
  42. سلام…………..از رابطه جک و تری بیشتربگید لطفا….اینظور که من فهمیدم قبل از اینکه شارلوت از جک حامله بشه رابطه اونا بهم خورده بود…درسته؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    Posted by شیوا | 2009/06/16, 15:00
  43. سلام من 5 فصل رو دارم بقيه سريال را از كجا تهيه كنم؟

    Posted by saeedeh | 2009/06/23, 14:46
  44. من dvdیشو می خوایم

    Posted by سپیده | 2009/06/24, 17:02
  45. البته یه جاهایی سانسور می کنند که ادم تااخرشو می خونه.

    Posted by امین | 2009/07/02, 14:39
  46. با سلام من هم عاشق سریال پرستارانم لطفا بگویید که روی ماهواره با چه فرکانسی میتوانیم پرستاران را ببینیم ؟

    Posted by مرجان نصیری | 2009/07/05, 12:29
    • سلام. این لینک رو ببینید. تا جایی که من میدونم روی کانال های ماهواره که از ایران قابل تماشاست نمیشه دید.

      Posted by Ãmir | 2009/07/06, 12:31
  47. من اطلاعاتی درباره بازیگران این سریال می خواهم.یک سایت معرفی کنید.

    Posted by ستاره | 2009/07/09, 23:34
  48. يك سري اطلاعات راجع به وينسنت جك شارلوت و فرانك از سايت تلوزيون استراليا با ترجمه دست و پا شكسته جور كردم:

    كريستوفر گبردي(دكتر وينسنت هيوز)در ملبورن بدنيا اومده واز دانشگاهNIDAدر سيدني
    سال1991 فارغ التحصيل شده.كريستوفر با همكلاسيش «هلي» سال2003 تو ملبورن ازدواج كرده و بعد هم با همسرش اومده سيدني. اشپزي رو دوست داره و علاقه زيادي به گياهان داره ويه باغچه سبزيجات داره!!!
    ظاهرا بازيگر قابل و معروفي تو استرالياست!آخه چند تا جايزه گرفته

    جان هاوارد(دكترفرانك كمپيون)هم تو كار تلوزيونه و هم تِاتر واز ظاهرا از اون بازيگراي قابليه كه هر كاري رو قبول نمي كنه و چندين جايزه هم گرفته تو سال هاي 1991-1992 سرگرمي هاي مورد علاقش مطالعه و ستاره شناسي و بازي گلف و بولينگ و شناست هر وقت كه بتونه
    ترجمه واطلاعات منو تصحيح كنيد!تا منم از اصل مطلب با خبر بشم.

    ويل تراول(دكتر جك كوايد)در 16 سالگي از دبيرستان فارغ التحصيل شده و در رشته ي تلوزيون و ادبيات وارد دانشگاه La Trobe شده و سال2002 فارغ التحصيل شده وشغل هاي غير معمولي رو پيش مي گيره!!
    شور و هيجان ويل براي بازيگري از دبيرستان شروع شد زماني كه اون ودوستاش فيلم هاي كوتاهي ميساختن ويل جوون ترين عضو خانوادست و دو تا برادر داره كه اسمشون ديويد و نويل است واحيانا جفتشون پليسن!! بازي گلف رو دوست داره وعاشق صخره نورديه ودر نهايت خيلي هم بذله گويه!!

    تامي مكينتاش (دكتر شارلوت بيومونت) تامي يكي ازبهترين بازيگراي تلوزيون استراليا محسوب مي شه و طبق داستان فيلم با وينسنت هيوز تو دانشگاه آشنا ميشه و ازدواج مي كنن!!!ولي بعدش از هم جدا ميشن(ما كه تو فيلم همچين چيزي رو نديديم)اونا روزهاي خوبي رو با هم تو دانشگاه داشتن
    تامي دونده دو استقامته!ودوچرخه سواري كوهستان رو خيلي دوست داره!وهيچ علاقه اي به ورزش هاي آبي نداره.وپزشكي رو دوست داشته و ميخواست كه دكتر بشه!
    طبق داستان يا شايدم واقعا!(2 تا برادر و1خواهر داره برادراش يكيشون با برق و اين جور چيزا سر و كار داره(چي ميگين بهش؟الكتريسينه!تكنيسين الكتريسيته)يه خواهر هم داره ه تو پذيرش هتل كار ميكنه و از تامي كوچكتره و ازدواج كرده

    Posted by هليا | 2009/07/13, 22:30
    • ممنون از اطلاعات خوبت. با اجازه ت، تمام کامنت هاتو تو یه کامنت جمع کردم.
      ازدواج شارلوت و وینسنت در جریان سریال اتفاق نیافتاده و فقط ازش صبحت میشه. دلیلش رو هم که میدونید؛ شارلوت همج.نسگراست.

      Posted by Ãmir | 2009/07/14, 08:49
  49. zizam merc az in ke sansorha ro minevisi vali mishe bishtar tozih bedi va matelebo saritar bezari mamnoon misham

    Posted by shima | 2009/07/16, 12:30
    • چند وقتيه كه اصلاً نميرسم خودم سريال رو ببينم. مي بخشيد

      Posted by Ãmir | 2009/07/16, 19:08
  50. خدا وکیلی دمتگرم . من تقریبا همهی این ها رو حدس زده بودم . تورو خدا مطالب جدید هم بذار .من از همون ابتدای شروع سریال دارم می بینم و اگه یک هفته نبینم شب خوابم نمیبره . خدایی تو شخصیتها جک و کیت یه چیزه دیگه اند

    Posted by سما | 2009/07/20, 00:15
  51. سلام خسته نباشی
    بابا کجایییییییییییی؟؟؟؟
    این مطالب سانسور که مال قسمتهای یه قرن پیششه!!!!!!!!!!!!!!
    مرگ من سانسورهای قسمتهای جدیدو بنویس
    بابا من شخصا اگه اینجا رو تعطیل کنی بیچاره میشم نمیدونم دیگه سانسورهاشو از کجا بخونم اونوقت منم که دم پل صراه خرتو میچسبم خوددانی

    Posted by باران | 2009/07/22, 16:16
    • آخه وقتی داستانش اصلاً دستم نیست، چطور بنویسم؟ الان یک ماهه اصلاً خودم ندیدمش!

      Posted by Ãmir | 2009/07/22, 16:52
  52. سشمشئ ناشSALAM KHASTE NABASHI AZ SANSORHA MAMNON VALI INA MALE KHEILI VAGHT PISHE LOTFAN GHESMATHAYE JADIDO BEZAR BA IN HAL MAMNON

    Posted by shima | 2009/07/22, 19:40
  53. از اطلاعاتی که دادین ممنون.من می خواستم بدونم چرا همه ی دکتر ها و پرستارهای این سریال باهم ازدواج کرده اندولی حالا همه مجرد اند

    Posted by ستاره | 2009/07/25, 10:04
    • لطفاعکس هایی از این سریال و بازیگر های آن هم در این صفحه بگذارید ممنونم

      Posted by ستاره | 2009/07/25, 10:09
  54. يه سوال
    يه پرستاره كه معتاد شده بود چي شد؟بعد حادثه تير اندازي به خاطر تزريق مرفين معتاد شده بود. يادتونه؟
    من دقيقا همون قسمت آخري كه توش بود رو نديدم!
    ممنون مي شم اگه بگين
    خدا بگم اينا رو چي كار كنه كه سايت youtubeرو بعد انتخابات بستن حالا از كجا من قسمت هاي اصلي رو نگاه كنم؟ كسي مي تونه راهنماييم كنه؟
    thanks alot

    Posted by فري | 2009/09/24, 10:40
    • آره ولی خیلی همینجوری از مجموعه رفت کنار. من هم نمیدونم

      Posted by Ãmir | 2009/09/24, 21:10
  55. نه همينجوري نرفت نشون داد كه معتاد شده و … نمي دونم آخه دقيقا همون قسمتشو من نديدم. راهكاري در مورد youtubeبه ذهنتون نرسيده؟

    Posted by فري | 2009/09/30, 07:04
  56. هي
    جوابي نيست؟!!!!!!!!!!!!!1

    Posted by فري | 2009/10/17, 08:18
    • متاسفم متوجه سوالت نشده بودم.
      یوتیوب قبل از فصل 10 رو اصلاً نداره. بعدش رو هم بصورت 4 5 دقیقه ای از هر قسمت میتونی پیدا کنی

      Posted by Ãmir | 2009/10/17, 22:38
  57. نه ، یو تیوب همه رو داره ولی مساله اینجاست که بستنش . یعنی فیلتر شده. مشکل من فیلتر بودنشه. کمک
    و ممنون بابت اینکه جواب می دی

    Posted by فری | 2009/10/21, 17:55
  58. یوهووووووووووو
    جوابببببببببببببببببببب
    pleaseeeeeeeeeeeeeeeeee

    Posted by فری | 2009/11/10, 09:45
    • خوبه من اون بالا نوشته م این صفحه منتقل شده جای دیگه!
      اگه شما میدونین که یوتیوب همه قسمت هاشو داره خوب آستین بالا بزنین ما هم میبنیم.
      🙂 من چیزی که دارم میبنم رو یوتیوب وجود داره رو گفتم

      Posted by Ãmir | 2009/11/10, 10:27
  59. یه سایت خوب معرفی کنید.

    Posted by کتی | 2010/02/03, 15:51
  60. سلام به دوستان .ببخشید چرا می خواهید پرستاران را سانسور کنید .اخه با سانسور زیاد سریال از دست می رود.اصلا پخش نکنید تا سنانسور کنید.

    Posted by ارش بروجردی | 2010/02/10, 11:06
  61. hi. bazi vaghta lazeme tv bazi chizaro ba tavajoh be sharayet pakhsh nakone. pas GHATAAN lazem bude sansur beshe va shode. be ghol maruf har kasi ra bahr kari sakhtand shoma behtare be jaye enteghad bija akso etelaat rajebe film bezarid. mer30 va bye

    Posted by mahyar | 2010/03/01, 17:53
  62. سلام به هممه ی عزیزانی که سریال پرستاران را دوست دارند می خولستم بپرسم که منننننننننن عاشقوینسنتمممممممم چون واقعا بازیگره عالی ای در سریال است می خواست بپرسم ایا فیلمی به غیر از پرستاران بازی کرده وهمچنین در چه سیزنی از سریال خار ج میشه
    بوبعد مدرک nidaکه داره یعنی چی دوستان گلم و مدیر سایت عزیز لطفا جواب من را هر چه زود تر یدهید با تشکررررر

    Posted by پانیا | 2010/04/15, 10:01

Trackbacks/Pingbacks

  1. بازتاب: مرگ یک بازیگر « توهم‌نامه - 2008/12/10

کافه‌توهم را از فید دنبال کنید

نویسندگان:

Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

به 81 مشترک دیگر بپیوندید

لایک خور


لینک‌های خوشمزه

RSS لینک‌دونی گودری دوستان

  • خطایی رخ داد! احتمالا خوراک از کار افتاده. بعدا دوباره تلاش کنید.