//
you're reading...
موسیقی

بازی وبلاگی: بهترین آثار موسیقی سال 88


از اونجایی که آخر سالی، سوژه  برای نوشتن کم اومده، تصمیم گرفتم یه بازی وبلاگی جمع و جور راه بندازم و ازتون بخوام بهترین آهنگ و بهترین آلبوم یا خواننده سال 88 رو از دید خودتون انتخاب کنید. اولش خواستم این بازی رو یه کم با بازی‌های دیگه فرق بدم. به اینصورت که یک فرم تو گوگل داکیومنتس بسازم که قابل ویرایش باشه و هرکسی که بخواد خواننده یا قطعه ای رو اضافه بکنه که دیگران بهش رای بدن، این امکان رو داشته باشه. (فرم‌هایی که با این سرویس گوگل میشه ساخت بسیار متنوع هستند و مشکلاتی رو که بسیاری از سرویسهای دیگه از جمله PollDaddy با زبان فارسی دارند رو نخواهند داشت. یه نمونه‌ش رو اینجا ساختم ) منتها گوگل فقط به کسانی اجازه ویرایش فرم رو میده که با اکانت گوگل لاگین میکنند. بنابراین عملاً با نتیجه ای غیرواقعی روبرو میشدیم. امکان ویرایش Spreadsheet هم اصلاً انعطاف فرم رو نداره و خیلی مشکل بشه از کاربرها خواست که چنین کاری انجام بدن.

بنابراین از تمام اونهایی که این پست رو میخونن دعوت میکنم که بهترین قطعه (قطعات) سال 88 و بهترین موزیک ویدیوی سال رو از بین تمام هنرمندان داخل و خارج ایران، رو یا زیرزمینی انتخاب کنند و این آخر سالی تو وبلاگشون بنویسند.

انتخاب های خودم (که شاید انتخابهای جالبی هم نباشند. امسال از نظر شنیدن موسیقی ایرانی واقعاً حال و روز خوبی نداشته‌م!)

بهترین قطعات(روی عکس‌ها کلیک کنید) :

رفیق (سیاوش قمیشی): ترانه‌ی حماسی و جذاب (از یغما گلرویی/ مهدی.م (؟)) به همراه ملودی و تنظیم استادانه‌ی سیاوش قمیشی، رفیق رو به یکی از بهترین آثار موسیقایی مقاومت تبدیل میکنه. چیزی که کمتر در موسیقی ایران شاهد هستیم و محتوای اینچنینی رو بیشتر در آهنگ‌های علیرضا عصار و مشابه اون میشه پیدا کرد.

siavashghomeishi_rafigh

ترس (شادمهر عقیلی) : یکی از سه قطعه‌ی جدیدی که شادمهر در قالب آلبوم تقدیر به بازار فرستاد و تقریباً از چشم و گوش خیلی از طرفداران موسیقی دور موند. شعری عاشقانه که اینبار در قالبی متفاوت به شنونده عرضه میشه. استفاده از ویولن و گیتار به عنوان ساز اصلی خیلیها از شادمهر ورژن قدیمی انتظار دارند. با اضافه شدن درام، نسخه کنسرتی این کار حتی از قطعه‌ی اصلی هم جذابتر دراومده.

tars پیوست:

شک داشتم که سیروان، آلبومش رو در سال 88 داده یا 87 که شکّم برطرف شد! بنابراین اجازه بدین قطعه‌ی “اون روزا” رو از آلبوم جدید سیروان هم به لیست بالا اضافه کنم.

sirvan-khosravi-saate-9[1]

بهترین موزیک ویدیوها :

1 –  من با تو هستم (آبجیز) (youtube) (vimeo) ؛ آهنگ این ویدیو مربوط به آلبوم سه سال پیش آبجیزه، اما موزیک‌ویدیوی اون با استفاده از تصاویر حوادث بعد از انتخابات ساخته شده. گو اینکه سادگی در این ویدیو خیلی تو چشم میزنه، اما ریتم متفاوت آهنگ با تصاویر انتخابی و افکتههای مورد استفاده، ترکیب جذابی بوجود آورده که کاملاً با فضای احساسی این دوران مناسبت داره.
2 – بابا تو دیگه کی هستی (بر و بکس) (youtube) از شعر و آهنگ فانتزی و سبُک این قطعه که بگذریم، ایده‎های خلاقانه استفاده شده در این موزیک ویدیو رو در کمتر ویدیوی ایرانی میشه دید. استفاده از رنگ‌های گرم، و جلوه‌های تصویری مناسب، اثری در خورتوجه رو بوجود آورده که در تقارن کامل با آهنگ هم هست. گو اینکه باعث حرف‌های زیادی پشت سر اعضای گروه شده!

  • اگر تو بازی شرکت میکنید اینجا کامنت بذارید که ما هم مطلع بشیم.
    rss-basic-icon

گفتگو

21 پاسخ به ‘بازی وبلاگی: بهترین آثار موسیقی سال 88

  1. با رفیق سیاوش مواااافقم.

    Posted by شادی | 2010/03/09, 13:38
  2. من ایرانی خیلی کم گوش میدم..
    پس در نتیجه نه میتونم تو مسابقه شرکت کنم نه تو نظرسنجی !
    ولی اگه خارجی ها هم کاندید بودن میتونستم نظری بدم 😉

    Posted by حرف زیادی | 2010/03/09, 20:23
  3. با رفیق موافقم.
    خون بازی از داریوش
    بابیلون از TM
    خواب از بنیامین

    Posted by بهادر | 2010/03/09, 22:34
  4. دوست عزیز
    من در این بازی شرکت کردم و انتخابهایم را در وبلاگم (http://blog.paspars.com ) در این پست : http://blog.paspars.com/2010/03/88.html نوشتم.
    درضمن تا آنجا که من می دانم و در سایت ها خواندم ترانه سرای رفیق یغما گلرویی نیست و شخصی است به نام مهدی .م
    با تشکر

    Posted by پاسپارس | 2010/03/10, 08:07
    • احتتمالاً در مورد ترانه سرا شما درست میگین. گو اینکه هنوز جایی رو پیدا نکرده م که این رو رسماً تایید کرده باشه ولی ممنون.

      Posted by Ãmir | 2010/03/10, 15:45
  5. سلام
    باید حتما موسیقی ایرانی باشه؟
    با قمیشی هم موافقم!

    Posted by bigane1361 | 2010/03/10, 18:17
    • قاعدتاً بله. چون سال 88 داره تموم میشه.
      گو اینکه خودم هم ترجیح میدادم آهنگهای غیر ایرانی رو هم معرفی میکردیم. ولی یادداشتشون کنین تا دی ماه سال دیگه! 😉

      Posted by Ãmir | 2010/03/10, 19:53
      • به نظر من آهنگ نترسون از داریوش. تردید از هلن و اجزای مشترک ابی و شادمهر به نام نوازش که خیلی زیبا بود

        Posted by bigane1361 | 2010/03/13, 17:22
  6. ا سلام
    شما خوب مي باشيد ؟ نسبت ما چي بود مادر ، اونقدر دور بود كه يادم رفت !
    بعد اي بي مرام ، من احوال تو رو از آتوسا پرسيدم !
    منم مي خوام شركت كنم خب !
    نظر من اينه :
    سبب از شادمهر عقيلي
    و همون رفيق كه خودت گفتي هم خيلي خوبه
    مي شه خارجي هم بگم ؟ خب bad romance از lady gaga حالا اگر جديد نيستن هم بلند نگو !

    Posted by ماندانا | 2010/03/11, 10:54
    • سلام ماندانا جان. یادی از ما کردین…! لطف دارین که احوال پرس هستین.
      مرسی از آهنگ های مورد نظرت

      Posted by Ãmir | 2010/03/11, 20:19
  7. محال شادمهر عقيلي هم بود ، يادم رفت بگم !

    Posted by ماندانا | 2010/03/11, 10:56
  8. من اکثر اوقات موسیقی بی کلام گوش میدم, ولی اگر بخوام تو این بازی شرکت کنم, از هنرمندان داخلی «سفر عسرت» شهرام ناظری فوق العاده بود؛ و از هنرمندان خارجی هم «رفیق» سیاوش قمیشی از همه لحاظ پرفکته. آهنگ «عادت» شادمهر عقیلی به نظرم هم شعر و هم ویدئو زیبایی داره. «بابا تو دیگه کی هستی» رو ندیدم, ولی موزیک ویدئو «سوسن خانوم» از همین گروه بروبکس به نظرم خیلی بامزه است!!!

    Posted by Hey jud | 2010/03/11, 22:28
  9. ای بابا حالا چرا اینقدر رسمی شده می باشید شما ؟ بعدشم من همیشه به یاد دوستانم (؟) هستم ! ولی به دلیل همون مشغله های فکری و درسی نمی تونم همیشه احوال پرسشون باشم ! حالا تو هم نذار طاقچه بالا آمیرو خان !
    در ضمن این Hey jud راست می گه سوسن خانوم خیلی بامزه ست ،

    Posted by ماندانا | 2010/03/12, 20:48
    • کی طاقچه بالا گذاشت؟ بالاخره وبلاگ ها عوض میشن بعد از یه مدتی. بعد هم حالا مشغله شما زیاد… من کجا باید یاد شما کنم؟

      Posted by Ãmir | 2010/03/13, 08:18

Trackbacks/Pingbacks

  1. بازتاب: Eddie Vedder- Into the Wild « شب آهنگ‌ها - 2010/03/13

  2. بازتاب: عیدی: میکس بهترین‌های موزیک پاپ 88 « رضا.ب 2 - 2010/03/17

بیان دیدگاه

کافه‌توهم را از فید دنبال کنید

نویسندگان:

Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

به 81 مشترک دیگر بپیوندید

لایک خور


لینک‌های خوشمزه

RSS لینک‌دونی گودری دوستان

  • خطایی رخ داد! احتمالا خوراک از کار افتاده. بعدا دوباره تلاش کنید.