//
you're reading...
موسیقی

» معرفی آلبوم‌های جدید


1.

تقریباً یکسال پیش بود که یکی از همکاران رو در حال شنیدن آهنگ ملایمی تو مایه‌های جاز شنیدم. باهاش که صحبت کردم اعتراف کرد که یکی از طرفداران موسیقی دهه‌های 50 و 60 و صداهایی مثل فرانک سیناترا و اریک کلاپتون و… است. ازش درباره Michael Buble پرسیدم و اینکه آیا اون رو میشناسه یا نه که با جواب منفی‎ش روبرو شدم. دو سه ساعت بعد از اینکه دو تا از معروف‌ترین آهنگ‌هاش رو دانلود کردم و دادم همکارجان گوش کنند، رفتم که ازش نظرش رو بپرسم. اما قبل از اینکه حرفی بزنم، برگشت بهم گفت توهّم‌جان! عجب کاری کردی این رو به من معرفی کردی! صداش آدم رو دیوانه میکنه! اصلاً از اون موقع تاحالا گذاشتم رو تکرار، تموم که میشه دوباره میره از اول شروع کنه به خوندن. سیر نمیشم…. بهش گفتم که براش آلبوم Call me Irresponsible رو میارم و سریع از اتاق زدم بیرون تا مجبور نشم تا آخر ساعت کاری‌م به تحسین‌ و تشکرهای همکارجان گوش بدم! فکر هم نمیکنم که نیازی به توضیح باشه که قیافه‌ی ایشون بعد از اینکه تمام آلبوم رو گوش داده بود چطوری شده بود! و این شد که یکی رو با Michael Buble (مایکل بوبله) آشنا کردیم به صورت اساسی!

اما Call Me Irresponsible تنها آلبوم این خواننده‌ی سی‌وچهارساله‌ی کانادایی نیست. قبل از اون و در سال 2003 اولین آلبوم او به نام It’s Time به بازار اومد و تونست در سه کشور کانادا، انگلستان و استرالیا، وارد جدول پرفروش‌ها بشه.

معروفترین Single مایکل بعد از این آلبوم به نام Sway رو شاید در یکی از سکانس‎های فیلم Shall We Dance به خاطر داشته بیارید. (گو اینکه ترانه Sway از گروه PussyCat Dolls در اون فیلم خیلی بیشتر استفاده شد)

اما چیزی که باعث شد این پست رو بنویسم، انتشار جدیدترین آلبوم Michael Buble به نام Crazy Love ه که تنها سه روز بعد از به بازار اومدنش در نهم اکتبر، به صدر پرفروشترین آلبوم‌های موسیقی در آمریکا رفته. گرچه فقط دو قطعه از این البوم، جدید هستند و بقیه، بازسازی آثار قدیمی موسیقی جز، اما استعداد و مهارت مایکل بوبله در بازخوانی اونها رو، شاید مهمترین عامل موفقیت او در این آلبوم بشه دونست.

قدرت تاثیرگذاری قطعات، بیشتر روی ترانه‌های عاشقانه‌ایه که در تک تک این قطعات استفاده شده. بنابراین حتی اگر طرفدار این سبک از موسیقی هم نیستید، از شنیدن این آلبوم پشیمون نخواهید شد.

از اینجا میتونید تمام قطعات آلبوم رو دانلود کنید.

 

***

2.

آلبوم جدید Sting خواننده انگلیسی به نام If on a Winter’s Night هم دیروز بطور رسمی منتشر شد. نام این آلبوم بر مبنای نوول 1979 به نام If On A Winter’s Night A Traveller  نوشته‌ی Italo Calvino  انتخاب شده. تمام قطعات این البوم به غیر از دوتا از اونا، بازسازی ترانه‎های قدیمی انگلیسی هستند که استینگ در وصف فصل زمستان انتخاب و بازخوانی کرده. عمر یکی دو قطعه از این قطعات به قرن 14 میلادی برمیگرده و تا حدی  میشه موسیقی باروک رو تو اونا تشخیص داد!

15y94dt

میشه گفت که از نظر موسیقی، آهنگ‌های این البوم ، آثار قابل ملاحظه‌ای هستند، اما مشکل با خوندن خود استینگه! شخصاً فکر میکنم در این آلبوم با Sting متقاوتی روبرو هستیم . صدای بم و ناآشنایی که او در قطعات این آلبوم از خودش درآورده، برای کسی که نمیدونه که استینگ در حال خوندنشه کاملاً غافلگیرکننده ست. حالا اینکه بعد از اینکه دوره غافلگیری‌تون گذشت، چه احساسی راجع به کل آلبوم داشته باشید، با بغل‎دستی‎تون قطعاً احساس متفاوت خواهد بود!

تنها دو قطعه ی “لالایی برای کودک ناآرام” و “سگ‌های زمستانی” آثاری هستند که توسط استینگ نوشته و ساخته شده‌ند که از آلبوم‌های قبلی برداشته شده و برای این آلبوم بازخوانی شده‌ند.

» Hounds of the Winter on YouTube

» Lullaby for an anxious child on YouTube

هنوز لینکی پیدا نکرده‌م که این آلبوم رو برای دانلود گذاشته باشه،  ولی شما میتونید از روی تورنت (اینجا)، دریافتش کنید.

 

coffee cup2  کافه‌توهم را از فید دنبال کنید

گفتگو

2 پاسخ به ‘» معرفی آلبوم‌های جدید

  1. توهم جان. منم داره همون حس همکارت بهم دست می‌ده

    Posted by دست نوشته | 2009/10/28, 20:28

Trackbacks/Pingbacks

  1. بازتاب: سمفونی‌سرا…Symphonicities « کافه توهم‌ : Café hall - 2010/10/25

بیان دیدگاه

کافه‌توهم را از فید دنبال کنید

نویسندگان:

Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

به 81 مشترک دیگر بپیوندید

لایک خور


لینک‌های خوشمزه

RSS لینک‌دونی گودری دوستان

  • خطایی رخ داد! احتمالا خوراک از کار افتاده. بعدا دوباره تلاش کنید.